Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1800
De er en pest å plage i hele Norge, truer folk og er ufine. Nå har de slått seg til her hvor jeg bor og dumper søppel overalt og oppfører seg svært ufint mot lokalbefolkningen. De har nok slått seg til her fordi det er billig og i nærheten av Trondheim. Vi snakker altså om bygda Malvik.

Er det noen som har noen har noen gode tips og ideer til hvordan vi kan få disse til å pakke seg hjemover og slutte å plage oss her?

Selvsagt på godsiden av loven, har tenkt på å tenne på campingvognene deres når de er ute å svindler folk, men har holdt meg for god til det.
Tagge på campingvognene! : D Få frem poenget med at dere faktisk ikke vil ha de der. Tviler på at de drar bare på grunn av det hvis det er lette penger å tjene i området, men du får iallefall litt gøy ut av det også. =)
Gå på barneskolen og få igang en "dugnad" med godteri og eggkasting.
Jeg syns disse svenskene hadde en fin metode.
http://www.youtube.com/watch?v=htysk893DiI
Sær slabbedask
Atal's Avatar
1. Samarbeid med en kompis som kjører modellbil/bedriver annen egnet aktivitet foran kameraet, eller holde deg skjult
mens du "tilfeldigvis" filmer dem i der de skroter til omgivelsene.

2. Huk tak i en ordfører/annen kommunal representant + en bladsmører eller tre, mail dem videoen og få dem ut på befaring.

3. Film gutta boys på jobb (få med skiltnr/ansikter), mail/ring skattemyndighetene og advar om mulig svartarbeid.

4. Forsøk å fersk fyrene på tape mens de evt. bryter arbeidsmiljøloven på jobb.
Her trenger du vel strengt tatt ikke noe konkret bevis for at noe muffens foregår heller,
bare ring arbeidstilsynet og forklar at du mistenker lovbrudd - sosial dumping eller lignende.

5. Ring Onkel Blå, tips dem om at du muligens (på angjeldende adresse,)
mistenker at det foregår bruk/salg av diverse substanser til barn og unge i nærmiljøet.

6. Lag et sabla støyende spetakkel mens steinleggerne sover.
Flere netter om nødvendig, men vær forutsigbar. Gjerne 2-5 timer etter at de har slukket lyset og tatt kvelden.

7. Heng opp lapper med "nyttig" informasjon til lettskremte foreldre i nærheten med elegante hint om hva disse gutta _trolig_ kan tenkes å foreta seg, så får du muligens en smule tilleggsassistanse med denne problemstillingen.

Ikke overdriv så du skremmer livskiten av folk er du snill.
Sist endret av Atal; 19. mai 2013 kl. 09:06. Grunn: Tegntull
Navbruker fra Moss
Kom noen steinleggere i gården her jeg bor , dem så ut som dem spiste stein og har løftet stein siden dem var barn , så lykke til med å jage bort menneske versjoner av king kong

Ellers er det vel bare å tipse skatteetaten , politiet , arbeudtilsynet og komunrn
Sist endret av LINNERN; 19. mai 2013 kl. 09:49.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Hva gjør disse steinleggerne? Har jeg forstått det riktig om jeg sier dette er omreisende arbeidere som legger stein(innkjørsel o.l) men heller tar betalt og stikker?
Sitat av FatMan Vis innlegg
Hva gjør disse steinleggerne? Har jeg forstått det riktig om jeg sier dette er omreisende arbeidere som legger stein(innkjørsel o.l) men heller tar betalt og stikker?
Vis hele sitatet...
De legger stein av meget dårlig kvalitet/fullfører ikke oppdraget. Krever forskuddsbetalt/mer og mer penger og stikker av tilslutt.
lag ett falsk brev fra skatteetaten som varsler om besøk om 2 døgn så skal du se at de får fart på seg.