Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 4468
Hei, har et latterlig irriterende discord problem, mikrofonen min fungerer ekstremt dårlig i Discord, har lekt med forskjellige innstillinger uten hell.
Alle andre voiceprogram fungerer helt fint.
Tips?
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Definer "ekstremt dårlig"? Første som slår meg er at du kanskje sitter på en laptop med dårlig intern mic som du har valgt i stedet for det jeg antar er en bedre ekstern?

Har du lekt med input-volum og de forskjellige lydprosesseringsalternativene under Voice & Video?
Sist endret av BomberMan; 5. oktober 2021 kl. 18:22.
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Definer "ekstremt dårlig"? Første som slår meg er at du kanskje sitter på en laptop med dårlig intern mic som du har valgt i stedet for det jeg antar er en bedre ekstern?

Har du lekt med input-volum og de forskjellige lydprosesseringsalternativene under Voice & Video?
Vis hele sitatet...
Hakker, omtrent umulig å høre hva jeg sier. Hopper vi over til blizzard sin voice chat fungerer det helt fint...
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Har du samme problemet med video i Discord? Har du enabla QoS High Packet Priority? Hvordan er CPU-bruken, har Discord høy nok prioritet?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Har du flere input-enheter? Jeg opplever at Discord konsekvent bugger med "Default"-enheter, og at enhetene må settes manuelt.
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Har du samme problemet med video i Discord? Har du enabla QoS High Packet Priority? Hvordan er CPU-bruken, har Discord høy nok prioritet?
Vis hele sitatet...
Skal gi Qos et forsøk, CPU bruken er 1-is %.
Aldri brukt Discord til video, så det vet jeg faktisk ikke. Kan teste med en kompis.

Fant denne guiden jeg fulgte: https://support.discord.com/hc/en-us...ntent=--t%3Apm

vurderer nesten skaffe meg et usb-mic lydkort og teste.

Sitat av robhol Vis innlegg
Har du flere input-enheter? Jeg opplever at Discord konsekvent bugger med "Default"-enheter, og at enhetene må settes manuelt.
Vis hele sitatet...
Har kun en audio og mic port på laptoppen.
Sist endret av RayMonk; 5. oktober 2021 kl. 19:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Discord har ting som nooxe-cancekation og fjerning av ekko på som degault. Disse har jeg opplevd at kan lage masse issues. Dobbeltsjekke at disse er skrudd av.

Jeg merker mye rart om noise reduction og echo cancellation er skrudd på.

Sist endret av etse; 6. oktober 2021 kl. 08:56.
Liten update her, satt discord til legacy settings og det virker som løste det. Tips dersom noen andre sliter med dårlig mic lyd på discord.