Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 882
original reprint
xaff's Avatar
Lurer på om jeg skal konvertere hardisken min til ntfs, mer sikkerhet ol. Men så er det noen ting jeg lurer på.
1. Finnes det ingen andre måter en å formatere hardisken for å konvertere tilbake til fat32?
2. Kan linux(slack, rh, mdk ol) lese ntfs disker?
3. Er det noen distinkte mis/fordeler med ntfs?
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
1. Tror partition magic kan gjøre slikt
2. Llinux kan lese ntfs men ikke skrive, har jeg rett ?
3. - bakdel: dos kan ikke lese ntfs
- fordel: bedre sikkerhet ved deling av filer

For mer info kan du laste ned skoleoppgava til z0py3r skrev om win nt, står en del om ntfs der.
Sist endret av zyrtec; 23. januar 2002 kl. 15:45.
1. PowerQuest PartitionMagic
2. Vet det er noe beta testing på det i nyere kerneler, men er ikke sikker på hvor bra det virker.(Bare lese)
3. Ja:) endel faktisk
original reprint
xaff's Avatar
Trådstarter
Kruger: misfordeler eller fordeler?
1. Tenk på hvor usikkert ntfs ville vært hvis man kunne konvertere det tilbake til fat..
2. ...
3. Fordelen med ntfs må jo være at du kan gjemme bort all gaypr0n din ved å sette rettighetene på mappen du har den i til kun deg. Men Administrator'en har makt, så hvis du ikke er det vil han/hun som har den makten kunne se i dine mapper, men ingen andre.
Vet ikke om noen "store" minus...

dos kan lese ntfs, med et program som heter ntfsdos ellerno..
Jeg prøvde det med partition magic pro 7, og det gikk ikke bra, når den sku partisjonere til ntfs så klikka det på 35 % og jeg var nødt å formatere hele dritten. Fordi jeg klarte ikke å boote windows en gang etter at jeg brukte PM.
original reprint
xaff's Avatar
Trådstarter
Har nå konvertert til NTFS, funker fett det. I like .