Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3284
Hei!

Jeg lurer på om noen her kjenner til hvordan det svenske tollvesenet funker? Er det like strengt som i Norge? Skulle gjerne hatt noe info fra noen som har mottatt mye post utenlands og inn i Sverige eller kjenner noen som har gjort det.

Det er jo en del flere folk der, og det er kanskje lettere å få tilsendt f.eks. litt lyssky varer fra mørkenettet dit?

Så lurer egentlig bare på hvor vanskelig det er å få varer gjennom tollen i Sverige og gjerne sånn ca suksessrate.
Sitat av slaskekladden Vis innlegg
Hei!

Jeg lurer på om noen her kjenner til hvordan det svenske tollvesenet funker? Er det like strengt som i Norge? Skulle gjerne hatt noe info fra noen som har mottatt mye post utenlands og inn i Sverige eller kjenner noen som har gjort det.

Det er jo en del flere folk der, og det er kanskje lettere å få tilsendt f.eks. litt lyssky varer fra mørkenettet dit?

Så lurer egentlig bare på hvor vanskelig det er å få varer gjennom tollen i Sverige og gjerne sånn ca suksessrate.
Vis hele sitatet...

Tror ikke det finnes noen statistikk om sånt
Sitat av plater Vis innlegg
Tror ikke det finnes noen statistikk om sånt
Vis hele sitatet...
Jeg er rimelig sikker på at det finnes mennesker som har prøvd seg fram som f.eks. får mye post fra utlandet og inn til Sverige som ser hvor mange brev som blir tollinspisert. Eller en kar som har bestilt fra mørkenettet i lang tid og flyttet til Norge og er på freak.

Jeg krysser fingrene for at personen med informasjonen jeg trenger er der ute et sted.
Erfaringsmessig ca det samme. Jeg har fått stoppet pakker både inn til Norge og Sverige.
Lettere å få inn til sverige ja. Vet det av erfaring
Ja det er lettere i sverige.. Jeg har fått tilsendt mye innenlands i Sverige og Norge, har også kompiser både i sverige og norge som benytter seg av posten. Og erfaringsmessig har flere pakker blitt stoppet i Norge og ingen i Sverige.

Det er også helt andre priser og bedre utvalg i Sverige
Sist endret av norskesvensken; 11. mars 2016 kl. 19:39.
Men hvordan skal du få det til Norge da, eller skal du bare bruke det i Sverige?
Innenlands i Sverige funker helt gull..

Jeg stoler mer på at jeg får det selv over grensen enn posten =)
Sitat av stnistad Vis innlegg
Innenlands i Sverige funker helt gull..

Jeg stoler mer på at jeg får det selv over grensen enn posten =)
Vis hele sitatet...
Er det så mye mindre sjanse at det er verdt risikoen å bli tatt for smugling?
Jeg bruker en rimelig risikofri metode for å få dette over. ihvertfall 100% successrate enn så lenge, og i aller verste tenkelige scenario så er det ikke mer enn toppen 5g av et eller annet stoff. Kun personlig varer, noe større enn dette ville gitt metoden min komplikasjoner

det skal sies at jeg krysser grensen mellom norge og sverige 10-20 ganger i mnd og har aldri hatt hund i bilen.
Norge har en av de strengeste tollene i verden. Sverige er mye enklere, iallefall om du bestiller fra et annet EU land. Ingen som gjør butikk i og bestille kvantum over internett som bestiller det til Norge, ca. umulig.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sverige er mye enklere, bor selv i Sverige og har fått litt av hvert tilsendt. Riktignok ikke dop, men andre ting som ikke er heilt etter boka.

En annen superfin sak med Sverige er at blokkleiligheter som hører inn under et borettslag er fritatt for tinglysningsplikt. Så kjøper du en leilighet her (du får de rimeligste for 20-30.000 kr) trenger den ikke å stå på deg. Det er kun kontrakten mellom deg og borettslaget som dokumenterer eierforholdet, og der kan du skrive hva som helst. Fordel om du trenger en adresse og få ting sendt til uten at det knyttes til deg