Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1008
Hei! Det har seg sånn at jeg og en kompis har laget et stykke musikk som skal brukes i sammenheng med en animert vignett som skal vises på type kinosal / litteraturhus-sammenheng.

Musikken varer i ca halvt minutt, og er mikset på ræva pc-høytalere og
øreplugger, da jeg rett og slett ikke har hatt tilgang på noe bedre.

Derfor spør jeg dere med bra monitorer / hørsel om dere vil lytte kjapt gjennom og si hva førsteinntrykk dere får. Tenker altså på ting som levels, EQ (bass / diskant etc). Er bassen for dominerene? Trommene for skarpe? Slike ting!

Har en tight deadline, så setter pris på alle svar, men prøv helst å la være å svare om du ikke har så bra høytalere / peiling på lyd!

LINK TIL NEDLASTING

Må altså ikke være helt perfekt, så lenge det ikke gjør vondt, eller høres helt merkelig ut.

PS: Hvis du vil kommentere selve musikken så er det også lov, men det spiller egentlig ikke så mye rolle siden den er ferdig og tilpasset animasjonen osv!
Jeg synes det høres ok ut. Bredt stereobilde og ingen lyder/instrumenter som drukner. Kantslagene fra 0:35 og utover kunne kanskje vært litt skarpere og bassen generelt sett kunne vært litt tightere. Og så burde man ha stemt gitaren først
Tusen takk for svar! Da var det kanskje ikke så ille som jeg hadde fryktet! Skal se litt på bassen, mens gitaren... Vel, der får vi bare håpe at skrangle-lyden gir det en slags fjollete sjarm eller noe!