Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 4526
Er tom for tobakk og har lyst til å lage en joint . Orker ikke spasere ned til butikken. Hva kan jeg finne i kjøkkenet eller andre steder i huset som kan egne seg å mekke i?

Jeg vet dette har vært et tema som har vært oppe før, men jeg kunne ikke finne tråder med annet enn tips til hva man IKKE burde bruke.
Det var en periode jeg faktisk foretrakk å bruke Salvie framfor tobakk. Riktig nok brukte jeg bong, men har også rullet jointer med Salvie. Det funker helt greit, men jeg ble litt lei av smaken mtp. at det går en del mer urt i jonern vs bong. Har du ikke Salvie så funker oregano og, men smaken er værre og røyken meget harsk imo.
Å røyke te og diverse krydder er alltid spennende. Blir gjerne noe drit da, ville heller anbefalt deg å trekke bønna di reint på en pipe e.l.. Oregano-joint høres lite digg ut.
Judaz's Avatar
Trådstarter
Takk for tipset Dårlig med Salvie, men kan bruke:
- Pizzakrydder (oregano, basilikum og meiran). Lukter faktisk mindre enn ren oregano
- Ren oregano
- Tørket gressløk (særdeles usikker på denne)
- Te av ulike sorter

Kanskje jeg bare skal vente til i morra?

Desverre dårlig med utstyr Klepto :/
Sist endret av Judaz; 12. januar 2017 kl. 22:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ville gått for pizzakrydder eller ren Oregano. Te-mekk synes jeg bare er tull, helt forjævlig å trekke. Jeg anbefaler å rulle en liten test-joner først, så du vet hva du går til om du vil rulle en feit en. Jeg anbefaler og minst et 50/50 forhold med hasj og krydder, jo mer oregano i jointen jo jævligere blir det å trekke.
Om det er brunt det er snakk om kan du røyke det på nål, svært effektivt. Bøy en sikkerhetsnål (eller sett en knappenål i en tyggis) så den kan stå med spissen opp på en tallerken. Sett en bit hasj på nålen, tenn fyr på klumpen, la den brenne litt, blås så ut flammen og sett et glass over. Glasset fylles med røyk du kan få i deg med sugerør. Litt ghetto, men fjern blir du.
sertifisert idiot
https://www.youtube.com/watch?v=_7w0C1YhWrw - SMOKEABLES: Abdullah Smokes Out Of a Banana Bowl
Dette skal virke bra, men vet ikke hvor godt det fungerer med brunt om det er det du har :P
Ville heller laget en kjapp gravity eller flaskebong du bare røyker det rent på
Hva laget du det av ?
Bøy en synål eller binders og sett hasjen oppå, tenn på og dekk med ett glass, la glasset fylles med røyk og dra inn.
Hva med å bruke to kniver som du varmer tuppene på, også legger du hasjen mellom knivene og trekker røyken med et eller annet lite rør du har liggende.
https://youtu.be/KKl8na4oZbM

Flaskebong er det bare å lage et hull litt nedafor midten (der du skal ha brønnen)
Også lage en choke litt lenger ned.
Finn frem alufolie, brett den dobbelt, dytt den litt ned der du valgte at brønnen skal være så den blir formet også stikker du et par bittesmå hull. Så er det bare å fylle brønnen, uten tobakk så trenger du bare å dele opp hasjen i små biter og legge på, lighte og trekke.
Kamille-te funker fett. River riktignok i halsen men du får en liten ekstra buzz på toppen av cannabisrusen.
Har du et kjøkkenglass og et sugerør kan du jo gjøre dette;
https://www.youtube.com/watch?v=OeFE...has_verified=1

Trenger ikke noe og mekke i og det funker ganske effektivt
Sist endret av KjellFresh; 13. januar 2017 kl. 18:20.
kan mekke med filterkaffe, det funker men det smaker dritt
Har røyka med mye rart, men det verste var earl greys te med tilsatt sitronsmak. Fyyyy faen så jævlig det var når den syrlige og jævlig sitronessensen svir seg i halsen. Garantert brekninger og ubehagelig røykeopplevelse.
Virker som det meste av svart te er ubrukelig til å røykes. Kanskje det bare gjelder Lipton (eller hvilket merke det var vi hadde)

Oregano/div grønt krydder: Funker helt ok, kanskje litt kvass og slitsom røyk. Funker hvis du må...

Anbefaler urte-te, så lenge det ikke er kommersiell svart te. Grønn te kan kanskje funke, har ikke prøvd det.
Det er i utgangspunktet samme plante (camelia sinesis), men jeg tror svart te er fermentert og behandlet annerledes enn grønn.
Har prøvd svart te uten den syntetiske sitronsmaken, og det var fortsatt helt jævlig og ikke anbefalt. Kanskje produsenter har forskjellig kvaltiet på teen, men mitt inntrykk var ihvertfall at svart te aldri skal røykes igjen.

Har hatt suksess med humle (humulus lupulus) i spliff flere ganger, men man blir jævlig doven og trøtt av det. Humle funker søvndyssende og finnes ofte i "sov godt"-te og lignende. Ville valgt en slik fremfor svart te iallefall.
Funka fint å røyke, god og behagelig røyk. Ikke noe problem.
Sikkert ikke bra å bruke det i lengden, men inntrykket var at det var langt mer behagelig og "ordentlig" enn noe annet alternativ. (hvis man ser bort i fra knaster, GreenGo og lignende tobakkserstatninger)