Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 5382
Hei, har felleskatalogen på mobilen, og da jeg skulle trykke på Apodorm i favorittene mine, så sto det at preparatet er fjernet, og jeg finner det ikke lengre i felleskatalogen, men Mogadon står der.

Noen som kan bekrefte at Apodorm er tatt av markedet?
Kommer Mogadon til å bli fjernet og? Siden det er jo samme shit, bare annen produsent.
Det er isåfall veldig merkelig. Jeg fikk det skrevet ut på resept for ikke så veldig lenge siden.
Apodorm er tatt av marketed. Bare Mogadon å få tak i, med mindre ditt lokale apotek har noen til overs.
Feltlege
Skyfx's Avatar
Trådstarter
Var til legen i dag å han kunne bekrefte at Apodorm er tatt ut av markedet, så det eneste som er igjen av Nitrazepam i Norge er Mogadon.

Brukte å få 20pack med Apodorm før, men nå hadde ikke legen noe annet valg enn å skrive ut en 50pack Mogadon til meg, de fins kun i 50pack.
Sist endret av Skyfx; 1. juni 2012 kl. 22:42.
Det går jo veldig fint ann å skrive ut 20 stk til deg. Apoteket tar bare ut 2 brett fra pakken og legger i klips pose.
Dette gjør de ofte.
Sitat av jayforall10 Vis innlegg
Det går jo veldig fint ann å skrive ut 20 stk til deg. Apoteket tar bare ut 2 brett fra pakken og legger i klips pose.
Dette gjør de ofte.
Vis hele sitatet...
Men hvem vil vel bare ha 20 Mogadon, når de kan få 50???
Hvis du vet du ikke klarer å ta de sånn som du skal, og det tar vel like lang tid å få nye uansett.
Hvis ikke du har en halv dement lege eller bare naiv og godtroende lege
▼ ... over en uke senere ... ▼
Nitrazepam.... ahhh. Heldige er dere som får det av lege. Noen av oss er registrerte, og får knappt nok noe som helst, selv om vi ligger for døden.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Apodorm er ute av markedet (lokalt kanskje?) pga leveringsproblemer (etter det jeg har hørt) og istedenfor så får du Mogadon, ser ut som Apodorm var fjernet helt fra Norge.
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Hei, har felleskatalogen på mobilen, og da jeg skulle trykke på Apodorm i favorittene mine, så sto det at preparatet er fjernet, og jeg finner det ikke lengre i felleskatalogen, men Mogadon står der.

Noen som kan bekrefte at Apodorm er tatt av markedet?
Kommer Mogadon til å bli fjernet og? Siden det er jo samme shit, bare annen produsent.
Vis hele sitatet...
jeg fikk det for et år siden ca
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hva pokker skjer med Mogadon nå, da? Blir det også tatt av markedet? Jeg måtte innom fire apotek (ringte også til to stykker) før jeg til slutt fikk napp. De andre apotekene visste lite om når de fikk disse pillene på lager. Det kunne visst ta flere uker.
Det beste jeg har brukt mot søvnvansker, Flunipam, forsvinner muligens av markedet også.
Ringte Actavis i Norge, de kunne fortelle en av underleverandøren var konkurs. La oss håpe de finner/har funnet en erstatter.
Ja, da er det offisiellt: Det finnes ingen ordentlige sovepiller i Norge lenger, hvis Flunipam avregistreres.

Jeg har hatt samme problem med Mogadon jeg også.
Men på det apoteket de hadde det sa de at det bare var midlertidige problemer, og at de regner med at alt blir som vanlig igjen om en måneds tid.

Det er visst ganske mange medisiner det er leveringsproblemer med nå for tiden. Lurer på hvorfor...
Betyr det at Flunipam nå er mitt eneste håp (Benzodiazepinlignende preparater fungerer ikke)? Hvilke andre alternativer har jeg eventuelt hvis det også avregistreres?
Sist endret av Lucy In The Sky; 27. august 2012 kl. 08:40.
Feltlege
Skyfx's Avatar
Trådstarter
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Betyr det at Flunipam nå er mitt eneste håp (Benzodiazepinlignende preparater fungerer ikke)? Hvilke andre alternativer har jeg eventuelt hvis det også avregistreres?
Vis hele sitatet...
Rivotril, Xanax fungerer også å sove på til meg.
Er enig med skyfx rivo og xanor er de beste å sove på etter fluniser, vertfall xanor. mogadon er så opp å ned siden nitrazepam fuker som et hypnotikum, men ikke noe spesielt sedatift (etter min menig) og man blir bare mer våken om man tar mer en 15-20mg, har bersjonlig en velig høy toleranse på nitrazepam å merker ikke noen form for good feeling før jeg er oppe i 90-180mg av det, over det så spinner bare hode g jeg sikler nedover fanget i drømmeland, men fuksjonabel :P
Sær slabbedask
Atal's Avatar
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Noen som kan bekrefte at Apodorm er tatt av markedet?
Kommer Mogadon til å bli fjernet og? Siden det er jo samme shit, bare annen produsent.
Vis hele sitatet...
De er ikke avregistrert, men det er leveringsproblemer på landsbasis.
Info fra legemiddelverket om avregistreringer og legemiddelmangel.

Der står det at både Apodorm og Mogadon forventes levert til grossist uke 37.

Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Betyr det at Flunipam nå er mitt eneste håp (Benzodiazepinlignende preparater fungerer ikke)? Hvilke andre alternativer har jeg eventuelt hvis det også avregistreres?
Vis hele sitatet...
Dersom siste restlager av Flunipam nå er tomt fra grossistene,
kan fastlegene deres søke om at det importeres annen medisin med virkestoffet flunitrazepam
til de som trenger det på såkalt godkjenningsfritak/spesielt godkjenningsfritak.

Info og fremgangsmåte her.



Sitat av OutOfOrder Vis innlegg
Her står det noe info, side 2 og 3.: http://www.alliance-healthcare.no/bu...tml?id=6471506
Vis hele sitatet...
Usikker på om infoen i dette dokumentet stemmer, utfra det som står på legemiddelverkets sider.
Og så lenge produktet bare er avregistrert, men ikke forbudt her eller har utgått fra produksjon i alle land vi kan importere fra,
kan det trolig fåes ved å søke på godkjenningsfritak, som linket til over.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som opplever at apoteka er helt tomme over alt? fikk beskjed at dem ikke fikk inn før etter langt uti neste mnd? å kunne ikke få tak hos andre apoteker? hva erstatning bør en gå for da? typisk når legen er på ferie også ...

fant ut selv... tror må bruke søk funksjon neste gang :P
Skal til legen nå i dag, bør jeg be om et annet preperat ? er det helt tomt?

Fikk meg en pakke stilnoct ,regner med å få en fin buzz av de hehe
Noen som vet om apotekene har fått inn Mogadon igjen nå?
Her i byen har de hvertfall fått inn igjen, så regner med det er likt over hele landet, iom at det var leverandøren/fabrikken som hadde leveringsproblemer.
Her én det - har alle det. Apotekene har leveringsplikt på 24/48 timer så lenge vare ikke er restnotert hos grossist.