Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 2187
En kamerat av meg bor i ei leilighet, de aller fleste naboene er gamle. Men han som bor i samme etasje som han tar kaka(Det er 2 leiligheter i hver etasje i hver inngang), han nekter kameraten min å parkere mopedn sin på parkeringsplassen, men det har kameraten min tatt opp med de som leier ut og det er ordna.

Men saken er at han fyren står å glor inn på verandaen deres, og gjerne inn døra og ser på de når de ser TV og slikt. Dama til kameraten min sier hun ikke kan gå lettkledd i sin egen leilighet, og at det plager dem noe sykt.

Kameraten min har også kjøpt seg en ganske ny "dirtjump" sykkel som han bærer opp trappa og setter inn i gangen sin (inne i leiligheten), men han gamle naboen nekter han også å ta med seg sykkelen inn.

Hva gjør man for å bli kvitt slike problem på en enkel måte? Går såklart ann å klage til de som leier ut, men har en følelse av at denne karen ikke gir seg på det, og om vi snakker med han er han bare tværr. Må være noe spesielt med duden her.

Btw, post 400
Enten den snille veien, med klagebrev til utleier.
Eller den slemme veien med gigantisk røykbombe under sengen
slenger meg på her jeg og...har hatt samme problemet før..jeg flytta btw...regenr med at du ikke gidder det...men jeg har selv aldri fått et bra svar på et sånt problem....
Altså, om han tar opp sykkelen sin og setter den i sin egen leilighet har vel ikke mannen noe han skulle sagt. Om han klager, så får vel det være hans sak. Så lenge kompisen din ikke gjør noe som bryter med leiekontrakten og/eller reglene for boet er det ikke no' problem.
Om mannen glor inn til dem kan kompisen din anmelde ham for krenking av privatlivets fred eller noe i den duren.
Å kikke inn i leiligheten til andre er ikke tilatt. Du kan som Marjo sier, anmelde han for krenking av privatlivets fred, er vell også egentlig trakasering.

Drit i gamlefar. La han bli sur om han vil, le rått av han, gjør det stikk motsatte av hva han sier. Hvis hvem som har makten
Takk for alle svar.

Men som jeg nevnte så vil kameraten bli kvitt problemet uten mer problem fra han gamle kallen, han ble bare værre da utleieren sa at kameraten min fikk parkere mopedn på parkeringsplassen.
Herregud. Ikke la de plage. Hvis utleier ikke har sagt at sykkel inne ikke er lov, så kan han ta med sykkel inn. Tipper naboene bare er ute etter å slenge drit på kompisen din. Det jeg ville gjort var å konfrontere dem angående kikkingen. Si at hvis det ikke opphører vil han bli anmeldt, pga som sagt før: krenking av privatlivets fred. Du kan vel også snakke med utleier.

Irriterer meg når gamle folk lager djævelskap for unge, uten grunn. Og utifra det du skriver om kompisen din så er det ikke fortjent.

Og hva kameratens avtaler med utleier inngår, har naboen ingenting med det å gjøre, med mindre det påvirker dem. Og jeg vil gjette at å ta med seg en sykkel inn i sin egen leilighet ikke påvirker dem på noen som helst måte.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av goillum
Takk for alle svar.

Men som jeg nevnte så vil kameraten bli kvitt problemet uten mer problem fra han gamle kallen, han ble bare værre da utleieren sa at kameraten min fikk parkere mopedn på parkeringsplassen.
Vis hele sitatet...
Da skriv du brev til han, med kopi til utleigar der du legg fram ditt syn, viser til tillatelse, viser til at han kik inn i di leilighet, og avsluttar med at dersom han fortsatt kik inn vil han bli politimeld.
Spørs om det er direkte ulovlig... kommer litt an på tror jeg... jeg kan f.ex. sitte i vinduet mitt og titte rett inn til naboene, ingenting ulovlig med det, du er inne hos deg selv, og ser ut ditt eget vindu. Hvis folk ikke vil at man skal kunne se inn vinduet så må de nesten bruke gardiner eller noe. Ville jo være umulig å håndheve en sånn lov ellers.

Hvis jeg var kompisen din ville jeg ha dratt ned buksa og lagt skinkene skikkelig opp mot vinduet neste gang gamlefar står og glor, så skjønner han kanskje poenget. Det er ingenting ulovlig med det heller... du kan gå naken i din egen leilighet så mye du vil... at andre titter inn og blir forulempet av det de ser er deres egen feil...
Sitat av slashdot
Da skriv du brev til han, med kopi til utleigar der du legg fram ditt syn, viser til tillatelse, viser til at han kik inn i di leilighet, og avsluttar med at dersom han fortsatt kik inn vil han bli politimeld.
Vis hele sitatet...

Er ikke meg, er en kamerat. Men skal snakke med han om svarene jeg fikk, har bare lyst til å hjelpe han litt. Må være trasig å bo med denne naboen.
Gammel kar denne naboen??

Gjem deg bak et hjørne, vent til han kommer og aner fred og ingen fare.. Sprett frem og si BØ!
Gjennta til karen får infarkt.

Lykke til..
Mener å huske en dame ble annmeldt for blotting ved at hun gikk naken inne i sin leilighet som andre kunne se rett inn i. Tror hun måtte sette opp gardiner.
Ta det opp med han, skjell han ut, vær mer jævli tilbake..Naboen er en gammel taper, ikke en kroppsbygger du ikke tør gjøre annet enn å adlyde...
Og når han kikker går du rett bort til han og snakker til han så han får vondt i ørene..
Mulig å sette opp en skjerm av noe slag på deres egen veranda?
Var iallfall noe av det første jeg tenkte på når jeg leste posten.
Si ifra til gamlingen at dere ikke liker å bli glodd på. Om han så fortsetter så ring til politiet og si det står en kikker utenfor vinduet deres. Når politiet kommer så henviser dere til kikkeren i naboleiligheta, enkelt og greit. Når det gjelder den andre surmulingen om sykkelen så bare henvis han til å ta opp sitt problem med utleier. Tipper han ikke tør å klage til utleier om at naboen passer på sykkelen sin
Hvor er dette goillum? Jeg og tux stiller opp med driveby eggkasting på moped.
Tja...hadde det vært syke lille meg så hadde jeg satt igang et svært show for ham latet som jeg drepte noen eller noe sånt, stå med en kniv og se stygt på ham når jeg legger merke til at han holder øye med meg... 2 alternativer... 1. han ringer politiet, polititet kommer og ser at alt er helt normalt hos meg, og jeg hadde bare innrømmet alt med engang (ja jeg sto her med en kniv for å skremme vekk tullingen som glor hele tida, hvorfor så han forresten meg med kniven? Sto han og så inn nå igjen?)

2. han slutter og glo inn til dere.

Eller, har du noen homofile venner? Menn? La dem drive på i leiligheten deres en helg. Da slutter han nok fort å glo! Eller glor mer...
Drit i hva han sier! Dra inn sykkelen, parker moppa hvor du vil... om han ikke har belegg for det han sier så drit i det!
Om han prøver å flytte moppa, eller ødelegge den eller noe... slå han hardt midt i tryne...

as easy as that....
Sitat av Lille My
Eller, har du noen homofile venner? Menn? La dem drive på i leiligheten deres en helg. Da slutter han nok fort å glo! Eller glor mer...
Vis hele sitatet...
He he, kan slå tilbake den ja
Kan dere se inn i hans leilighet fra verandaen? Be han invitere deg og noen andre venner. Så setter dere dere mot leiligheten hans med popkorn og brus. Så peker dere og ler og snakker om alt han gjør. Kanskje han får en aha-opplevelse. (eller ringer politiet )
Det er ikke mulig å se inn i hans, grunnet verandadøra hans er bedre plassert.

Diverse herverk mot han er heller ikke aktuelt, de vil bli kvitt problemet på en fredfull måte, ikke en barnslig en.

Jeg tror denne karen sliter med noe psykisk, så det å ta det opp med han /Skjelle han ut vil nok ikke hjelpe i det heletatt.

Eneste måten jeg kan se at dette løser seg er å ta det opp med utleieren igjen, evnt politiet.

Takk for at dere tok dere tid til å hjelpe. Skal ta det opp med kameraten min igjen.
Skriv et lite skriv og heng det opp i gangen nede.
Det kan være et slik et generelt skriv fra "bbl" om kikking inn i andres leilighet...

Det kan kanskje hjelpe uten at du henger ham ut for alle.
Goillum: Kan jeg ikke ta meg en tur en dag, så tar vi råtta på denne gamlingen. Hvilken venn er det snakk om?
Sitat av Marzxy
Goillum: Kan jeg ikke ta meg en tur en dag, så tar vi råtta på denne gamlingen. Hvilken venn er det snakk om?
Vis hele sitatet...
Hehe, du kjennern ikke. Men tror nok han finner en bedre måte å fikse det på =) Men utrolig fristende skal man si.
Er vel egnetlig ikke værre enn å politianmelde forholdet hvis det fortsetter, gamlingen blir sikkert flyttet på gamlehjem snart.
ring politiet. De har sikkert hørt om han før. Og gamlinger bruker å respektere overmakten, så vist de tar en telefon til han får nok kompisen være i fred.
Ellers kan han jo bare ignorere han, og bare gjøre som han selv vil, og når han står å stirrer ned på dem kan han jo bare rope til han at han må gi faen.