Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 11561
Skal inn til soning snart i Verdal Fengsel. Det er en lengre dom på 10 mnd. Det sies at det er et lavsikkerhetsfengsel, men aner ikke om jeg blir satt på en høysikkerhetsavdeling til å begynne med siden dommen min er litt lang. Hvis det i det hele tatt finnes en høysikkerhetsavdeling i Verdal fengsel..(?)

Jeg har prøvd å google men finner ikke svar på alt..

- Får man enerom?
- Er det fellesdusj eller er det eget avlukke for dusj? Eventuelt dusj på cella?
- Er det mulig å studere der inne? Ser på sidene dems at det er mest pallesnekring..
- Er treningsrommet åpent hver dag?
- Er det TV på cella og hvilke kanaler fins det?
Kun fellesrom(enerom kun for spesielle tilfeller/medisinske grunner osv). Felles bad med forheng til hver dusj. Felles tv stue, 2 stk. Treningsrommet er åpent hver dag.
Trådstarter
4 0
Takk for svar!

Er det mulig å ta med seg en MP3-spiller til Verdal Fengsel? Står ingenting om det på sidene dems.. Hadde vært kjekt med treningsmusikk mens man sitter inne.

Lurer også på om man får betalt for å gå skole. Har fått brevet fra kriminalomsorgen og der står det at man får 60,50 kr per dag. De fleste som soner kortere dommer velger sikkert pallesnekring enn å gå skole. Jeg som har en lengre dom vurderer å studere noen fag, men orker ikke det hvis jeg ikke får penger til å handle mat osv.
Sist endret av JaxH; 17. oktober 2015 kl. 13:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
tviler på at du lov til å ta med deg mp3 spiller inn.

du får vel betalt pr. dag om du går skole også. så vidt jeg vet.

men jeg lurer på om du får mindre penger om du går skole enn om du jobber på palleverkstedet.
Sist endret av haagenude; 17. oktober 2015 kl. 14:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
4 0
Synes det er litt snodig at noen åpne fengsler tillater mp3-spillere mens andre ikke...

Jeg kjøpte en mp3-spiller fra Ebay for noen måneder siden uten display, uten Wifi og skikkelig gammeldags slik at den skulle være lovlig å ta med inn..
okei, da skal jeg ikke si det for sikkert at du ikke får ta den med inn, men husker de tok mp3 spilleren jeg hadde med meg. det er jo bare å prøve å se det da. det er ikke akkurat vanskelig å smugle med seg ting inn på Verdal heller da.
Mp3 spiller var greit når jeg var der, måtte være uten wifi å kunne bare brukes på rommet og på "treningshallen".
Nå vet jeg ikke hva du er domfelt for, eller hvor gammel du er.

Men om du ikke er dømt for vold eller sedelighetsforbrytelser, så kan du søke om elektronisk fotlenke etter å ha sonet så mye at du har fire måneder igjen til prøveløslatelse. Det betyr jo i praksis at du slipper å sitte mer enn et halvt år i fengsel, men kanskje bare nærmere 3 måneder.

http://www.kriminalomsorgen.no/fotle...237878.no.html
Trådstarter
4 0
Sitat av Fleinsopp1988 Vis innlegg
Nå vet jeg ikke hva du er domfelt for, eller hvor gammel du er.

Men om du ikke er dømt for vold eller sedelighetsforbrytelser, så kan du søke om elektronisk fotlenke etter å ha sonet så mye at du har fire måneder igjen til prøveløslatelse. Det betyr jo i praksis at du slipper å sitte mer enn et halvt år i fengsel, men kanskje bare nærmere 3 måneder.

http://www.kriminalomsorgen.no/fotle...237878.no.html
Vis hele sitatet...
Da må jeg enten gå skole eller ha jobb, og det har jeg ikke. Så får neppe innvilget fotlenke.
Sitat av JaxH Vis innlegg
Da må jeg enten gå skole eller ha jobb, og det har jeg ikke. Så får neppe innvilget fotlenke.
Vis hele sitatet...
Nå er det hundre år siden jeg tok fag, så jeg bare gjetter nå: men går det ikke an å søke fag man kan ta fra januar av? Om det var mulig, så ville jeg bare søkt på ett eller annet som gjorde at man kunne, kanskje, få innvilget fotlenke.
Sitat av JaxH Vis innlegg
Da må jeg enten gå skole eller ha jobb, og det har jeg ikke. Så får neppe innvilget fotlenke.
Vis hele sitatet...
Jeg er arbeidsledig å fikk innvilget fotlenke for 2 måneder siden. De har som regel avtaler med bedrifter og vil sysselsette deg i denne perioden. I mitt tilfelle ble det transportavdeling på fretex.
Sist endret av dokost; 19. oktober 2015 kl. 20:03.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Noen som har vært i Verdal fengsel og kan si noe om hvordan det er å være der? Miljø og folk osv.. Er ikke flink å møte nye folk....

hvordan er standarden på ting der inne? Er maten god? Hva slags kanaler har TVstuene? Har lest at verkstedet produserer flere ting i tillegg til pallesnekring, noen som vet hva?
Har hørt det e rene koldtbordet der og bare å spasere ut om man vil.
Men ta det med en klype salt for han som sa det er lystløgner til gangs
Nå er det heldigvis en stund siden jeg var inne til soning, men.... Maten er god,,til og med sjuke treningsnarkomane kan få alle sine proteiner. Spøk til side, det er ikke mroro å,sone men dersom du er nogen lunde,normal vil du fikse det fint.
Klem fra Betty
Verdal kretsfengsel er som en leirskole, med svære gjerder rundt...
Du har volleyball/fotball bane, tv-stue, treningsrom og ping-pong bord.
Hver lørdag, eller søndag, husker ikke helt, så er det filmdag, det er faktisk den kjedeligste dagene i fengsel, er bedre å snekkre paller i 7 timer, en å se en dryg film fra 70-tallet.....

Maten er fin, god frokost, der du har muligheten til å spise deg god å mett, til lunsj så bruker de somregel å servere, gårsdagens middag.

Middagen varierer fra uke til, uke, og jeg ble rimelig imponert over hva de serverte. En dag jeg var der, var det grilling ute, med burgere o.l det var kjempedigg
Du får servere deg så mye du vil ja Hjelm1, er ingen restriksjoner på hvor mye du kan spise.


Når jeg var der, jobbet jeg med å snekkre paller, som er den vanligste jobben på Verdal, skal du sone lenge, kan du be om å få jobbe på kjøkkenet o.l.

For å være ærlig, så hadde jeg nesten bare positive opplevelser om Verdal, snille insatte, snille vakter. Eneste problemet er at det kan bli litt drygt og kjedelig, til tider. Men ellers er det en fin plass å sone
Ingen ting å være bekymret for i Verdal fengsel. Noe av det første du bør gjøre er å søke om enkelt rom. Folk er hyggelig med andre som er hyggelig. Havner du på brakka som er nermest kantina. Så bør du følge med på ende rekke huset rett over gata. Andre sia av gjerdet I andre etasje der var det ofte strippe show for oss ansatte. Første dag havner du på palle verkstede. Du har også ett annet snekker verksted. Også sveise verksted. Har du truck lappen. Så kan du kjøre truck på palle verkstede. Ellers så kan du havne på vaskeriet (chill jobb) vaske mann 1 per brakke(chill jobb) ellers så har du skole. Der er d jævlig fint. Ikke noe stress jobber i eget tempo. På skolen kan du også få undervisning i arduoino som er amatør elektronikk. Ellers ser di mye filmer på skolen. Hvist det er sommer når du er der. Så kan du søke deg som vakt mester på stiklestad golf bane. Anbefaler deg å komme deg dit. Har det jævlig fint kjøre rundt å cruise med 4 juling. Gjemmer deg bort å tar livet helt med ro. Ca 4 persjoner havner der. Vært rom har radio over døra. Tar du av dekselet til høyttaleren å så ser du att Høytaler kablene går igjennom ett støy filter. Kobler du høyttaleren utenom støyfilteret får du jævlig høy lyd. Noe som er fint på sommeren. Når dere spiller volleyball. Åpner bare vinduet så har dere musikk utenfor. Vil du satse på trening når du er der. Så kan du bestikke noen som jobber på kjøkkenet. Til å stjele med tunfisk til deg. Er mye mer å skrive orke ikke skrive alt.
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Verdal kretsfengsel er som en leirskole, med svære gjerder rundt...
Du har volleyball/fotball bane, tv-stue, treningsrom og ping-pong bord.
Hver lørdag, eller søndag, husker ikke helt, så er det filmdag, det er faktisk den kjedeligste dagene i fengsel, er bedre å snekkre paller i 7 timer, en å se en dryg film fra 70-tallet.....

Maten er fin, god frokost, der du har muligheten til å spise deg god å mett, til lunsj så bruker de somregel å servere, gårsdagens middag.

Middagen varierer fra uke til, uke, og jeg ble rimelig imponert over hva de serverte. En dag jeg var der, var det grilling ute, med burgere o.l det var kjempedigg
Du får servere deg så mye du vil ja Hjelm1, er ingen restriksjoner på hvor mye du kan spise.


Når jeg var der, jobbet jeg med å snekkre paller, som er den vanligste jobben på Verdal, skal du sone lenge, kan du be om å få jobbe på kjøkkenet o.l.

For å være ærlig, så hadde jeg nesten bare positive opplevelser om Verdal, snille insatte, snille vakter. Eneste problemet er at det kan bli litt drygt og kjedelig, til tider. Men ellers er det en fin plass å sone
Vis hele sitatet...
Hvordan er folka du sonet med? Siden det er lavsikkerhetsfengsel regner jeg med at det er mest dopdommer og folk som har slått ned folk i fylla, osv?
Verdal tar ikke inn LAR pasienter tror jeg
verdal kan jo knapt kalles fengsel. ingen problem å ta med seg diverse rusmidler eller alkohol inn.

mp3 spillere uten skjerm er lov så når man jobber på pallen så er det bare å ha musikk i øra så går tiden fort som bare det.

men pass deg for rattata, han kan være nazi på reglene og gi deg anmerking for småting.
Sitat av dickpinch Vis innlegg
Hvordan er folka du sonet med? Siden det er lavsikkerhetsfengsel regner jeg med at det er mest dopdommer og folk som har slått ned folk i fylla, osv?
Vis hele sitatet...
De fleste som satt inne, var der for fyllekjøring, var også noen som satt inne for vold, var som regel, de som satt lengst, også ett par for narko.