Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 3525
Hei
Har fått montert fiber gjennom altibox her nå , men jeg ønsker å få wifi ut fra hjemmesentralen samtidig som jeg kobler en ethernet kabel for å få internett til en router et annet sted i huset. Men når jeg setter hjemmesentralen i "bromodus" sånn det står at jeg skal gjøre så forsvinner wifi'n ut fra hjemmesentralen. Hvordan kan jeg løse det?
Sitat av John-K Vis innlegg
Hei
Har fått montert fiber gjennom altibox her nå , men jeg ønsker å få wifi ut fra hjemmesentralen samtidig som jeg kobler en ethernet kabel for å få internett til en router et annet sted i huset. Men når jeg setter hjemmesentralen i "bromodus" sånn det står at jeg skal gjøre så forsvinner wifi'n ut fra hjemmesentralen. Hvordan kan jeg løse det?
Vis hele sitatet...
Da konfigurerer du det trådløse nettverket på enhet nummer to til å være slik som du vil, altså riktig navn og passord.
Deretter slår du av DHCP-serveren på den enheten, og kobler hjemmesentralen til en av LAN-portene på enheten.

Nå er det slik at enhet 2 ikke deler ut IP-adresser, men hjemmesentralen, og derfor vil det oppsettet fungere.

Hvis du har litt mer peiling enn jeg tror, så bør du også endre IP-adressen til enhet 2 slik at den ligger innenfor rangen av IP-adresser som hjemmesentralen deler ut, da vil du kunne få tilgang til administrasjonspanelet på enhet 2 i senere tid. Det er ikke strengt nødvendig å gjøre akkurat dette, så lenge du er fornøyd med wifi-navn og passord på enhet 2 fra starten av.

Bromodus skal du ikke slå av hvis du gjør det sånn som dette.
Sist endret av Tysteren; 13. november 2021 kl. 19:57.