Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  90 47122
Hvordan forbereder man cola'en hvis man skal røyke den?
Og, hvordan røyker man den for å få best effekt? Pipe? Bong?

Har hørt at pulveret skal blandes med salmiakk og så varmes. Det vil da bli til ein "stein" som så kan røykes i feks. pipe.. Stemmer dette?? Tenner man så fyr på denne "steinen"??

Det er for dyrt å eksprimentere seg fram, så håper noen kan gi en enkel god "oppskrift" ?
Trådstarter
15 0
Jeg har søkt på "freebase" og finner ingen oppskrift

Det må da være en enklere måte enn å måtte bruke alle dem kjemikaliene som nevnes i linken som negerbolle gir meg??
"Cooking crack isn't hard. Take a gram of coke, and a quarter gram of baking soda put it in a spoon. put water in it. Put a flame under it until it turns to goo. rake knife on top of water to gather the goo up. Load goo onto pipe. Smoke.

OR...

Make the KING of coke... PURE FREEBASE!!!

Dissolve coke in a little hot water - ANything that doesn't disolve will be crap - filter it out (be careful that enough water is used to disolve the avialble coke, though or u could be chucking coke away) Wash filter through with a little water. Add ammonia. A Precipitate should be seen as white this the freebase forming Add ether - the freebase will migrate to the ether layer. Encourage this by shaking real hard and leaving to sit for 10 -20 mins. Remove the ether with a pipette and put in a small plate/bowl or ideally a crystalising dish/plate. The ther will evaporate real quick and pure freebase rock should be left. THis will be the best shit you've ever had. Blows crack away."

P.S: Mange anbefaller å bruke ammoniak istedet for baking soda. Da trenger man heller ikke bruke vann.
Sist endret av Slaktern; 5. desember 2007 kl. 17:35.
Trådstarter
15 0
Takk slaktern
Er "baking soda" det samme som bakepulver?
Holder det med noen dråper vann?
Baking soda er vel det samme som natron, så vidt jeg vet.
Baking Soda er natriumbikarbonat. Mange bakepulver består av dette, men jeg er usikker på om det gjelder alle.

"Use drops of water from your finger and swish the mix around until it all looks uniform. There should be a little excess water, but for the most part it should look like a paste."

P.S: Mange erfarne brukere anbefaller å ikke røyke crack da det er ekstremt vanedannende.
Eller se American Gangster, step by step
Sitat av panserjohan
Eller se American Gangster, step by step
Vis hele sitatet...
Jeg så den på mandag, men kan ikke huske å ha sett noen forklaring på hvordan man lager crack/freebase der? Var vel bare såvidt det var noe kokain i filmen.
Trådstarter
15 0
Har jo og hørt at man kan bruke salmiakk eller amuniakk?
Bruker man i så fall dette istedet for bakepulver og vann?
Hvis du ser P.Sen på mitt første innlegg så får du svar på det...

P.S: Hvis du ikke en gang tar deg bryet med å lese svaret på spørsmålet ditt grundig, tror jeg ikke du er klar til å prøve en av de mest avhengighetsskapende stoffene man kjenner til.
Sist endret av Slaktern; 5. desember 2007 kl. 18:08.
Det er lett å lage røyke-kokain. Du har bare salmiakk i ei skje eller noe, heller kokainpulveret oppi, da løses det helt, men hvis du begynner å røre i vannet med noe fester kokainbase seg rundt det du rører med i en stadig større seig klump. Når den ikke blir større tar du den ut. Voila: røyke-base! For å røyke det på kan du bruke et norgesglass med vann i som du fester et lokk av alum.folie på med strikk og så stikker du mange knappenålshull i et område ca 1cm2 på den ene siden av folien og på motsatt side et større hull til å suge opp gjennom. Små biter base legges på rist-siden og røykes med lighter og suging i det andre hullet.

Skriveleif i innlegget mitt: en rører i SALMIAKKEN ,ikke "vannet"..
Trådstarter
15 0
Takk Drøggs
Må man varme opp blandingen mens man rører?
Hva kan man bruke til å røre med?
Ingen varme trengs på salmiakken, forresten.

Hva som helst, helst noe butt som det er lett å dra av base-klinet av. Basen er seig, ingen stein.

En cola-flaske kan også lett brukes som pipe. Et lite hull i bunnen til å dekke/åpne med finger, et hull oppå til rist/brønn, og suge gjennom tuten. Samme som med hasj og sånn.

Kokainbase røykes i små,små biter, husk det. Det kommer mye røyk fra en bitteliten bit, så det ingen vits å sløse med å legge på store biter.
Kan du forklare litt nøyere hva du mener med norges glass metoden?
Er det mulig å bruke syltetøy glass f.eks?
Har jeg forstått det riktig skal en del av glasset fylles med vann. Er dette kaldt eller varmt vann?
Hvor mye vann skal i glasset? Hvorfor skal det være vann i glasset?
Skal det stikkes hull i folie som i en vanlig flaskebong og på andre enden skal det være bare være ett hull, som brukes til å supe i seg røyken?

Hvor mye kokain bør brukes? Må man ha større mengder eller holder det med 0,5? Eller kanskje enda mindre?
Hvor mye ca. skal røykes av dennne seige massen?
Kokain skal "vaporizes" og ikke brennes. Bruk enten en lyspæravaporizer, eller en hjemmelaget crackpipe (hult glassrør og stålull).
Vi har i alle år røyka kokain på måten jeg har beskrevet, jeg og alle bekjente som liker å røyke kokain. Lighter rett på baseklumpen på rista, og det går veldig fint. Men hva er "vaporizing" da? Er det noe man kan gjøre med sånn base som jeg lager?
Drøggs: No answer?
Hvor mye salmiak skal brukes?

La oss si at jeg muligens testet ut metoden, men ikke helt forstod hvilken rus jeg oppnådde?
Hva er dealen? Snorte den er i hvertfall en helt annen rus. Jeg forstår ikke greien.
Vann er vel bare for å kjøle røyken litt siden strekningen fra en side av et glass til den andre er så kort, har jeg tenkt. Med en colaflaske-tjobang blir jo strekningen lenger sånn at røyken er kaldere når den når munnen..? Veit ikke egentlig. Grunnen til at jeg bruker norgesglass er at det er lett å feste sølvfolien over gjengene på dem. Det viktige er å få det tett, hvilket glass er uviktig sålenge det blir tett. Men nå for tida bruker jeg som regel å
lage tjobang av colaflasker isteden. Der må man også teipe,tette rundt den kombinerte brønnen/rista av sølvpapir.
Vaporize betyr vel i hovedsak at man varmer opp stoffet istedet for å utsette det for en direkte flamme. Vitenskapelig sett så er det når et stoff går over fra fast/flytende form til gassform uten å varmes over kokepunktet (Egentlig så er det bare når stoffet går fra flytende form til gassform).

Dersom jeg er helt på jordet får noen korrigere meg. Mine kjemikunnskaper er desverre alt for dårlige (ekstra kjipt å ha eksamen i det 17. da... )
Sist endret av Slaktern; 5. desember 2007 kl. 20:03.
Og 0.5-1.0 er vanlig. Ikke mange milliliter trengs av salmiakk, men det er bare å fylle skjea trekvart full eller noe.
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
En venn av meg har røyka kola i flere år, og det han har gjort et å røyke colaen i en glasspipe, med rist, og kolaen pakket inn i et lag med aske fra sigaretter. Så holder han en lighter over flammen, og drar og drar. Har prøvd å røyke fra samme pipa selv, og det funker helt ok.
Samle aske fra sigaretter og legg på rista før du legger på base-bitene. Forglemmelse av meg.

Da har han vel også lagd base på måten jeg beskrev først, det er jo den måten nesten alle bruker?

Alle jeg kjenner som har prøvd, har fortsatt med kun røyking og ingen sniffing mer. Selv har jeg litt for mye erfaring med amfetaminer til å digge kokain veldig veldig mye, og jeg foretekker å skyte kokain hvis jeg er aleine og ikke i en sosial sammenheng hvor det røykes. I nøden spiser fanden fluer, men kan jeg velge så velger jeg amfetamin alle ganger.
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Den gangen jeg røyka sammen med han var det saltet. Kolaen kom i en rock på ~2g, og han kakka opp med kakkeblad. Så strødde han det over aska, og brusen bobla som bare det når man røyka. Men er uansett ikke store bryet å mekke base ut av brusen.
Jeg har bare vært med på å lage base av vanlig kokainpulver, den steinen han hadde var kanskje en form for base også?
Håper du skriver et lite innlegg om hvordan det gikk til slutt
Å røyke kokain HCl er sløsing med cola. Smeltepunktet er såpass lavt at stoffet bare brenner opp. Det er jo også grunnen til at man lager crack.
Med HCL går jeg ut fra at du mener vanlig pulver? For å røyke base er ikke sløsing, det er ikke uten grunn at det er blitt så populært her
Takker for svar og god infor drøggs og slakteren.
Drøggs:
Selv om jeg må innrømme at jeg er lite interisert i å vite at du skyter cola'en din.
Rett og slett for at i det jeg leste det, satte du deg selv i bås - i mitt hodet.
Skjeldent jeg hører personer skryte over sprøyte(mis)bruk. Kan ikke helt se hvilken sammenheng du trengte å nevne det for.
De som har lest om dine tidligere poster har vel forstått det allerede.
At jeg snakker til deg nå, er fordi du er den som nevnte det. Jeg synest uansett det er uhyggelig å lese om noen som koser seg med sprøyte-spissen.

Hilsen en som så alt for godt vet hva jeg snakker om.
Det nevnte jeg bare for å illustrere at jeg synes kokain er for mildt etter alle år med overjusteringer av amfetamin. Folk flest synes jo sprøyter er kvalmt, og det bør folk flest også gjøre. Vi "jønkiser" er litt teite som regel
Kokain HCl (hydroklorid) er kokain i form av et salt, det du kaller pulver. Å røyke base (crack er riktignok en base, men når man snakker om kokain freebase mener man ofte prossesen som involverer eter) er selvfølgelig ikke sløsing med stoff.
Til moderatorer: Jeg skal ikke snakke om sprøyter og sånn, jeg ser at det kan oppfattes som motbydelig el vulgært og derfor i strid med reglene her. Glemte meg, men skjerper meg.
Jeg ser ingen regler mot å være motbydelig og vulgær. Men i mine øyne er det tåpelig å dømme noen basert på hvordan de velger å innta et stoff.
Sist endret av Slaktern; 5. desember 2007 kl. 21:10.
Sitat av Drøggs
Til moderatorer: Jeg skal ikke snakke om sprøyter og sånn, jeg ser at det kan oppfattes som motbydelig el vulgært og derfor i strid med reglene her. Glemte meg, men skjerper meg.
Vis hele sitatet...
Hehe jeg er ikke moderator, men du kan sikkert ta det helt med ro.
Jeg snakket for meg selv (og kanskje andre, tror jeg) da jeg nevte dette med sprøytebruk.
Jeg mener at det er unødvendig å prate om det, når det ikke har noe informasjonverdi.
Selv vet jeg hvordan det er, men lar vær å prate om det. Med mindre noen spør meg spesifikt.

Til bake til emnet:

Drøggs: Kan du fortelle meg hvilken effekt du får med å røyke det. Jeg må innrømme at jeg ikke forstår rusen?
Føler du deg giret eller stein?
Det eneste som skjer med meg er at jeg kjenner vibrasjon i øyenkroken og en slags lammelse i munnen, tungen.
Hvor lenge varer angivelig rusen?
Etter å ha prøvd ved flere anledinger og forskjellige partier, men aldri merket noe særlig.
Må vel innrømme at jeg selv er en person som er glad i amf, og har egentlig aldri skjønt greien med cola.

Kan noen gi en beskrivelse av hvordan det er å røyke det, kontra snorte det?
Sist endret av esmokealot; 5. desember 2007 kl. 21:21.
esmokealot: Det høres ut som du har røyket colaen din i pulverform?
Jeg er for alltid opphengt i amf,amf,amf. Og det er vanlig for oss amf-brukere å ikke synes kokain fenger noe særlig. Du og jeg har sikkert samme problemet. (Derfor jeg nevnte den andre inntaksmåten, eneste måten for meg å få kokain til å kicke..) Mine bekjente som liker kokain har sagt mye rart, noen har prata om at baserøyking er mer psykoaktivt enn sniffing bl a. Jeg synes uansett at kokain er så tamt at det ikke er lett å kjenne forskjell. Vi amf-brukere er jo vant til å merke ting fort og tydelig med stoffet vårt..
Har testet ett pr ganger å røyke freebase, senest for en liten uke siden. Fremgangsmåten som jeg har lært er nesten den samme som Drøggs beskrev.

1. Ha en spiseskje nesten full med salmiak, har fått beskjed om at det må være den grønne flaska. Vet ikke hvorfor men har hvertfall holdt meg til det.

2. Ha ca 1g me kola oppi salmiaken å varm dette opp, tar ca ett minutt. Du vil da se at freebasen trekker seg sammen oppi skjeen. Det har lett for at det blir flere flak på toppen av vesken så det kan lønne seg å ha bladet fra en tapetkniv eller noe liknende og "hjelp" freebasen sammen til et flak. Det er veldig viktig å ikke varme for mye, vet ikke helt hvordan jeg skal forklare at det er nok, men du ser når det har sluttet å trekke seg sammen og da er det nok. Varmer du for mye så ødelegger du det.

3. Bruk tørkepapir for å suge opp salmiaken når du er ferdig og vask freebasen med vann oppi skjeen. Bruk papir for å suge opp vannet når du er ferdig å "vaske". Du sitter da igjen med en liten klump med samme konsistens som marsipan.

4. Lag en flaskebong, fyll den halvfull med vann og ha sølvpapir på tuten. Ha en ganske dyp brønn og fyll denne med aske. Skjær en liten skive av klumpen din og legg denne på toppen (ca 0,1g), trekk sakte inn samtidig som du fyrer på. Du må holde ligthern tent hele tiden mens du trekker og du vil se at freebasen koker og bobler oppe i aska. Bytt aske mellom hvert trekk

Kan ikke forklare noe om hvorfor det skal gjøres slik, men det er slik jeg har lært det og det funker for meg.

Grunne til at jeg liker å røyke det bedre en å sniffe det er fordi nesen min er ikke det den engang var og du får rusen med en gang. Synes rusen er den samme som sniffing bare sterkere og den kommer med en gang. Men omgivelser har mye å si, hvertfall for meg.

De gangene jeg synes det er best er når man sitter par stykker på fest, hører kul musikk og tar noen stive drammer. Da blir man helt "neger" som ene kompisen min bruker å si.
Hmm, verdt å teste. Vi har aldri brukt varme, bare omrøring i kald salmiakk. Men man lærer jo så lenge man lever, og den der varmemetoden skal jeg teste neste gang det blir aktuelt med kola.
Hei, esmokealot. Jeg ser du ikke akkurat har fått noe svar på spørsmålet ditt ennå, jeg kan fortelle deg litt hvordan jeg opplever.

Jeg blir klart stein - orker veldig lite mener jeg da. Gidder veldig lite annet enn å fyre meg opp en ny til det er tomt. Ofte er det beroligende å kjenne bedøvelsen helt inn til brystpartiet - har opplevd at folk spør meg om jeg husker å puste - spesielt hvis de ser antydning til sikl som renner fra sida av munnen. Og for din opplysning, på lik linje som det tar litt tid å venne seg til å like kokain i HCL, så er det en tilvenningsprosess også i fribase, unntaket kan være crack. Crack blir en merkelig nok høy på, det vil si at det er nesten umulig å sitte stille - lysten til å gjøre noe er der hele tida. Hvorfor? Beats me.

Med tilvenningsprosess mener jeg at det blir bedre for hver gang du fyrer opp basen eller baser deg ny - tilslutt sitter du der og svetter fordi du er tom. Det er slik jeg opplever det.
nå har jeg ingen erfaring med å røyka kola, aldri intresert meg egentlig. men har en kamerat som snakka noe om å sleike på en røyk for så å rulle den i pulveret, og røyke dne på vanlig måte. vet ikke om dette fungerer, men mener å huske han babla noe om det.

jeg skjønner egentlig ikke helt vitsen med å røyke noe som kan tas gjennom nese/munn og injiseres. bortsett fra canna å minus da såklart
Sitat av Biggie
nå har jeg ingen erfaring med å røyka kola, aldri intresert meg egentlig. men har en kamerat som snakka noe om å sleike på en røyk for så å rulle den i pulveret, og røyke dne på vanlig måte. vet ikke om dette fungerer, men mener å huske han babla noe om det.
Vis hele sitatet...
Som nevnt tidligere i tråden er det sløsing med god kokain.

Sitat av paranoy
Hei, esmokealot. Jeg ser du ikke akkurat har fått noe svar på spørsmålet ditt ennå, jeg kan fortelle deg litt hvordan jeg opplever.

Jeg blir klart stein - orker veldig lite mener jeg da. Gidder veldig lite annet enn å fyre meg opp en ny til det er tomt. Ofte er det beroligende å kjenne bedøvelsen helt inn til brystpartiet - har opplevd at folk spør meg om jeg husker å puste - spesielt hvis de ser antydning til sikl som renner fra sida av munnen. Og for din opplysning, på lik linje som det tar litt tid å venne seg til å like kokain i HCL, så er det en tilvenningsprosess også i fribase, unntaket kan være crack. Crack blir en merkelig nok høy på, det vil si at det er nesten umulig å sitte stille - lysten til å gjøre noe er der hele tida. Hvorfor? Beats me.

Med tilvenningsprosess mener jeg at det blir bedre for hver gang du fyrer opp basen eller baser deg ny - tilslutt sitter du der og svetter fordi du er tom. Det er slik jeg opplever det.
Vis hele sitatet...
Dette hørtes veldig merkelig ut. Når man røyker freebase og crack røyker man akkurat det samme stoffet, bortsett fra at freebase er bortimot fri for andre stoffer.
I England får kokain-avhengige kokain på resept i noen byer(Birmingham,Manchester,og en til der borte bl a.) Og de får stoffet som sigaretter dyppet i kokainløsning, så det går nok men da snakker man jo om teknisk rein kokain. (Ordningen med kokain,heroin og amfetamin på apoteket for narkomaner ble innført i England i de byene for mange år siden, men jeg vet ikke nøyaktig hvordan ordningene er idag i England..)
det har du sikkert rett i slakteren. men jeg bare nevnte en måte, siden det var det trådstarter spurte om.

Sitat av Drøggs
I England får kokain-avhengige kokain på resept i noen byer(Birmingham,Manchester,og en til der borte bl a.) Og de får stoffet som sigaretter dyppet i kokainløsning, så det går nok men da snakker man jo om teknisk rein kokain. (Ordningen med kokain,heroin og amfetamin på apoteket for narkomaner ble innført i England i de byene for mange år siden, men jeg vet ikke nøyaktig hvordan ordningene er idag i England..)
Vis hele sitatet...

det var en fin ordning du

ellers vil jeg tro at de sigarettene med kola man får på apoteket der borte fenger litt mer enn de utblanda gamle greiene som når hit til lands ja. hehe naturlig nok...
Sitat av Drøggs
I England får kokain-avhengige kokain på resept i noen byer(Birmingham,Manchester,og en til der borte bl a.) Og de får stoffet som sigaretter dyppet i kokainløsning, så det går nok men da snakker man jo om teknisk rein kokain. (Ordningen med kokain,heroin og amfetamin på apoteket for narkomaner ble innført i England i de byene for mange år siden, men jeg vet ikke nøyaktig hvordan ordningene er idag i England..)
Vis hele sitatet...
Har du noen kilder på dette? Å røyke kokain i pulverform resulterer i at nesten alt stoffet brenner opp uten å gi noen rus.

Sitat av http://en.wikipedia.org/wiki/Cocaine#Freebase
[...] cocaine hydrochloride is not well-suited for smoking because the temperature at which it vaporizes is very high and close to the temperature at which it burns, cocaine base vaporizes at a much lower temperature, which makes it suitable for inhalation. [...]
Vis hele sitatet...
Sist endret av Slaktern; 5. desember 2007 kl. 22:58.
DEt skjer jo ofte, så det kan hende det bare var heroin som ble gitt i den formen. Det var i nyhetene mye, men det er kanskje 15 år siden de begynte. Jeg tror opplegget er i gang ennå, ihvertfall med heroin, så vi burde kunne finne noe om det på nettet

Eller så lagde de kanskje kokainen i spesiell, røykbar versjon. Det stod at de fikk røyk med kokain i artikkelen jeg leste for lenge siden, det vet jeg ihvertfall
Aha, så du leste det i en avisartikkel? Men det samme gjelder jo om heroin også da...
Sitat av Slaktern
Som nevnt tidligere i tråden er det sløsing med god kokain.



Dette hørtes veldig merkelig ut. Når man røyker freebase og crack røyker man akkurat det samme stoffet, bortsett fra at freebase er bortimot fri for andre stoffer.
Vis hele sitatet...
Ikke så veldig merkelig egentlig - jo renere kokain du inntar, jo mindre 'merkbar' rus får du selvom du er ruset til de grader.

Basing og crack-røyking har den forskjellen at det går an å røyke crack i utallige forskjellige former, har du røyket crack før vet du det. Har du røyka hasj før, vet du det er forskjell på joint og type pipe, hva syns du var merkelig egentlig? Dette forstår jeg ikke, og jeg røyker da crack oftere enn base (som heldigvis er sjeldent begge to for min del nå).

Hva mente du med det samme gjelder for heroin, også? Nå er jeg forundret, skal ikke heroin hcl kunne røykes?
Sist endret av paranoy; 5. desember 2007 kl. 23:38.
men må jo husker på at en ting er jo hva som er optimalt, en annen ting er hva som fungerer. to vidt forskjellige ting, å jeg vil tro at man vil få en rus både ved å røyke kola og heroing i en sigarett som dere beskriver her, men det er ikke optimalt. mye sløseri!

correct me if i`m wrong.
Jeg synes det er merkelig at du ble avslappet og bedøvet av å røyke fribase, siden kokain er et ganske sterkt sentralstimulerende, og jeg skjønner ikke hvordan man kan bli slapp og ikke orke å gjøre noe etter å ha røyket det. Og personlig kjenner jeg ikke forskjell på hvordan pipe jeg bruker til hasjen min, nei.
Pokkers journalister som bare skriver om ting de ikke skjønner eller har no greie på! En får prøve å finne ut selv åssen opplegget var/er der borte. Journalister er lufthoder!