Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2488
Ønsker rett og slett en thread med oppskrifter på hjemmelagde bonger. Helst med bilder. Noen som har noen gode idèer til hvordan man f.eks. lager en skikkelig vannpipe? Ingenting funker så voldsomt som siste dragene av en sånn...
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Fins vel en del oppskrifter/variasjoner på bonger her på forumet. Den klassiske flaskebongen er jo grei, og så kan man jo bare bruke kreativiteten som man vil ut ifra det...

Jeg vil egentlig påstå at man kommer lengre med å kjøpe en billig en, selv om det bare er acrly, holder seg bedre (så sant du renser de skikkelig *rødme*) og ser myyye finere ut enn en flaskebong.
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Hvis du vil ha en vaporizer, kan du bøffe/kjøpe en erlendmeyerkolbe, og ta en kork med to hull og sette et glassrør ned i det ene og bruke det andre som choke...
Ikke bong, men helt chill å røyke i!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Og hvis du ikke gidder skaffe erlendmeyerkolbe så kan du like greit bruke en lyspære . Sansynligvis noe lettere å få tak i...
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
...og sannsynligvis vanskeligere å bygge om pluss at du må ha en som tåler høy nok temperatur, erlendmeyerkolben erlendmeyerkolben derimot er vaporizernes svar på plug 'n play

Dessuten så finner han en diger thread om lyspære-vaporizer, mens det bare såvidt står nevnt at du kan bruke en erlendmeyerkolbe...

btw:jeg ville nok også vurdere å kjøpe en billig en...
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Kanskje litt skummelt å begynne å mekke en vaporizer av lyspære for første gang, men det er i bunn og grunn ganske enkelt

Sjekk http://www.overgrow.com/edge/showthread/t-196827.html for mer info.

Selv om jeg vil tro at en vaporizer laget av en erlendmeyer kolbe er mangfoldige ganger mer effektiv med tanke på å varme opp der man vil varme opp og ikke alle andre steder, så er en lyspære virkelig noe man bør anbefale hvis en kolbe er vanskelig å oppdrive. Jeg lagde min 2. lyspære-vaporiser før i kveld og jeg må si at den funker utmerket når man tenker på prisutleggene. Jeg tok enkelt og greit en av mine mange døde lyspærer, kuttet av enden og knakk ut innholdet med en kniv før jeg vasket hele pæren med salt. Jeg kappet så et sugrør i 2, kuttet 2 hull i en kork, kastet hasjen i pæren og tapet igjen. Lyspæren på 40w funket fett .

Skeve hilsner fra
Tias
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
jeg er også svært forelsket i lyspæra mi, og røyker nesten kun på den. eneste kjipe er som sagt at pæra knuser i ny og ne, og så må man i gang og kutte og knekke. tenker man skal kjøpe seg ordentlig vaporizer for sjarmens skyld nå.

http://www.freakforum.nu/forum/showt...highlight=bong
http://www.freakforum.nu/forum/showt...highlight=bong

han_som_reiser. her har jeg lagt inn to linker til tidliger tråder som omhandler temaet: hvordan lage bong? her finner du mange nyttige oppskrifter du kan kose deg med.
Du kan lage tutti frutti som enkelt og greit går ut på at du lager to hull i et eple. Ene for og suge i, så det bør være litt stort, det andre hvor ledninga fra brønnen eller hva du bruker går til et hulrom i mitden av eple.. smaker digg
Hoster som en gud når jeg røyker vaporizer. Skal ikke denne greia liksom vere "mild"?
Opprinnelig postet av Anarcho_Defect
Hoster som en gud når jeg røyker vaporizer. Skal ikke denne greia liksom vere "mild"?
Vis hele sitatet...
Trodde poenget med en vaporizer var at det ikke skulle lekke ut så mye røyk i rommet...
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
hoster mye i førsten, men så blir du vant til det.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Er vaporizer sunnere (mindre skadelig for lungene) enn å røyke på "vanlig" måte? Siden man bare varmer opp hasjen, ikke brenner den?

Hasjen brenner også i vaporizer så vidt jeg vet. Klarte å knuse min og silverkhan sin vaporizer. Jeg var litt full og satte den litt hardt ned på et bord når den var varm.

Detta ble litt offtopic da, menmen..
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
aybara, mye sunnere. dog er det slik at når man røyker på lyspære vil det være vanskelig å unngå at reven blir for mye oppvarmet. ideelt sett så skal du varme den såpass at den kunn frigjør de nødvendige virkestoffene, og da skal reven se ut som en uttørket , men fortsatt brun klump når du er ferdig. Har forøvrig bestilt en bc vaporizer fra canada, og regner med den kommer om et par dager. skal bli digg!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Pointet med en vaporizer er jo at de virksomme
kjekke stoffene i hasjen skal fordampes og trekkes ned i lungene.

Dritbra side:
http://www.bongoland.tk/
Hvor får man kjøpt sånne piper de brukte i gamle dager, en vanlig liten pipe man holder i hånden, vanligvis lagd av tre.. ¨De er jo knall
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
F.eks. på www.pipespesialisten.no.

Edit: Kanskje ikke så veldig "gammeldagse" piper men...
er det noen låv som sier at man ikke kan kjøpe slike piper eller er det bare å kjøre ivei?
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Bare kjøp. Piper er 100% lovlig her i landet.
Wow, de hadde fått ny fancy side ass
aybara: ikke helt sånn jeg hadde tenkt på, men fant et par fete
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Skjønte egentlig at det ikke var slike du var ute etter.. er på jakt etter noe av det samme som deg.. en langpipe (noe sånt som Gandalf og Bilbo har i LoTR) hadde vært stilig.
http://www.macqueenpipes.com
en kamerat av meg sa at det der var LOTR pipen, litt dyre og ikke SÅ fete spør du meg
Sier bare en ting jeg frost bong er det beste
Opprinnelig postet av aybara
Bare kjøp. Piper er 100% lovlig her i landet.
Vis hele sitatet...
Så lenge de ikke er røyka på... Kommer snuten over en pipe/bong som er røyka på, tar de den... Kjipt!!!