Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2644
Deltakere: Meg og ketamin.
Dose: 100mg. Og 100mg til.
Sted: K-hole

Startet kvelden rolig med konsumering av cannabis sammen med noen gode venner mens vi så på film, slappet av og koste oss. Etterhvert bega jeg meg ut på turen hjem for å få mitt første møte med ketamin. Vel hjemme satte jeg meg ned foran pcen, tok opp min magiske narko-boks og clipsposen med ketamin. Jeg merket at ketamin hadde en veldig spesiell lukt idet jeg tømte inneholdet i posen som besto av 200mg og delte opp så godt jeg kunne i to identiske hauger, og la den ene tilbake igjen. Jeg satte på noe minimal techno og rullet et rør av papir som jeg kunne snorte med. Det svei ørlite grann i neseboret da jeg snortet det, men ikke på langt nær så ille som f.eks 2C-B, og sviingen gikk over omtrent like fort som den kom. Etter å ha snortet det ble jeg av en eller annen grunn stående midt på gulvet og irritere meg over den bitre smaken substansen etterlot seg i halsen, før jeg kjente effektene snike seg på. Det første merkbare var at kroppen ble bedøvet, som i sin tid førte til at jeg måtte legge meg ned på sengen. Musikken fra pcen ble etterhvert mer og mer distansert og ting virket fjernt. Alt i takt med at jeg mer eller mindre gradvis mistet perspektivet om begrepet virkelighet. Det ble etterhvert veldig vanskelig å fokusere på ting, og synet mitt gled hele tiden bort fra det jeg bestemte meg å fokusere på så jeg lukket øynene.

Da jeg lukket øynene fikk jeg en følelse av at kroppen snurra i 532474km/t, og jeg lå fastspent til sengen uten noe særlig mulighet, eller lyst til å bevege meg. Virkeligheten gled sakte bort, i en sidelengs fashion, og jeg skjønte mindre og mindre. Tankene sto rimelig stille, og jeg konkluderte at jeg nå var på vei inn i hva man kaller k-hole. Denne følelsen ble forsterket av ganske mange absurde forestillinger som foregikk oppi topplokket, og jeg merker at allerede på dette stadiet det begynner å bli vanskelig å forklare hva som skjedde. Det er et hull i hukommelsen min om hva som foregikk akkuratt her, men det neste jeg husker er at jeg klarte å reise meg opp og fikk den geniale ideen om å snorte resten av posen. Så jeg snublet bort til pc stolen med en kropp som manglet hode, eller med et hode som manglet kropp og fiklet med posen. Det var en suksess - jeg fikk tømt inneholdet, delt det opp i to linjer og snortet det.

Etter liner nummer to kræsjet jeg ned i senga og lukket øynene. Nå gled ikke bare virkeligheten bort, men også identiteten min. Jeg skjønte ikke hvem jeg var, hvor jeg var, hva jeg var eller hva jeg hadde tatt. Jeg skjønte ingenting. Men det var greit, jeg (hvem nå enn det var) brydde seg ikke og alt var på en merkelig måte helt korrekt. Så der lå jeg og smeltet ned i senga i takt med en virkelighet som brutalt ble revet i biter, og bygd opp igjen på en klossete måte. Langt ifra den virkeligheten vi til vanlig lever i, men siden jeg hadde mistet grepet om virkeligheten, og ikke hadde en anelse om hva det var eller hva det hadde vært, så var alt som det skulle være. Men bakerst i sinnet mitt var det noe som strevde med å finne ut hva, hvem og hvor jeg var. Så jeg ble tatt med på et eventyr gjennom mange forskjellig hendelsesforløp for å hjelpe til med å bygge min identitet opp igjen.

Plutselig satt jeg i et klasserom, et navn ble ropt opp og elevene i dette klasserommet stirret på meg. Så satt jeg plutselig hjemme hos en dame, som virket meget kjent og ga meg en trygg følelse. Damen nevnte et navn, etterfulgt av "gutten min" mens hun stirret på meg før hele scenen kollapset og jeg var plutselig ute blant masse folk jeg ikke ante hvem var. Det var åpenbart at de ante hvem jeg var, på lik linje med de forrige scenene, og de opptredde vennlig og nevnte det samme navnet mens de henvendte seg til meg. Slik ble jeg dratt fram og tilbake i tid, og gjennopplevde steder jeg tydeligvis hadde vært på, personer som kjente meg, følelser jeg reagerte på osv for å sakte men sikkert bygge opp identiteten min. Etter mange slike scener, i noe som virket som en evighet, var jeg plutselig tilbake der jeg hadde startet, på et rom som virket kjent. Dette var mitt rom, og jeg skjønte nå hvem jeg var. Jeg skjønte derimot fremdeles ikke hva jeg hadde tatt, og perspektivene mine skalv enda. Så jeg ble da kastet ut i nok et hendelsesforløp. Nå satt jeg plutselig klistret til en pc skjerm og leste før jeg ble kastet videre og satt på en buss og snakket om et stoff med en venn av meg. Deretter satt jeg på en restaurant i oslo sammen med to venner av meg, og snakket om det samme stoffet før jeg ble overrakt posen. Så ble jeg med i fortfilm fram til huset til en kompis av meg, og gjenopplevde rusen av cannabis idet han spurte om jeg skulle ta ketamin når jeg kom hjem igjen. Idet han sa dette satt jeg foran pcen klar til å snorte den første lineren og så lå jeg plutselig fastspent til senga mi og stønnet "KettamIIinN".

Det mest intense ved turen varte i omtrent 2 timer, men føltes ut som et helt liv. Da jeg kom mer eller mindre til meg selv satt jeg igjen med en veldig bedøvet og behagelig følelse i kroppen og sovnet relativt fort. Jeg har selfølgelig vært nødt til å utelate en del detaljer ved denne opplevelsen, da det er i hull i hukommelsen og minner som er for vagt og fjernt til å putte ned på papiret. Alt i alt en veldig intens og merkelig opplevelse, og opp til idag det særeste stoffet jeg har vært borti.
Sist endret av Sky; 13. april 2008 kl. 15:03.
bra tripprapport
fikk skikkelig lyst til å prøve ketamin nååå! men er kanskje litt for ung:P
Sitat av Buddah Luddah
bra tripprapport
fikk skikkelig lyst til å prøve ketamin nååå! men er kanskje litt for ung:P
Vis hele sitatet...
skal ikke nekte for at ketamin høres spennende ut, men jeg har lest litt om stoffet og er derfor usikker på om jeg vil ta sjansen... heste-bedøvelse er jo igrunn ikke laget for mennesker...

point being: jeg synes mange triprapporter glorifiserer stoffene litt for mye. ja, dere hadde det sikkert kjempekoslig og ingen bad trips eller nedtur/depressjon/psykiske problemer i ettertid. men en liten notis nederst med link til f.eks erowid sin liste over positive OG negative effekter stoffet kan ha.

en annen ting som gjerne kan legges ved er link til en eller flere bad-trips. Slik at nysgjerrige lesere også får med seg det faktum at det KAN gå galt

her er i alle fall en link til bad trip
jeg valgte denne fordi han i likhet med Sky snortet ketamin

for flere bad trips se her
eller kanskje du bare vil lese flere triprapporter: se her

dette med en liten advarsel nederst mener iallefall jeg burde bli en vane, og det tar ikke mer enn noen få minutter å finne linkene til erowid.

helt til slutt: bra triprapport
Sitat av naiSt
skal ikke nekte for at ketamin høres spennende ut, men jeg har lest litt om stoffet og er derfor usikker på om jeg vil ta sjansen... heste-bedøvelse er jo igrunn ikke laget for mennesker...
Vis hele sitatet...
Ketamin ble utviklet for bruk som bedøvelse på mennesker, og ble først brukt på soldater under Vietnamkrigen, og blir fortsatt mye brukt på menneskesker i medisinsk sammenheng.
Sist endret av Slaktern; 13. april 2008 kl. 16:35.
jeg synes det var en veldig fin tripraport.
og det at han ikke advarer så mye tror jeg ingen tar skade av.
det er trossalt ikke så sinnsykt mange som selger dette, og de som er fast bestemt på å prøve det tror jeg vil få godt tid til å lese grundigere om stoffe før de faktisk får tak i det.

min mening i hvertfall
Sky
Sky's Avatar
Trådstarter DonorModerator
Riktig som du sier TETRS, men en tripprapport skal i hovedsak beskrive så godt det er mulig en opplevelse oppnådd ved å innta et spesifikt stoff og gi et litt generelt bilde av hva slags effekter det kan ha. Artikler her på freakforum eller andre sider på nettet som dekker flere aspekter ved stoffet er der man skal lete om man vil lese noe annet enn en subjektiv erfaring. Videre så skriver jeg ikke noen anbefaling til andre om at dette er noe man burde prøve, jeg skriver enkelt og greit hva som skjedde med meg under rusen.
Sist endret av Sky; 13. april 2008 kl. 17:05.
Sitat av naiSt
point being: jeg synes mange triprapporter glorifiserer stoffene litt for mye. ja, dere hadde det sikkert kjempekoslig og ingen bad trips eller nedtur/depressjon/psykiske problemer i ettertid. men en liten notis nederst med link til f.eks erowid sin liste over positive OG negative effekter stoffet kan ha.
Vis hele sitatet...
Nei. Det er ikke nødvendig.


Sky: Virker som om du var bra nedi hullet ja. Antakeligvis har du gjenopplevd diverse tidlige minner slik hjernen har lagret dem og på en mer abstrahert måte. Har opplevd det en del ganger selv, men da med minner som har vært såpass nylige at jeg umiddelbart skjønner sammenhengen.
Sky
Sky's Avatar
Trådstarter DonorModerator
Nichotin:

Ja, identiteten min ble brutt ned til et punkt hvor jeg ikke ante noe som helst om hva, hvem eller hvor jeg var. For å gjenvinne begrepet "jeg" så ble jeg sendt gjennom spesifikke minner hvor navnet mitt ble nevnt, folk jeg kjente var tilstede og andre scener slik at jeg skulle fatte sammenhengen og forstå hvem jeg var. Og da jeg fortsatt satt igjen uten å vite hva jeg hadde tatt, ble jeg dratt med noen få dager tilbake i tid og gjenopplevde samtaler hvor ketamin var diskusjonstema, da jeg ble overrakt posen, da jeg satt og sjekket det opp på nettet og til slutt da jeg var i ferd med å gjøre det. Dette var selfølgelig bare minner, men jeg var såpass far out at jeg trodde jeg var der og opplevde det, og var veldig usikker på hva som egentlig skjedde og hva som var nåtid og fortid. Med andre ord, det føltes ekte og var en meget absurd opplevelse.
En av de effektene jeg har lagt mye merke til i det siste er det at jeg får for meg ganske drøye konsepter. Kan være det at hjernen på sett og vis venner seg av å bli bedøvet, slik at den heller får mer av de andre effektene. For et par dager siden satt jeg og planla å ta over verden sammen med kontorstolene mine. Det var ikke jeg som stod for verken planlegging eller prat, den ene blå stolen var klart den hissigste og den hadde nesten alt klart så vi kunne gå til verks.
OT: Dagens latter, desidert. Takk for den Nicho.
Haha, hørtes fantastisk morsomt ut Nicho, selvom det sikkert var blodig alvor i selve trippen!

Ketamin har alltid fasinert meg, men jeg tar ikke helt sjansen på å begi meg ut på den turen enda. Liker å ha en viss kontroll over rusen

- Godt skrevet trådstarter!
Har hørt smått om Ketamin, og det høres ut som et skikkelig ut-av-kroppen opplevelse.
Selv liker jeg ikke medisiner generelt, men det å ikke vite hvem man er høres ut som en god opplevelse.
Det kan hjelpe mot kronisk stress.
Sitat av ZionRoad
Haha, hørtes fantastisk morsomt ut Nicho, selvom det sikkert var blodig alvor i selve trippen!
Vis hele sitatet...
Akkurat der og da er det ingen verdens ting. Det er ikke morsomt, ikke dramatisk, ikke skummelt. Jeg bare aksepterte at jeg var eier av en av de ondeste og mest sadistiske kontorstolene på kloden. Allaken fra Ikea var ikke fullt så vill, men den ville nok heller ikke vist noe særlig mer nåde.
Sky
Sky's Avatar
Trådstarter DonorModerator
Det er det som er, ketamin er så følelsesløst (i de aller fleste tilfeller), og uansett hva som skjer under trippen så aksepterer du det. Du blir såpass far out at du ikke vet bedre, så om du konverserer med en stol, mister deg selv, gjenopplever minner, havner et helt annet sted eller hva det nå enn måtte være så har du ingen innvendinger. Du spør ikke deg selv hvorfor det er sånn, hvordan det er sånn, hvordan det ble sånn, hvor du er, hvor du har vært eller noen slike spørsmål. Når jeg mistet meg selv og ikke ante hvor jeg var, hva jeg drev med, hvem jeg var, hva jeg var eller noen verdens ting så følte jeg ingenting. Jeg var ikke forvirret, skremt, fylt med spørsmål eller reaksjoner man ellers ville fått på en annen tripp. Ketamin bedøver ikke bare kroppen, men hjernen. Og det bedøver hardt.

Havner du i K-hole blir du der, du kommer deg ikke ut og du vil ikke ut. Du vil egentlig ingenting, og hvis du vil noe blir du nullstilt like fort som tanken kom allikevel. Det er som Nichotin her sier; Ingenting, ingen verdens ting. Alt og ingenting.
så for å sette det på spissen.
så kan man være uheldig og drepe noen fordi stolen ba deg om det?
eller... er rusen så tung at du ikke kommer deg ut av soffaen?
Sist endret av TETRS; 18. april 2008 kl. 15:37.
Sitat av TETRS
så for å sette det på spissen.
så kan man være uheldig og drepe noen fordi stolen ba deg om det?
eller... er rusen så tung at du ikke kommer deg ut av soffaen?
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke helt sånn det fungerer. Det er ikke sånn at stolen prater i den forstand, det er mer sånn at det blir underforstått hva situasjonen angår og at du i stor grad lager mange omfattende tanker og forestillinger i hodet. Har man først kommet til det stadiet er hvertfall jeg såpass i legoland at jeg ikke tenker på å bevege meg særlig uansett. Har aldri fått for meg å drepe noen på ketamin, ever.