Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1191
Hei har laget ny låt, og ønsker tilbakemeldinger, sånn at jeg kan forbedre meg til neste.

https://www.youtube.com/watch?v=62vii93_7gc
rundt 48-49 hørte eg eit fryktelig hakk!? :O som at du restarter ein loop, hørtes ganske forferdelig ut.. :/

ellers hører eg veldig med looping, og den var litt kjedlig i lengden...

var også eit nytt hakk ved 2.46-ish.
Sist endret av R0flcopter; 19. mars 2013 kl. 10:18.
DJ Exebitz
Trådstarter
34 3
hmmm, tror det kan være bassen, som detter litt ut av takt. Skal huske på det til neste låt jeg lager
Ja, egetnlig var ikke denne sangen ment å være lang, mer ment som å være en slags "theme" eller hva en kaller det, men ble bare til at jeg satt å bygde på.
Sist endret av DJMathias; 19. mars 2013 kl. 10:22. Grunn: Glemte å ta med all info
Melodien er ikke i takt, og den går ingen steder. Det blir kjedelig etter 20 sekunder. Det finnes ikke trommer, selv ikke etter en stemme sier "drop the beat". Bassen ligger i venstre, hvorfor det? Bass burde ligge dead center i de aller fleste tilfeller.

Hater å være negativ, men jeg forstår ikke hva du vil frem til med låta.
Sist endret av fetter; 19. mars 2013 kl. 10:24.
DJ Exebitz
Trådstarter
34 3
Det er litt kick etter den stemmen du sier, nei vet ikke hvorfor jeg la bassen til venstre egentlig.
Er enig at den kansje er litt kjedlig, men kan love deg, om noen uker kommer det en ny låt med vokal, den bli bra.
Jeg syns den var ganske kjedelig. Veldig mye av det samme.

Hvis du skal holde på samme 4-5 tonene i samme rekkefølge burde du gjøre veldig mye mer med alt annet i musikken
Dette kunne vært en helt okei intro til en låt... For å kunne passere som en hel låt mangler du bare alt annet.
DJ Exebitz
Trådstarter
34 3
Har liggende samme versjon på 30 sek som er ment som intro eller noe.
tips: dropp nexus å lær deg en skikkelig softsynth som f.eks NI massive

kunne likså godt sitti med EJAY om man bare bruker ferdig loops og nexus patcher
Enig med skepsis. Jeg har aldri brukt Nexus, men om du ikke kan redigere patchene er det millioner av andre der ute som bruker samme lyder som deg, og om du skal skrive så minimalistiske melodier blir det ikke veldig originalt.

Å programmere synther er ikke så vanskelig som det ser ut, og når du får taket er det kjempegøy.

Det virker som du er relativt fersk innenfor produksjonsverden. Jeg vil anbefale deg å ikke fokusere så mye på å lage "låter" og heller leke med lyder og effekter uten noe spesielt mål annet enn å finne ut av hvordan de virker.
Prøv å styr unna nexus i leadene dine. Nexus er samplebasert så det er minimalt man får gjort med den. Nexus kan funke som bakgrunnssynth for å fylle ut litt, men ikke som egen lead.
Sitat av fetter Vis innlegg
Enig med skepsis. Jeg har aldri brukt Nexus, men om du ikke kan redigere patchene er det millioner av andre der ute som bruker samme lyder som deg, og om du skal skrive så minimalistiske melodier blir det ikke veldig originalt.

Å programmere synther er ikke så vanskelig som det ser ut, og når du får taket er det kjempegøy.

Det virker som du er relativt fersk innenfor produksjonsverden. Jeg vil anbefale deg å ikke fokusere så mye på å lage "låter" og heller leke med lyder og effekter uten noe spesielt mål annet enn å finne ut av hvordan de virker.
Vis hele sitatet...
En må jo nesten få et helhets inntrykk i førsteomgang..
Tro meg, hadde noen sagt til meg at eg skulle begynne å progge synther før eg kunne basic musikkteori for 15 år siden hadde eg neppe holdt på med det enda. En må jo nesten kunne implementere "kunnskapene" på en eller annen måte og da nytter det ikke å begynne å skru på synther.
Basic lærer en i daw.
Eg har enda ikke tatt skikkelig tak i proggingen, men det er ingen "kunder" som klager over resultatet.

Det viktigste er å kunne lage sammenhengende melodier, med et tydelig vers vs refreng. Det er det største problemet blandt "noobene".
"layer layer layer"... Det hjelper ikke med layers med egenproduserte leads og pads om ikke teorien sitter.
DJ Exebitz
Trådstarter
34 3
Takker for svar
Mathias... dette har dessverre ikke noe med å være en disc jockey.
Du må ha en struktur bak melodien din, samt et stabilt slagverk om du faktisk vil ha med deg "massene".
Vet ikke om du er klar over det, men melodien er rimelig i rimelig usync. Har du brukt metronome og quantize?
Kan anbefale denne tutorialen i FL Studio om melodier osv.

http://www.youtube.com/watch?v=kMQZf8Aa1zs
DJ Exebitz
Trådstarter
34 3
Hehehe.... Metronome har jeg faktisk ikke tenkt på... Skal jammen bruke metronome fremover. Takk for svar

Har kommet over en app på app store, som en kan lære fl med.
Skal laste den ned i tilleg til å se youtube video
Prøv å trykke på "snap to grid" for å få orden på melodien så den ikke er off "beat".
Veldig repetitiv melodi, og veldig standard og kjedelige synths. Lek deg litt rundt med forskjellige verktøy, så blir det nok bedre etter hvert. Det største problemet i første omgang er vel egentlig melodien, da det er det som det er enklest å bli bedre i, og som gir raskest utslag. Så kan du ta synth-progging og mixing etter hvert.
DJ Exebitz
Trådstarter
34 3
Takk for svar