Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2168
Igår kveld så solgte jeg noe i en facebook-gruppe. Pengene ble ikke overført fra samme bank som den jeg har, som er Sbanken.

Men da jeg nå sjekket saldoen så hadde jeg fortsatt ikke mottatt noe.
Noen som vet hva dette kan skyldes? Burde ikke pengene være på konto rundt 05:30 tiden idag? Eller er det mulig jeg må vente helt til rundt 10-12 tiden?
Sist endret av Who?; 5. april 2019 kl. 06:50.
Sitat av Who? Vis innlegg
Igår kveld så solgte jeg noe i en facebook-gruppe. Pengene ble ikke overført fra samme bank som den jeg har, som er Sbanken.

Men da jeg nå sjekket saldoen så hadde jeg fortsatt ikke mottatt noe.
Noen som vet hva dette kan skyldes? Burde ikke pengene være på konto rundt 05:30 tiden idag? Eller er det mulig jeg må vente helt til rundt 10-12 tiden?
Vis hele sitatet...
Skyt meg om jeg tar feil, men om det ikke er fra samme bank så må du vente til et bestemt tidspunkt før pengene blir ført ut fra den banken pengene ble sendt fra, også må du vente til neste føring før banken din får de inn på kontoen din.

Så jeg regner med pengene vil være på konto rett før klokken 12.00 eller like etter

Veldig vag forklaring da jeg ikke finner riktig ord.
Sist endret av Mr.Oxford; 5. april 2019 kl. 07:39.
Banker har frister for når betalinger kan legges inn. Den vil da havne i en kø. Bytte av bank vil forsinke overføring, da den kommer i en ny kø i din bank. Når pengere kommer inn på din konto er avhengig i hvilken kø du havnet i, og hvor i køen den er. Fikk den lav prioritet, og/eller det er lang kø, kan utbetaling skje senere på dagen. Hvis betalingen innebærer ulovlig salg, kan betalingen stoppes for nærmere gransning. Ikke se bort fra at pengene ikke kommer før i "morgen" (som betyr mandag).

PS. Jeg snakker kun ut fra min erfaring, har ingen inside-information. Andre banker kan også ha andre rutiner/regler.
Kan ta 1-2 virkedager når det ikke er samme bank
Det er noe som heter «straks betaling» som kan benyttes om banken støtter det.

Betaler har nok ikke huket av for det i dette tilfellet.
Jeg hadde også Sbanken før og var en som overførte penger til meg fra en annen bank, fikk ikke pengene mine før 3-4 dager. Trodde han hadde lurt meg, men tok bare banken lang tid.. Ville ventet et par dager til.
Du får pengene på mandag, hadde sbanken før.