Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 16126
Faren min fortalte meg for noen år siden om ett hus i nærheten av Drammen, mener han sa at man kan se det fra hovedveien. Var ett hus som ingen klarte å bo i, man fikk frysninger så fort man kom innenfor døren. Mener det ikke var så veldig gammelt hus, fra 70-80-tallet hvis jeg ikke husker helt feil. Var ingen som bodde i huset, da ingen klarte å bo der. Vinduene var vel også spikra igjen med planker. Var det 3 stykker som hadde blitt drept med øks i det huset tru, eller om det var noe han sa for å skremme meg litt!? Er som sagt noen år siden han snakka om det huset, så jeg husker ikke så mye av det, men det er vel kanskje noen av dere som vet noe mer om det huset? Om det har blitt rivd? Øksedrap?
*host* overtro *host*
Jeg veit hvilket du mener. Jeg har også hørt den historien siden jeg var liten. De kaller det for spøkelseshuset. Hvis det er det huset som ligger rett etter svingen mot tunnelene (mot Oslo) etter at du har kjørt gjennom Drammen.

Det var brunt før, men nå har det en lys beige/off-white farge. Er folk som bor der nå.
Sist endret av viskelaer; 1. juli 2010 kl. 16:08.
Trådstarter
Sitat av erlnd2210 Vis innlegg
*host* overtro *host*
Vis hele sitatet...

Tja, folk flytter vel ikke ut av huset sitt sånn uten videre..
Tror ikke det jeg heller. Dessuten har jeg hørt at det selges aldri, det bare gis bort, vegger flytter på seg etc.. Tror du skal ta det med en klype salt!
Trådstarter
Er visst flere som har hørt om det huset: http://forum.nybaktmamma.com/showthread.php?t=466324

"Det har opp igjennom årene flyttet inn og ut folk. De har pusset opp litt - forlatt stedet og så har nye kommet til.

Det jeg har hørt er:
Huset får man ikke solgt det blir gitt bort
Folk klarer ikke bo der lenge - max ett år
Det var visst en mann som drepte noen med øks (nyeste jeg har hørt)
Veggene flyter på seg
Ting flytter på seg"


Noe lignende det jeg ble fortalt..
Jeg vet av to slike hus i Trondheimsområdet. Har vært utenfor det ene, og kun utenfor det andre da det var låst og vi ikke ville bryte oss inn.
Det vi faktisk kom inn i, har blitt brukt til tortur. I overetasjen og hovedetasjen ser alt normalt ut, kanskje litt mer gammeldags enn vanlig. I kjelleren var det strippestang, metallrør, hestepisker, hammere og det som værre var. Blod lå overalt, og det var sannelig ufyselig å være der.
Det er kanskje gøy å utforske sånne hus, men jeg kunne aldri bodd i ett. Da vi hang i de "normale" etasjene i huset, følte vi auraen fra kjelleren.
Jeg velger å tro at det er en grunn for alt.
Sitat av erlnd2210 Vis innlegg
*host* overtro *host*
Vis hele sitatet...

Jeg anser meg selv som en ganske rasjonell person.
Og jeg har bodd i et såkalt "spøkelseshus"

Og jeg skal garantere deg at det foregikk ting som strider i mot all logikk som vi har fått innlært i skolematrisen.

Var en del skeptikere innom der som noen ganger dro ut derfra grønn i trynet.

Jeg aner ikke hva som hadde skjedd der inne, men huset var 111 år gammelt den gang så der kan det ha foregått mye.
Sitat av viskelaer Vis innlegg
De kaller det for spøkelseshuset.
Vis hele sitatet...
Orginalt
Sitat av lambador Vis innlegg
Jeg vet av to slike hus i Trondheimsområdet. Har vært utenfor det ene, og kun utenfor det andre da det var låst og vi ikke ville bryte oss inn.
Det vi faktisk kom inn i, har blitt brukt til tortur. I overetasjen og hovedetasjen ser alt normalt ut, kanskje litt mer gammeldags enn vanlig. I kjelleren var det strippestang, metallrør, hestepisker, hammere og det som værre var. Blod lå overalt, og det var sannelig ufyselig å være der.
Det er kanskje gøy å utforske sånne hus, men jeg kunne aldri bodd i ett. Da vi hang i de "normale" etasjene i huset, følte vi auraen fra kjelleren.
Vis hele sitatet...
Haha, sikkert bare noen BDSM entusiaster som har det som koserom
Trådstarter
Sitat av CuriousGeorge Vis innlegg
Jeg anser meg selv som en ganske rasjonell person.
Og jeg har bodd i et såkalt "spøkelseshus"

Og jeg skal garantere deg at det foregikk ting som strider i mot all logikk som vi har fått innlært i skolematrisen.

Var en del skeptikere innom der som noen ganger dro ut derfra grønn i trynet.

Jeg aner ikke hva som hadde skjedd der inne, men huset var 111 år gammelt den gang så der kan det ha foregått mye.
Vis hele sitatet...

Skulle ønske jeg hadde opplevd noe sånt, eller kanskje ikke, sikkert jævlig slitsomt å bo der i lengden.

Så forresten bestefaren min mitt i stua til bestemora mi, (Ja han er død) men da hadde jeg fått i meg endel syke piller som jeg må ha hallisinuert noe jævlig på.

Meg og en kompis måtte bare gå opp fra kjelleren, da vi hadde slått etter mus og rotter med jernstang i flere timer, syke piller
Sitat av Patriot Vis innlegg
Skulle ønske jeg hadde opplevd noe sånt, eller kanskje ikke, sikkert jævlig slitsomt å bo der i lengden.

Så forresten bestefaren min mitt i stua til bestemora mi, (Ja han er død) men da hadde jeg fått i meg endel syke piller som jeg må ha hallisinuert noe jævlig på.

Meg og en kompis måtte bare gå opp fra kjelleren, da vi hadde slått etter mus og rotter med jernstang i flere timer, syke piller
Vis hele sitatet...
Bodde der i ca et år.
Var ikke SÅÅÅ ille forutenom noen småcreepy episoder der "de" f.eks. dunket i veggene når de ikke likte musikken din (gikk på mye på black metal den gang) eller "de" dytta vennina mi ut av senga en gang hun lå sov.

Ellers gikk det bare i at de sprang i trappene, satt og prata i naborommet (hørte ikke hva de sa. Var bare mumling av 2 menn som satt og prata fra et visst rom hver dag. Var seff ingen folk der når du sjekka), slo lys av og på, flytta på ting eller spilte piano (nei, det var ingen piano i kåken).
Også viste en jente i nattkjole seg noen ganger i refleksjonen av vinduet om natta.

Men en ting var überjævlig... og det var at hver gang du var på dassen følte du noen sto og nistirra deg i nakken.
Også dassen av alle steder! Og bare visse steder på dass som f.eks. foran vaskemaskinen (vi hadde stor dass/dusj/badekar/vaskerom).
Det var skikkelig DRITJÆVLIG fordi du følte deg så beglodd av stikkende øyne.
ALLE som hadde vært på dass der følte det samme.
Sist endret av CuriousGeorge; 1. juli 2010 kl. 22:54.
Overtro bringer ulykke
Sitat av lambador Vis innlegg
Jeg vet av to slike hus i Trondheimsområdet. Har vært utenfor det ene, og kun utenfor det andre da det var låst og vi ikke ville bryte oss inn.
Det vi faktisk kom inn i, har blitt brukt til tortur. I overetasjen og hovedetasjen ser alt normalt ut, kanskje litt mer gammeldags enn vanlig. I kjelleren var det strippestang, metallrør, hestepisker, hammere og det som værre var. Blod lå overalt, og det var sannelig ufyselig å være der.
Det er kanskje gøy å utforske sånne hus, men jeg kunne aldri bodd i ett. Da vi hang i de "normale" etasjene i huset, følte vi auraen fra kjelleren.
Vis hele sitatet...
Hvor ligger huset hvor du kom inn henn? Har lest om denne saken: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=200565 hvor en mann med tilknytning til Club 4 ble torturert for noen år siden. Jeg var inne i et annet tomt hus ved Jonsvannet for et halvt år siden, trodde det var der han ble torturert, men ser at bildet fra huset på Vg er et annet enn hvor jeg var inne.. uansett ganske creepy det jeg var i også..
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Haha, sikkert bare noen BDSM entusiaster som har det som koserom
Vis hele sitatet...
Ja det skal være Snickers og Twist!
Sitat av natas Vis innlegg
Hvor ligger huset hvor du kom inn henn? Har lest om denne saken: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=200565 hvor en mann med tilknytning til Club 4 ble torturert for noen år siden. Jeg var inne i et annet tomt hus ved Jonsvannet for et halvt år siden, trodde det var der han ble torturert, men ser at bildet fra huset på Vg er et annet enn hvor jeg var inne.. uansett ganske creepy det jeg var i også..
Vis hele sitatet...
Kan være han mener Rinnans hus i Jonsvannsveien nede ved Singsaker. Tror min bestefar nevnte at flere var torturert og skutt i kjelleren der.

Sitat av http://home.online.no/~bani-er/rinnanbanden/historien.html
Huset var befestet nesten som en bunker, med piggtrådgjerde og faste tyske vakter med automatvåpen og scheferhunder. Rinnans private bosted i nabolaget var alltid bevoktet på samme måte. Fra "Bandeklosteret" ble hele avdelingen ledet. Her var det sekretariat, og hit kom provokatørene for å motta instrukser fra ledelsen, reisetillatelser og falske papirer. Her ble planer for rassiaer og arrestasjoner utarbeidet. I kjelleren var det innredet spesielle fangeceller, og på loftet var det installert en kortbølgesender, som var tenkt å være hovedsentral for et nett av sendere som Rinnan og Gestaposjef Flesch arbeidet med å bygge ut i distriktene, for å lette agentenes arbeid.
Vis hele sitatet...
Vet om et lignene hus i finnmark, skummelt hus å bare se på. historier fra folk som har blitt kastet ned fra stigen når dem skal hjelpe dem som bodde der med og henge opp antenner/male osv.. kjørt forbi der masse ganger aldri brydd meg, men engang bestemt jeg får og stirre en stund mot huset, jeg stoppet rullet en røyk, også satt jeg der og så å så mot vinduet og kjeller døra, og aldri mer jeg gjør det ! ALDRI MER!

vil helst ikke si hva som skjedde, fordi det skremmer meg bare med og skrive denne meldingen....
Sist endret av randomfish; 2. juli 2010 kl. 01:02.
Sitat av lambador Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Hmm, er det det store huset et sted ved jonsvatnet som har vært husmorsskole eller noe sånt tro? Har vært der, dog aldri nede i kjelleren Pratet faktisk med en som bodde i nabohuset og han sa det hadde foregått noe tortur der.. kom tilbake til meg nå

Sitat av randomfish Vis innlegg
Vet om et lignene hus i finnmark, skummelt hus å bare se på. historier fra folk som har blitt kastet ned fra stigen når dem skal hjelpe dem som bodde der med og henge opp antenner/male osv.. kjørt forbi der masse ganger aldri brydd meg, men engang bestemt jeg får og stirre en stund mot huset, jeg stoppet rullet en røyk, også satt jeg der og så å så mot vinduet og kjeller døra, og aldri mer jeg gjør det ! ALDRI MER!

vil helst ikke si hva som skjedde, men noe som skremmer meg bare og skrive det her...
Vis hele sitatet...
Nå ble jeg ufattelig nysgjerrig her jeg sitter... Hva skjedde?
Hadde latt slike hus være. Spenning er det kanskje, men du vil vell leve med psyken i behold?
Sitat av CuriousGeorge Vis innlegg
Men en ting var überjævlig... og det var at hver gang du var på dassen følte du noen sto og nistirra deg i nakken.
Også dassen av alle steder! Og bare visse steder på dass som f.eks. foran vaskemaskinen (vi hadde stor dass/dusj/badekar/vaskerom).
Det var skikkelig DRITJÆVLIG fordi du følte deg så beglodd av stikkende øyne.
ALLE som hadde vært på dass der følte det samme.
Vis hele sitatet...
jeg har akkurat den samme følelsen hjemme. skikkelig jævlig følelse.
Er ikke det huset gult og ligger tett inntill hovedveien? Vel skjønner godt at ingen vil bo så nærme hovedveien nå trailere dundrer forbi, huset leviterer jo omtrent. Bodde omtrent på en slik plass.

Og de som bodde bodde der i en periode måtte vel flytte eller prøve og leie det ut, det er ikke så hysterisk morsomt og leve når alle skal komme og glane på huset ditt konstant, tar jeg ikke helt feil var det en liten trend på 90 tallet og kjøre opp der og stirre og glo, jeg kjenner et par som har gjort det ihvertfall.
Det med øksedrapet er jeg ikke helt sikker på, aldri hørt om noen som har blitt drept der, eller kan det kansje stemme?
Sist endret av Sluzzz; 2. juli 2010 kl. 02:03.
Sitat av ne0 Vis innlegg
Kan være han mener Rinnans hus i Jonsvannsveien nede ved Singsaker. Tror min bestefar nevnte at flere var torturert og skutt i kjelleren der.
Vis hele sitatet...

Er ikke det revet eller renovert for lenge siden?
Tviler på blodflekker og torturutstyr ville være der ennå etter 70 år.
70 ÅR!!
Sitat av randomfish Vis innlegg
Vet om et lignene hus i finnmark, skummelt hus å bare se på. historier fra folk som har blitt kastet ned fra stigen når dem skal hjelpe dem som bodde der med og henge opp antenner/male osv.. kjørt forbi der masse ganger aldri brydd meg, men engang bestemt jeg får og stirre en stund mot huset, jeg stoppet rullet en røyk, også satt jeg der og så å så mot vinduet og kjeller døra, og aldri mer jeg gjør det ! ALDRI MER!

vil helst ikke si hva som skjedde, fordi det skremmer meg bare med og skrive denne meldingen....
Vis hele sitatet...
syntes det er litt teit og si A og ikke si B når jeg tipper alle her veldig gjerne vil høre B! kan du vær så snill og fortelle alt?
Trådstarter
Sitat av randomfish Vis innlegg
Vet om et lignene hus i finnmark, skummelt hus å bare se på. historier fra folk som har blitt kastet ned fra stigen når dem skal hjelpe dem som bodde der med og henge opp antenner/male osv.. kjørt forbi der masse ganger aldri brydd meg, men engang bestemt jeg får og stirre en stund mot huset, jeg stoppet rullet en røyk, også satt jeg der og så å så mot vinduet og kjeller døra, og aldri mer jeg gjør det ! ALDRI MER!

vil helst ikke si hva som skjedde, fordi det skremmer meg bare med og skrive denne meldingen....
Vis hele sitatet...

Fortell...
Fortell ja, du har satt freakers nyssgjerrighet på spill.
Sitat av ToxtethTerror9 Vis innlegg
Fortell ja, du har satt freakers nyssgjerrighet på spill.
Vis hele sitatet...
Mulig det var det som planen med hele historien, at vi skal bli nyssgjerring på "ingenting"
Det ville da vært totalt meningsløst?
Sitat av randomfish Vis innlegg
Vet om et lignene hus i finnmark, skummelt hus å bare se på. historier fra folk som har blitt kastet ned fra stigen når dem skal hjelpe dem som bodde der med og henge opp antenner/male osv.. kjørt forbi der masse ganger aldri brydd meg, men engang bestemt jeg får og stirre en stund mot huset, jeg stoppet rullet en røyk, også satt jeg der og så å så mot vinduet og kjeller døra, og aldri mer jeg gjør det ! ALDRI MER!

vil helst ikke si hva som skjedde, fordi det skremmer meg bare med og skrive denne meldingen....
Vis hele sitatet...
Fortell!!!!!!
En gang så jeg mot kjøkkenvinduet på et forlatt hus. Aldri mer skal jeg gjøre det, ALDRI mer!

.. vil egentlig ikke fortelle hva som skjedde, klarer såvidt å skrive dette.
Sitat av randomfish Vis innlegg
Vet om et lignene hus i finnmark, skummelt hus å bare se på. historier fra folk som har blitt kastet ned fra stigen når dem skal hjelpe dem som bodde der med og henge opp antenner/male osv.. kjørt forbi der masse ganger aldri brydd meg, men engang bestemt jeg får og stirre en stund mot huset, jeg stoppet rullet en røyk, også satt jeg der og så å så mot vinduet og kjeller døra, og aldri mer jeg gjør det ! ALDRI MER!

vil helst ikke si hva som skjedde, fordi det skremmer meg bare med og skrive denne meldingen....
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du tillate deg å tease oss? Ekstremt irriterende ;C
Sitat av ToxtethTerror9 Vis innlegg
Hadde latt slike hus være. Spenning er det kanskje, men du vil vell leve med psyken i behold?
Vis hele sitatet...
Veldig enig, det er enkelt og greit å tro at alt er naturlig og har en sådan forklaring, men njaei (inkluderer også "placebo" her)... Hold dere unna.
Sist endret av Simplicity; 4. juli 2010 kl. 21:00.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Det huset i Drammen/Lierbakkene er bebodd for øyeblikket, men det ser helt jævlig ut der. Står alltid biler der, men mulig det er uksilta biler. Er kanskje polakker eller noe som bor der nå? Skulle likt å visst hele historien bak huset eller pratet med noen som har bodd der. Så kan jeg gruble skumle tanker og kikke med store øyne på bygningen hver gang jeg kjører forbi.
Dette er huset som ligger på høyresiden av E18 når man kjører fra Drammen og i retning Lier sant? Oppover Lierbakkene. Kjører vel ned ifra Flisgiganten på Reistad for å komme ned dit. Gikk som nevnt over bare under navnet Spøkelseshuset her i området.
Har vokst opp i Lier og hørt mye om plassen. Gått mye skumle historier om det huset, men hørte vel etterhvert at det bare var bullshit alt sammen.
Huset blei forøvrig pussa opp og delvis bygd om for noen år siden, og har bodd folk der siden den gang. Ikke hørt at de nye beboerene der skal ha hatt noen ugne opplevelser.

Nå er alt jeg har hørt om huset bare vært rykter og spøkelseshistorier som har vært sterkt overdrevet fra gang til gang av oss fasinerte og småskremte unga som bodde her. Heller ikke disse avkreftelsene har vært spesielt godt begrunnede.
Er det noen som har mer konkret info om hva som har skjedd her hadde det vært stili å fått med seg.

Her ere noen som har gjort litt research:
http://www.paranormal.no/forum/phpbb...hp?f=1&t=10160

Virker jo igrunn troverdig nok. Det jeg synes er mest merkelig er vel at det innlegget er skrevet i 2006, og at det der nevnes at eieren har eid det i 20 år. Lurer litt på om han har eid det i 20 år, eller bodd der i 20 år. For det har virkelig sett totalt forlatt ut der frem til for 6-7 år siden eller no slikt.
Og fler andre fra Lier området som sier på diverse forum at de både har vært i nærheten og helt oppe ved huset som er enige med meg i at det ikke på noe vis har virket bebodd.
Dere som er veldig ineressert i slikt. ser dere på Åndenes Makt og slike programmer og tar det for fin fisk? Jeg kan gå god for at det finnes åndlige vesener her og der som hopper over fra andre dimensjoner. men akkurat den type folk man ser i de programmene er til å haha av.
▼ ... over et år senere ... ▼
Det huset i Drammen/Lierbakkene er bebodd for øyeblikket, men det ser helt jævlig ut der.
Vis hele sitatet...
Kjörer förbi der to ganger per dag siden ei jobber i Oslo, för sån sirka 6-8 uker siden sto det biler der kanskje en uke eller lignende og etter det ingen der... igår sto det en bil der igen...

Tingen er at alle som kjöpt huset skulle rehabilitera huset men det har ikke skjedd, har kun sett att noen har skifta vinduer... huset er billigt, ligger faktiskt bra og det måtte vel vara 3-350kvm stort så det er jo egentlig perfekt.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Vel bekomme! http://www.finn.no/finn/realestate/h...nkode=37246730

Edit: MED gjenferd! http://finncdn.no/mmo/2012/9/vertical-2/17/0/372/467/30_1229438637.jpg
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Sykt creepy. Likt her også:
http://finncdn.no/mmo/2012/9/vertical-2/17/0/372/467/30_1208615164.jpg
Kan ikke være fotografen, fyren har på dress og står med hendene bak ryggen.
Fikk en klump i halsen nå
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Sykt creepy. Likt her også:
http://finncdn.no/mmo/2012/9/vertical-2/17/0/372/467/30_1208615164.jpg
Kan ikke være fotografen, fyren har på dress og står med hendene bak ryggen.
Vis hele sitatet...
Kunne ikke slå deg at andre var der også da? Jesús.
Sist endret av Fkleppe; 4. oktober 2012 kl. 15:10.
gief house, ghosts will leave before i do.
Morsomt hus med vanvittig mye plass.
Problemet blir kanskje å få søkt om alt som er klatt-bygget her. Det er ikke lite...

Skulle gjerne hatt det jeg, men ei dame hadde sikkert laget mye baluba med løsningene...
Tett tak, flust av plass er mer enn nok til å se mellom fingra med litt rare løsninger og ikke akkurat moderne stil på innvendig materialvalg, men sånt er jeg egentlig ikke så opptatt av...

Hvem vil vel ikke ha en plass der man kan drive med 5 forskjellige hobbyer samtidig og kunne dedikere et rom til hver hobby i lengre perioder. Sånne muligheter er stor luksus.
Sist endret av Mechie; 4. oktober 2012 kl. 15:43.
vet om en kirke og nedi kirken er det ett rom som er murt igjen, presten sa at han aldri skulle åpne rommet, hvorfor sa han ikke og rommet er fortsatt murt igjen creepy! og presten selv som sa det til meg