Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3003
mistet førerkorte pga jeg ble tatt med 5g hasj, og må ta urinprøver i 1år for å få den tilbake.

Har vært hos fastlegen å pisset i 6 måneder nå, men det har aldri vært under tilsyn. Sekretærene på legekontoret har spurt meg et par ganger om urinprøvene skal tas under tilsyn, men jeg har bare sagt at de ikke har vært under tilsyn de andre gangene, da har de bare sagt "javel".
Første gangen jeg tok prøve der viste de jo at det var for å få lappen tilbake, å selv da var det uten tilsyn.


Kommer dette til å bli et problem den dagen jeg skal søke om å få lappen tilbake, å dermed må pisse i 1år til, denne gangen under tilsyn?
Nei tviler på det.


Du kan også søke om å få førerkortet igjen nå (etter 6 mnd) og ta de resterende 6 mndene med peøver mens du har sertifikat. Dette er normal praksis etter min oppfatning av saken, ta dette opp med din fastlege.
Okei. Da skal jeg søke��
Oslo tingrett slo i dag fast en gang for alle at politiet ikke kan ta førerkortet fra cannabisbrukere uten at det har vært ruskjøring inni bildet.

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Poli...g-330153b.html
@Fleinheim Men det er vel ingenting som tyder på at de kommer til å slutte med her før sivilombudsmannen er ferdig med å undersøke alle sakene? Eller har jeg misforstått?
Forstår det som at alle i lignende situasjoner vil kunne gå til søksmål og vinne da dette er presedens?
Sitat av Fleinheim Vis innlegg
Oslo tingrett slo i dag fast en gang for alle at politiet ikke kan ta førerkortet fra cannabisbrukere uten at det har vært ruskjøring inni bildet.

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Poli...g-330153b.html
Vis hele sitatet...
Noen som vil publisere denne for oss som ikke har BT+ eller
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Purgatorio Vis innlegg
Forstår det som at alle i lignende situasjoner vil kunne gå til søksmål og vinne da dette er presedens?
Vis hele sitatet...
No er jo ikkje tingretten (som avviste staten sine argument i siste omgang) verdas beste presedens, og det kjem og an på i kor stor grad sakene er samanliknbare. Du har jo og ein lagmannsrettsdom som sa at politiet ikkje hadde det formelle iorden, altså at grunngjevinga var for tynn.

Realiteten burde vere at politiet endrer praksis for å verte i tråd med sivilombodsmannen og domstolane sin kritikk, slik at det ikkje vert fleire saker. Om det skjer er eg diverre meir usikker på.