Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 744
Da jeg kom hjem etter å ha vært ute noen timer idag fant jeg at av/på bryteren på strømforgreineren som modemet og routeren er koblet til var slått av. Jeg skrur på bryteren igjen og forventer å være på nett igjen hvert øyeblikk, hvilket selvsagt ikke var tilfellet.

Jeg åpner Chrome og får opp feilmeldingen dns_probe_finished_no _internet, googler feilmeldingen og prøver løsningene uten hell (la det være sagt at jeg på ingen måte er IT-kyndig og bare fulgte instruksene blindt som innebar å plotte inn diverse Command prompts som administrator og å prøve å oppdatere nettverksdrivere, uten at jeg vet om jeg traff de riktige).

Mens dette pågår kommer huseieren som bor vegg-i-vegg og lurer på hvorfor han ikke har internet på noen av sine devices. Her begynner det å bli rart for jeg kommer på nett via Wifien på mobilen min, Playstation 4 er på nett og etter å ha koblet en eternettkabel fra routeren til PCen er den også på nett.

Så spørsmålet mitt er: hvor ligger egentlig problemet? Må jeg prøve dns_probe_finished_no_internet-løsningene på alle devices i huset, eller er det noe galt med selve routeren? Alle devices finner og kommer seg på nettverket, men med unntak av min mobiltelefon og PS4 kommer ingen på internett. Med til historien hører også at huseier har en wifi-extender inne hos seg.

Håper dette var info nok til at noen mer kapable enn meg kan klare å hjelpe.
Klarer ikke helt å tolke problemet ditt. Du har wifi/nett tilgang på noen av enhetene over wifi? Dvs at router og modem virker?
Har du forsøkt å skru av modem og router og starte de opp igjen, først modem og så router.
Virker for meg som om det bare er en hikke i oppsettet siden du har nett på noen enheter.
Sist endret av Don P; 2. august 2016 kl. 01:35.
Har du nullstilt boksen? type 15 sek med en binders i et lite hull
edit: Det har vært mye lyn og torden rundt om. Kanskje boksen har fått seg en smell
Sist endret av Pyromanic; 2. august 2016 kl. 18:22.
Klavi's Avatar
Trådstarter
Jeg burde jo ha skrevet at jeg har prøvd alle mulige kombinasjoner av å skru av/på og dra ut ledninger ja. Men factory reset i bindershullet er nok neste å prøve ut ja, takk for tips!