Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 6366
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, er ganske ny på forumet og håper jeg kunne få hjelp her med ett potensielt problem som har oppstått...

for en tid tilbake var jeg endelig ute på fylla etter en hvit femuker og endte opp med å bli med en venn til en spot hvor vi møtte på noen han kjente. Før denne natten hadde jeg blitt kontaktet av en venn jeg kjenner som lurte på om jeg visste om noen som trengte noe jeg da ikke kunne hjelpe med. Denne tanken slo meg inn akkurat der og da den natten det ble fyrt opp og helt ut av det blå blurta jeg ut ettpar navn, min venns og en annen, til en helt tilfeldig i den settingen vi var i, men jeg nevnte ikke noe detaljer bare at de var i "gamet". Ei uke senere ble den ene tatt i razzia og har fått høre at den uheldige må kanskje sone 3-8 mnd. Fra den dagen og fram til nå har jeg utvikla en angst for å ha loddrett driti meg ut og brennmerket megselv som tyster, og nå er jeg redd for uforutsette represalier fra miljøet.

Hvordan burde jeg gå frem i denne situasjonen, og hvor alvorlig tror dere "the stitches" blir om det kommer til det?
Det hadde neppe noen sammenheng om det var en venn av vennen din, denne personen ville vel gitt deg et hint om det var fare på ferde med de dere møtte? Ro deg ned og tenk på alle de andre hundre forskjellige scenarioene som heller kan være foranledningen til razziaen. Er ikke sikkert du har noe med det å gjøre.
Sist endret av Mozzie; 27. juli 2017 kl. 22:37.
Det går nok bra. Håper du har lært deg og holde kjeften din i alle fall.
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Det hadde neppe noen sammenheng om det var en venn av vennen din, denne personen ville vel gitt deg et hint om det var fare på ferde med de dere møtte? Ro deg ned og tenk på alle de andre hundre forskjellige scenarioene som heller kan være foranledningen til razziaen. Er ikke sikkert du har noe med det å gjøre.
Vis hele sitatet...
Det er det som er problemet, jeg har en sjette sans ved at jeg virker behersket når jeg er skikkelig full, og husker dessverre lite og bare brøkdeler av den kvelden. All forvarsel om ting jeg burde vite om de ukjente før jeg gjorde hva jeg gjorde gikk inn det ene og ut det andre. Angsten er blitt anstrengende for jobb og familie og jeg har ikke hjerte til å si til vennen min hva jeg har gjort, om jeg i det hele tatt har gjort noe.
Neeh, klassisk fylleangst/noia.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hei igjen og takk for alle svar. Har fått høre at den uheldige ble fortalt av politiet at de hadde tatt en som hadde tysta på ham, men hvor mye kan man egentlig stole på politiet? Og om den som ble tatt og tystet: må ikke da personen vise seg som ett vitne under rettsaken? Har ikke blitt kontaktet av politiet på noen måte, men så er ikke jeg veldig erfaren på den kanten og håper på svar.

Hilsen Noiamann
Poy
Stay positive..lala
36 1
Har vært borti lignende selv.. Politiet pleier ikke å si sannheten ang. Det der. Så du må nok bare la det gå, lite sannsynlig at du finner ut om det er som de sier er sant eller ikke.
Når noen tysta på meg sa se at de fikk en melding om at jeg røyka, men visste xvenninna mi var i avhør like før så tviler på at de fikk no melding.
Jeg er redd for at langt flere enn man skulle tro tyster når de får sjansen til å slippe billigere unna, men erfaringsmessig pleier Politiet å lyve om sånt. Jeg har selv blitt løyet om av Politiet; ble tatt sammen med en kompis som pusha småbønner, og de prøvde å få ham til å tilstå ved å påstå at jeg hadde tystet i avhør.

Generelt ville jeg aldri ha stolt på Politiet ang. slike ting med mindre jeg fikk lese den signerte forklaringen til den påståtte tysteren.
Sist endret av kallisti; 7. august 2017 kl. 12:52.
Ville det ikke vær brudd på lov eller rettningslinjer om politiet faktisk hadde sagt "kallisti har allerede tystet, han har fortalt alt sammen" til meg som mistenkt? Mtp represalier / street justice?
Når bryr politiet seg om det?