Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 6579
Noen som kan si meg hva sånn ca. denne tribalen på ryggen kommer til å koste?
Om dere ikke vet ca, hva tror dere blir minstepris/maks?





http://www.tattoos-beauty.com/image-files/men-tattoos.jpg
Sist endret av senmord; 23. august 2012 kl. 11:29.
Tribal? jøss lever du på 80tallet enda ? Bare å gå inn på en tatto sjappe å hør
Vil tippe ca 4000,- men kommer jo an på hvor du tar den osv.
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
Tribal? jøss lever du på 80tallet enda ? Bare å gå inn på en tatto sjappe å hør
Vis hele sitatet...
Går du fremdeles på ungdomskolen?

OT: Trur det beste er og spørre på ett Tattoo studio.
Jeg vil tippe et sted mellom 3- og 5tusen. Det kommer helt an på hvilket studio du velger.
hvorfor vil du ha noe så stygt på ryggen din? harry harry harry
Sitat av Spirituell Vis innlegg
hvorfor vil du ha noe så stygt på ryggen din? harry harry harry
Vis hele sitatet...
Kritikk fra selve Spirituell.
DET ER SMAK OG BEHAG.

Jeg har ikke noe for eller imot disse tatoveringene, men og kritisere de som liker de ?

Skulle jeg gått igjonnom alle innlegene dine hadde jeg vell funnet endel ting HARRY HARRY HARRY ?
Ekstremt viktig å rakke ned på andre som ikke liker det samme som deg selv =))))
Hva slags tatoveringer er kult for tiden da?
Sitat av Knäppgök Vis innlegg
Hva slags tatoveringer er kult for tiden da?
Vis hele sitatet...
Der er roten til problemet, om man tar en tatovering fordi det er i tiden så vil man alltid ende opp med noe som blir sett på som ekstremt harry/utrendy om noen få år. Tatoveringer er permanent, trender er kortvarige.
Sitat av Knäppgök Vis innlegg
Hva slags tatoveringer er kult for tiden da?
Vis hele sitatet...
http://tattootemple.hk/

Jeg har problemer med å finne en tatto som IKKE er kul fra dette studioet her. Så lenge du velger riktig artist og kan finansiere det så kan du skaffe deg et fantastisk kunstverk på kroppen som du bærer med deg for resten av livet. Men som mith nevner, så må tatoveringen være tidløs.

Det finnes selfølgelig masse piss der ute også. Tribals og tennårings quotes foreksempel.
Sist endret av Juicekongen; 23. august 2012 kl. 15:10.
Sitat av Mith Vis innlegg
Der er roten til problemet, om man tar en tatovering fordi det er i tiden så vil man alltid ende opp med noe som blir sett på som ekstremt harry/utrendy om noen få år. Tatoveringer er permanent, trender er kortvarige.
Vis hele sitatet...
Ja, enig i det. Bryr meg ikke om trender, ikke misforstå. Men tenkte at siden Tribal ikke er så kult som det var, må det kanskje være noe som har erstattet det.
Skal jeg få meg tatovering, blir det ikke annet enn en logo/skrift eller sånn uansett. Er for weak for sånne store greier.
Sist endret av Knäppgök; 23. august 2012 kl. 15:33.
Så ekle dere er? Bare fordi forumet er anonymt trenger dere ikke være drittsekker. Skjerp dere!
Virker forresten som om det er "kult" å hate tribals.
Sitat av Knäppgök Vis innlegg
Ja, enig i det. Bryr meg ikke om trender, ikke misforstå. Men tenkte at siden Tribal ikke er så kult som det var, må det kanskje være noe som har erstattet det.
Skal jeg få meg tatovering, blir det ikke annet enn en logo/skrift eller sånn uansett. Er for weak for sånne store greier.
Vis hele sitatet...
Dette tiårets tribal ser ut til å være stjerner. Gjerne linjestjerner uten fyll.

Et kjempesteg tilbake spør du meg. Tribals er det i minste mulig å gjøre interessante og originale (selv om flertallet er kjedelige som fy, eller ender opp med å bli assthøgge gjennom forsøk på å fiffe dem opp.) Linje-stjernene er bare kjempekjedelige.
Vel, ut i fra andre prisantydninger jeg har hørt, så ville jeg tippet 5-6 tusen (de fleste anerkjente tatoveringsstudioer ligger på ca. samme pris). Tok en tatovering selv for 1 uke siden i dag (JRRT sitt monogram på underarmen), på størrelse rundt 9 cm lang 4-5 cm bred, svart-farget. Den kom på 2 tusen.

Off topic: I mine øyne, så bør tatovering ha en betydning... hvis man skal ta noe uten særlig betydning (de fleste full-sleeves og andre store for eks) bør det i hvert fall være noe kreativt og man vet man alltid vil like. Ofte hørt fra folk med tribal tatovering a de angrer en tid senere... men for all del, vil man så vil man din egen kropp!
Off topic så burde man ikke tatovere en trend. Tatover noe som er helt spesielt, dette lever jeg etter. Har 2 stykker en som er helt unik og en annen som er ganske unik. Neste blir engelmotiv (start på sleeve) eller mellomnavnet (et navn som veldig FÅ har her i Norge ihvertfall)

Folk får gjøre som de vil, jeg mener at det burde være et budskap, en historie eller en mening med tatoveringen. Ikke bare ta for at det er kult. Det er kanskje en mening det også?

Kjør på med blekk! Husk bruk hodet!
Sitat av heartslava Vis innlegg
Off topic så burde man ikke tatovere en trend. Tatover noe som er helt spesielt, dette lever jeg etter. Har 2 stykker en som er helt unik og en annen som er ganske unik. Neste blir engelmotiv (start på sleeve) eller mellomnavnet (et navn som veldig FÅ har her i Norge ihvertfall)

Folk får gjøre som de vil, jeg mener at det burde være et budskap, en historie eller en mening med tatoveringen. Ikke bare ta for at det er kult. Det er kanskje en mening det også?

Kjør på med blekk! Husk bruk hodet!
Vis hele sitatet...
Både-og. Litt av trenden i tida er jo at alt skal være så anti-trend.

På min siste fant jeg meg noen jeg liker arbeidet til, gav henne kroppsdel og penger og vage instruksjoner om å gjøre det hun liker best sånn hun tror det blir best. Null mening ut over estetikken, og jeg har vært kjempefornøyd med den i årevis nå...

Såklart, hvis du skal ta noe som har vært en trend bør du være sikker på at du virkelig mener det. Ting som f.eks. tribals får etterhvert ligg baggasje...
gentleman #1
ViceR's Avatar
Jeg syns tatoveringer er stygge generelt, men at noen kan være kule hvis de har en helt spesiell betydning for deg. Tribal er jo noe av de mest tankeløse tatoveringene jeg kan komme på.
"Trym, ta med tequila'n og tribal skissa, skal ta tattisss!"
Sitat av Spirituell Vis innlegg
hvorfor vil du ha noe så stygt på ryggen din? harry harry harry
Vis hele sitatet...
Hør høh. Jeg blir trist hver gang jeg ser folk i singlet med tribal på armen.
Hva faen er det som skjer med og rakke ned a!? Smaken er som baken, det er et fritt land! Jeg liker hund, du liker katt.. Om ts vil ha tribal, ta en tribal! Jeg synes den var ganske kul men jeg ville snakket med artisten og fått den omgjort litt så den var customisert til deg! pris? Tjaa.. Kommer an på hvor lenge du klarer og sitte i et strekk.. De fleste sjapper tar 4-6 000 maks per sessjon, (sånn er det iallefall i Trondheim) om det er pain og du vil dele opp timene så blir det også dyrere.. Så det gjelder og bite sammen tenna
Sitat av pillthrill Vis innlegg
Hva faen er det som skjer med og rakke ned a!? Smaken er som baken, det er et fritt land! Jeg liker hund, du liker katt.. Om ts vil ha tribal, ta en tribal! Jeg synes den var ganske kul men jeg ville snakket med artisten og fått den omgjort litt så den var customisert til deg! pris? Tjaa.. Kommer an på hvor lenge du klarer og sitte i et strekk.. De fleste sjapper tar 4-6 000 maks per sessjon, (sånn er det iallefall i Trondheim) om det er pain og du vil dele opp timene så blir det også dyrere.. Så det gjelder og bite sammen tenna
Vis hele sitatet...
Jeg tror Nick Lowe kan forklare...
http://www.youtube.com/watch?v=TM4RtUo5s0g
Sitat av pillthrill Vis innlegg
Hva faen er det som skjer med og rakke ned a!? Smaken er som baken, det er et fritt land! Jeg liker hund, du liker katt.. Om ts vil ha tribal, ta en tribal! Jeg synes den var ganske kul men jeg ville snakket med artisten og fått den omgjort litt så den var customisert til deg! pris? Tjaa.. Kommer an på hvor lenge du klarer og sitte i et strekk.. De fleste sjapper tar 4-6 000 maks per sessjon, (sånn er det iallefall i Trondheim) om det er pain og du vil dele opp timene så blir det også dyrere.. Så det gjelder og bite sammen tenna
Vis hele sitatet...
Det er ikke snakk om å diskriminere (slik mange får det til å virke som), det er snakk om å si sin mening i det du selv kaller "et fritt land".
Sitat av pillthrill Vis innlegg
Hva faen er det som skjer med og rakke ned a!? Smaken er som baken, det er et fritt land! Jeg liker hund, du liker katt.. Om ts vil ha tribal, ta en tribal! Jeg synes den var ganske kul men jeg ville snakket med artisten og fått den omgjort litt så den var customisert til deg! pris? Tjaa.. Kommer an på hvor lenge du klarer og sitte i et strekk.. De fleste sjapper tar 4-6 000 maks per sessjon, (sånn er det iallefall i Trondheim) om det er pain og du vil dele opp timene så blir det også dyrere.. Så det gjelder og bite sammen tenna
Vis hele sitatet...
Kall meg gjerne romantiker, men som en som har tattoo selv synes jeg det skal være noe personlig. Min tattoo er ganske spesiell, og jeg har aldri sett noen som har lik etter å ha sett igjennom gud veit hvor mange gallerier på nettet. Det største nederlaget ville være å ha en tattoo som andre har.

Finnes det noe kjedligere en damer som har en liten tribal rett over rumpa? Eller flavor of the month som i disse dager er stjerner som noen har nevnt tidligere i tråden. Ang de stjernene, her er det som startet det hele

http://i50.tinypic.com/2h5i89y.jpg

Crazytown-butterfly released 2000.
Sommerfugl på korsryggen er visst veldig in for tiden, etter at Ted Moseby, fra How i Met Your Mother fikk en såkalt "tramp stamp".
Sist endret av FarmerJoe; 23. august 2012 kl. 21:12.
å spørre hva en tatovering koster er like dumt å si hvor mye en bil koster.

Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
Tribal? jøss lever du på 80tallet enda ? Bare å gå inn på en tatto sjappe å hør
Vis hele sitatet...
Vel det finnes mange former for tribal tatoveringer. Maori er nok så populært for tiden.

Tribal av den typen TS viser er¨etter min mening: harry og svært lite pent.
Sist endret av Spelly; 24. august 2012 kl. 10:18.
Sitat av spelley Vis innlegg
å spørre hva en tatovering koster er like dumt å si hvor mye en bil koster.



Vel det finnes mange former for tribal tatoveringer. Maori er nok så populært for tiden.

Tribal av den typen TS viser er¨etter min mening: harry og svært lite pent.
Vis hele sitatet...
Hvite gutter med tradisjonelle mønstre er ikke så populært hos maoriene sist jeg sjekka. Jeg synes i alle fall man skal ha såpass respekt at man holder seg unna hvis man ikke har noen tilknytning.
Sitat av Knäppgök Vis innlegg
Hva slags tatoveringer er kult for tiden da?
Vis hele sitatet...
Noe som er originalt og godt gjennomført.


En venninne av meg har akkurat tatt tatovering, og denne har hun tegnet selv.
Sist endret av Ondskap; 24. august 2012 kl. 12:49.
Sitat av Bjønnfaen Vis innlegg
Hvite gutter med tradisjonelle mønstre er ikke så populært hos maoriene sist jeg sjekka. Jeg synes i alle fall man skal ha såpass
respekt at man holder seg unna hvis man ikke har noen tilknytning.
Vis hele sitatet...
Sist du sjekket? har du noen form for tilknytning til den folkegruppen?
Kan du forresten begrunne hvorfor det er respektløst å tatovere tribal tatoveringer hvis man ikke har noen tilknytning?

Tribal (maori, polinesisk, haida osv...) er tatoveringer som stammer fra ulike folkegrupper. Maori og polynesian er noe som er "in" no.




Sitat av Flaskeposten Vis innlegg
Kall meg gjerne romantiker, men som en som har tattoo selv synes jeg det skal være noe personlig. Min tattoo er ganske spesiell, og jeg har aldri sett noen som har lik etter å ha sett igjennom gud veit hvor mange gallerier på nettet. Det største nederlaget ville være å ha en tattoo som andre har.
Vis hele sitatet...
Har du sett litt vel mye på ink seriene?
Å ha et gjennomtenkt motiv som du liker, er mer enn godt nok. Har tatoveringen en personlig betydning i tillegg er det bare et pluss.
Sist endret av Spelly; 25. august 2012 kl. 18:19.
Tatoveringer er kunst, kunst er subjektivt. Kan sammenligne det med musikk, der tribals er noe ala Vg topp førti. De fleste som hører på det er ikke så involvert i musikk at de bryr seg, de vil bare ha noe catchy å høre på, som er helt fint og dandy.
Sist endret av TheGloryHole; 25. august 2012 kl. 18:41.
Trådstarter
Aiaiai, takker får så mye svar!!

Tattoveringen kommer faktisk til å bety noe får meg. Selv om jeg sårer alle dere tribal haters out there, så kunne jeg ikke bry
Meg mindre. Smaken er som baken!
Sitat av senmord Vis innlegg
Aiaiai, takker får så mye svar!!

Tattoveringen kommer faktisk til å bety noe får meg. Selv om jeg sårer alle dere tribal haters out there, så kunne jeg ikke bry
Meg mindre. Smaken er som baken!
Vis hele sitatet...
Får jeg spørre hva den betyr for deg? Send gjerne PM om du ikke vil dele det her.
Sitat av senmord Vis innlegg
Aiaiai, takker får så mye svar!!

Tattoveringen kommer faktisk til å bety noe får meg. Selv om jeg sårer alle dere tribal haters out there, så kunne jeg ikke bry
Meg mindre. Smaken er som baken!
Vis hele sitatet...
Men hva kan en random tribal tatto du finner på internett bety for deg? hvis du skal ta den på bilde da
Trådstarter
Kanskje viktig å fortelle at jeg ikke skal ha en 100% lik tattovering som den på bilde!
Men nesten lik, skal ha et lite motto sydd inn på et eller annet vis, hva det er, er får dere svar på når jeg legger ut bilde når jeg er ferdig.

"Gloryhole": nei, det får du ikke vite!
Sitat av ViceR Vis innlegg
Jeg syns tatoveringer er stygge generelt, men at noen kan være kule hvis de har en helt spesiell betydning for deg. Tribal er jo noe av de mest tankeløse tatoveringene jeg kan komme på.
Vis hele sitatet...
Ser virkelig ikke problemet. Å sole seg, pierce seg, gå med merkeklær og lignende, er alle former for kropspryd. Om man vil pynte litt på kroppen, er det virkelig ikke noe galt med det.

Er personlig veldig lite fan av tribals, og har kun tatoveringer som har en viss betydning, men synes det er helt greit om folk vil ta en tattis bare for pynten sin del. Man skal da føle seg bra i sin egen kropp?
Sitat av spelley Vis innlegg





Har du sett litt vel mye på ink seriene?
Å ha et gjennomtenkt motiv som du liker, er mer enn godt nok. Har tatoveringen en personlig betydning i tillegg er det bare et pluss.
Vis hele sitatet...
Niks. Ikke sett. Jeg har villet ha tattoo siden jeg var 16, men det tok meg 15 år å finne ut hva jeg ville ha. Når det er sagt tenkte jeg ikke på tattoo i alle de årene, men en dag så mange år etter viste jeg hva jeg skulle ha

edit : Enig med siste linje. Jeg er bare skeptisk til "ah nå pumper jeg jern, må gå med singlet på sommeren og vise fram triballen min som går fra håndleddet til skuldern, jeg er tøff"

Sitat av Ondskap Vis innlegg
Noe som er originalt og godt gjennomført.


En venninne av meg har akkurat tatt tatovering, og denne har hun tegnet selv.
Vis hele sitatet...
Hun er flink til å tegne. Er hun kunstner eller fikk hun sjappa til å lage den bedre?
Sist endret av Flaskeposten; 26. august 2012 kl. 12:13.
Tråden handler vel tross alt ikke om hva folk syns om tattoveringen, men hva den kommer til å koste..

I såfall, ta en tur innom et studio og hør. Jeg vil tippe ca 3-4000.
Tribal er jo sinnsykt tøft, kjør på.