Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1789
Hei!

Vi er to brødre som begynte å produsere musikk bare for moro skyld i starten av februar en gang. Nå har vi fullført 4 låter på fritiden vår (den lille vi har ved siden av jobb og studier) og føler det er på tide å dele dette med omverden. Vi har virkelig lagt sjelen vår i dette! Hva syns dere?

https://soundcloud.com/morty_mali/sets/30-days-ep

og forresten, er det noen som er interessert i å samarbeide, send PM!
Sist endret av Morty Mali; 8. mars 2016 kl. 05:45.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Mange svært kule ideer her! Jeg hører at dere har brukt mye tid på det, men det er en del musikalske og produksjonsmessige ferdigheter dere mangler føler jeg. Til tider er det nesten atonalt og mye som kræsjer med hverandre.

Om dere hadde lært dere litt musikkteori og fått litt flere ferdigheter innenfor produsering så kunne dere kanskje laget noe sinnssvakt kult, men sånn som det er nå så blir det veldig rotete og merkelig. Men jeg mistenker at dere har prøvd å lage noe veldig obskurt/syra, og om det stemmer så har dere ihvertfall fått til det.

Uansett, dere startet i februar og har allerede fått ut en EP som er produksjonsmessig bedre enn mange ville klart det første året. Øvelse gjør mester, så bare stå på videre! Det viktigste er å ha det gøy!
Tusen takk for den konstruktive tilbakemeldingen! Vi er enige i at det til tider høres atonalt og rotete ut, men vi klarer ikke å sette fingeren på nøyaktig hva problemet er. Hadde du giddet å være mer spesifikk? Setter pris på all feedback, både ris og ros!

Vi har såvidt begynt å titte på musikkteori, men så langt har vi fokusert mest på å lære FL Studio, miksing, VST's og produksjon. Har du noen gode tips til hvor vi kan lære musikkteori for nybegynnere?

Du har forresten helt rett i at vi forsøkte å lage obskur og syre turemusikk. Ønsker å lage noe skikkelig annerledes, rett og slett. Godt å høre at det kom tydelig frem!

Tusen takk for hjelpen! Vi skal fortsette å stå på så lenge vi har det gøy
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Morty Mali Vis innlegg
Tusen takk for den konstruktive tilbakemeldingen! Vi er enige i at det til tider høres atonalt og rotete ut, men vi klarer ikke å sette fingeren på nøyaktig hva problemet er. Hadde du giddet å være mer spesifikk? Setter pris på all feedback, både ris og ros!
Vis hele sitatet...
Jeg tror kanskje problemet kan være at dere har prøvd for hardt å lage noe veldig eksperimentelt uten egentlig å ha fått inn de basiske ferdighetene skikkelig enda. Det skal sies at jeg elsker eksperimentering og vil anbefale dere å fortsette med det, men det virker nesten som at dere har tatt dere litt vann over hodet til tider.

En del av melodiene deres kræsjer med hverandre, det kommer plutselig inn toner som ikke passer inn. Les dere litt opp på feks skalaer og bruk det for å lære dere litt bedre, det kan gjøre svært mye med musikken.

Sitat av Morty Mali Vis innlegg
Vi har såvidt begynt å titte på musikkteori, men så langt har vi fokusert mest på å lære FL Studio, miksing, VST's og produksjon. Har du noen gode tips til hvor vi kan lære musikkteori for nybegynnere?
Vis hele sitatet...
Jeg er personlig ingen mester på musikkteori, jeg har holdt på med musikk i svært mange år av livet mitt og er ganske selvlært selv om jeg kan litt musikkteori også, så for meg kommer mye av det ganske automatisk. Poenget mitt er ihvertfall at jeg vet ikke hvor, men jeg vil umulig tro at det vil være vanskelig å google seg frem eller bruke youtube for å lære seg litt musikkteori!

Sitat av Morty Mali Vis innlegg
Du har forresten helt rett i at vi forsøkte å lage obskur og syre turemusikk. Ønsker å lage noe skikkelig annerledes, rett og slett. Godt å høre at det kom tydelig frem!

Tusen takk for hjelpen! Vi skal fortsette å stå på så lenge vi har det gøy
Vis hele sitatet...
Peis på, vi trenger ikke flere kommersielle one hit wonders her i musikkverden! Det vi trenger er flere som dere som tør å prøve å gjøre noe snodig og annerledes, og selv om produksjonsferdighetene ikke er på topp akkurat nå så er det noe som vil forandre seg hvis dere fortsetter. Ikke gi opp ihvertfall, det er veldig mange som gjør det tidlig i musikkarrierene sine bare fordi de ikke forstår at å bli flink innenfor musikk kan ta tid.
Morty Mali's Avatar
Trådstarter
Idag har vi forsøkt å remixe låta Take Five av Dave Brubeck.
Her er slik det høres ut så langt. Vi har planlagt å lage noe ala The Leaves Are Brown av Hucci, men vi får se hvordan det går. Noen innspill?

Dave Brubeck - Take Five X Morty Mali Mix (unfinished)
Sitat av Morty Mali Vis innlegg
Idag har vi forsøkt å remixe låta Take Five av Dave Brubeck.
Her er slik det høres ut så langt. Vi har planlagt å lage noe ala The Leaves Are Brown av Hucci, men vi får se hvordan det går. Noen innspill?

Dave Brubeck - Take Five X Morty Mali Mix (unfinished)
Vis hele sitatet...
Var greit samplet, men ble kanskje nogenlunde repetivt etter 1 minutt. Jeg vil anbefale og prøve å choppe (klipp opp sampelen) og prøv å lek med samplesa å prøv dere framover, du hører Hucci har gjort det samme, i sangen dere posta. Og lek dere med drumworksa, prøv å implinetere nå snare/percussion rolls, implmenter noen closed hi-hats. Tror også det det har passet med en fetere sub bass, også