Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1826
Hei, bare llurte på om noen her vet vilket buss selskap som har de billigste turene til København fra Oslo?
Og når jeg først er i gang, hvordan bo billigst? Vurderer ta En 3-4 dager i Køben i jula i steden for å sitte aleine hjemme og stirre på V'n i fylla.

Takk for meg.
Anbefaler Swebus. Tipper det koster rett over en 1000 lapp fra Oslo til København i jula.
For overnatting er det billigeste alternativet hostel vil jeg tro.
Sist endret av oom; 19. desember 2016 kl. 02:57.
Ja, swebus. Ellers hender det man får noen fine dealer på tog, særlig i sverige.
Masse fine hosteller, nå husker jeg ikke navnet, men om det samme hostellet har vært det billigste i tre år, er dette en svært god standard for pengene, litt meningsløst råd kanskje, da informasjonen er så mangelfull.
Ellers er det ikke så vanskelig å komme over billige/gratis-billetter med DFDS, dette er som oftest tur-retur, biletter, cruise, som de kaller det, så pass på å bestill avreisen fra landet du ér í, om du tenker hoppe av halveis, de sletter deg som passasjer om du ikke hopper på 'tur'-biten, altså om man bare ville sitte på 'retur'; Det går ikke.

AirBNB er også å anbefale, bodde med en kjempegrei advokat ifjord.

Ah, kjenner jeg blir sjalu, køben er så herlig om vinteren, isende kaldt; Husk å pakk varmt.
Kommer du deg til Göteborg så er ikke tog videre til København så dyrt.
Du kan jo skjekke selv her hva det vil koste da det sikkert varier litt mtp. dato.
https://www.sj.se/#/

Edit: Til Göteborg går det jo både buss og tog fra Oslo.
Sist endret av Doktor Hodebry; 19. desember 2016 kl. 06:47.
Tusen takk for svar hitil
Er noen år siden det ble brukt buss eller tog til køben, men syntes det er helt grei reisemåte for meg.
Tenkte DFDS også, men uansett hvor hardt jeg prøver la være så blir det altid hardfylla på disse båtturene..hehe..
Mer ålreit og entre landet i en form der jeg husker litt
Tusen takk blackkoz!
Er det mye billigere eller gratis så sier jeg ikke nei, hehe..
Enig med overstående angående Swebus, reisen tar rundt 8 timer om jeg husker korrekt. Angående billig bo, kan det være en utfordring i København rett før jul. Men vil anbefale deg å sjekke ut følgende:

Generator Hostel
Fine rom, og ligger veldig sentralt
AirBnB
Copenhagen Backpackers Hostel - Hørt det skal være ganske greit
Tusen takk blackkoz!
Er det mye billigere eller gratis så sier jeg ikke nei, hehe..