Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 16077
Jeg har fått en OxyNorm 10 mg kapsel, og jeg har aldri prøvd et opioid før. Har røyka en del hasj og marijuana tidligere. Er 180 høy og ca 80 kg. Jeg bruker ingen medikamenter fra før, og er helt frisk, psykisk og fysisk.

Hva kan jeg forvente meg av den kapselen?
Hey.
Du klan forvente deg en chill rus... .langvarig. kanskje duppe av litt, spesielt hvis du ikke har rørt opiater før..
Nå er ikke 10mg Oxynorm så mye, men for en førstegangsbruker så får du en herlig rus.. Men pass på, altfor lett og bli glad i opiods

*Peace*
Nå ligger den i magesekken, så da får vi se
Er det ikke slik at diverse piller gir en bedre rus om man legger de under tunga? For opptak gjennom slimhinnen.

Litt offtopic, men men. Kos deg, TS!
Sist endret av Dimergon; 7. september 2013 kl. 16:26.
Og hvordan er formen nå?

Btw, er forskjell på en kapsel og en pille. HOHO
Sist endret av $pliffeN; 7. september 2013 kl. 16:29.
Det er 4 minutter siden jeg tok den, så kjenner ingenting enda. Men, har fått inntrykket av at det skal være chill så jeg gleder meg.
Så klart, så helt feil på tiden. My bad, men oppdater da ettersom formen stiger!
Sitat av $pliffeN Vis innlegg
Og hvordan er formen nå?

Btw, er forskjell på en kapsel og en pille. HOHO
Vis hele sitatet...
My bad, klarte å overse den biten.
Oxynorm er vel time-release versjonen av OxyContin? Da burde de vel egentlig knuses eller noe hvis det skal brukes rekreasjonelt. Er vel ikke så farlig, siden du ikke har noen toleranse. Men kan føre til at du får en svakere rus, og som varer lenger enn det det du vil den skal.
Sitat av Deagleflyndre Vis innlegg
Oxynorm er vel time-release versjonen av OxyContin? Da burde de vel egentlig knuses eller noe hvis det skal brukes rekreasjonelt. Er vel ikke så farlig, siden du ikke har noen toleranse. Men kan føre til at du får en svakere rus, og som varer lenger enn det det du vil den skal.
Vis hele sitatet...
Stemmer, i kaspler, er depot. =)

Sitat av Atheos Vis innlegg
Det er 4 minutter siden jeg tok den, så kjenner ingenting enda. Men, har fått inntrykket av at det skal være chill så jeg gleder meg.
Vis hele sitatet...
Kan ta opptil en time, også bare varer det og varer det, pga det er depot. oxynorm er hvertfall det hvis det var gul og blå kapsel? :P
Sær slabbedask
Atal's Avatar
Sitat av Deagleflyndre Vis innlegg
Oxynorm er vel time-release versjonen av OxyContin? Da burde de vel egentlig knuses eller noe hvis det skal brukes rekreasjonelt. Er vel ikke så farlig, siden du ikke har noen toleranse. Men kan føre til at du får en svakere rus, og som varer lenger enn det det du vil den skal.
Vis hele sitatet...

Sitat av spittfire88 Vis innlegg
Stemmer, i kaspler, er depot. =)
Vis hele sitatet...
Sorry, men det der stemmer ikke!

Oxynorm er hurtigvirkende, og varer inntil 6 timer,
mens oxycontin og oxycodone er depotpreparater, med ca. 12 timers virketid.
Det er vel OxyContin som er depot? Kapselen var hvit og gul, med "ONR 10" på. Kjenner forøvrig ingenting enda.
Nu kommer jeg med en rask moral-prek.
Jeg anbefaler alle å styre unna alt av opiater, spesielt opiater med oxycodone hydrochloride, da halvering-stiden på de er veldig lav i forhold til andre rusmiddler.
Rusen er også skummelt godt.
Sitter nå i rusbehandling da jeg bare prøvde det. Endte i 160mg dagen for mindel - var ett reint helvette, og er fortsatt det!
Mitt tips er å holde deg til en joint om du ønsker og slappe av

Anyways, on topic: 10 mg er en dose du absolutt vil kjenne - du kan merke kvalme, ikke hold på dette - dra på do å gjør det som magen din sier, da det er ubehagelig å ødelegger mye av rusen.
Med oxynorm så foretrekker jeg å ta den i næsa, da dette ikke svir eller er ekkelt - tar som regel 10 min før man merker effektene fra denne opptaks metoden, dog det ikke varer så lenge.

Oxycontin og Oxycodone er depot tabeletter, har hatt mye erfaring med Oxynorm og vil velge å si at de ikke er det.

Beklager Atal, så ikke ditt svar før nu
Dette var dårlige greier. Kjenner ingen rus, men fra jeg tok kapselen til nå var jeg sikker på at det hadde gått maks en time. Er det vanlig med så fucka tidsperspektiv? Jeg har aldri lest eller hørt om det i forbindelse med opioider tidligere, så har vanskelig for å se for meg at det er placebo eller innbilt.

Edit; Haha, jeg så feil på klokka.
Sist endret av Atheos; 7. september 2013 kl. 17:55.
Sitat av Atheos Vis innlegg
Dette var dårlige greier. Kjenner ingen rus, men fra jeg tok kapselen til nå var jeg sikker på at det hadde gått maks en time. Er det vanlig med så fucka tidsperspektiv? Jeg har aldri lest eller hørt om det i forbindelse med opioider tidligere, så har vanskelig for å se for meg at det er placebo eller innbilt.

Edit; Haha, jeg så feil på klokka.
Vis hele sitatet...
Du får betraktelig bedre effekt vist du legger innpå 2 paracet
Sitat av 7kr8 Vis innlegg
Du får betraktelig bedre effekt vist du legger innpå 2 paracet
Vis hele sitatet...
Selv om det nå er så lang tid siden jeg tok den? Hvorfor får jeg bedre effekt av paracet?
Paracetamol øker effekten på de fleste opiater.Derfor de blander kodein og paracetamol i paralagin forte.Det funker så lenge du har effekt av oxyen.
På sykehuset fikk jeg jevnlig 10mg oxynorm.
Kan heller ikke si jeg kjente noe særlig til rus på de, selv om de hylles i rusmiljøet.
Hadde NULL toleranse.
Her trengs det en oppklaring! OxyContin er en depotpille som virker i 12 time, liten og rund, det hvet jeg for den bruker jeg selv. Tygger man den kommer virkningen fort, men da frigjøres hele med en gang og virker ikke like lenge. I følge felleskatalogen tar det oppimot 4 timer før det er full effekt av den. Fargen avhenger av styrken.
OxyNorm er en hurtigvirkende (hvet ikke hvordan den ser ut) som virker raskere og ikke varer like.
Link til felleskatalogen for fullstendig innfo og bilder:

http://www.felleskatalogen.no/t/medi...ipharma-562548

http://www.felleskatalogen.no/t/medi...ipharma-562551
▼ ... over en uke senere ... ▼
Og andre kilder mener 3 timer før full effekt
Sitat av 7kr8 Vis innlegg
Paracetamol øker effekten på de fleste opiater.Derfor de blander kodein og paracetamol i paralagin forte.Det funker så lenge du har effekt av oxyen.
Vis hele sitatet...
Paracet i kombinasjon med opiater brukes kun fordi det øker den smertestillende effekten.Paracet forsterker ikke ruseffekten.