Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  56 7165
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Han har historie med amfetamin, men mdma visste jeg ikke om (før nå evt)
Vis hele sitatet...
Begge deler er sentralstimulerende så veldig ofte når man liker det ene liker man det andre også. Mange blander også mdma med amfetamin, for eksempel mange exstacy tabletter er kjent for den kombinasjonsrusen. Mdma er mer til partysetting da, ikke noe man pleier å ta på jobb eller trening akuratt som man gjør med amfetamin.

[quote=Kuami;3667938burde du vurdere om dette er et forhold du har lyst og forsette. For ditt eget beste, ikke sunt og gå stresset og bekymret hele tiden.[/QUOTE]

Er forsåvidt helt enig dette. Høres ikke ut som et forhold som er bra for deg når dere er så forskjellige og han driver med dette bak ryggen din. Et sånt rusbruk går utover dopaminreseptorene hans og kan i lengden gjøre han deprimert eller aggressiv, og det mange gjør da er å ruse seg enda oftere fordi de har det for kjipt og føler seg ikke normale uten.
Når forholdet har kommet dit at tilliten er så fraværende at man må gå rundt å snoke så er grunnpilarene i forholdet så ødelagt at det hjelper ikke å bygge opp et tak og vegger når grunnpilarene uansett er knekt. Du burde virkelig kjenne etter din egen selvverd og tenke over livet og forholdet du vil ha og kjenne ordentlig etter om du skal bruke mer tid i dette forholdet her
Grei nok
knert1's Avatar
Trådstarter
Åpenbart MDMA utseende. Om det finnes RC som ser helt lik ut er jeg usikker på. Men rimelig sikkert MDMA. Kan jeg spørre om du gikk i skuffen til dette familiemedlemmet? Driver han allerede med amfetamin vil jeg ikke si at MDMA burde være din største bekymring. Vil også påpeke at det finnes en mulighet for at det ikke "misbrukes", men brukes en gang i blandt selv om det er ulovlig. Men alt dette er jo ting jeg ikke veit noe om.
"Tykk Gjørs" trenger briller
Sist endret av knert1; 3. februar 2021 kl. 00:37.
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg vet det er lavmål, desperasjonen har tatt meg. Alvorspraten er tatt så mange ganger og jeg har blitt lurt så mange ganger. Så nå er det jeg som ender opp som den desperate og dumme.
Vis hele sitatet...
Det er ikke lavmål! Du reagerer på en naturlig måte på unormal oppførsel. Han utsetter deg for emosjonell vold og da kan man fort havne i et urasjonelt spor hvor man skylder på seg selv og føler at seg selv er den er det noe galt med. Det er ikke det, det er han! Lavmål er det han driver med og hvor skruppelløs løgner han er! Han er den dumme som ødelegger livet sitt og forholdet sitt på den måten... Søster, han fortjener deg ikke!
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tusen takk for råd og støtte, dere er jammen gode!!
Sitat av knert1 Vis innlegg
Åpenbart MDMA utseende. Om det finnes RC som ser helt lik ut er jeg usikker på. Men rimelig sikkert MDMA. Kan jeg spørre om du gikk i skuffen til dette familiemedlemmet? Driver han allerede med amfetamin vil jeg ikke si at MDMA burde være din største bekymring. Vil også påpeke at det finnes en mulighet for at det ikke "misbrukes", men brukes en gang i blandt selv om det er ulovlig. Men alt dette er jo ting jeg ikke veit noe om.
"Tykk Gjørs" trenger briller
Vis hele sitatet...
Finnes rc som er likt mdma ja. 6-apb. Men ser ikke sånn ut. Er hvitt pulver.
Grei nok
knert1's Avatar
Trådstarter
Sitat av dnbalex Vis innlegg
Finnes rc som er likt mdma ja. 6-apb. Men ser ikke sånn ut. Er hvitt pulver.
Vis hele sitatet...
Takk for oppklaring. Regnet med dette. Hadde ikke blitt overrasket om det fantes i krystallform også. Og til TS: Nei snoking er selvsagt ikke optimalt, men høres ut som du er innforstått med det, og at dette har en lang historie vi ikke har peiling på. Dessuten er ikke forumet en plass for moralisering. Verken mot deg, eller mot eieren av MDMA'n. Dere begge har min sympati...
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bær det kom ikke så godt fram at rådet var spøkefullt akuratt. Jeg er glad du ser at et sånt forhold er giftig og sånn sett høres vi enige ut her. Men du sier at du antar ikke at personen som skriver denne og den andre tråden, har god grunn til å snoke i kjærestens saker, og å ønske å rusteste ham.
Syns det er en rar holdning for det er ikke vanlig å mistenke rusbruk ut fra det blå eller gå så langt som å rusteste uten grunn så på generell basis syns jeg det er rart av deg å anta at hun IKKE har noen grunn. Det er heavy konspiratorisk i mine ører å tro at samboere som mistenker rus og vil rusteste bare har funnet på dette ut fra det blå og ikke skulle ha god grunn til at man går til de stegene. I trådstarters tilfelle har hun også beskrevet selv at han har misbrukt kokain og amfetamin "før", at hun har funnet mange plastposer med pulverrester nå, at han har løyet mange ganger om bruken, og helt sist nå også funnet mdma.

Det er skuffende den victimblamingen du driver med og insinuerer at hun er problemet fordi hun er for streit og at bruk av narkotika omtrent er normalt og noe man skal tolerere.. Som sagt det er helt greit at du er rusliberal men det er virkelig fucka at du prøver å hjernevaske andre med dette. Aner ikke alderen din men å bruke narkotika er ikke forsvarlig om man vil etablere et stabilt forhold, få barn og den pakka der. En joint eller mdma tur i året skader ikke sånn som hyppigere bruk kan utløse psykoser og humørsvingninger og vold mot partner, men sier allikevel noe om hvilke prioriteringer man har i livet.
For veldig mange er man ikke kompatibel som partner om man ruser seg og det er ikke den streite partneren sin feil, det er de umodne prioriteringene man velger å ha som voksen. På freak er vi mange som bruker, har brukt eller ikke har noe i mot at andre bruker rusmidler men man er ikke et bra forbilde for barn, ofte ikke stabil partner heller når man bruker narkotika og det er bare et faktum.

Akuratt som folk ikke vil være sammen med røykere fordi stanken er turn off for mange og det å skade helsa si og dø tidlig til kreft er noe mange ikke vil blande seg med så er bruk av narkotika like stor dealbreaker. En overvekt av partnervold og overgrep skjer i rus, det gjelder også partner drap så om noen ikke er komfortabel med at partneren ruser seg så er det deres fulle rett å ha nulltoleranse for det.
Risikoen for å utvikle avhengighet ut fra sjeldent bruk er også stor når det gjelder sentralstimulerende stoffer og har man vært avhengig før som mannen til ts har man alltid den avhengigheten så lenge man fortsetter å ta stoffet enten det er ofte eller en gang i blandt. Bruket vil eskalere og skeie ut og selvom det ikke skjer med alle er det veldig forståelig at få gidder å kaste bort flere år av livet på en som ruser seg og sjansen er større for at det går værre enn bedre. Du sier også tilsvarende normalt alkoholbruk men mdma hver helg eller hver måned er kjempeskadelig for hjernen og amfetamin/kokain hver helg eller hver måned skadelig for psyken og vil medføre abstinenser og store humørsvingninger som går aller mest utover en samboer og lite ut over andre. Ikke undervurder hvordan det er å bo med en som juger til deg, ruser seg og er en Berg og dal bane å leve med, det gjelder like mye de som ruser seg en gang i blandt som de som ruser seg daglig. Tenker ikke det er vits å fortsette diskusjonen om rusbruk vs misbruk her siden kjernen i problemet her er at mannen hennes har vist problematferd pga rusen, lyver, sårer henne og fortsetter å ruse seg fremfor å ta hensyn til hennes følelser. Da viser han at rusen prioriteres foran henne og jeg har ikke noe problem i å forstå at man dumpes som et dårlig kjæresteemne da, det er han som er problemet og ikke hennes frykt for narkotika herregud..