Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3625
Det er noen sider på nettet som selger alt fra grinder til bong som sender til Norge. Då er mitt spørsmål, kan eg bestille f.eks ein grinder eller pipe fra utlandet uten at tollen stopper den? Prøvde å søke meg frem på svar, men fant ingenting.
Ingenting ulovlig med litt metall og glass
Ingen kan garantere at hvis du bestiller deg ei pipe at den ikke blir stoppet i tollen. Men nå er jo ikke ei pipe ulovlig heller. Er kanskje ikke så mange som bruker det lenger, men det finnes jo folk som røyker tobakk i pipe.
Trådstarter
19 0
Det er vel ikke så mange som røyker tobakk fra glasspipe vel?
Sitat av Idrktbh Vis innlegg
Det er vel ikke så mange som røyker tobakk fra glasspipe vel?
Vis hele sitatet...
Som sagt er det ikke så mange som røyker tobakk i pipe generelt, men det er jo ikke antallet som bruker en viss gjendstand som setter lovligheten ved det.

Vet at min bror røyker frukttobakk i ei pipe av noe slag (ikke vanlig pipe) men vet ikke hvordan den ser ut for jeg har ikke sett den selv. Hvorfor skal han bekymre seg for tollen hvis han kjøper ei pipe fra utlandet? Utenom merkostnader hvis det er over tollgrensen da vel å merke.
Piper, bonger, grindere, slike ting selges over disk flere steder i landet her, ingenting ulovelig med det før du selv putter noe ulovelig i dem.
Nekter å tro at du søkte for å finne svar på dette, det er stilt spørsmål nesten 1 gang i mnd her på freak

Bare stol på meg: Ingenting av tilbehør eller brukeruststyr er ulovlig å innføre til Norge. Jeg har bestilt tusenvis av rullepapir, blunt wraps, glasspiper, trepiper, steinpiper, glassbonger og det meste som går an av røykeustyr. Glassbongen var 1 meter lang og veide 3-4-5 kg. Det var også markert "glass smoking device" utenpå esken. Alle på postkontoret skjønte sikkert at det var en mega-bong, men ingen brydde seg.
Ikke fikk jeg snut på døra heller
Bestilte til og med dyrketelt (hvor de fulgte med "CannaGrow Magazine" i samme esken som dyrketeltet), dyrkelamper, næring til dyrking osv osv.

Jeg veit det er lett å få noia over det å innføre brukerutstyr ("det er jo bevis på at du bruker narko"), men nei, det er ikke sånn det funker.
Jeg har også sett folk selge hasjpiper på finn.no, som "turist suvenirer".

Så for å bare si det veldig enkelt: Ta det heeeelt med ro og bestill akkurat hva du vil, så lenge det er ubrukt utstyr er det ingenting de kan si på det. Du vil heller ikke bli satt på noen liste, eller lignende.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg fikk et telt, lys og kullfilter beslaglagt uten at det hadde planter i seg eller potter. Spørs hvor heldig du er.

Gikk vel under planlegge å begå et lovbrudd, selv om jeg skulle dyrke ghost chilli peppers.
Sist endret av Hoarse; 7. januar 2017 kl. 04:27.
Dyrkeutstyr er ikke helt det samme som brukerutstyr though
Bong, som man faktisk kun har røyket tobakk i(!) blir også tatt veldig fort i fra deg, og "analysert". DVS de sier de skal gjøre det, men regner med at du skal snakke deg selv inn i en felle.