Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 24121
Har søkt en del på dette, men finner ikke ut av problemet. Vil bare sjekke om dette er mulig. Jeg vil finne ut om det går ann å finne ut hvem som står bak en email adr? Jeg vet at det går ann og lage email kontoer uten og gi noe form for informasjon om seg selv, så da regner jeg med det nesten blir umulig? Men jeg vet også at det er mange som har oppgitt info om seg selv når de lagde kontoen, så da går det vel ann og binde email adr til den riktige personen? i såfall, hvordan kan man gjøre dette? Fant noen tjenester på dette, men disse viste helt feil info i forhold til hvem som faktis var bak mail adr. Og vis man har sendt mail med en person, og vil vite hvem dette er, har man da nok info til å finne ut hvem det er vis man har sendt mail med dem fra før av?

Vil bare finne ut av hvor trygt det er med email rundt om på nettet, om det går ann å være anonym uten at noe kan ta deg, statet/politi osv...
Vis staten/politiet vil ta deg så regner jeg med at de klarer det så lenge du ikke sender epostene dine fra offentlige pc'er

Eller så vet jeg så si null på området.

Sitat av Djiises Vis innlegg
Vis staten/politiet vil ta deg så regner jeg med at de klarer det så lenge du ikke sender epostene dine fra offentlige pc'er

Eller så vet jeg så si null på området.
Vis hele sitatet...
Edit: At du sender eposter fra offentlige pc'en forutsetter jo så klart at du har laget e-posten din så annonym som mulig og helst ikke på din egen pc, mulig det kan spores tilbake til der den ble laget?
I hotmail er det ganske enkelt å finne IP adressen til vedkommende som sente mailen. Er ikke sikker, men jeg mener det er Gmail som har et ganske anonymt system :/ Skal lete litt og si ifra hvis jeg finner noe vettug.
du kan jo prøve denne. Har ikke prøvd den selv, så ikke blame meg om det ikke funker
Hvis jeg lurer på hvem han bak mailen er, går jeg gjerne inn på facebook og søker på mailen... Men det funker dog ikke med alle...
For å være helt trygg må du opprette en epostkonto uten å oppgi noe personlig informasjon, samt bruke en eller flere proxyer mens du bruker eposttjenesten. TOR er vel den tryggeste form for proxy.

Folk kan finne din identitet i alle fall på følgende punkter:
- De kan be om IP fra epostleverandør (som regel politiet)
- De kan sende deg en epost med link eller bilder som ligger på en server som logger IP-er. Derfor bør du alltid lese eposter uten bildevisning og uten scrips.
Folk kan finne din identitet i alle fall på følgende punkter:
- De kan be om IP fra epostleverandør (som regel politiet)
- De kan sende deg en epost med link eller bilder som ligger på en server som logger IP-er. Derfor bør du alltid lese eposter uten bildevisning og uten scrips.
Vis hele sitatet...
Trodde at man ikke kunne bruke ip til å finne ut av hvem det var jeg? Mente ihvertfall at man kunne finne område vedkommende var i, men ikke hvem eksakt som sto bak ipadressen...Har ipadressen virkelig så mye å si? Er det noe steder man kan slå opp på ipadresser for å se hvem som står bak de? eller er det bare epostleverandøren som har oversikt over dette? Vet det er noen tjenester på nettet om dette, men de funker ikke, blir bare en random persom som kommer opp, ikke den som faktis står bak.
For deg og meg er det vanskelig å finne den eksakte husstand en IP er koblet til, men for noen som har en kjenning i en telefon- eller internettilbyder, er det ikke vanskelig å finne ut adressen eller hvem som betaler for internett-forbindelsen. Skal finnes tjenester på nettet som har grei treffsikkerhet, da som regel i rett kommune i alle fall, men ikke nøyaktig plassering nei.

Edit: Og jeg har tatt utgangspunkt i 100% anonymitet, altså at du kan sende epost som selv ikke politiet skal kunne spore.
Sist endret av bronze; 26. september 2010 kl. 15:37. Grunn: Mer informasjon
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Zeco Vis innlegg
du kan jo prøve denne. Har ikke prøvd den selv, så ikke blame meg om det ikke funker
Vis hele sitatet...
Haha, den fungerte veldig dårlig :P Kom opp at de folka jeg skrev inn bodde i USA og greier :P
Det er fullt mulig å kryptere kommunikasjon slik at ingen kan finne ut av hva du sier. Det være email, vpn kommunikasjon, ssl, og andre tjenester som krever å sentralisere informasjonen du sender. De fungerer ikke og er elendig.

Søk etter tjenester som ikke krever en server noensted for å fungere.

Så ja. Email er mulig å spore. Lite er trygt på internet.
Sist endret av Headso; 4. oktober 2010 kl. 22:59.
Du kan kjøre litt XSS magi og se om du klarer å fiske fram mac adresse til routeren hans.

http://www.samy.pl/mapxss/
Sitat av Headso Vis innlegg
Det er fullt mulig å kryptere kommunikasjon slik at ingen kan finne ut av hva du sier. Det være email...
Vis hele sitatet...
Sitat av Headso Vis innlegg
Så ja. Email er mulig å spore. Lite er trygt på internet.
Vis hele sitatet...
Mulig jeg har tatt et par øl for mange, men motsier du deg selv i samme post?
Sitat av bronze Vis innlegg
For å være helt trygg må du opprette en epostkonto uten å oppgi noe personlig informasjon, samt bruke en eller flere proxyer mens du bruker eposttjenesten. TOR er vel den tryggeste form for proxy.

Folk kan finne din identitet i alle fall på følgende punkter:
- De kan be om IP fra epostleverandør (som regel politiet)
- De kan sende deg en epost med link eller bilder som ligger på en server som logger IP-er. Derfor bør du alltid lese eposter uten bildevisning og uten scrips.
Vis hele sitatet...
gjelder det med bildene ved bruk av TOR også?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av onoffon Vis innlegg
gjelder det med bildene ved bruk av TOR også?
Vis hele sitatet...
Nei, de vil da få IP-en til en TOR-node.

Edit: Eller litt usikker, det kommer an på hvordan TOR benyttes (implentasjonen) vil jeg tro. Det viktige er at man sørger for at all internettbruk går gjennom TOR.
Sist endret av bronze; 12. oktober 2010 kl. 23:33.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av bronze Vis innlegg
TOR er vel den tryggeste form for proxy.
Vis hele sitatet...
TOR er ikke trygt, trafikken som kommer ut av utgangsnoden er ikke kryptert. Alle kan lage en TOR node ønsker de det, så du vet aldri hvem som eier noden og kan sniffe traffiken.
Sitat av Synderen Vis innlegg
TOR er ikke trygt, trafikken som kommer ut av utgangsnoden er ikke kryptert. Alle kan lage en TOR node ønsker de det, så du vet aldri hvem som eier noden og kan sniffe traffiken.
Vis hele sitatet...
Det er sant det du sier, absolutt, men jeg tror ordet "tryggest" ble brukt som et mål på hvor sporbar man var. Hvis man skal kunne spore trafikk tilbake til originalsenderen må det være uærlige (og samarbeidende) personer i hele rekka med dynamiske proxyer (minimum 7 om jeg husker riktig).

TOR er og blir et anonymiseringsverktøy, ingenting annet. Ellers har vel trådstarter fått svar på spørsmålet sitt, men jeg velger å føye til én ting: Det er mulig, gitt mistanke, å finne spor på harddisk/minne/pagefile/swap. Bruk et OS bootet fra CD/DVD, et virtuelt image som skriver forandringer til ramdisk, eller et OS fra en partisjon fullstendig kryptert med f.eks. TrueCrypt.

Husk også at browseren din sender ut et ønske om hvilket språk du vil motta innholdet på, hvilke java-versjoner du støtter og diverse andre uhumskheter som cookies/flashstore. Plugins som TorButton til Firefox kan skru av en del av disse.
Sist endret av Dyret; 13. oktober 2010 kl. 12:15.
Om du skal hacke via rutere til andre:
Kjøp en Bærbar til ca. 4k.. ALDRI logg inn på den pcn hjemme hos deg! Bruk en ekstern harddisk til og få filer til deg selv.
Tror jeg leste dette i et forum en gang. (Rett meg om jeg tar feil)