Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 5032
Wad up nff

Har fått hørt mye av venner at Cannabisen idag er sterkere enn det den var før i tia...

Noen som har kilder på dette eller kan bekrefte?
er bare nittitals/skremsels propagande tror jeg..,
Sitat av xhacktly Vis innlegg
er bare nittitals/skremsels propagande tror jeg..,
Vis hele sitatet...
Ville jo ikke akkurat vert skremselspropaganda og si at drogen er sterkere nå en før , tvert imot
Trådstarter
Sitat av xhacktly Vis innlegg
er bare nittitals/skremsels propagande tror jeg..,
Vis hele sitatet...
Jeg trudde det samme...
Kanskje det kan ligge noe i at man er blitt flinkere til å utvinne THC'en enn hva man var før? Jeg stater det ikke som ett faktum, bare lufter tanken!
Sitat av Liberty-Of-Mind Vis innlegg
Kanskje det kan ligge noe i at man er blitt flinkere til å utvinne THC'en enn hva man var før? Jeg stater det ikke som ett faktum, bare lufter tanken!
Vis hele sitatet...
Trådstarter snakker kun og cannabis og ikke hasj, ergo så er ikke det du sier helt rellevant
Det er jo så mye manipulerte greier, at det er vel ikke helt uvirkelig.
Kansje ikke snakk om store forskjeller, men litt er det kansje.
Godt med smør
Den er uten tvil blitt mere potent og kraftigere. Men resten av påstanden er vell relatert til at det er derfor det er lettere for og få psykose av cannabis nå? det er bare bullshit. Etter min mening, ikke fakta.

Men igjen, vet ikke hvor mye dette påvirker oss som bor i nisselandet og er avhengige av tusen mellomledd.
Vil tro (uten å vite noe sikkert) at høyere nivåer av thc vil øke sjangsen for å utløse psykose eller andre psykiske lidelser.
Sitat av DfenZ Vis innlegg
Vil tro (uten å vite noe sikkert) at høyere nivåer av thc vil øke sjangsen for å utløse psykose eller andre psykiske lidelser.
Vis hele sitatet...
Vil tro at høyere nivåer av THC vil kun føre til at man trenger mindre mengde materiale for å bli i riktig form, ergo, man får ikke i seg mere THC, bare at man trenger å røyke mindre for å bli stein enn før.
Sitat av xhacktly Vis innlegg
er bare nittitals/skremsels propagande tror jeg..,
Vis hele sitatet...
Ikke helt. Pot har blitt sterkere med årene, grunnet spesialisering og metoder for dyrking.

Det som er skremselspropagandaen her er at dette liksom skal være en negativ ting. Pot er ikke mer farlig jo sterkere det er.

Folk som er disponert for psykiske lidelser kan få problemer av både svak og sterk pot, og folk som ikke er disponert for psykiske lidelser vil klare seg like fint.
Sitat av Frende Vis innlegg
Trådstarter snakker kun og cannabis og ikke hasj, ergo så er ikke det du sier helt rellevant
Vis hele sitatet...
bare jeg som mener at den uttalelsen der er helt på jordet?
Sitat av anonym49544 Vis innlegg
bare jeg som mener at den uttalelsen der er helt på jordet?
Vis hele sitatet...
Nei.

Nå er jo "den siste tiden" riktignok et vagt begrep, men vi har begynt å parre diverse planter med ulike egenskaper for å fremprovosere ulike effekter. Vi vet nå hva som i våre øyne er god cannabis, og hva vi ikke liker.

Ulike planter har også ulikt innhold av virkestoffer.
Sist endret av meitemark; 27. desember 2019 kl. 20:29.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
http://s3.amazonaws.com/data.tumblr.com/h4dx2dHhlmrwhqd9UmaHdooUo1_1280.jpg?AWSAccessKeyId=0RYTHV9YYQ4W5Q3HQMG2&Expires=1273149854&Signature=3AWwW6263a9%2B1dozXUkPMgXu5uw%3D

Det ser i vert fall en god del penere ut i dag.
Sitat av Frende Vis innlegg
Trådstarter snakker kun og cannabis og ikke hasj, ergo så er ikke det du sier helt rellevant
Vis hele sitatet...
Når sluttet hasj å være cannabis? :s
Sitat av hahahanne Vis innlegg
Når sluttet hasj å være cannabis? :s
Vis hele sitatet...
Hasj er raffinert cannabis....
Sitat av lex123 Vis innlegg
http://s3.amazonaws.com/data.tumblr.com/h4dx2dHhlmrwhqd9UmaHdooUo1_1280.jpg?AWSAccessKeyId=0RYTHV9YYQ4W5Q3HQMG2&Expires=1273149854&Signature=3AWwW6263a9%2B1dozXUkPMgXu5uw%3D

Det ser i vert fall en god del penere ut i dag.
Vis hele sitatet...
hei! Hvilken bok er det tatt i fra?
Gatehasjen har blitt vesentlig svakere med årene, mens poten vel har blitt merkbart bedre.
Denne siden http://www.thegooddrugsguide.com/cannabis/faq.htm ser ut til å bekrefte xtapolapocetlc's påstand.

Ellers mener jeg å ha sett forskning som påviser at cannabis med høyt innhold av THC sammenlignet med cannabinoler øker sjangsen for paranoia og psykose på psyken. Altså at de sterkere strainsa som finnes på markedet i dag er farligere for pysken enn det som fantes på markedet før.
Master debater
Dekilaz's Avatar
For å utdype det Bearass sier:

Hasjen i dag inneholder mer THC og mindre cannabidiol. Plantene i dag har stort sett bare enzymer som medvirker i produksjonen av THC (ettersom de som inngår i cannabidiolproduksjon har blitt "luket vekk"). Cannabidiol er på mange måter en antagonist (et motstykke) til THC. Cannabidiol er blant annet angstdempende, og det virker muligens også antipsykotisk. THC er både angstfremmende og trolig også den viktigste faktoren i hasjutløst schizofreni.

Med andre ord er det ikke lenger noen balanse mellom innholdet av THC og cannabidiol, og det er dette som gjør dagens cannabisprodukter både sterkere og farligere.

For øvrig er unge folk de som hovedsakelig er i faresonen for hasjutløst schizofreni, og det virker som om en senere debut med stoffet minsker sjansene for å få denne sykdommen.
Sist endret av Dekilaz; 5. mai 2010 kl. 19:49.
ganske sikker på at det inneholder mer % thc i hasjen som er i dag en den som var før i tiden, så det på en graf på et magasin for lenge siden:P men hvis man tenker på heftig sortings,nepal og andre ting som har eksistert siden hasjen ble oppfunnet. så alt er kanskje bull?
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Sitat av james Vis innlegg
hei! Hvilken bok er det tatt i fra?
Vis hele sitatet...
High Times Top 40 Strains fra 1977
Sitat av hahahanne Vis innlegg
Når sluttet hasj å være cannabis? :s
Vis hele sitatet...
var det jeg lurte på jeg også, vet at det er raffinert cannabis, men virka som om Frende som jeg siterte tidligere her ikke helt forsto det i innlegget sitt..?
Sist endret av anonym49544; 7. mai 2010 kl. 00:47.
De som mekker sammen ny strains og hybrider optimaliserer dem for å inneholde mest mulig THC, i de fleste tilfeller. Som egentlig er en helt feil fokus, da det er forholdet mellom de ulike virkestoffene som definerer hvor god strainen er.

Sitat av OnkelBlå Vis innlegg
Vil tro at høyere nivåer av THC vil kun føre til at man trenger mindre mengde materiale for å bli i riktig form, ergo, man får ikke i seg mere THC, bare at man trenger å røyke mindre for å bli stein enn før.
Vis hele sitatet...
igjenn.. forholdet imellom virkestoffene.. det er ikke bare THC som gir deg rus effekt.
Should I smoke Dope får meget bra frem forskjellen mellom ren THC, og THC og cannabioler i en typisk naturlig mix. Eventuelle vanskeligheter for psyken blir belyst.

Følgende klipp anbefales:

http://www.youtube.com/watch?v=x9J2N...eature=related
Sist endret av Bearass; 7. mai 2010 kl. 04:02.
mye bedre på 60 tallet
Hvis cannabisen er generelt sterkere i dag, kan det nok ha noe å gjøre med dagens internettsamfunn. I og med at vi har så mange forum dedikert til dette, og bra og lett tilgjengelige dyrkeguider, vil flere kunne dyrke frem bra pot på første forsøk.
I like turtles
Alfonzor's Avatar
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
De som mekker sammen ny strains og hybrider optimaliserer dem for å inneholde mest mulig THC, i de fleste tilfeller. Som egentlig er en helt feil fokus, da det er forholdet mellom de ulike virkestoffene som definerer hvor god strainen er.
Vis hele sitatet...
Det er vel derfor Canada har mye bedre pot enn Nederland. I Nederland faar man poten med mest thc, men i Canada dedikerer mange dyrkere til aa lage gode, naturlige varer, men fremdeles veldig potente.

Sitat av Alfonzor Vis innlegg
Det er vel derfor Canada har mye bedre pot enn Nederland. I Nederland faar man poten med mest thc, men i Canada dedikerer mange dyrkere til aa lage gode, naturlige varer, men fremdeles veldig potente.

Vis hele sitatet...
Gleder meg til å prøve den kjente "BC Bud" i fremtiden. Og du har jo selvfølgelig helt rett
Sitat av HomerJay666 Vis innlegg
Hvis cannabisen er generelt sterkere i dag, kan det nok ha noe å gjøre med dagens internettsamfunn. I og med at vi har så mange forum dedikert til dette, og bra og lett tilgjengelige dyrkeguider, vil flere kunne dyrke frem bra pot på første forsøk.
Vis hele sitatet...
Ga deg Kp, dette var ikke meningen.

Å gi internett skylden for sterkere cannabis blir i mine øyne litt for enkelt. Jeg vil heller si at dette er resultatet av mange års prøving og feiling, forskning og genmanipulering av cannabisplanten for å få det mest potente resultatet. Dette har nok skjedd lenge før internett kom på banen. Ettersom mange av de som dyrker cannabis gladelig deler deres måte å dyrke denne planten har det blitt enklere for mange nybegynnere å dyrke sin egen cannabis spesielt med tanke på at man finner utallige guider ved et kjapt søk på google.
Hadde det ikke vært for internett hadde ikke den typiske stoneren visst hvordan han skulle dyrke fram den beste cannabisen. Kan godt hende folk hadde funnet det ut, men informasjonen ville ikke blitt distribuert til dyrkerne så det hadde ikke betydd noe.
Er enig med Dekillaz.
Det ligger også spørsmål om de har brukt noen spesielle kjemikalier når de plantet, oppfostret, og høstet eller alt for mye kjemikalier for den slags skyld, som gjør at du virker kjeivere, men egentlig er det påført av de andre kjemikaliene og ikke THC'en eller cannabidiol.

Har faktisk en kompis som gikk til Amster og når han kom tilbake igjen var han en forandret person. Når han røykte ville han sone ut fra alle samtaler og nære omgivelser inn til sinn egen verden.

Hasjen har kanskje en kraftigere effekt, men det er nødvendigvis ikke bra.
Master debater
Dekilaz's Avatar
Sitat av Third3ye Vis innlegg
Er enig med Dekillaz.
Det ligger også spørsmål om de har brukt noen spesielle kjemikalier når de plantet, oppfostret, og høstet eller alt for mye kjemikalier for den slags skyld, som gjør at du virker kjeivere, men egentlig er det påført av de andre kjemikaliene og ikke THC'en eller cannabidiol.

Har faktisk en kompis som gikk til Amster og når han kom tilbake igjen var han en forandret person. Når han røykte ville han sone ut fra alle samtaler og nære omgivelser inn til sinn egen verden.

Hasjen har kanskje en kraftigere effekt, men det er nødvendigvis ikke bra.
Vis hele sitatet...
For det første har jeg ikke hørt om slike kjemikalier som gjør deg ekstra fjern (selv om det til stadighet har versert rykter om "laced" hasj og weed). Det eneste jeg har hørt om er at man kan spraye et slags glassbelegg på plantene underveis i gro-prosessen slik at weeden virker å ha mer krystaller (såkalt "grit weed"). Dette gir deg ingen rus, men det kan nok føre med seg en hel del ubehagelige bivirkninger (f.eks. silikose ved lengre tids bruk).

Videre er jeg helt enig med deg når du sier at det ikke nødvendigvis er bra med sterkere cannabisprodukter. Det blir litt som øl vs vodka; for det første er det en smakssak, og for det andre vil skadevirkningene ved et høyt vodkaforbruk være større enn for et volumvist tilsvarende ølforbruk.
Sitat av Third3ye Vis innlegg
Er enig med Dekillaz.
Det ligger også spørsmål om de har brukt noen spesielle kjemikalier når de plantet, oppfostret, og høstet eller alt for mye kjemikalier for den slags skyld, som gjør at du virker kjeivere, men egentlig er det påført av de andre kjemikaliene og ikke THC'en eller cannabidiol.

Har faktisk en kompis som gikk til Amster og når han kom tilbake igjen var han en forandret person. Når han røykte ville han sone ut fra alle samtaler og nære omgivelser inn til sinn egen verden.

Hasjen har kanskje en kraftigere effekt, men det er nødvendigvis ikke bra.
Vis hele sitatet...
Dette her er bare vås fra ende til annen. Det er ikke flere kjemikalier i planten nå enn det planten selv produserer.
Sitat av DfenZ Vis innlegg
Ga deg Kp, dette var ikke meningen.

Å gi internett skylden for sterkere cannabis blir i mine øyne litt for enkelt. Jeg vil heller si at dette er resultatet av mange års prøving og feiling, forskning og genmanipulering av cannabisplanten for å få det mest potente resultatet. Dette har nok skjedd lenge før internett kom på banen. Ettersom mange av de som dyrker cannabis gladelig deler deres måte å dyrke denne planten har det blitt enklere for mange nybegynnere å dyrke sin egen cannabis spesielt med tanke på at man finner utallige guider ved et kjapt søk på google.
Vis hele sitatet...
Jeg tror du har helt rett. Av en eller annen grunn tenkte jeg på hvorfor kvaliteten har blitt bedre generelt, når man handler pot. Men det er en annen diskusjon.

Takk for KP, forresten.

OT: Hvordan fungerer det med å gi KP, egentlig? Jeg trodde først man kunne gi så mange man hadde fått selv, men nå har jeg gitt minst det dobbelte.
Du kan gi uendelig med KP, men kun én til hver post.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Bearass Vis innlegg
Should I smoke Dope får meget bra frem forskjellen mellom ren THC, og THC og cannabioler i en typisk naturlig mix. Eventuelle vanskeligheter for psyken blir belyst.

Følgende klipp anbefales:

http://www.youtube.com/watch?v=x9J2N...eature=related
Vis hele sitatet...
Hmm,trur jeg skal skaffe noen andre frø enn skunk-frøene jeg har her for der kan jeg kjenne meg igjen på den negative effekten hu fikk. Ettersom jeg skjønte av denne videoen så har en cannabis strain med mere cannabioler en mere "lay'd back" rus? Hvilke strains har mye cannabioler??
Indica strains
Ettersom jeg har lest å hørt så er det vel sativa å ikke indica,som nevnt i en annen tråd så har jeg opplevd go'rusen på sativa,motsatte av indica.
Så nylig en dokumentar av National Geographic (Marijuana Nation). Om jeg husker korrekt fortalte de at THC-prosenten var på 3-5% i 60-70 årene, og at det i dag ikke er uvanlig med 20% THC. Dokumentaren finnes på YouTube.
Sist endret av ne0; 20. august 2010 kl. 23:20.
Nei det de sier var at mesteparten av cannabisen i usa ble import fra mexico.
Omtrent som tørrokken som oversvømmer europa.
Sitat av ne0 Vis innlegg
Så nylig en dokumentar av National Geographic (Marijuana Nation). Om jeg husker korrekt fortalte de at THC-prosenten var på 3-5% i 60-70 årene, og at det i dag ikke er uvanlig med 20% THC. Dokumentaren finnes på YouTube.
Vis hele sitatet...
Dette kan nok stemme for noen. Her i norge dog er ting annerledes. Ja, på verdensbasis har folk lært og behandle cannabis riktig og bedre slik at det er mere % av THC i den. Men i norge er det nok kun pot avdelingen som har vokst i styrke. Vi lager ikke hasj Her i norge, derfor er kvalitenen avhengig av andre nasjoner. De siste årene har vi fått ganske mye dritt hasj inn i landet med lavt thc innhold. Det stemmer at gate hasjen i Oslo/Norge er dårligere nå enn før. Men samtidig er nok potten betraktlig bedre nå som det er mer tradisjon for hjemmedyrking.

På verdensbasis kan det vel egentlig bare gå en vei, opp i prosent.
20% Thc... Milde Midas! Høres ut som nok et kjett dealerutsagn... "Grei kvalitet; 20% THC. Bare gled deg til å smake på den jeg får inn neste uke"

Kanskje i veldig veldig god hasj, men jeg tviler på 20% i marijuana...
Sitat av hagr Vis innlegg
20% Thc... Milde Midas! Høres ut som nok et kjett dealerutsagn... "Grei kvalitet; 20% THC. Bare gled deg til å smake på den jeg får inn neste uke"

Kanskje i veldig veldig god hasj, men jeg tviler på 20% i marijuana...
Vis hele sitatet...
http://www.pickandmixseeds.co.uk/pro...rneys-farm-lsd