Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 7828
Hei! Dette er første gang jeg lager en diskusjon, og jeg skal kjøpe denne pc-en http://www.multicom.no/multicom-tyri...32551#tilbehor, men da jeg så at den kom uten operativsystem så tenkte jeg at jeg kanskje kunne finne en billigere måte å kjøpe windows 10 på. Jeg så på komplett og der kostet det 1190,- og når jeg så noen YouTube videoer så jeg at man kunne kjøpe Windows 10 mye billigere på Kinguin.net http://www.kinguin.net/category/2217...-home-oem-key/
http://www.kinguin.net/category/1942...ional-oem-key/ (Sorry for linker)
Så jeg lurer på om det er legit?
Den første er Win 10 Home og koster 200,- eller 25$
Den andre er Win 10 Pro og koster 220,- eller 26$
Kinguin og deres medsammensvorne selger forsvinnende få (om noen) keys selv. De fungerer for det meste som mellommann mellom tilbydere og kjøpere, der tilbydere konkurrerer mot hverandre på pris. Avhengig av hvem du kjøper fra, kan det være gyldige, ugyldige, stjålne eller brukte keys. Med mindre du velger å betale beskyttelsespenger til Kinguin så er hele transaksjonen på ditt eget ansvar. I tillegg kommer også en god del avgifter for å bruke PayPal/kredittkort, og da er ikke prisen alltid så konkurransedyktig lengre.

Får man ikke lovlig Windows 10 nå om man oppgraderer fra piratkopiert Windows 8? Da kan du i etterkant extracte keyen din og så reinstallere samme versjon av Windows 10 fra scratch, og bruke nøkkelen du fikk da. Om du likevel er ute etter å spare penger mener jeg.
Alle maskiner med aktivert windows 7/8/8.1 kan oppgradere gratis til windows 10 helt lovlig fram til 29 Juli 2016.
Får man ikke lovlig Windows 10 nå om man oppgraderer fra piratkopiert Windows 8? Da kan du i etterkant extracte keyen din og så reinstallere samme versjon av Windows 10 fra scratch, og bruke nøkkelen du fikk da. Om du likevel er ute etter å spare penger mener jeg.

Mener du man kan gå på f.eks piratebay å laste ned pirateversjonen av Win 8 og så oppgradere? eller hvis jeg kjøper en key hos kinguin og så installerer ned windows må jeg ha en disk eller noe? Eller kan man bare bruke keyen i oppstarten og se om den funker? Har aldri kjøpt pc uten operativsystem før.

Turbolego, men pc-en jeg skal kjøpe har ikke operativsystem når jeg kjøper den..
Sist endret av SniffMeistar; 4. juni 2016 kl. 20:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Sitat av SniffMeistar Vis innlegg
Får man ikke lovlig Windows 10 nå om man oppgraderer fra piratkopiert Windows 8? Da kan du i etterkant extracte keyen din og så reinstallere samme versjon av Windows 10 fra scratch, og bruke nøkkelen du fikk da. Om du likevel er ute etter å spare penger mener jeg.

Mener du man kan gå på f.eks piratebay å laste ned pirateversjonen av Win 8 og så oppgradere? eller hvis jeg kjøper en key hos kinguin og så installerer ned windows må jeg ha en disk eller noe? Eller kan man bare bruke keyen i oppstarten og se om den funker? Har aldri kjøpt pc uten operativsystem før.

Turbolego, men pc-en jeg skal kjøpe har ikke operativsystem når jeg kjøper den..

Får man ikke lovlig Windows 10 nå om man oppgraderer fra piratkopiert Windows 8? Da kan du i etterkant extracte keyen din og så reinstallere samme versjon av Windows 10 fra scratch, og bruke nøkkelen du fikk da. Om du likevel er ute etter å spare penger mener jeg.

Mener du man kan gå på f.eks piratebay å laste ned pirateversjonen av Win 8 og så oppgradere? eller hvis jeg kjøper en key hos kinguin og så installerer ned windows må jeg ha en disk eller noe? Eller kan man bare bruke keyen i oppstarten og se om den funker? Har aldri kjøpt pc uten operativsystem før.

Turbolego, men pc-en jeg skal kjøpe har ikke operativsystem når jeg kjøper den..
Vis hele sitatet...
Skal du laste ned piratkopi av Win 8, så kan du jo heller bare laste ned Win 10 å en crack imo.
Dersom du har en gammel maskin med en windows 7/8/8.1 lisens som ikker er "OEM", kan du flytte lisensen fra den gamle til den nye maskinen.

Dersom du får trøbbel i aktiveringen, ring microsoft norge på 23 500 500 og forklar at du har bytta hovedkort.
Sitat av ranman22 Vis innlegg
Skal du laste ned piratkopi av Win 8, så kan du jo heller bare laste ned Win 10 å en crack imo.
Vis hele sitatet...
Kan jeg laste ned en crack på den pc-en jeg har nå? Vet du om noen sider som har en sånn crack, så jeg kunne eventuelt laste ned på en minnepinne?

Sitat av Turbolego Vis innlegg
Dersom du har en gammel maskin med en windows 7/8/8.1 lisens som ikker er "OEM", kan du flytte lisensen fra den gamle til den nye maskinen.

Dersom du får trøbbel i aktiveringen, ring microsoft norge på 23 500 500 og forklar at du har bytta hovedkort.
Vis hele sitatet...

Hvordan finner jeg lisensen fra den gamle pcen? Og jeg har Win 10 på den pcen jeg bruker nå. Men jeg kan jo downgrade den og bare finne den sånn?
Sist endret av SniffMeistar; 4. juni 2016 kl. 21:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tviler på at noen kommer til å poste link til piratkopier av windows siden det strider mot reglene.

Sitat av Regel #7
Følg Norsk lov.
Som et norsk nettsted er vi underlagt norsk lov, men brukere står selv juridisk ansvarlige for deres innlegg. Innlegg eller emner som strider mot norsk lov vil bli fjernet når de oppdages. Piratkopiering, selv om det ofte er sosialt akseptert i IT-miljøer, er fremdeles ulovlig og har ingenting her å gjøre.
Vis hele sitatet...
Kilde: Regler for bruk av nettstedet

Sitat av SniffMeistar Vis innlegg
Hvordan finner jeg lisensen fra den gamle pcen? Og jeg har Win 10 på den pcen jeg bruker nå. Men jeg kan jo downgrade den og bare finne den sånn?
Vis hele sitatet...
Magical Jelly Bean Keyfinder
Sist endret av Turbolego; 4. juni 2016 kl. 21:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Tviler på at noen kommer til å poste link til piratkopier av windows siden det strider mot reglene.



Kilde: Regler for bruk av nettstedet
Vis hele sitatet...
Okay.. Jeg lagde denne brukeren idag og dette er min første diskusjon.. Men takk for at du sa ifra

Sitat av Turbolego Vis innlegg
Tviler på at noen kommer til å poste link til piratkopier av windows siden det strider mot reglene.



Kilde: Regler for bruk av nettstedet



Magical Jelly Bean Keyfinder
Vis hele sitatet...
Hvordan laster jeg ned dette her? Det kommer opp at det er blockert..
Sist endret av SniffMeistar; 4. juni 2016 kl. 21:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Takk for det

https://www.youtube.com/watch?v=wnxnsQT9CyU fant denne videoen. Tror du det funker? Skjønte ikke helt det andre programmet :P
Sist endret av SniffMeistar; 4. juni 2016 kl. 21:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det finnes utallige verktøy som kan finne ut hvilken key du bruker på maskinen din.
Magic Jelly Bean sin har jeg brukt før flere ganger, så derfor jeg nevner den.

Flere alternativer: http://alternativeto.net/software/keyfinder/
Vet ikke hvor mye lisensene koster fra kinguin, men lisenser fra MSDN selges som oftest for rundt $8 på ulike forumer.
Sitat av Lounacy Vis innlegg
Vet ikke hvor mye lisensene koster fra kinguin, men lisenser fra MSDN selges som oftest for rundt $8 på ulike forumer.
Vis hele sitatet...
MSDN? 8$? Er det legit?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av SniffMeistar Vis innlegg
MSDN? 8$? Er det legit?
Vis hele sitatet...
Nei. Det er like legit som piratkopiering, men det er litt enklere og ser litt meir legit ut.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Nei. Det er like legit som piratkopiering, men det er litt enklere og ser litt meir legit ut.
Vis hele sitatet...
Ok takk
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Nei. Det er like legit som piratkopiering, men det er litt enklere og ser litt meir legit ut.
Vis hele sitatet...
Jeg vil kalle det legit. MSDN er egentlig microsoft som gir ut lisenser til små bedrifter. Du ødelegger for andre selskaper ved å kjøpe derifra, men ingen sjanse for virus e.l
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Lounacy Vis innlegg
Jeg vil kalle det legit. MSDN er egentlig microsoft som gir ut lisenser til små bedrifter. Du ødelegger for andre selskaper ved å kjøpe derifra, men ingen sjanse for virus e.l
Vis hele sitatet...
Dei er ikkje lovlige. MSDN er for utviklingsmiljø, dvs. utvikling og testing.

Fullstendige lisensvilkår for MSDN finn du på https://msdn.microsoft.com/en-us/sub.../hh297076.aspx.

Microsoft kan utan viare merke lisensen din som ugyldig, og det er akkurat like ulovleg som all annan piratkopiering.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Dei er ikkje lovlige. MSDN er for utviklingsmiljø, dvs. utvikling og testing.

Fullstendige lisensvilkår for MSDN finn du på https://msdn.microsoft.com/en-us/sub.../hh297076.aspx.

Microsoft kan utan viare merke lisensen din som ugyldig, og det er akkurat like ulovleg som all annan piratkopiering.
Vis hele sitatet...
Takk for at dere sier ifra før jeg gjør noe
Jeg kjøpte min win10 pro key på Ebay for 170 spenn av brukeren winsoft2015, keyen validerte og jeg har i ettertid kjørt reinstall på samme hovedkortet med ny ssd og gpu, og det gikk helt smertefritt. så det er jo en tanke.

http://www.ebay.com/itm/Microsoft-Wi...QAAOSwLN5Wi6jg

f.eks
Sitat av ztaale Vis innlegg
Jeg kjøpte min win10 pro key på Ebay for 170 spenn av brukeren winsoft2015, keyen validerte og jeg har i ettertid kjørt reinstall på samme hovedkortet med ny ssd og gpu, og det gikk helt smertefritt. så det er jo en tanke.

http://www.ebay.com/itm/Microsoft-Wi...QAAOSwLN5Wi6jg

f.eks
Vis hele sitatet...
170 spenn er jo en veldig bra pris da Takker for svar!
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Dersom du har en gammel maskin med en windows 7/8/8.1 lisens som ikker er "OEM", kan du flytte lisensen fra den gamle til den nye maskinen.

Dersom du får trøbbel i aktiveringen, ring microsoft norge på 23 500 500 og forklar at du har bytta hovedkort.
Vis hele sitatet...
Om jeg har en Windows 7 home edition full versjon, deretter oppgradert til Windows 8 pro (kjøpte da det kostet 249kr) og endt opp med Windows 10 pro til slutt, kan jeg da flytte den lisensen til en annen maskin?
Sitat av Jens1 Vis innlegg
Om jeg har en Windows 7 home edition full versjon, deretter oppgradert til Windows 8 pro (kjøpte da det kostet 249kr) og endt opp med Windows 10 pro til slutt, kan jeg da flytte den lisensen til en annen maskin?
Vis hele sitatet...
Var windows 7 lisensen OEM eller "vanlig" lisens?
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Var windows 7 lisensen OEM eller "vanlig" lisens?
Vis hele sitatet...
Det er vanlig lisens. Betalte ca 1400 kr for den for en evighet siden.
Sitat av Jens1 Vis innlegg
Det er vanlig lisens. Betalte ca 1400 kr for den for en evighet siden.
Vis hele sitatet...
Da skal du kunne flytte den.

Ring Microsoft norge på 23 500 500 om du får trøbbel med aktiveringen, bare si at du har bytta hardware.
Trodde det var slik at alle gratis oppgraderingene til Windows 10 ble oem lisenser? Om hvis en f.eks byttet hovedkort at en måtte skaffe ny lisens?
Sitat av Jens1 Vis innlegg
Trodde det var slik at alle gratis oppgraderingene til Windows 10 ble oem lisenser? Om hvis en f.eks byttet hovedkort at en måtte skaffe ny lisens?
Vis hele sitatet...
How to Use Your Free Windows 10 License After Changing Your PC’s Hardware

According to Gabriel Aul, Vice President of Engineering for the Windows & Devices group at Microsoft, you can then contact support from within Windows 10, explain the situation, and they’ll activate Windows 10 for you.
Vis hele sitatet...
tl;dr: ring microsoft norge på 23 500 500.
De er billige på Finn.no også forsåvidt. Disse tilbyr hjelp gratis også.

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html...&myad=76968544
Sitat av Fkleppe Vis innlegg
De er billige på Finn.no også forsåvidt. Disse tilbyr hjelp gratis også.

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html...&myad=76968544
Vis hele sitatet...
Finn sine koder er kanskje noe jeg kjøper
Sitat av SniffMeistar Vis innlegg
Finn sine koder er kanskje noe jeg kjøper
Vis hele sitatet...
Tror jeg er lurt. Kjøpte selv av disse og alt gikk kjempe fint!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg installerte Windows 7 ultimate, la inn loader by daz og aktiverte. Oppgraderte til win 10 og har nå fullverdig gyldig lisens..
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Jeg installerte Windows 7 ultimate, la inn loader by daz og aktiverte. Oppgraderte til win 10 og har nå fullverdig gyldig lisens..
Vis hele sitatet...
Piratkopierte du da?

Sitat av Fkleppe Vis innlegg
Tror jeg er lurt. Kjøpte selv av disse og alt gikk kjempe fint!
Vis hele sitatet...
Hvor lang tid gikk det før du fikk lisenskoden?
Sist endret av SniffMeistar; 13. juni 2016 kl. 17:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av SniffMeistar Vis innlegg
Piratkopierte du da?



Hvor lang tid gikk det før du fikk lisenskoden?
Vis hele sitatet...
Tok 10 minutter.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av SniffMeistar Vis innlegg
Piratkopierte du da?
Hvor lang tid gikk det før du fikk lisenskoden?
Vis hele sitatet...
Må du virkelig ha det i klarere tekst enn det jeg skrev?
Jeg betalte ikke for windows 7 nei, oppdaterte til win 10 og fikk fullverdig lisens med egen nøkkel sekundet installasjonen var ferdig.
Sitat av Fkleppe Vis innlegg
De er billige på Finn.no også forsåvidt. Disse tilbyr hjelp gratis også.

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html...&myad=76968544
Vis hele sitatet...
Hva er KM Windows? Kjøper de fullversjoner selv fra MS og selger dette videre for en rimeligere penge?
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Jeg installerte Windows 7 ultimate, la inn loader by daz og aktiverte. Oppgraderte til win 10 og har nå fullverdig gyldig lisens..
Vis hele sitatet...
Dette er veien å gå hvis du ønsker en ikke-piratkopiert versjon av Windows 10 helt gratis. Altså laste ned win 7 ulovlig, for så å oppgradere lovlig. Har fått tilbudet om å installere Win 10 i flere måneder nå.
Sist endret av pkk1990; 16. juni 2016 kl. 01:33.
Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Har fått tilbudet om å installere Win 10 i flere måneder nå.
Vis hele sitatet...
Om du IKKE ønsker det, er GWX Control Panel veien å gå.