Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2234
Har noen kroner på konto hos en nettside, og lurte på om det er noen "easy win" strategier for live og vanlig betting.
Er relativt grønn på området så lurte på om det er noen strategier for å vinne penger uten all for stor risiko.

Angående livebettingen, så er det ett alternativ som er "over 4,5 mål" (altså om det blir 5 mål totalt i kampen). Går oddsen nedover etter hvert mål som kommer slik at det er lurt å bette tidlig for best mulig odds? Kan jeg sitte klar til å satse på "over 4,5 mål" når jeg akkurat ser at det femte målet kommer, eller er det en viss tid man må satse, før det avgjørende målet kommer?
Sist endret av weed911; 26. januar 2012 kl. 19:02.
Ja, oddsen går nedover med det økende antall mål som kommer. Nå vil jeg bare få sagt en ting først - 5 mål i en fotballkamp er ikke sånt som skjer hver dag, derfor er dette ikke noen enkel måte å dra penger på. Det er klart det skjer, for eksempel om Barcelona herjer med et drittlag, men de går også på smeller, så 5 mål eller mer burde du stryke fra lista.

Du kan nok ikke sette pengene i det du ser målet kommet.
Trådstarter
Brukte mest det eksempelet fordi jeg betta det igår, og da ble matchen 2-2 med 5,7 i odds.
Glad jeg bare satset en hundrelapp, men hvilke av disse livebet alternativene kan de lønne seg og velge i det lange løp?
Skjønner at dette forandrer seg fra kamp til kamp, men tenke mer på en liten pekepinne på hva som generelt kan være lurt
Sist endret av weed911; 26. januar 2012 kl. 19:11.
Det er SYKT krevende å gå mye i pluss på såkalt "sikre spill". Du må ha flere tusen i omløp, og det finnes hele tiden store sjanser for at alt går tapt til slutt.
Kan gi deg et eksempel: jeg hadde en kupong som var "inne". Siste kampen på kupongen stod 2-0 etter 88 minutters spill. På 3 minutter snudde kampen til 2-3. Tapte pengene mine.

På "sikker" livebett må du sette 10.000 kr av gangen, da kan du kanskje gå med 500-1000 kr i pluss på hver kamp. Her kan du og tape 10.000 kr.
Trådstarter
Ok, da blir det vel heller å bette på de kampene jeg ønsker å se.
Synes ikke fotball er SÅ spennende lenger, så må si betting øker spenningsgraden betraktelig.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Tipping er ikke noe å tjente penger på.

Huska jeg dreiv å tippa att det ikke ble flere mål på livebetting.
Fordi det var høy odds selv om det var ~15min igjen av kampene.
Så er jo det egentlig ganske random da men lettere enn: Antall cornere, gule kort, etc.

Satse lite penger på flere kamper? Da ganger man oddsen. Så slipper du å satse mye.

Hele vitsen er vel att det er spennende, å ikke att man skal tjene penger.
Siste tipset er å ikke bruke mere penger enn du har råd til å tape.
*edit*

Unibet er en av de få bookiene der du slipper å tenke på ett mellomledd ved overføring av penger.
(da dette er automatisert gjennom websidene deres)

Norsk tipping er odds svindel.

Mens bet365 er en av de som har flest ting å livebette på.
Sist endret av Alphanio; 26. januar 2012 kl. 19:28.
Det er helt riktig at betting øker gleden ved å følge med på fotball - men det kan også bli en enorm skuffelse
Jeg satser sjeldent mye penger, maks 500 kr av gangen, men det er gode penger å ha med seg spesielt i helgene. Spiller kun hos norsk tipping - ene og alene på grunn av brukervennligheten. Kan ta ut pengene dagen etter. Da slipper jeg spille de opp.
For å bli god på langoddsen, må man være veldig strukturert. Er vanskelig å ikke tape penger i det lange løp.
Lykke til med tippingen!
Sist endret av Life Goes On; 26. januar 2012 kl. 19:25.
Ta deg en tur innom oddsen.nu, de har et eget forum med "eksperter" som drar inn en god del penger
Sitat av Teigen Vis innlegg
Ta deg en tur innom oddsen.nu, de har et eget forum med "eksperter" som drar inn en god del penger
Vis hele sitatet...
De har også mange idioter som villeder. Har nesten alltid best flaks på magefølelsen sånn som Real Madrid - Barcelona for en stund siden. "Alle" mente Real Madrid til 2.15 eller noe i odds, magefølelsen sa Barcelona til 2.65, og det var jaggu Barcelona som gikk inn synd Tottenham dreit seg ut på samme kupongen
Trådstarter
Ser på Betsafe at man kan bette på 2 og 3 divisjonskamper. Er det en begrensning på hva man kan bette på disse, eller er det fritt? Det må da føre til omfattende svindel ettersom det ikke skal så mye til for at ett 3 divisjonslag taper med vilje for en god sum penger.
Det er begrensninger, men vet ikke hvor høye de er. Spør support?
I El Clasico kan du ihvertfall sette penger på at det blir mye kort.
Det er fullt mulig å tjene på oddsbetting.
Men det er ikke en get rich quick ting.. om du spiller kuponger med 3 - 5 objekter på er sannsynligheten for at den skal gå inn meget liten, selv om oddsen ikke nødvendigvis er fantastisk høy.
Anbefaler deg å lese en del av trådene på oddsen.nu som angår hvordan man spiller, money management o.l.
Først av alt, skal du bette live så gjør det på tennis. Ligger en favoritt under, flyr oddsen i taket på favoritten - dermed "easy money". Men selvfølgelig, er jo ikke alltid dette skjer.

Uansett, skal du tjene penger i lengden bør du kun spille singler og kanskje dobler i blandt.. og det er her units kommer inn i bildet.

Si du har 5000 kr ståendes på tippekontoen din. Da gjør du følgende:

Ta 10% av bankrollen (5% anbefales heller, siden det er lavere sjanse for å gå blakk). Del så dette inn i units fra 1 til 10. Har du 5000 kr, blir 1 unit 50 kr og 10 units blir 500 kr. Du skal kun gjøre et maxbet (10 units) om du er 120% sikker på kampen, f.eks ved å lese analyser som blir lagt ut på oddsen.nu. Eller lese deg opp på de forskjellige lagene selv.

Om du skal finne kamper selv, må du se om det er verdi i laget du tipper.

Eksempel:

Det finnes ikke noe verdi i spillet om du tipper på at Barcelona skal vinne til 1.10 i odds.

Et verdispill er at du mener at bookmakeren har satt helt feil odds på et lag. Si f.eks at Manchester United spiller mot Blackburn. Oddsen ser slik ut:

Manchester United - 1.50
Uavgjort: 3.50
Blackburn: 5.50

Så leser du f.eks at United har mange spillere ute og må stille med et junior eller b-preget lag. Da er det haugevis av verdi i å spille på Blackburn om bookmakerne ikke har fått med seg laget til United. Dette er et spill jeg ville spilt 8 units på, evt et maksspill.

Husk at det er bookmakerne du skal vinne mot og da er det utrolig viktig å finne slike verdispill.

Det anbefales også å ha penger ståendes på flere forskjellige odds-sider slik at du kan finne best mulig odds.

Bare å spørre om det er noe du lurer på
Sist endret av shonny; 27. januar 2012 kl. 00:09.
Som shonny sier, det innebærer masse arbeid om du vil tjene penger på tipping. Så du kan sikkert ta timene du sitter og leser om sånne tips og jobbe isteden, tjener sikkert minst like mye eller mer.
Tipping eller odds, er det fint mulig å tjene en del penger på.

Eneste problemet er mange av bookiene setter limits på brukeren din vist du vinner mye ofte.

Eneste bookien jeg ikke har opplevd dette på enda er Bet365 og Pinnacle, og jeg har spilt på mange.

Det viktigste er å bruke god tid på å finne viktig informasjon om kampene og ikke tippe på favoritten alltid.
Men du må nesten være veldig interessert i sport og følge godt med for å kunne klare å spå utfall av informasjonen du har på en kamp.
kjedelig streiting
Det finnes da en del som går i pluss på sportsbetting. Har du en del kapital og mye tid så er også surebets noe en kan vinne i lengden på. Dvs at man better et visst beløp på alle mulige resultatene på en kamp. Dette blir jo selvfølgelig hos forskjellige bookies, men ofte kan en få tilbake 1-5% mer enn det man satsa.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Det finnes da en del som går i pluss på sportsbetting. Har du en del kapital og mye tid så er også surebets noe en kan vinne i lengden på. Dvs at man better et visst beløp på alle mulige resultatene på en kamp. Dette blir jo selvfølgelig hos forskjellige bookies, men ofte kan en få tilbake 1-5% mer enn det man satsa.
Vis hele sitatet...
Surebets er bare å glemme. Du blir garantert limitert etterhvert. Uansett må man sette MYE for å i det hele tatt få en brukbar gevinst.
kjedelig streiting
Sitat av shonny Vis innlegg
Surebets er bare å glemme. Du blir garantert limitert etterhvert. Uansett må man sette MYE for å i det hele tatt få en brukbar gevinst.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig må en ha en viss egenkapital ja, og en er jo veldig sårbar for forandringer på odds, overføringsgebyrer ol. Dog så better man på hos veldig mange selskaper samtidig, så det vil jo ta en stund før de begrenser kontoen din.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Selvfølgelig må en ha en viss egenkapital ja, og en er jo veldig sårbar for forandringer på odds, overføringsgebyrer ol. Dog så better man på hos veldig mange selskaper samtidig, så det vil jo ta en stund før de begrenser kontoen din.
Vis hele sitatet...
Sant det, men uansett kjipt å bli limitert hos de fleste selskapene tilslutt og får kun lov til å sette 10 kr