Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 8263
Jeg leser på nettet at en krysser (2mg Rivotril) tilsvarer 40mg Valium (Diazepam). Jeg kan ikke helt forstå det. Jeg er kun ute etter personlige erfaringer. For min del fjerner valium angst ved 20mg myyye bedre enn en 2mg Rivotril (Clonazepam)
Bare fjas den der sammenligningen, selvfølgelig blir man tre ganger så ruset av 8x5 mg valium enn av en enkelt to milligrams rivotril.
For det første stemmer ikke den sammenligningen overhodet. Diazepam fungerer også bedre som et anxiolytikum enn Clonazepam, i hvert fall min mening.
Skal ikke ta alt man leser på nettet som god fisk hvertfall!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Rivotril for min del er bortkasta.

For et par år siden kjøpte jeg et helt glass Rivotril av en kompis av meg som er litt småkriminell. Dette var ekte Rivotril, for den norske etikette var fortsatt klistret på glasset, og pillene var som beskrevet i Felleskatalogen.
Jeg tok 3 Rivotril, men kjente ikke noen rus, bare en mild tretthet. Etterhvert byttet jeg resten av glasset mot Valium, som var mye bedre.

Det eneste positive med Rivotril var at det hjalp mot ryggsmertene jeg hadde på den tiden - og det er kanskje ikke så rart, siden både Rivotril og Valium begge har relakserende effekt.
Sitat av Fleinsopp1988 Vis innlegg
Rivotril for min del er bortkasta.

For et par år siden kjøpte jeg et helt glass Rivotril av en kompis av meg som er litt småkriminell. Dette var ekte Rivotril, for den norske etikette var fortsatt klistret på glasset, og pillene var som beskrevet i Felleskatalogen.
Jeg tok 3 Rivotril, men kjente ikke noen rus, bare en mild tretthet. Etterhvert byttet jeg resten av glasset mot Valium, som var mye bedre.

Det eneste positive med Rivotril var at det hjalp mot ryggsmertene jeg hadde på den tiden - og det er kanskje ikke så rart, siden både Rivotril og Valium begge har relakserende effekt.
Vis hele sitatet...
Når alternativet er subjektive vurderinger som denne så er nå enda konverteringstabellen utviklet på en vitenskapelig måte det absolutt nærmeste man kommer et fasitsvar..

For meg oppleves de overraskende korrekt. 4 Valium eller 1 rivotril er begge deler akkurat min "smertegrense" hva atferd og hukommelse angår. 60mg Valium eller 3 mg Rivotril er nok til at jeg "bikker" normal kognitiv kapasitet og dømmekraft.

Selvsagt er det forskjellig opplevelse av det som tilskrives den samme styrkegraden, hadde det ikke vært tilfellet hadde det tross alt ikke vært noen hensikt i å utvikle de forskjellige derivatene.
Rivo er bare noe mind bending dritt man aldri burde bruke. Jeg snakker av erfaring. Selv om rivotril er ett b preparatet. Er de pillene noe som ble laget i helvette. Aldri spis rivotril. Man kan ende opp i helvettes labyrint. Fuck de pillene. Og hvis du blir avhengig kan du henge deg for ingen avrusning i verden hjelper.

Kjenner flere som har fått rivotril og gått på de en stund og trodd at de var GUD, djevlen, grimm reaper N shit. Gått på de etter en feilmedesinering i barneværnet i 13 år. Jeg ruser meg ikke på de. Drikker øl for å ikke ta de. Den medesinen er laget av hoffman (han som oppfant syre) rivotril dose må bare økes og økes. Tilslutt løper man rundt å prøver å finne ETT sekund med ro. Men man opplever ett mønster som kan være nyttig hvis du jobber for mad doctors. Det er slave medesinene.
Sist endret av Deadworld; 11. oktober 2015 kl. 09:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Når alternativet er subjektive vurderinger som denne så er nå enda konverteringstabellen utviklet på en vitenskapelig måte det absolutt nærmeste man kommer et fasitsvar..

For meg oppleves de overraskende korrekt. 4 Valium eller 1 rivotril er begge deler akkurat min "smertegrense" hva atferd og hukommelse angår. 60mg Valium eller 3 mg Rivotril er nok til at jeg "bikker" normal kognitiv kapasitet og dømmekraft.

Selvsagt er det forskjellig opplevelse av det som tilskrives den samme styrkegraden, hadde det ikke vært tilfellet hadde det tross alt ikke vært noen hensikt i å utvikle de forskjellige derivatene.
Vis hele sitatet...
Poenget mitt var ikke å komme med noe objektivt svar. Poenget var vel at det er individuelle forskjeller. Jeg for min del merker ikke om jeg tar 3 mg Rivotril, eller 6 mg for den saks skyld. Mens jeg på den andre siden føler det sitter ganske godt med bare 5 mg Valium.
Sitat av Fleinsopp1988 Vis innlegg
Poenget mitt var ikke å komme med noe objektivt svar. Poenget var vel at det er individuelle forskjeller. Jeg for min del merker ikke om jeg tar 3 mg Rivotril, eller 6 mg for den saks skyld. Mens jeg på den andre siden føler det sitter ganske godt med bare 5 mg Valium.
Vis hele sitatet...
Nettopp! Poenget mitt var ikke å angripe ditt svar, men nettopp det å understreke at det er så forskjellig hva folk gjør seg av erfaringer i disse sammenhengene. Det å skulle ta utgangspunkt i dine og mine erfaringer for styrkesammenligning blir dermed enda mer håpløst enn konverteringsabellen er.

Det er ingen god måte å fastslå styrkeforholdet på, men det nærmeste man kommer er faktisk tabellene.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Nettopp! Poenget mitt var ikke å angripe ditt svar, men nettopp det å understreke at det er så forskjellig hva folk gjør seg av erfaringer i disse sammenhengene. Det å skulle ta utgangspunkt i dine og mine erfaringer for styrkesammenligning blir dermed enda mer håpløst enn konverteringsabellen er.

Det er ingen god måte å fastslå styrkeforholdet på, men det nærmeste man kommer er faktisk tabellene.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig i det du sier! Konverteringstabellen er det nærmeste man kommer en slags fasit som sier noe om styrkeforholdet.

I følge sykehuset i Østfold er 10 mg diazepam ekvivalent med 0.5 mg klonazepam:

http://webcache.googleusercontent.co...&ct=clnk&gl=no

Til TS: Grunnen til at 20 mg Valium fjerner angst, mens 2 mg Rivotril i mindre grad gjør det, er jo rett og slett fordi det førstnevnte er anxiolytikum mens det sistnevnte er et antikonvulsiv først og fremst rettet mot epileptikere.
Får mer ut av imovane enn rivotril jeg
Sitat av Fleinsopp1988 Vis innlegg
Jeg er helt enig i det du sier! Konverteringstabellen er det nærmeste man kommer en slags fasit som sier noe om styrkeforholdet.

I følge sykehuset i Østfold er 10 mg diazepam ekvivalent med 0.5 mg klonazepam:

http://webcache.googleusercontent.co...&ct=clnk&gl=no

Til TS: Grunnen til at 20 mg Valium fjerner angst, mens 2 mg Rivotril i mindre grad gjør det, er jo rett og slett fordi det førstnevnte er anxiolytikum mens det sistnevnte er et antikonvulsiv først og fremst rettet mot epileptikere.
Vis hele sitatet...
Feil, både valium og rivotril har antikonvulsive, anxiolytiske og muskelavslappende egenskaper. Den anxiolytiske effekten er ganske kraftig hos rivotril.

Tror dere heller sikter til "midt i fleisen"-effekten man får av valium og xanor, rivotrilen kommer inn ganske sagte og folk som ikke sliter med angstproblematikk fra før kjenner ofte ikke en dritt. Jeg kjenner fysisk rus første dagen, da kan jeg se dobbelt om jeg doserer litt agressivt. Men etterpå er det bekymringsfriheten som regjerer.
Sist endret av TrippyKing; 11. oktober 2015 kl. 20:13.
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Feil, både valium og rivotril har antikonvulsive, anxiolytiske og muskelavslappende egenskaper. Den anxiolytiske effekten er ganske kraftig hos rivotril.
Vis hele sitatet...
Ingen av oss har sagt at Valium ikke er muskelrelakserende eller antikonvulsive? Stesolid (samme stoff som Valium) brukes jo mot anfall. Jeg har selv satt en dose Stesolid rektalt på en pasient som fikk anfall.
Derimot vil jeg bestride at Rivotril skal være KRAFTIG angstdempende. Har du belegg for den påstanden?

For øvrig sier Felleskatalogen: Antikonvulsiv effekt mer utpreget enn den anxiolytiske, muskelrelakserende og sederende effekt.
Rivotril er vel angstdempende på den måten at man glemmer hva angst er og heller begynner å stuke med noe helt annet.
rivotril er 20 ganger mer potent en valium da, og har også mye lengre halvdelindstid en diazepam, jeg synes rivo funker bedre selvfølgelig, men er gladere i diazepam. Nå spiser jeg veldig lite piller så går vel mer på smak å behag!

jeg er av typen som evt kan kjøpe 10 rivo å ha de over en månedes tid så det er sagt.
Sist endret av susiserken; 12. oktober 2015 kl. 01:28.
Sitat av susiserken Vis innlegg
rivotril er 20 ganger mer potent en valium da, og har også mye lengre halvdelindstid en diazepam, jeg synes rivo funker bedre selvfølgelig, men er gladere i diazepam. Nå spiser jeg veldig lite piller så går vel mer på smak å behag!

jeg er av typen som evt kan kjøpe 10 rivo å ha de over en månedes tid så det er sagt.
Vis hele sitatet...
Clonazepam halveringstid: 18–50 timer

Diazepam halveringstid: 36–200 timer

Just sayin
Sitat av elderpo Vis innlegg

Diazepam halveringstid: 36–200 timer

Just sayin
Vis hele sitatet...
I call bullshit
Digital nomade
trippy's Avatar
Sitat av deucescracked Vis innlegg
I call bullshit
Vis hele sitatet...
"20–100 hours (36–200 hours for main active metabolite desmethyldiazepam)"

Virker som 200t er absolutt øvre grense.
True story bro. Diazepam 20-100 mens de aktive metabolittene (prossesert stoff) kan ha halveringstid på oppimot 200 timer. Diazepam har noen av de lengste halveringstidene blant benzodiazepinene.

*Ninjaed
Sist endret av monoxide; 12. oktober 2015 kl. 23:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
For min del er det ingen tvil.
Rivo er mye mer potent enn Valium.

Jeg har prøvd hver av de 1 gang, 2stk Valium ga meg en fin og behagelig buzz.

Derimot når jeg prøvde Rivo var det ikke like hyggelig.
Etter 2 Rivotril husker jeg verken den kvelden, eller dagen etter.
Sitat av stnistad Vis innlegg
For min del er det ingen tvil.
Rivo er mye mer potent enn Valium.

Jeg har prøvd hver av de 1 gang, 2stk Valium ga meg en fin og behagelig buzz.

Derimot når jeg prøvde Rivo var det ikke like hyggelig.
Etter 2 Rivotril husker jeg verken den kvelden, eller dagen etter.
Vis hele sitatet...
Prøv å bland rivotril med alkohol, da bir det rimelig black out å ting kan skje, skummel kombinasjon!
40mg valium hadde definitivt gitt meg bedre form enn én rivotril, men jeg er motstander av rivotril i rus-sammenheng. Blir bare ille ute uten å skjønne det, går alltid til helvete, uten unntak.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av susiserken Vis innlegg
Prøv å bland rivotril med alkohol, da bir det rimelig black out å ting kan skje, skummel kombinasjon!
Vis hele sitatet...
Wow, jeg kan drikke med 3 lovlige rivo innabords uten problem.

Sitat av Deadworld Vis innlegg
Rivo er bare noe mind bending dritt man aldri burde bruke. Jeg snakker av erfaring. Selv om rivotril er ett b preparatet. Er de pillene noe som ble laget i helvette. Aldri spis rivotril. Man kan ende opp i helvettes labyrint. Fuck de pillene. Og hvis du blir avhengig kan du henge deg for ingen avrusning i verden hjelper.

Kjenner flere som har fått rivotril og gått på de en stund og trodd at de var GUD, djevlen, grimm reaper N shit. Gått på de etter en feilmedesinering i barneværnet i 13 år. Jeg ruser meg ikke på de. Drikker øl for å ikke ta de. Den medesinen er laget av hoffman (han som oppfant syre) rivotril dose må bare økes og økes. Tilslutt løper man rundt å prøver å finne ETT sekund med ro. Men man opplever ett mønster som kan være nyttig hvis du jobber for mad doctors. Det er slave medesinene.
Vis hele sitatet...
Shit, jeg får 3 om dagen i 2 uker, før jeg bytter til xanor i 2 uker. Også bytter tilbake for å ikke få toleranse.

Jeg husker alt, sikkert noe fett på leveren.. (gjør at man tåler utrolig mye)


Det skal bli jævlig artig å slutte med noe du må enten ta hele livet, eller slutte med (pga nye lover ang bil og det å ta piller, mye mye mye strengere nå, kan ikke ta xanor og kjøre lengre).

Selfølgelig, man har ulovelige alternativer som er mye bedre, da.

Whatever, det er digg å være 50% stuka hver dag.
Sist endret av SkittenKanyle; 7. november 2015 kl. 07:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av stnistad Vis innlegg
For min del er det ingen tvil.
Rivo er mye mer potent enn Valium.

Jeg har prøvd hver av de 1 gang, 2stk Valium ga meg en fin og behagelig buzz.

Derimot når jeg prøvde Rivo var det ikke like hyggelig.
Etter 2 Rivotril husker jeg verken den kvelden, eller dagen etter.
Vis hele sitatet...
Husk at pille ikke er en måleenhet for mengde.
▼ ... flere år senere ... ▼
Hehe må le litt her. Mange rare kommentarer fram å tilbake. Men jeg vil si virke tid og tiden du kjenner RUS. Er ikke det samme. For somregel tar det ca 1 time så kjenner man rusen å den varer på meg max like lenge. Det gjelder alle type piller av denne typen pluss mange andre. De slutter jo og å virke om du tar dem hver dag alle disse her. Å man øker jo bare dosen mer mer å mer. I grunn noe forbanna dritt. Rett type cannabis er mye bedre Hybrid med høy THC men og minst 10& cbd samt ganske høy på cbg. Som vil virke på samme måte å ikke er noe skadlig i langtid. Forhold til alle piller. Ja du blir ikke ruset her heller til slutt men det virker mot plagene. JA vet dette er 7år siden men kunne ikke la være å svare når jeg først ser den. Jeg har resept på 3stk 5mg valium eller 25mg sobril om dagen. Å jeg har vært hard missbruker å bruker. Å Nei cannabis er ikke vanedannedne men tobakken dere blander i er slutt med det. Så kan dere slutte med cannabis på dagen. Derfor klarer ikke folk å slutte for de er avhengi av nikotin men det smaker dritt å har liten virking så en joint er det man helst tar om man bruker. Min erfaring. Go jul 2022 håper alle her inne er i live enda å funnet ut hva de liker best. Å igjen alle er forskjellige også når det gjelder rus. Noen tåler alt andre ingenting.... Å sistnevnte jobber aldri opp motstand. Skulle ønske jeg var en av de. Jeg våkner i narkoser på sykehus å sånn selv om, jeg sier tåler jævla mye. Ja du skal få nok. LOL blir like forbanna etter på unner oppvåking når jeg kjefter for jeg våknet. Så regner med flere er som meg. Rusen tar ikke jeg pillene for....
Står mye der ute på forskjellige Benzodiazepine Equivalence tables, for eksempel støtter relis (https://relis.no/sporsmal_og_svar/?i...source=relisdb) at 0,5mg alprazolam tilsvarer 20mg diazepam, samme med Klonazepam. Andre kilder hevder at en halvering av dette er mer riktig : https://www.benzo.org.uk/bzequiv.htm.

Personlig mener jeg 1mg xanor og rivotril tilsvarer ca 10mg diazepam, da jeg har mye erfaring med disse. Jeg har testet, og 40mg diazepam er langt serkere enn 0,5mg xanor/rivotril