Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 7352
Hvordan kan jeg få fjernet spy fra en lærsofa? det har trukket inn over natten og sitter nok rimelig bra nå. Jeg kan ikke tenke meg at det er noen god ide å spyle den ellernoe sånt, for da blir den bare full av vann, noen som kan hjelpe her?
Ikke hvem som helst.
F0reman's Avatar
Få det meste vekk og få den på rens?
Trådstarter
Har 3 dager før mamma og pappa kommer hjem
Tørk bort det værste, deretter vask med en steamrenser. Sett den ut i sola hvis det er sol for og tørke, og bruk nå krem om det blir merker når læret er tørt.
Sitat av Spock Vis innlegg
Har 3 dager før mamma og pappa kommer hjem
Vis hele sitatet...
HAHA! Synd for deg at du ikke vasket det at once :P
Tror nok det blir tungt for deg å få den ren nå.
Sett den nå for guds skyld ikke i sola, da begynner det å syre av oppkastet. Men lykke til
Sitat av WayGone Vis innlegg
HAHA! Synd for deg at du ikke vasket det at once :P
Tror nok det blir tungt for deg å få den ren nå.
Sett den nå for guds skyld ikke i sola, da begynner det å syre av oppkastet. Men lykke til
Vis hele sitatet...
Mente å steamrense den før man setter den til tørk i sola =)
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Skjedde med sofaen vår engang også, måtte sendes på rens, men magesyren hadde laget en permanent flekk uansett så vi måtte trekke den om.
dynke den i noe som dreper bakterier (vet ikke helt hva steam rens er) deretter tørke den.. etter min gjetting vil dette fjerne lukt og råtning.. smuss under læret er vel egentlig ikke ett problem dersom det ikke syns/luktes..

men jeg har aldri eid en sofa, dette er det jeg gjør med teppet når jeg søler på det..
Har liten erfaring med rengjøring av lær. Prøv å strø
bakepulver og/eller salt på flekken, og la det ligge
på en stund. Kan hende du bør fukte stedet før du
strør på.
Spock, du kommer iallefall ikke nå lenger av og loke på freak. Legg deg på alle fire og skrubb som faen, når alt er vekk kan du evt spørre her om vi kan noen triks for og få vekk en flekk eller noe sånt (som det garantert er). Er forsåvidt ikke verdens undergang situasjon du er havnet i her. Hvis du tar deg tid og ser etter en vaskemaskin-tråd jeg laget for noen måneder siden, ser du at du er ikke alene med og fuck'e ting litt opp når du er alene hjemme.

Har vært borti det meste selv, fra og revne ballsekken når jeg hoppet over ett spist gjerde i fylla til og slå kranie i stykker.

Men som sagt, si ifra her etter du har skrubbet sofaen helt ren så tar vi det der ifra =)
Sitat av Villumsen Vis innlegg
Spock, du kommer iallefall ikke nå lenger av og loke på freak. Legg deg på alle fire og skrubb som faen, når alt er vekk kan du evt spørre her om vi kan noen triks for og få vekk en flekk eller noe sånt (som det garantert er). Er forsåvidt ikke verdens undergang situasjon du er havnet i her. Hvis du tar deg tid og ser etter en vaskemaskin-tråd jeg laget for noen måneder siden, ser du at du er ikke alene med og fuck'e ting litt opp når du er alene hjemme.

Har vært borti det meste selv, fra og revne ballsekken når jeg hoppet over ett spist gjerde i fylla til og slå kranie i stykker.

Men som sagt, si ifra her etter du har skrubbet sofaen helt ren så tar vi det der ifra =)
Vis hele sitatet...
Dette hjelper vel ikke TS på noen måte... Når var sist du vasket skinnsofaen din i vaskemaskinen? Skinn er vel heller ikke bare-bare å gyve løs på med skurebørste og grønnsåpe. Ikke alle materialer tåler like mye. Med den famøse vaskemaskintråden din bør du vel egentlig skjønne dette? TS spør oss fordi han håper noen har opplevd samme situasjon før og om noen har tips og triks som kan hjelpe ham. Hva er galt med å spørre om hjelp før man begynner, om man ikke er sikker på hva man begir seg ut på?

Som han over meg: Hva faen har ballsekken og kraniet ditt med skinnsofaen hans å gjøre?

@ TS: Mener å ha lest at en form for bakepulvertriks skal fungere. Ikke helt sikker på detaljene, men om jeg husker rett var det snakk om å først lage en blanding av bakepulver og vann, som du bruker med klut til å tørke over det utsatte området. Deretter går du over med bakepulver alene, før du til slutt støvsuger de evt restene av bakepulver når alt er tørt etter et par dager. Er som sagt ikke helt sikker på dette, men google er din venn!
Sist endret av PairADice; 29. april 2012 kl. 12:43.
Sitat av RandomiZed Vis innlegg
Hva har dette med denne tråden å gjøre?
Vis hele sitatet...
Noen som har et behov for å fortelle de tøffe alene hjemme historiene sine i feil tråder.
Til TS: Fortell foreldrene dine at du hadde spysjuka og ikke rakk toalettet første gangen. Og at du prøvte så godt du kunne å vaske vekk (lukt og spy). Deretter får du foreldrene dine til å sende sofaen til rens.
Hvis du ikke vasket vekk det værste, og lot det ligge over natta, så blir det nok en flekk vil jeg tro.
Jeg spydde på flisene på badet, og lot det ligge over natta. Permanente flekker.
Ring dem og si at du var sjuk og kastet opp. Trenger ikke å legge deg flat og si at dere har hatt rusbrusfest.
Ufattelig hvor morgen gretne freaks er ^^, Skulle jo gi moralsk støtte og fortelle han at det fins verre ting. Men Liverbird hadde jo en plausibel bortforklaring vis du ikke får dette fikset.


Googlet for deg: http://home.howstuffworks.com/how-to...it-stains9.htm
Mange kreative forslag her, men jeg vil si at det er jo rimelig tåpelig å bruke noe annet enn skinnrens. Bruker man vaskeprodukter som ikke er tilregnet skinn så kan man få skjolder og misfarging. Og med tanke på at spy er rimelig surt, gjør det så raskt som overhodet mulig!

Regner med du allerede har fjernet så mye du kan med vann og klut.
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Ring dem og si at du var sjuk og kastet opp. Trenger ikke å legge deg flat og si at dere har hatt rusbrusfest.
Vis hele sitatet...
this, ring og si du er syk og har spydd to ganger... ikke si du har spydd på sofaen enda. når de kommer hjem sier du at du spydde når du sov på sofaen eller noe og prøvd å vaske så godt som mulig
Sist endret av Spirituell; 29. april 2012 kl. 13:04.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
this, ring og si du er syk og har spydd to ganger... ikke si du har spydd på sofaen enda. når de kommer hjem sier du at du spydde når du sov på sofaen eller noe og prøvd å vaske så godt som mulig
Vis hele sitatet...
er jo ingen grunn til å ikke si det med en gang da. Virker ikke mer troverdig om du venter.
Det som hadde vært interessant å høre, er hvor mye sofaen er verdt? Bærum + lær --> tenker sånn 50 000++?
HowStuffWorks.com - How to Remove Vomit Stains - Leather or Suede:

Follow these steps to remove vomit stains from leather or suede:
* Gently scrape to remove solids.
* Mix a solution of mild soap in lukewarm water. Swish to create a great volume of suds.
* Apply only the foam with a sponge.
* Rinse well with a clean damp cloth and wipe dry.
* For leather only, condition with Tannery Vintage Leather Cleaner & Conditioner or Fiebing's Saddle Soap.
Vis hele sitatet...
Lykke te.
Gjør det alle andre sier, så tar du og snur puta hvis det er mulig
Snu puta! Titegn
Er det ikke nå du skal ringe far og mor for å si at du føler deg helt elendig å få de til å komme hjem tidligere? = )
Ølglad nordlænning
Er det du selv som har gjort det? Hadde det vært en kompis så ville jeg ha fått stakkaren til å vaske dritten selv.

Ellers vil jeg tro at Turbolego sitt forslag skal funke. Bare husk å bruk lærpuss (med rett farge!) etterpå for å fjerne eventuelle merker.
Sær slabbedask
Atal's Avatar
Skinn tåler både zalo og grønnsåpe, så det kan du fint blande litt av i vaskevannet. Bruk myk klut, det er mest skånsomt for skinnet.
Om du har tilgang til vaskemiddelet domestos, er dette knall til å fjerne bakterier og lukt både på skinn og stoff.
Bruk lite såpe i vaskevannet, skift det ut et par ganger underveis, og vask til slutt godt over med rent vann.

Blir skinnet på sofaen veldig tørt etter vask, kan du gni det inn med lærolje, lærfett eller litt matolje. (Kan mørkne fargen!)
La det trekke inn i noen minutter, og tørk over med tørr fille helt til slutt. Ellers risikerer du at fargen på sofaen smitter over på klær ol.
Sist endret av Atal; 29. april 2012 kl. 16:10. Grunn: La til link.
Bilder!!??
Hvordan gjekk dette? Hva fortalte du foreldrene dine? Hvordan reagerte de? Hva gjorde du? Hørte du på oss?

Jeg liker å få oppklart trådene
Longtime lurker.
Biggie smalls's Avatar
Såå nyskjerrig på om du fikk fjernet det!

Funny story: Kompis av meg hadde fest for en stund siden, der var det en jente som bajset i skinnsofaen, den måtte destrueres. Altså de brant den.
Sitat av Yazzie Vis innlegg
Såå nyskjerrig på om du fikk fjernet det!

Funny story: Kompis av meg hadde fest for en stund siden, der var det en jente som bajset i skinnsofaen, den måtte destrueres. Altså de brant den.
Vis hele sitatet...
Hvordan er det mulig???
Longtime lurker.
Biggie smalls's Avatar
Sitat av Poppee Vis innlegg
Hvordan er det mulig???
Vis hele sitatet...
Spurt han selv 100 ganger, han fortalte at hun bare satt der, så når hun reiste seg for og gå bort, så lå det altså en Turd der. Er ikke lange vegen til toalettet fra stuen heller, så må jo ha vært med vilje
Sitat av Yazzie Vis innlegg
Spurt han selv 100 ganger, han fortalte at hun bare satt der, så når hun reiste seg for og gå bort, så lå det altså en Turd der. Er ikke lange vegen til toalettet fra stuen heller, så må jo ha vært med vilje
Vis hele sitatet...
Haha, har hørt om ei vennine som dreit på seg i senga til en dude. hun hadde visst tatt operasjon for å bli tynn, og med alkohol og alt i blodet så bare sprutet det ut av hun uten at hun hadde kontroll..... haha makan.

Kanskje det samme her???
Sitat av Yazzie Vis innlegg
Såå nyskjerrig på om du fikk fjernet det!

Funny story: Kompis av meg hadde fest for en stund siden, der var det en jente som bajset i skinnsofaen, den måtte destrueres. Altså de brant den.
Vis hele sitatet...
Jaha? En skinnsofa tåler ikke en "turd" altså? Så om en hund driter i en skinnsofa så må hele sofaen brennes/destrueres.
Hvorfor satt hun naken der på en fest?
Hele greia høres oppdiktet ut.

På en annen side...hvorfor skulle kompisen din lyve. Kanskje for å få frem en skikkelig tilbakestående historie så alle skulle le.
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Jaha? En skinnsofa tåler ikke en "turd" altså? Så om en hund driter i en skinnsofa så må hele sofaen brennes/destrueres.
Hvorfor satt hun naken der på en fest?
Hele greia høres oppdiktet ut.

På en annen side...hvorfor skulle kompisen din lyve. Kanskje for å få frem en skikkelig tilbakestående historie så alle skulle le.
Vis hele sitatet...
Lol, hva er problemet ditt a? Han bare skreiv om noe morsomt han hørte, ikke no vits å gå i full autisme-modus..
Sist endret av SOAN; 2. mai 2012 kl. 07:12.
Hahaahha! Sitter og ler av dette med ''Turd'' i sofaen. Fan, jeg har dårlig humor!
Sitat av Yazzie Vis innlegg
Såå nyskjerrig på om du fikk fjernet det!

Funny story: Kompis av meg hadde fest for en stund siden, der var det en jente som bajset i skinnsofaen, den måtte destrueres. Altså de brant den.
Vis hele sitatet...
Hehe, den historien minner meg om den gangen andre fra paradise hotel ble "pissa på i dusjen" for ingen skulle "faen meg ikke pisse på folk!!". "ha æ blitt pissa på? Ka faen?"
Sitat av Spock Vis innlegg
Har 3 dager før mamma og pappa kommer hjem
Vis hele sitatet...
Denne kommentaren tok kaka.



[COLOR="White"]TS: Lykke til.[/COLOR]
Sitat av Pisspreik Vis innlegg
Lol, hva er problemet ditt a? Han bare skreiv om noe morsomt han hørte, ikke no vits å gå i full autisme-modus..
Vis hele sitatet...
Er lov å stusse over historien og deretter kalle den for nicket ditt, nemlig pisspreik. Oppdiktede historier som ikke har logikk i seg irriterer meg Var ikke verre en det.
Ble dritatreng her jeg satt jeg...
Sitat av Villumsen Vis innlegg
Ble dritatreng her jeg satt jeg...
Vis hele sitatet...
Hva har det med noe spy i en lærsofa?
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Hva har det med noe spy i en lærsofa?
Vis hele sitatet...
Var litt OT, men tråden har skjelt ut siden første side så shoot me.
Longtime lurker.
Biggie smalls's Avatar
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Jaha? En skinnsofa tåler ikke en "turd" altså? Så om en hund driter i en skinnsofa så må hele sofaen brennes/destrueres.
Hvorfor satt hun naken der på en fest?
Hele greia høres oppdiktet ut.

På en annen side...hvorfor skulle kompisen din lyve. Kanskje for å få frem en skikkelig tilbakestående historie så alle skulle le.
Vis hele sitatet...
Nei skjønner du er skeptisk, men hans mor er da veldig prippen så denne sofaen nyttet det ikke å bare rense! Den måtte brennes, slik at ingen andre måtte sitte i den igjen! Pluss at det var flere som var vitner, jenta har jo blitt pirka på en del etter hendelsen da
Mongo på heltid
Soppsui's Avatar
Ble fortalt av en kompis at når de skulle rydde ut av huset, kom det ei dritings kjerring i 50-årene på døren. Hun lurte på om hun kunne komme inn å slappe av og varme seg i noen minutter. "Joda", sa dem. Etter en stund skulle hun dra, når hun reiste seg fra sofaen var det en mørk flekk der. "YEEEEES", tenkte kompisen min, ettersom han som fikk dem kastet ut eide sofaen. Har hørt at sofaen stinker piss i ettertid, men det er bare jeg, han som fortalte meg det og muligens hun dama som vet hvorfor

Karma is a b*tch.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Yazzie Vis innlegg
Såå nyskjerrig på om du fikk fjernet det!

Funny story: Kompis av meg hadde fest for en stund siden, der var det en jente som bajset i skinnsofaen, den måtte destrueres. Altså de brant den.
Vis hele sitatet...
Faen heller, jeg måtte forlate timen på grunn av det der, sto sikkert ute i 10 minutter å lo.
Cookie Monstah ^_^
Sitat av Choobe Vis innlegg
Faen heller, jeg måtte forlate timen på grunn av det der, sto sikkert ute i 10 minutter å lo.
Vis hele sitatet...
haha, faen så genial måte å slippe timen på da
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Hvordan gikk det??