Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1361
Svir begge veier
25 7
Noen som vet om det er noe tak på den? Føler jeg har prøvd alle mulige kombinasjoner, men jeg får den ikke over 131. Betyr det at jeg ikke er i stand til å forstå mer? Eller stopper den simpelthen der?

Skal forøvrig snart både gjennom den offisielle, samt WAIS for å få et mer nøyaktig resultat.
Fikk 139 på den og mener den ikke går så veldig mye lenger. Den skal bare gi en pekepinn på om hvordan man ligger ann å kan ikke sammenlignes med en offisiell test.
Den har et tak. Hvis du ønsker å teste for særdeles høy IQ må du ta tilpassede tester in person. Da snakker vi ekstremt høyt. Den går over 131.
Å pugge fasiten er jo uansett ikke det samme som å "forstå mer".
Tror ikke det er noen vits i å pugge den hjemmetesten da det neppe er de samme spørsmålene i en offisiell test. Hjemmetesten har kun som funksjon å teste om du kan ligge innenfor topp 2% av befolkningen. Det er vel 137 eller 138 som er kravet for tiden.
Svir begge veier
Trådstarter
25 7
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Å pugge fasiten er jo uansett ikke det samme som å "forstå mer".
Vis hele sitatet...
Nei, og det har jeg heller aldri hevdet. Poenget var å finne ut om 131 er taket eller ei (det jeg scoret først).

Kravet for å bli med i mensa er forøvrig alt over 130 i allefall, i følge dem selv.

Skal som sagt snart ta både den offisielle mensa-testen og en WAIS-test hos nevrolog, så vil få et mer nøyaktig resultat da.
Sitat av Chillipølse Vis innlegg
Nei, og det har jeg heller aldri hevdet. Poenget var å finne ut om 131 er taket eller ei (det jeg scoret først).

Kravet for å bli med i mensa er forøvrig alt over 130 i allefall, i følge dem selv.

Skal som sagt snart ta både den offisielle mensa-testen og en WAIS-test hos nevrolog, så vil få et mer nøyaktig resultat da.
Vis hele sitatet...
Hvordan har du fått tak i en nevrolog som har sagt seg villig til å administere en iq-test for deg? Har egentlig aldri hørt om at nevrologer gjør dette, da deres hovedfokus er å diagnostisere og behandle hjernesykdommer. Og selv om deres utredning kan ligne en iq test, går testen deres ut på å kartlegge nervesystemet og finne eventuelle symtomer. Meg bekjent har heller ikke nevrologer lovt å administrere wais tester, da et av kravene er at du er autorisert psykolog.
Tror han mente nevropsykolog.
Mener å huske den gikk opp til 145 hvis du har alt riktig.
Sitat av kallisti Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Rart at en som hevder å ha over 130 i iq ikke vet forskjellen på en nevrolog og en psykolog da, spesielt når han impliserer at han allerede har vært i kontakt med «nevrologen» siden han skal ta testen snart.

Det er også verdt å merke seg at nevropsykologer som oftest heller ikke er den gruppen med psykologer som administrerer iq tester, men heller behandling av hjernerelaterte problemer.
Svir begge veier
Trådstarter
25 7
Sitat av kallisti Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ja, det stemmer, beklager feilen

Sitat av Skepty Vis innlegg
Rart at en som hevder å ha over 130 i iq ikke vet forskjellen på en nevrolog og en psykolog da, spesielt når han impliserer at han allerede har vært i kontakt med «nevrologen» siden han skal ta testen snart.
Vis hele sitatet...
Jaha, hva har iq-en min med det å gjøre mener du?

Jeg har ikke vært i kontakt med nevropsykologen, psykologen min har derimot.
Sitat av Skepty Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det er ikke uforenlig med høy IQ å skrive noe feil, forsnakke seg eller glemme ting. Jeg tror du forvirrer høy intelligens med å ha full kontroll på alt, alltid. Skjønner ikke helt hvorfor folk alltid skal være så ute etter å ta hverandre og tolke alt verst mulig så fort intelligens er samtaleemne.
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det kan være den bare går til 155. Har/hadde en kamerat med sinnsyk IQ og han forklarte dette. Han forklarte at han fikk 100% score hos psykolog, og det ble 155. Husker ikke 100% og kan være jeg blander, pluss vedkommende var alkoholiker og schizofren så ikke ta det for 100% god fisk.
Moderer