Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  48 5059
Lurer på hvor langt folk faktisk gidder å dra diskusjon og krangler over internett?

Jeg har selv blitt så irritert eller forbanna at jeg har brukt noen halvtimer på å krangle med folk, enten det er på youtube eller VG-nett. Tenker alltid at det er bortkastet tid og at jeg bør holde meg unna det, da det sikkert bare sitter en svett kar som har lite liv (like lite som meg?) bak skjermen.

Men når det provoseres og bys opp til diskusjon så føler jeg at jeg bare må. Det blir min "plikt". Pleier å få mye støtte enten det er i likes eller andre som mener det samme.

Skal man virkelig gidde? og hvor langt går du?

gjennomsnittlig fornuftig heartslava.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av heartslava Vis innlegg
Lurer på hvor langt folk faktisk gidder å dra diskusjon og krangler over internett?

Jeg har selv blitt så irritert eller forbanna at jeg har brukt noen halvtimer på å krangle med folk, enten det er på youtube eller VG-nett. Tenker alltid at det er bortkastet tid og at jeg bør holde meg unna det, da det sikkert bare sitter en svett kar som har lite liv (like lite som meg?) bak skjermen.

Men når det provoseres og bys opp til diskusjon så føler jeg at jeg bare må. Det blir min "plikt". Pleier å få mye støtte enten det er i likes eller andre som mener det samme.

Skal man virkelig gidde? og hvor langt går du?

gjennomsnittlig fornuftig heartslava.
Vis hele sitatet...
Jeg bruker å gjøre det, men liker å tenke på det som en måte å forbedre seg, øvelse gjør mester
Sist endret av sam500; 16. mai 2013 kl. 21:45. Grunn: LØVELSE
Tja, jeg har vært aktiv på dette forumet i over ti år og det sier jo litt, men man må velge sine kamper riktig, og ikke minst velg de rette arenaene. Youtube er virkelig meningsløst og kvaliteten på "kommentarene" der er vel omtrent det laveste man finner noen steder. VG-nett er også svært variabelt og består etter mitt syn hovedsakelig av folk som legger skylda på enten Jens Stoltenberg eller islam uansett hva som har skjedd. Om man skal gidde eller ikke er vel mest opp til deg selv. Du kan alikevel være sikker på at du ikke klarer å "omvende" en eneste sjel på VG-nett til å bli enig med deg hvis vedkommende har et motstridende syn i utgangspunktet. Det kan skje på dette forumet, i hvertfall en gang i blant.
Fruitarian
Pistol's Avatar
Så lenge diskusjonen er nogenlunde saklig ser jeg ikke på en nettdiskusjon som mindreverdig sammenlignet med en diskusjon i virkeligheten. Alt i moderasjon, riktignok.
Det var nylig en person på youtube som sendte meg en melding hvor han sa noe som "HAHAH IDIOT FUCKING CUNT YOUR CHANNEL SUCKS!" helt uten videre. Jeg hadde ikke brukt kanalen noen gang bare en epost account jeg hadde før som jeg måtte sjekke. Så jeg sjekket ut kanalen hannes det var sefølgelig en drittunge som lagde cod videoer. Så jeg bestemte meg for å sende han meldinger tilbake. Jeg prøvde å få han til å forstå hvor dum han var og hvorfor han egentlig brydde seg om andres kanaler som ikke engang har en video lastet opp på seg. Han skjønte ingenting og forsatte med bullshiten sin. Tilslutt skrev jeg en veldig lang melding tilbake der det sto mye som jeg visste ville gjøre han forbanna og irritert for så å blokkere han fra accounten slik at han ikke kunne sende melding tilbake til meg. Noe jeg vet vil gjøre de fleste idioter som han ekstremt sur.
Brukte vel ca 1-2 timer totalt på tullingen før jeg ikke orket mer og blokka han
Sist endret av iColdman; 16. mai 2013 kl. 21:50.
Reinert med beine !
griped's Avatar
Jeg liker bedre å diskutere på nett enn i virkeligheten, det er fordi her har man tid til å tenke over hva man skal si. Komme med kilder og man kan se hva som har blitt sagt
Jeg kan diskutere lenge om det er sakelig eller inn om temaet, men når folk glepper ut og begynner med ''STFU I WILL HAXXXXX YOUR ACC IN 10 HOURS KID''. Da stikker jeg bare.
Vi er da vitterlig medlemmer av freak.no (les: et diskusjonsforum) hele gjengen.
Endte opp i en heftig diskusjon med en 50 år gammel hippie/helsefreak/alternativkjerring om aspartam på pepsi max sin facebook-vegg, endte opp med at jeg sa at hun måtte få hodet sitt ut av "det LSD-fylte badekaret" hennes.

Da ble hun stille og jeg fikk til og med støtte og likes av Pepsi Max-siden..
Iblant blir jeg så irritert av lavpannede "duste-Norge"- og "Jensemann"-kommentarer på Disqus at jeg ikke klarer å la være å svare forsøksvis saklig. Men man får jo selvsagt bare enda mer av det samme søppelet tilbake. Til slutt må man bare tenke "Someone is wrong on the internet" og la det ligge.
Jeg har vært på diverse diskusjonsforum i over 15 år. I begynnelsen diskuterte jeg hele tiden, men etterhvert har man jo sett alle diskusjonene før, og det er ikke like lett å få meg engasjert lenger. Men det er moro når det skjer!
Gidder bare å diskutere hvis det er minst èn av tre kriterier oppfylt:

1) Jeg føler jeg kan bidra med noe nyttig, og samtidig kanskje kan lære noe selv.

2) Jeg ønsker svar på noe jeg ikke finner ut av selv som krever mye utredelse fra andre mennesker.

3) Humor hvis passende.
Hvis det er en diskusjon jeg bryr meg litt om så gjør jeg det gjerne. Da går det fort en del timer. Men drar det ikke til å fornærme folk, men en heftig diskusjon er ikke å forakte i det hele tatt
True phreak.
Var vel litt "internettkriger" da jeg var yngre, men nå gidder jeg ikke bruke tid på å irritere meg over noe folk gjør på internett i særlig stor grad. Det hender jeg blir med på diskusjoner hvor folk er saklige, jeg kan lære noe, jeg føler jeg har noe å bidra med, og stoffet interesserer meg. Her på Freak er jo innleggene over hele spekteret; noe bra, mye dårlig. Jeg har dog spesielt ett forum hvor innleggene ALLTID holder høy kvalitet, og jeg konsekvent får noe tilbake, men det er et svært lite, svært spesifikt forum som er lett å moderere (ikke at man prater noe særlig om det forumet egentlig handler om, dog).

Kommentarfeltene i de store nettavisene, Youtube, o.l. holder jeg meg milevis unna. Jeg hadde kommet til å få hjerneblødning innen kort tid skulle jeg sitter og moderert de diskusjonene som holdes der.
Sist endret av Orph; 17. mai 2013 kl. 00:01.
Jeg har en lei tendens til å rettskrive dårlig grammatikk hos venner på facebook, og det tas sjeldent godt imot.
http://xkcd.com/386/ Dette er grunnen! Neida. Joda.

Tbh så har jeg en greie der jeg vil at folk skal vite når de tar feil på internettet. Jeg synes det er gøy når folk blir sinte, så lenge det ikke blir personangrep.
Tok sin tid, men jeg har endelig sluttet å poste på 4chan.. Når det kommer til freak så liker jeg å stå på mitt. Var sikkert litt mer påsliten når jeg var yngre..
Ender av og til opp i krangler på Leauge of Legends.. Selv om det selfølgelig er håpløst og tåpelig. Når det
er sagt er folk på LOL av sin egen art.
Jeg gidder aldri ALDRI å delta i diskusjoner på nettet. Uansett ender det alltid med at man påpeker hverandres skrivefeil, så poenget blir liksom litt borte i noe helt annet. Hvertfall på VG.no
Så å si de eneste gangene jeg gidder å diskutere på nett, så er det pga underholdninga. Ikkeno er som å sitte å diskutere dritt med ukjente som er 100% seriøse og jævlig irriterte på meg, mens jeg sitter å smiler og koser meg aleine! Kveldshumor det der
Jeg glemmer aldri den gangen jeg laget en diskusjon på Nettby om at jeg syntes Ammende mødre kunne vise hensyn når de ammet i offentlighet.
Jeg tror jeg var Nettbys minst populære mann når jeg slengte ut ditten og datten om at det var greit så lenge mødrene var fine og slikt De brukte mangfoldige timer mot meg, og de skjønte ikke at jeg trollet.
Fantastisk morsomt var det i hvert fall.

Jeg liker å diskutere når jeg brenner for noe (enten kan mye om temaet eller har lyst å lære om temaet). Det hender at jeg kan starte med argumenter som jeg ikke står for i starten kun for å bygge opp diskusjonen til et nivå hvor folk deltar og kommer med fornuftige ting for og i mot (slik at alle har glede av den).
Ridder av 1. klasse
Har sluttet å diskutere ting på vg-nett og forsåvidt alle andre nettaviser... noen av de som henger der inne, har en totalt forvrengt virkelighetsoppfatning... De er kunnskapsløse, elsker å kverulere og har en tendes til å bli så usakelig, som det over hode er mulig å bli...

Hørte et innlegg på radio angående, nettopp dette med diskusjon på nettaviser. Tror det var på radio norge, de hadde i alle fall invitert en moderator, eller noe i den duren fra vg-nett for å diskutere dette med nett diskusjon. Konklusjonen var at dette ofte var menn på 40år+, som satt hjemme i kjelleren til mor og far å spiste nuddler. Som i tillegg ikke hadde fått seg noe på over 20år, var arbeidsledig og forbanna på samfunnet... Av og til så virker det faktisk som at det er sant..
Besserwisser
Sumpen's Avatar
Jeg ser med jevne mellomrom politiske utsagn som oppfordrer til diskusjon, det være seg på Facebook eller andre kanaler. I noen tilfeller er disse, gjerne normative, utsagnene begrunnet med argumenter som rett og slett ikke har rot i virkeligheten, og dette er noe som kan gjøre meg grenseløst irritert. Du må selvsagt kunne mene hva du vil om en sak, men ikke spre usannheter for å fremme din egen mening. Dersom noen rett og slett må ty til løgn for å overbevise noen om sin sak, er det for meg viktig at noen tar tak, dette uavhengig av hva slags politisko ideologi sm er bakgrunn for utsagnet.

Man skal selvsagt kunne mene hva man måtte ønske, men man kan ikke, til tross for hva mange tror, begrunne en løgn med at det er ens mening. Dersom jeg måtte mene jorden er flat, forandrer ikke det jordens geometriske utforming på noen som helst måte.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Synes faktisk Nff holder høyere nivå enn mange andre internett-foraer, sett hele spekteret av det vi diskuterer.

På en annen side er det svært mye populisme på Nff, og all denne gi-ut-Kp-greia bidrar ikke til å holde ting helt saklige og ikke-populistiske. Nå, så snakker jeg veldig generelt, og snakker etter det jeg har erfart med Kp, jeg har sjeldent vært kjempepositiv til Kp på den måten den fungerer nå.

Noen av diskusjonene, spesielt rundt betente politiske saker og litt rundt religion ender ofte i krangler.. Dette er likevel noe som er vanlig på nær sagt alle forumer/foraer. Derimot har vi hatt andre nokså informative og velskrevne tråder på samfunns-delen av Nff - men jeg må nok si når det gjelder informasjon og diskusjon så ligger rus-forumet et stykke foran andre andre underforumer på Nff.
Har lært veldig mye der, og kudos til alle som bidrar! Der er Nff definitivt best i Norge, og en av de bedre i Skandinavia!
Ellers, data-forumet er helt greit men ikke noe spesielt sett i.f.t andre dataforumer andre steder, imho ut ifra det jeg har sett.
Selv om Nff visstnok skulle være et dataforum med noe attåt^^.


Kort oppsummert; mye bra på Nff, endel dårlig/mindre bra også. Hva gjelder debatt-nivået synes jeg det er "helt greit", ...brukermassen er jo tross alt ung og sammenlikner vi oss med VGD og diskusjon.no er Nff definitivt bedre.
Klart det kunne vært bedre, og Nff har forsåvidt forbedringspotensiale på mange områder, men det vi har nå er i mine øyne helt greit.
Sitat av Chloroformator Vis innlegg
http://xkcd.com/386/ Dette er grunnen! Neida. Joda.

Tbh så har jeg en greie der jeg vil at folk skal vite når de tar feil på internettet. Jeg synes det er gøy når folk blir sinte, så lenge det ikke blir personangrep.
Vis hele sitatet...
Haha jeg visste akkurat hva den linken var før jeg åpna den :P

Jeg misliker å se feilinformasjon, og jeg går nok lengre enn jeg burde ha giddet for å overbevise folk om at de tar feil.

Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Dette er likevel noe som er vanlig på nær sagt alle forumer/foraer.
Vis hele sitatet...
Fora er vel allerede flertallsformen av forum, du trenger ikke legge til -er "På alle fora".
Man skulle tro at folk velger sine ord litt mer forsiktig når man diskuterer under fullt navn og bilde (eks. VG.no med facebook-kommentarer), men det kommer frem uendelig mye dumt der og.

Det er en dyd å kunne innse når man har tapt en diskusjon og deretter legge seg flat. Er ikke alltid det er mulig, fordi folk har veldig forskjellige meninger som ikke kan endres, men når man er tom for argumenter er det viktig at det ikke går over til usaklig drittslengig.
Sist endret av Pope; 17. mai 2013 kl. 11:27.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Du kan alikevel være sikker på at du ikke klarer å "omvende" en eneste sjel på VG-nett til å bli enig med deg hvis vedkommende har et motstridende syn i utgangspunktet. Det kan skje på dette forumet, i hvertfall en gang i blant.
Vis hele sitatet...
Det synes jeg er litt vel enkelt syn på det. Jeg ser du satt 'omvende' i hermetegn, men det virker som det er veldig mange genuint mener at det er forskjellige lag som kjemper mot hverandre. Primært de på begge ytterste fløyene, og det gjør alt.. kjedelig og teit.

Etter tida mi i fattige land, hvor jeg har sett hvor mange som genuint forsøker å lage seg bedre liv, har jeg et radikalt forandret verdisynet enn mange andre her, og det synes veldig tydelig noen ganger... men at vi aldri noensinne kommer til å bli enige betyr ikke at det ikke er konstruktivt å diskutere. Fordi selv om vi vekter argumentene som kommer annerledes, og har forskjellige syn på hvilke hensyn som er viktigst, ender man opp med mindre gjennomtenkte standpunkt om man faktisk ikke deler argumentene for/mot i det hele tatt.. og det er velkjent at radikalisering kommer i det øyeblikket man samles på forum hvor det kun meningsfeller som hauser hverandre opp; så meningsutveksling uten fordømmelse er uansett grunnleggende sunt og, vel, ganske viktig for norges framtid og trygghet.



Mer personlig:

I rom-tråden påpekte Aeon at vi ikke måtte glemme at det var økonomisk krise i Sør-Europa, og at dette var de fattigste og meste desperate av sigøynerene.. Tøffe-Tom fikk meg til innse at jeg/vi måtte være veldig mye mer nøyaktig i presisere hvem jeg/vi har grunnlag for å være forbanna på (sigøynerene som kommer til Norge, kontra sigøynere flest).. så standpunktet mitt ble nyansert og litt forskjøvet, og forhåpentligvis var jeg ikke eneste som opplevde det. Jeg synes det har verdi jeg, og jeg er glad for det skjedde..

..selv om verdisynet om at det finnes mange, mange, mange ute i verden som fortjener hjelp før et folk som nekter sine egne barn skolegang ligger til grunn fortsatt.. og det kommer nok til å fortsette sånn.
Sist endret av DumDiDum; 17. mai 2013 kl. 13:08.
Sitat av heartslava Vis innlegg
Lurer på hvor langt folk faktisk gidder å dra diskusjon og krangler over internett?
Vis hele sitatet...
Jeg tror at det er de som er mest innbitt på å forsøke å omvende andre, og de som bruker diskusjonsforum som tidsfordriv fordi de ikke har noe bedre å gjøre, kanskje de ikke har hverken arbeid eller familie, er de som går aller lengst. Både med tanke på at de vanligvis har mer ekstreme meninger, og at de er villige til å være i diskusjonen til langt etter at den er blitt usaklig. Noe som kan skje veldig kjapt.

Jeg poster ting her og der. Både på dette forumet og andre steder. Men jeg bryr meg ikke veldig om noen er uenig i det jeg skriver. Det er alltid noen som er uenig, uansett. Derfor synes jeg også nyhetssakene på Dagsrevyen som tar for seg netthat alltid fremstår underlig, som om troll er noe nytt for dem. Mange av disse reportasjene, ofte med folk som gråter noen modige tårer på grunn av å ha blitt hetset, synes jeg virker som de er laget av folk som aldri har vært borti internett før.

Frekke kommentarer på internett, sier du? Hva er det som skjer!? Det har aldri hendt før. Det er med diskusjoner på internett som med netthatet at de bør holde en viss kvalitet før man bryr seg om dem. Folk som bare plumper ut med at Jens Stoltenberg kjører landet til grunne uten noe som helst belegg er ikke verdt å ofre en kalori, og gjør seg bare selv til latter. Det samme gjelder folk som spammer innboksen din med «jævla fittetryne» eller «du fortjener å bli voldtatt».

Folk er store i kjeften mens de sitter med tastaturet i fanget, men tør ikke en dritt ute i virkeligheten. Hvis du går inn i en diskusjon på internett med det i tankene at "den skal du vinne" har du allerede tapt, spør du meg.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av eaco Vis innlegg
Folk er store i kjeften mens de sitter med tastaturet i fanget, men tør ikke en dritt ute i virkeligheten. Hvis du går inn i en diskusjon på internett med det i tankene at "den skal du vinne" har du allerede tapt, spør du meg.
Vis hele sitatet...
Hahah!

Apropos store i kjeften.. Vet dere hva NDL-"demonstranter" (Norwegian Defence League) gjorde når de skulle markere seg i fjor? Les dette;
Organisasjonen har aldri levd opp til sine ambisjoner om å bli
en massebevegelse i gatene, og året sluttet med en heller liten forsamling mennesker som demonstrerte på et bortgjemt sted. Etter mange ukers mobilisering troppet til sammen 46
mennesker opp på baksiden av Oslo kretsfengsel, på trygg avstand fra mulige tilhørere og motstandere
Vis hele sitatet...
>>Videre;
Ronny Altes karriere som leder i NDL ble kortvarig. Han
trakk seg i løpet av fjoråret, etter sigende fordi den øvrige ledelsen var uenig i at Alte tok avstand fra Anders B. Breivik. Alte ble erstattet av Rune Hauge, som på internett bruker dekknavnet Leo Bårdsen. Hauge har imidlertid ledet organisasjonen fra Danmark,
Vis hele sitatet...
>>> det aller morsomste, synes jeg;
NDLs markeringer i 2012 var illustrerende for organisasjonens mobliseringsevne. Under jihadistdemonstrasjonen foran Stortinget den 20. januar mobiliserte de ti personer som heller enn å demonstrere samlet seg på en pub og drakk øl.

Bedre gikk det ikke den annen mars da man igjen skulle ut i gatene i forbindelse med at Mulla Krekar arrangerte demonstrasjon i Oslo. En håndfull NDLere samlet seg, kanskje i ufrivillig ironi, på Sidesporet Pub på Oslo Sentralstasjon. Etter hvert ankom de Eidsvolls Plass hvor de på betryggende avstand tok noen bilder med en mobiltelefon før de vendte
tilbake til publivet
Vis hele sitatet...

(...) Dette er herifra; http://zog.no/lastned/rapportscreenversion.pdf, ..magasinet Vepsens rapport over hatgrupper, dette for 2012.
Sist endret av aeon_illuminate; 17. mai 2013 kl. 23:17.
På et forum hvor hver post er like tungvint som et forbanna brev (med frimerke), gidder jeg praktisk talt ikke en halv diskusjon. Litt greiere når en bruker slike insta-messaging tjenester (facebook chat, msn etc.), da kan jeg i hvert fall prøve (selv om jeg på forhånd er overbevist om at det ikke spiller noen som helst rolle hvor hardt).
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
I rom-tråden påpekte Aeon at vi ikke måtte glemme at det var økonomisk krise i Sør-Europa, og at dette var de fattigste og meste desperate av sigøynerene..
Vis hele sitatet...
Dette. Dette er det som trigger diskusjoner for meg ihvertfall. Helt umulig for meg å motstå.

Når folk kommer med slike påstander som om det er ren fakta så blir jeg litt 'diskusjons-yr'. Det er ihvertfall det som trigger meg. Vet ikke hvordan det er med andre.

Prøver ikke å skape en diskusjon her btw
Sist endret av TheOnlyArf; 18. mai 2013 kl. 02:15.
High Magus
10100's Avatar
Ser jeg noen komme med usaklige eller direkte feile opplysniger forteller jeg hva som er galt en gang. Ingen poeng i og prøve å presse in informasjon til idioter som har bestemt seg for noe og ikke er åpne for andres meninger. Generelt sett holder jeg meg borte fra dem.
Sitat av knewt_ Vis innlegg
Jeg gidder aldri ALDRI å delta i diskusjoner på nettet. Uansett ender det alltid med at man påpeker hverandres skrivefeil, så poenget blir liksom litt borte i noe helt annet. Hvertfall på VG.no
Vis hele sitatet...
Hehe VG.no ja. Elsker å skrive bare for å rett og slett provosere folk til de er grønne i trynet.
Sitat av heartslava Vis innlegg
Lurer på hvor langt folk faktisk gidder å dra diskusjon og krangler over internett?

Jeg har selv blitt så irritert eller forbanna at jeg har brukt noen halvtimer på å krangle med folk, enten det er på youtube eller VG-nett. Tenker alltid at det er bortkastet tid og at jeg bør holde meg unna det, da det sikkert bare sitter en svett kar som har lite liv (like lite som meg?) bak skjermen.

Men når det provoseres og bys opp til diskusjon så føler jeg at jeg bare må. Det blir min "plikt". Pleier å få mye støtte enten det er i likes eller andre som mener det samme.

Skal man virkelig gidde? og hvor langt går du?

gjennomsnittlig fornuftig heartslava.
Vis hele sitatet...
Føler med deg når det gjelder "plikten" om å rette opp noe "galt"

Jeg kan gå veldig langt, men ikke gå over til den usaklige biten, da folk bare finner på piss for å irritere! Jeg kan selv være en smule usaklig, men er vel fordi jeg ikke kan "tape" mot folk som oppfører seg som drittunger...

Føler jeg egentlig bare burde la mange av sakene ligge, men har ganske sterke meninger om div. saker.
Før likte jeg å trolle på youtube og nettby, det var noe av det gøyeste som fantes. Man kunne gjerne bare legge igjen en provoserende kommentar og resten skjedde bare av seg selv. Utallige timer med morro .

Nå gidder jeg rett og slett ikke, diskusjonene på nFF er jo som regel vanlige diskusjoner hvor man etter hvert skal komme fram til noe, det synes jeg er gøy. Men ikke diskusjoner på f.eks vg.no eller tv2.no. Som oftest er det de samme som kommenterer, og de skal komme fram til det samme hver gang.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Når jeg først setter meg ned for å diskutere (kverulere) så er det mot folk med ekstreme syn. Type Fyret, nyhetsspeilet og lignende.

Diskuterer ikke for å få dem til å endre syn, for det skjer aldri uansett, men heller for underholdningens skyld.
Ganske morsomt fra tid til annen.

Dette gjelder forsåvidt ikke Freakforum. Her kan jeg ha en saklig diskusjon.
Sist endret av Bombasa; 22. mai 2013 kl. 13:18.
Jeg skulle gjerne likt å møtt alle disse neandertalerne som sitter å kommenterer på youtube og VG.no. Snakket med dem og spurt de om de hadde hatt samvittighet og baller nok til å si slike ting til ansiktet på folk enn å gjemme seg bak et tastatur.

Det er så mye stakkarslige folk på nettet som burde vært begrenset til read-only-
Jeg forstår ikke at folk tør å diskutere politikk over internett under fullt navn. Det er jo som å si til hele Norge hva man stemmer på.
Sitat av complex Vis innlegg
Jeg forstår ikke at folk tør å diskutere politikk over internett under fullt navn. Det er jo som å si til hele Norge hva man stemmer på.
Vis hele sitatet...

Da spør jeg, hva er så viktig med å skjule sin politiske retning?
Sitat av complex Vis innlegg
Jeg forstår ikke at folk tør å diskutere politikk over internett under fullt navn. Det er jo som å si til hele Norge hva man stemmer på.
Vis hele sitatet...
ikke alle har noe problem med dette. Enkelte ønsker kanskje å holde det skjult, og det er greit. Men jeJeg er heller ikke så veldig anonym på internett, så jeg er vell av den oppfatningen av at alt jeg skriver på internett er offentlig og ikke noe jeg er redd for at familie eller venner skal finne. Det eneste greie med å ha et kallenavn er at jeg i hverfall ikke blir indeksert på google under det ordentlige navnet mitt. Så folk som bare fort googler navnet mitt kommer ikke direkte til trådene og innleggene mine her på forumet.

Folk er rett og slett forskjellige og har forskjellige ønsker rundt anonymitet på internett - og har ulike deler av privatlivet de ikke ønsker å dele med andre.
Sist endret av etse; 22. mai 2013 kl. 20:13.
Sitat av complex Vis innlegg
Jeg forstår ikke at folk tør å diskutere politikk over internett under fullt navn. Det er jo som å si til hele Norge hva man stemmer på.
Vis hele sitatet...
Jeg skammer meg ikke over min politiske holdning. Jeg vil at de jeg diskuterer med skal vite det.

Jeg syns at alle som må skjule navnet sitt for å diskutere slikt burde kastes ut av debatten. Et minstekrav for å diskutere burde i utgangspunktet være at man kan stå personlig for de ytringer man fremsetter.

Da tror jeg debattene hadde havnet på et langt mer saklig nivå!
Sitat av jalig Vis innlegg
Da tror jeg debattene hadde havnet på et langt mer saklig nivå!
Vis hele sitatet...
Man skulle tro det. Men med "facebook"-kommentarer som er mye i bruk i dag. Hvor flesteparten bruker sitt ekte navn, så er fortsatt kvaliteten på nettdebatter overraskende lav. Jeg blir gang på gang overrasket over hva folk tørr å skrive på internett med facebookbrukeren sin, ser ganske ofte veldig ekstreme meninger.
Sitat av etse Vis innlegg
Jeg blir gang på gang overrasket over hva folk tørr å skrive på internett med facebookbrukeren sin, ser ganske ofte veldig ekstreme meninger.
Vis hele sitatet...
At man synes veldig mange andre har ekstreme meninger er et veldig sterkt tegn på at man selv befinner seg ganske langt ut på siden av det politiske spekteret.

Absolutt alle synes sine egne meninger er normale og rasjonelle dog, imens det er motparten som er ekstreme og irrasjonelle. Det er ganske morsomt egentlig.
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
At man synes veldig mange andre har ekstreme meninger er et veldig sterkt tegn på at man selv befinner seg ganske langt ut på siden av det politiske spekteret.

Absolutt alle synes sine egne meninger er normale og rasjonelle dog, imens det er motparten som er ekstreme og irrasjonelle. Det er ganske morsomt egentlig.
Vis hele sitatet...
Det spørs hva du definerer som ekstreme meninger. Altså, folk som skriver f.eks. "Få alle innvandrere ut av landet" er ikke noe jeg klassifiserer som en direkte ekstrem ytring - bare noe jeg er uenig i. Men heller folk som skriver ting som "De burde bli voldtatt", "Kastrer de hele gjengen" og lignende. Altså masse utrying er som nesten oppfordrer til vold. Dette er noe i hvertfall jeg opplever i større grad på internett enn til vanlig. Og det er dette jeg da mener med ekstreme ytringer.
Apatisk Narsissist
lurvelen's Avatar
Jeg drar den så langt ut som mulig, syntes å krangle (særlig hvis du vinner) er gøy. og om jeg taper trykker jeg på den røde "x" en i hjørnet på google chrome
Nettdiskusjoner må jo regnes for å være mye underholdning, og litt alvor. Generelt sett synes jeg nivået ligger høyt på Dagbladet og Aftenpostens kommentarfelt. Er sjelden man ser dårlig grammatikk og rettskrivning eller rabiate og ueriøse angrep på <insert hovedfiende her>.

Jeg skriver mye i kommentarfeltene for å få min mening ut til folket. Det er min måte å påvirke samfunnet på. Når det kommer til stykket er nok min påvirkningskraft liten, men det er likevel tilfredsstillende.
Synes det er utrulig å se hvordan folk greier å lage sjau om sosialisme\de rødgrønne i nettavisene.
Selv om artikkelen ikke handler om politikk i det hele tatt er det noen som lager ett helvete.
Har ikke mot å diskutere på nett, greit tidsfordriv. Men det er sjeldent jeg gjør det nå til dags.
Sist endret av sneipen; 22. mai 2013 kl. 23:26.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg kan faktisk finne på å dra en diskusjon utrolig langt. Jeg har opplevd (på et annet forum) at det har vært harde diskusjoner i flere dager, hvorav jeg ofte har vært et sentralt punkt i diskusjonen.
Jeg har aldri orket å diskutere på hverken facebook, nettaviser eller youtube. Diskuterer jeg på facebook blir det over PM.

Jeg kan fint delta i en diskusjon av kaliber Arbeiderpariet vil ikke vinne valget fordi [...]. Så fort jeg kommer over noen av kaliberen STIKK, ARBEIDERPARTIET FINNER FAEN IKKE DITT SATANS SOTRØR AV HAN TYKJE, vender jeg nesen tvert.
Jeg diskuterer ikke hva som helst, men ofte ting jeg brenner for eller har svært stor interesse for.
Jeg er veldig flink å ikke diskutere på nett. Jeg skriver min mening så vender jeg alt for ofte ikke tilbake til tråden noen gang igjen. Lærte dette på ett annet forum når jeg skrev svar i en tråd og folk begynte med person fornærmelser da skjønte jeg at dette gidder jeg ikke. Jeg står for min mening like it or not. End of story men jeg har ikke planer om å diskutere den med noen. Er det ting jeg finner veldig interessant og lærerikt, så tar jeg det over pm eller email alt etter hvilke forum jeg er på. Noe flere her inne har merket i diverse tråder når jeg har valgt å svare dem på pm istedet.