Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3163
Noen som har erfaringer med søvnproblemer og bruk av Melatonin og Antihistamin medisin?

Min historie
Har hatt søvnproblemer de siste 15 årene, egentlig alltid hatt det, men i 15 år har jeg gått på medisiner.
De siste 14 årene har jeg stort sett gått på type innsovningsmedisin, som rohypnol, Stilnoct, Rivotril, Sobril, Mogadon osv (benzo) i tillegg for å opprettholde søvnen har jeg gått på diverse både allergi medisiner (Vallergan osv) og medisiner for psykiske problemer, men som har søvn som bivirkning, type Venlafaxin, Nozinan, Seroquel med mange flere.

Siden jeg har kronisk migrene bruker jeg nokså mye Parlagin Forte og for ca 1 år siden+ kom det nye EU/EØS regler som gjorde det slik at man kan miste lappen om man tar for mye slike medisiner fast.

Det gjorde at jeg måtte kutte ut innsovningsmedisinen jeg hadde brukt i 14 år. I tillegg sa legen at jeg også måtte kutte ut Allergi medisinen jeg hadde brukt i forbindelse med søvn, siden de innhold Antihistamin.
For når man bruker 3 slike typer, benzo, opiater (Parlagin forte) og Antihistamin kan man ikke inneha førekort.

Så da satt jeg plutselig uten noe å sove på etter 14 års bruk...ingen nedtrapping eller noe, en dag hadde jeg ting, en annen dag ingen ting.
Det ble lite søvn en periode, og måtte få legen til å se på andre alternativer.
Det endte opp med følgende:
150mg Seroquel depot og 4mg Circadin (Melatonin).

Den første får jeg på blå resept, men er jo svinedyr til frikortet kommer. Type 1.000 kroner for 3 måneders bruk.
Circadin får man ikke på blå resept, og koster 250kr for 30, altså 500 kroner per måned.

I Norge får man jo kun Melatonin som Circadin, men det er jo masse å få kjøpt i utlandet. Samme med allergimedisiner med Antihistamin.

Har lyst å kutte ut Seroquelen, og kun bruke Melatonin og Antihistamin medisin. Men siden jeg ikke kan få resept på Antihistamin medisiner, grunnet førekort, må jeg kjøpe det fra utlandet også.

Noen som har erfaringer med søvnproblemer og bruk av Melatonin og Antihistamin medisin? Hva slags doser går folk på?

Og hvordan er det å kjøpe medisin fra utlandet nå etter de nye reglene kom i 2015/2016?
Så litt på OSL 24/7 - og der skannet de jo utrolig mye post for å se etter piller og medisin glass.
Noen land som er sikrere å kjøpe fra? Ser jo USA selger mye av det jeg er ute etter til en nokså billig penge, men hvordan er erfaringene derfra ang å få medisiner via nett inn i Norge nå?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg kjøpte nylig Doxylamine på Ebay, sendt fra USA. Vet ikke om det er lovlig, men fikk det hvertfall hjem i postkassa. 50mg av det så blir man rimelig trøtt. Jeg har Imovane ved siden av, men bytter på så jeg ikke blir hekta. Skikkelig kjipt å ikke få sove.. Lykke til
Har hatt søvnproblemer siden jeg ble født.

Det som funker for meg: doxylamine som nevnt ovenfor(fås kjøpt over disk/uten resept de fleste steder innenfor EU), et par bongtrekk med god hasj/indica, melatonin hjelper også, men da bør man ta det sånn typ 1-2 timer før leggetid.

sånne blå resept piller, typ imovane og sånt gjør meg bare groggy og zombie mode dagen derpå.
Trådstarter
76 2
Sitat av xacto Vis innlegg
Jeg kjøpte nylig Doxylamine på Ebay, sendt fra USA. Vet ikke om det er lovlig, men fikk det hvertfall hjem i postkassa. 50mg av det så blir man rimelig trøtt. Jeg har Imovane ved siden av, men bytter på så jeg ikke blir hekta. Skikkelig kjipt å ikke få sove.. Lykke til
Vis hele sitatet...
Ser at Doxylamine også er første generasjon antihistamin, samme som Diphenhydramine pillene jeg har bestilt, og fått mange av allerede.
Altså egentlig ment for allergi medisin.

Men ser at Doxylamine er regnet som en god del sterkere, der folk sier de bruker 100mg med Diphenhydramine (samme som jeg gjør) kan de bruke kun 25mg med Doxylamine.
Det er innenfor godkjent dose antihistamin her i Norge også, så virker faktisk en slik 25mg pille på meg, så er det jo supert.

Bestilte opp noen bokser nå, så får jeg se om jeg får dem gjennom tollen, for nei...de er ikke lovlige å få over nett her i Norge.

melatonin hjelper også, men da bør man ta det sånn typ 1-2 timer før leggetid.
Vis hele sitatet...
Ja om man bruker Circadin - eller tilsvarende, altså depot. Jeg har jo nå fått ren Melatonin som ikke er depot, og når jeg tar 3 x 3mg piller, så tar det ca 30 minutter før jeg MÅ være i seng. En kveld jeg tok en slik dose, måtte jeg gjøre noe jobbrelatert i en time, og det var nesten helt umulig. Kjempet og kjempet, fikk det til men herregud så slitsomt.
Har jo i 14 år gått på så og si alle typer innsovningsmedisiner (Stilnoct, Rohypnol/flunipam, revotril, sobril osv osv) og det har jo hendt at etter jeg har tatt kveldens dose, så har jeg måtte avbryte leggingen å gjøre noe, men da har jeg jo bare følt meg ruset, litt som etter å ha tatt noen drinker, men som sagt med Melatoninen var det virkelig en kamp.

Er jo positivt da, at Melatoninen har en slik virkning på meg. Skjønner at det ikke virker på alle. Bare synd jeg til nå kun har fått Circadin fra legen, for den har ikke fungert noe særlig.
Sist endret av zon123; 11. november 2017 kl. 17:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
76 2
Fikk 368 x 25mg Doxylamine tabeletter i posten i dag, så skal testes ut i kveld. Usikker på om jeg skal gå rett på 50mg, eller prøve 25mg først? Ser 100mg benadryl tilsvarer 25mg Doxylamine.
Sitat av zon123 Vis innlegg
Fikk 368 x 25mg Doxylamine tabeletter i posten i dag, så skal testes ut i kveld. Usikker på om jeg skal gå rett på 50mg, eller prøve 25mg først? Ser 100mg benadryl tilsvarer 25mg Doxylamine.
Vis hele sitatet...
Gjerne oppdater!
Tok 25 mg doxylamine klokken 20.00. Sov som et barn fra 21-06.00 denne morgenene. Utrolig deilig for en som ofte våkner flere ganger om natten og sliter med innsovningen.
Jeg tror du kan fortsette på innsovning medisinene viss du får tramadol depot mot migrene. Verdt å sjekke ut
Trådstarter
76 2
Sitat av elsa Vis innlegg
Gjerne oppdater!
Vis hele sitatet...
Ja da prøvde jeg Doxylamine, etter litt vurdering gikk jeg rett på 50mg.
Men jeg tar det jo i kombinasjon med andre ting, har uheldigvis så store problemer med søvn at Doxylamine/Benadryl alene er nok til å få meg til å sove.

Men tok det jeg har tatt i det siste som har fungert nokså bra, men der jeg mangler det "lille ekstra" for å gjøre natten komplett.
Bruker 200mg Seroquel depot i bunn så rett før leggetid 2x 3mg Melatonin og 1 x 5mg Time Release (6 timer) Melatonin.

Benadrylen jeg tok 100mg av, har jeg tatt 1 time før sammen med Seroquelen. Med Doxylaminen ventet jeg til jeg tok melatoninen.

Jeg sovnet innen en time etter jeg la meg, usikker når, og det er et godt tegn. Våknet en gang i løpet av natten, men da var det en kjapp tur på do, et glas vann og så sengen igjen. Sovnet så raskt at jeg aldri så på klokken igjen. Og sov til klokken ringte kl 0600.

Så nå begynner det virkelig å hjelpe altså. På få uker har jeg gått fra et ekstremt underskudd på søvn i nå snart et år, til at jeg nå ikke gruer meg for å gå å legge seg, for nå vet jeg at jeg faktisk sovner raskt.
Og jeg våkner ikke 5-6 ganger per natt lengre, en gang er helt OK.

Neste test er jo nå å kutte ut Seroquelen, for å se om det andre holder, ev hvor store doser jeg må opp i. Men første forsøk uten Seroquel gikk jo bokstavelig talt rett i dass og ble en natt uten særlig søvn.

Sitat av mollypolly Vis innlegg
Jeg tror du kan fortsette på innsovning medisinene viss du får tramadol depot mot migrene. Verdt å sjekke ut
Vis hele sitatet...
Bare synd at Tramadol ikke har samme effekt mot migrenen som PF har. Dog har ikke prøvd depot typen. Noen erfaring selv ang migrene og Tramadol?