Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 10739
Da ser det ut til at SR 2.0 også har blitt busta, denne meldingen kommer opp når man prøver å gå inn på siden:
http://i.imgur.com/XqB5j2w.png

Er det umulig å gjemme seg helt på deep web, eller tror dere det er menneskelige feil som er årsaken til dette, som med SR1?

Offisiell uttalelse av FBI: http://www.fbi.gov/newyork/press-rel...-federal-court
Sist endret av KultNick; 6. november 2014 kl. 18:57.
Du kommer til et punkt hvor det rett og slett blir umulig å unngå menneskelige feil. Disse folkene har så mye ekspertise samlet i sin organisasjon at intet enkeltindivid har noen sjanse. Uansett hvor mye du kan og hvor smart du er, så kan de mer og er smartere. Dessuten, de kan prøve å feile så lenge de gidder, mens de de er etter alltid må gjøre alt perfekt. Det sier seg selv at det ikke går i lengden.

Det hele koker ned til er hvorvidt du lager så mye leven at de gidder å å gå etter deg spesifikt.
Sitat av KultNick Vis innlegg
Er det umulig å gjemme seg helt på deep web, eller tror dere det er menneskelige feil som er årsaken til dette, som med SR1?
Vis hele sitatet...
Du snakker her om en person som skrøt på Twitter over hva han drev med, og hadde en PC uten kryptering. Høres ikke ut som en (relativt) vanskelig jobb å spore ned da.

Edit: Noen medier har formulert seg anderledes ved at det var snakk om noen storselgere som ble tatt samtidig som de krypterte maskinene sto ulåst.
Sist endret av Ueland; 6. november 2014 kl. 20:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ser ut som det er storaksjon rettet mot flere sjapper, flere som er nede nå.
Sitat av http://www.wired.com/2014/11/feds-seize-silk-road-2/?mbid=social_fb
An undercover Homeland Security agent was paid $32,189 worth of bitcoin for work the agent did for the site.

Benthall’s arrest and the Silk Road 2 takedown follows news that Irish police arrested two drug trafficking suspects in Dublin and seized nearly $250,000 worth of drugs in an operation called “Onymous.” An FBI spokesperson confirmed that the arrests were connected, but declined to offer more information.
Vis hele sitatet...
For stort marked til at ikke noen med tilknytning driter seg ut, eventuelt ansetter feile folk.. Flugsvamp er og nede, agora er visstnok oppe. Om jeg hadde drevet noe marked på deepweb så kanskje tanken på å stenge dørene noen dager nå hadde fristet mest..
Triste nyheter, men jeg har tro på at åpne marked er kommet for å bli. SR2 og lignende var sentraliserte og dermed sårbare, men nå for tiden dukker flere og flere desentraliserte marked opp, for eksempel Openbazaar. Det blir mye vanskeligere, på grensen til umulig, å stenge ned. Selv skaperene av slike marked kan ikke anklages for noe lovbrudd siden de ikke har noen kontroll for hva som legges ut for salg.
Sist endret av Grix; 6. november 2014 kl. 22:07.
Sitat av Grix Vis innlegg
Selv skaperne av slike marked kan ikke anklages for noe lovbrudd siden de ikke har noen kontroll for hva som legges ut for salg.
Vis hele sitatet...
Vel, KimDotCom.. TPB...Freedomhosting... Alle disse opererte under samme prinsipper som du nevner over. Men blir likevel straffe forfulgt av amerikanske myndigheter og deres egne myndigheter.

KimDotCom ble raidet av en hær. De geleidet ned fra helikopter inn i eiendommen hans... Helikopter...

Sitat av Grix Vis innlegg
men nå for tiden dukker flere og flere desentraliserte marked opp, for eksempel Openbazaar. Det blir mye vanskeligere, på grensen til umulig, å stenge ned.
Vis hele sitatet...
Kan du utdype?
Regner med at det blir samme som TPB. De hadde alt på serverne til å begynne - enter magnets. Desentralisert.
Hele TPB på 80 mb lagret "all over". Ikke så enkelt å ta ned. Ikke lengre pekere til filene på egne servere. Alt brukerstyrt.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Regner med at det blir samme som TPB. De hadde alt på serverne til å begynne - enter magnets. Desentralisert.
Hele TPB på 80 mb lagret "all over". Ikke så enkelt å ta ned. Ikke lengre pekere til filene på egne servere. Alt brukerstyrt.
Vis hele sitatet...
Å sammenligne ett marked med TPB blir feil. Hvor stor siden er ikke relevant, men mer når det gjelder sikkerhet og holde på informasjon. TBP har ingen ting å skjule, da alt blir overført per2per og alle brukerne leaker sine egne IP adresser. Myndigheten kan lett ta forbrukere, men det lønner seg ikke. TPB gir ikke noe økonomisk gevinst heller.

Ikke kommentere noe du vet veldig lite om
Ironisk nok har europas største steroidemarket ruslet og gått i norge via clearweb med unntak av en 4-5 dager under opperasjon gilde når politiet stengte dem ned
FBI hadde en informant i crewet til SR2, med mange rettigheter til servere++. Eieren av nettsiden leide servere under sin egen clearnet e-post, og logget seg inn utenfor Tor for å administrere serveren. Atter en gang er det menneskelig feil som var problemet.

1: La person på innsiden finne info om server
2: Kontakt serverleverandør og få eierinformasjon om gitt server
3: Ta e-post adressen serverleverandøren ga ut, kontakt provideren og få tak i IP adressene som har logget seg inn på den
4: kontakt ISP for å få tak i eier
5: Profit
Sist endret av Ueland; 7. november 2014 kl. 08:03.
Sitat av Sondrefuru Vis innlegg
Vel, KimDotCom.. TPB...Freedomhosting... Alle disse opererte under samme prinsipper som du nevner over. Men blir likevel straffe forfulgt av amerikanske myndigheter og deres egne myndigheter.
Vis hele sitatet...
Nei, det er annerledes. Alle de sidene du nevnte var sentraliserte, med visse personer som var administratorer og dermed hadde muligheten til å fjerne elementer fra sidene, noe de nektet å gjøre.

Det jeg snakker om er marked som er like desentralisert som bitcoin selv, spredt likt mellom brukere via P2P, samme teknologi som torrents bruker. Marked som det er ingen som er administrator over, altså er det ingen som har mulighet til å hverken ha kontroll over hva som blir lagt ut for salg, eller å stenge ned selve markedet, enten de vil eller ikke. Dermed har ikke skaperen gjort noe annet enn å skrevet et dataprogram, og det er ikke ulovlig. Etter å ha gjort programmet offentlig, så trenger ikke skaperen å ha noe som helst med prosjektet å gjøre, det driver seg selv. På samme måte som skaperen av internett ikke er ansvarlig for alle de ulovlige nettsidene som finnes.
Sist endret av Grix; 7. november 2014 kl. 08:05.
Sitat av Grix Vis innlegg
Nei, det er annerledes. Alle de sidene du nevnte var sentraliserte, med visse personer som var administratorer og dermed hadde muligheten til å fjerne elementer fra sidene, noe de nektet å gjøre.

Det jeg snakker om er marked som er like desentralisert som bitcoin selv, spredt likt mellom brukere via P2P, samme teknologi som torrents bruker. Marked som det er ingen som er administrator over, altså er det ingen som har mulighet til å hverken ha kontroll over hva som blir lagt ut for salg, eller å stenge ned selve markedet, enten de vil eller ikke. Dermed har ikke skaperen gjort noe annet enn å skrevet et dataprogram, og det er ikke ulovlig. Etter å ha gjort programmet offentlig, så trenger ikke skaperen å ha noe som helst med prosjektet å gjøre, det driver seg selv. På samme måte som skaperen av internett ikke er ansvarlig for alle de ulovlige nettsidene som finnes.
Vis hele sitatet...
Dette vil ikke fungere med mindre begge parter(kjøper og selger) har ærlige intensjoner. System basert 100% på tillit fungerer ikke i lengden noe alle har erfart og vet gjennom mange eksempler.

Dagens system legger ikke så stor vekt på tillit, men mer på rykte og mindre komplikasjoner ved en gjennom-ført-handel. Dvs er det uenighet under hver handel mellom kjøper og selger så faller tvilen kjøperen tilgode og vice-versa.

Du kan argumentere med at samme kan skje under ditt konsept, men med et desentralisert system så er det ingen likviditet på spill for selger eller kjøper.


Jeg er enig i tankegangen din, men ikke noe vits å introdusere et system som det er lett å kunne manipulere i større grad en dagens.
Kan ikke alt for mye om slikt, men kunne ikke oppleget Piratebay bruker for å hoste sin side via utallige servere som ikke selv vet at de hoster piratebay?
Ville dette fungere på en Silkroad-ish side?
Må bare først og fremst si at dere som brukte sr2 etter de blei hacka hadde vel en liten anelse om at det kanskje ikke var så jævla lurt å bruke det, eller? Ligg lavt folkens, ting skjer fort nå. Jeg siterer fra reddit:
I can confirm that there is an FBI seizure notice on SR2, for people who are unable to load it up.

Some suspicious downtimes from other DNM's. Related? I don't know.

DNM name and downtimes, all too close...

Hydra 14:52

Cloud 9 15:07

BlueSky 15:07

SR2 15:11

Pandora 15:15

Alpaca 15:18

TheHub 16:14
Vis hele sitatet...
Ikke kjøp en dritt de nærmeste dagene/ukene fra noen deepweb sider, det stinker FBI honey pot.
Jeg er redd Silk Road 1 var peaket for marked på deep web. Der hadde selv Norge et godt utvalg. For meg var SR2 aldri et alternativ pga alle pengene i escrow som ble sjelt og fordi de ikke har escrow i det hele tatt lenger, som gjør brukere mye mer utsatt for scams. Andre maked gjør det greit i USA, men for oss er tror jeg the golden age er over.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Jeg er redd Silk Road 1 var peaket for marked på deep web. Der hadde selv Norge et godt utvalg. For meg var SR2 aldri et alternativ pga alle pengene i escrow som ble sjelt og fordi de ikke har escrow i det hele tatt lenger, som gjør brukere mye mer utsatt for scams. Andre maked gjør det greit i USA, men for oss er tror jeg the golden age er over.
Vis hele sitatet...
Njaaa, du skal få lov til å ha den meningen, men jeg kan ikke si meg enig Personlig tror jeg dette bare er starten på en ny måte for folk å kjøpe rusmidler på, det er snakk om fryktelig store summer å hente uten å måtte stille opp på en eneste deal face2face. Eneste problem per dags dato er dårlig infrastruktur, men dette tror jeg vil bedre seg med tiden!
Sitat av trippy Vis innlegg
Njaaa, du skal få lov til å ha den meningen, men jeg kan ikke si meg enig Personlig tror jeg dette bare er starten på en ny måte for folk å kjøpe rusmidler på, det er snakk om fryktelig store summer å hente uten å måtte stille opp på en eneste deal face2face. Eneste problem per dags dato er dårlig infrastruktur, men dette tror jeg vil bedre seg med tiden!
Vis hele sitatet...
Jeg håper infrastrukteren vil bli bedre, om det i det hele tatt mulig, så vi får noe som SR1 igjen. Problemet nå er at alle som får en like vellykket side som SR1 vil få dilemmaet: skal jeg stjele og stikke av med millioner av dollar i bitcoins og leve et behagelig liv uten kriminalitet, eller skal jeg fortsette å se bak skulderen min hvor enn jeg går?
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Jeg håper infrastrukteren vil bli bedre, om det i det hele tatt mulig, så vi får noe som SR1 igjen. Problemet nå er at alle som får en like vellykket side som SR1 vil få dilemmaet: skal jeg stjele og stikke av med millioner av dollar i bitcoins og leve et behagelig liv uten kriminalitet, eller skal jeg fortsette å se bak skulderen min hvor enn jeg går?
Vis hele sitatet...
Det er mye snakk om desentraliserte markeder nå, som er samme prinsippet som TPB er bygget opp på. Vet ikke om det er lov å nevne sider her, men OpenBazaar er ett av flere markeder som er desentralisert hvor man forhåpentligvis kan unngå nettopp dette problemet med sleipe eiere.
Sitat av Sondrefuru Vis innlegg
Dette vil ikke fungere med mindre begge parter(kjøper og selger) har ærlige intensjoner. System basert 100% på tillit fungerer ikke i lengden noe alle har erfart og vet gjennom mange eksempler.

Dagens system legger ikke så stor vekt på tillit, men mer på rykte og mindre komplikasjoner ved en gjennom-ført-handel. Dvs er det uenighet under hver handel mellom kjøper og selger så faller tvilen kjøperen tilgode og vice-versa.

Du kan argumentere med at samme kan skje under ditt konsept, men med et desentralisert system så er det ingen likviditet på spill for selger eller kjøper.


Jeg er enig i tankegangen din, men ikke noe vits å introdusere et system som det er lett å kunne manipulere i større grad en dagens.
Vis hele sitatet...
Jeg derimot tror at et slikt system definitivt vil kunne fungere.

med mindre begge parter(kjøper og selger) har ærlige intensjoner.
Vis hele sitatet...
Dette er tilfellet 99% av tiden. Selgere som har mange tilbakemeldiger vil etter et visst punkt tjene mer på å drive ærlig business enn å scamme, derfor er det rimelig trygt for kjøpere. Er hvertfall like trygt eller tryggere som å bruke sentraliserte marked som kan stenges av FBI eller korrupte eiere når som helst.
Sist endret av Grix; 7. november 2014 kl. 15:44.
Sitat av trippy Vis innlegg
Må bare først og fremst si at dere som brukte sr2 etter de blei hacka hadde vel en liten anelse om at det kanskje ikke var så jævla lurt å bruke det, eller? Ligg lavt folkens, ting skjer fort nå. Jeg siterer fra reddit:

Ikke kjøp en dritt de nærmeste dagene/ukene fra noen deepweb sider, det stinker FBI honey pot.
Vis hele sitatet...
Flax for meg, at det skjedde rett før jeg gjorde bestillingen....
Vil ikke dette si at myndighetene i USA stjeler penger fra de som brukte SilkRoad til andre ting enn narkotika?
Sitat av Mexxy Vis innlegg
Vil ikke dette si at myndighetene i USA stjeler penger fra de som brukte SilkRoad til andre ting enn narkotika?
Vis hele sitatet...
Colleteral damage. No problem.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Du kommer til et punkt hvor det rett og slett blir umulig å unngå menneskelige feil. Disse folkene har så mye ekspertise samlet i sin organisasjon at intet enkeltindivid har noen sjanse. Uansett hvor mye du kan og hvor smart du er, så kan de mer og er smartere. Dessuten, de kan prøve å feile så lenge de gidder, mens de de er etter alltid må gjøre alt perfekt. Det sier seg selv at det ikke går i lengden.

Det hele koker ned til er hvorvidt du lager så mye leven at de gidder å å gå etter deg spesifikt.
Vis hele sitatet...
Nettopp dette er min teori også, myndigheter kan ta ned hvem som helst bare de vil.
Vil ikke verdien på mynter stige nå?
Sitat av Marrokk Vis innlegg
Nettopp dette er min teori også, myndigheter kan ta ned hvem som helst bare de vil.
Vis hele sitatet...
Bortsett fra http://freak.no/forum/showpost.php?p...03&postcount=6
Sitat av Mexxy Vis innlegg
Vil ikke verdien på mynter stige nå?
Vis hele sitatet...
Prisen gikk i vertfall ned når silkroad v1 ble tatt ned, vist jeg ikke husker helt feil så sank den med 10% dagen etterpå.
Sitat av Mexxy Vis innlegg
Vil ikke verdien på mynter stige nå?
Vis hele sitatet...
Hvorfor skulle det påvirke prisen nevneverdig?

USA beslaglegger X antall btc, som de igjen selger på det åpne markedet for å få inn dollar. Samme som skjedde med SR1. Det påvirker hvertfall verken etterspørsel eller tilbud, men kan jo være en psykologisk faktor.
Sitat av Alfeamnn Vis innlegg
Hvorfor skulle det påvirke prisen nevneverdig?

USA beslaglegger X antall btc, som de igjen selger på det åpne markedet for å få inn dollar. Samme som skjedde med SR1. Det påvirker hvertfall verken etterspørsel eller tilbud, men kan jo være en psykologisk faktor.
Vis hele sitatet...
Beslaglegger de, uhm? Okei. Men har du noe kilde på det?
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Beslaglegger de, uhm? Okei. Men har du noe kilde på det?
Vis hele sitatet...
Coinsene fra SR 1
Har noen av de norske vendorene blitt busta?
Tviler, snakket med de fleste i etterkant. Som tidligere sagt, det er jo bakdelen med fordelen, gjør du alt riktig er du i teorien anonym og ikke sporbar der inne.
Noen som har noen tanker om hvordan FBI selger de titusenvis av bitcoins de har beslaglagt? Er det så enkelt som at de lager masse forskjellige brukere på localbitcoin og andre sider? Eller kanskje de gjør deals med selskaper som bruker bitcoin
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Er en artikkel om bitcoins som ble beslaglagt sist:http://www.forbes.com/sites/kashmirh...tcoin-seizure/

De selger de etter saken er over og personen er dømt.
Hvorfor skulle de lage mange forskjellige brukere? Man trenger bare en.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Hvorfor skulle de lage mange forskjellige brukere? Man trenger bare en.
Vis hele sitatet...
Hvis folk ser at en bruker på localbitcoins, eller en random wallet på blockchainen, kvitter seg med et beløp i nærheten av det som ble beslaglagt, ville vel FBI fått en god del uønsket oppmerksomhet da ikke alle coinsa ble brukt til kriminalitet.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Hvis folk ser at en bruker på localbitcoins, eller en random wallet på blockchainen, kvitter seg med et beløp i nærheten av det som ble beslaglagt, ville vel FBI fått en god del uønsket oppmerksomhet da ikke alle coinsa ble brukt til kriminalitet.
Vis hele sitatet...
De trenger ikke å bevise noe kriminelt for å ta penger, det kalles civil forfeiture og er like motbydelig som man skulle tro.
Det har kommet en SilkRoad 3.0, men det er visstnok en opprinnelig side som bare har skiftet navnet rett etter att SR 2.0 ble tatt ned. Siden virker også veldig amatørmessig og uoversiktelig.
Sist endret av Mexxy; 9. november 2014 kl. 20:51.