Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  108 9137
-
Sist endret av vetlus; 29. august 2004 kl. 03:09.
hehe, man lukter ikke forjævlig nei,hvor har du hørt det ?
Opprinnelig postet av vetlus
Vurderer å prøve hasj til helga, men har hørt endel skumle ting om at du lukter forjævlig etter å ha hasjet?

Stemmer det? Kan man gjøre noe for å fjerne lukta?
Er det noe annet spes viktig å vite tror dere?

*n00b*
Vis hele sitatet...
Lukter vell akkurat samme som vanlig røyk. Kanskje litt søtere lukt! (har ihvertfall jeg hørt)
det lukter egentlig.. furu
Offtopic da men: Forskjellen på hasj og pot?
Og merker man det dager etterpå? Bakrus eller no? Kan f.eks. di mor merke at du har hasja?
Sist endret av Beistet!!; 20. januar 2003 kl. 00:12.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Det lukter nam! Trenger ikke røyke heller, spis det.
De første gangene blir du ofte jævlig tørr i kjeften (hvis du merker noe i det hele tatt), og da kan det være godt med en pakke extra (som også døyver evt. lukt) og en flaske imsdal.
Ellers kan du få spise-kick, og da smaker ingenting bedre en god gammel melkesjokolade.
Pliis svar på min post rett over
Master debater
Dekilaz's Avatar
Av andre ting: Man får røde øyne, store pupiller, tørr munn og en sinnssyk lyst på digg. Derfor bør du kjøpe inn endel cola og digg (gjerne vingummi). Det er vel heller ikke så lurt å dra hjem med en gang for å se mor i øynene Man har ofte røde øyne i et par timer (varierer veldig fra person til person), men blir for øvrig kvitt det med øyedråper hvis man MÅ ha det bort med en gang.
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
Hasj er ikke helt bra... du bør ikke prøve :P
Opprinnelig postet av Beistet!!
Offtopic da men: Forskjellen på hasj og pot?
Og merker man det dager etterpå? Bakrus eller no? Kan f.eks. di mor merke at du har hasja?
Vis hele sitatet...
Både hasj og pot kommer fra cannabis planten, men hasj er harpiksen (saften) presset til en brun klump, mens poten er selve planten.
Jeg synes pot er mer oppkvikkende (ihvertfall mentalt), mens hasjen sløver. Pot er ofte litt dyrere enn hasj, men personlig foretrekker jeg faktisk hasj over pot hvis jeg må velge. En blanding er dog aldri å forakte...

Av hasj pleier jeg bare å bli litt sløvere de første 3-4 timene dagen derpå, hvis noe i det hele tatt... Av pot merker jeg at huet er litt ute av lage hele dagen, spesielt hvis jeg har vært helt borte (les:grønna ) kvelden før...
Er vel heller rommet der du røyker som kommer til å lukte... Men bare luft litt, så er det nok bare den vanlige "morralukta" som henger igjen dagen derpå
Opprinnelig postet av Beistet
Og merker man det dager etterpå? Bakrus eller no? Kan f.eks. di mor merke at du har hasja?
Vis hele sitatet...
En av de tingene jeg liker best med hasj er den minimale bakrusen. Man blir ikke på langt nær så ødelagt som etter en fyllekule f.eks. Jeg pleier å være i ganske så fin form hvertfall. Smiler kanskje litt mer enn vanlig..

Opprinnelig postet av magstr
Hasj er ikke helt bra... du bør ikke prøve :P
Vis hele sitatet...
Kjeften på deg..
hvor lenge varer rusen da?
Bakrus? Er dere rare? Er ikke noe bakrus! Eneste er bare at man ofte blir trøtt når man ikke er så fjern lenger. Pot blir man høy av, hasj blir man stein av. Altså "oppegående/kvikk" kontra sløv. Hasj lukter ikke så veldig av deg etterpå, men det gjør pot. Ihvertfall god pot. Det lukter man laaaangt unna Kommet inn i klasserommet flere ganger, og hørt "fyfaen, det stiiiinker fyrings av deg" . Det er en veldig smud lukt, men også veldig karakteristisk, så pass litt på hvis du røyker pot. Lukta er forresten på henda dine og munnen din. Så bare vask henda og spis noe med menthol-smak e.l. Ang. øyne så varierer det veldig, noen blir ganske så røde/blanke i øynene, mens andre kan man ikke se det på engang. Har man røyket litt før så blir man mindre rød/blank en de første gangene. Dette kan lett fikses med øyedråper(clear-eyes), som f.eks. kan kjøpes på Smokers i Oslo eller bestilles fra nettet. Med mindre du konfronterer foreldre med engang du har røyka, finner de ikke ut av det. Og husk : man ser det ikke så godt som man innbiller seg! Det de fleste blir ferska av når det gjelder øyne, er at man tror/synes selv man ser så fjern ut at man ikke tør se folk i øynene. Men det er man må gjøre! Mest mulig øyekontakt/ ikke vær redd for at dem skal se det, da gjør de det heller ikke.
Tør i kjeften blir man stort sett alltid.. Har røyket fast i mange år, og blir det fortsatt. Det du også skal være obs på er at man ofte ikke blir fjern den første/de første par gangene man røyker. Men dette gjelder slettes ikke alle. Jeg f.eks. tror nesten jeg ikke har vært så fjern som jeg var første gang
Rusen ved røyking kan deles inn i to faser: den første halvtimen er man ofte litt mer oppegående, her kan det oppstå lættiser osv. Etter dette følger en eller flere timer med en rolig og sløv følelse. Ihvertfall er det slik jeg opplever det, høyst individuelt (til forskjell fra alkohol).

Lengden av rusen varierer med tolersanse og inntak, alt fra 1 til 4 timer ville jeg si. Pluss at man ofte føler seg litt bakfjern en tid etterpå... Men dette kan ikke kalles rus.
Hvis du spiser varer det gjerne lenger.

[edit] mener her å spise hasjen, ikke mat generelt (hvis det var uklart) [/edit]
Sist endret av rune420; 20. januar 2003 kl. 23:36.
blir ofte litt bakskeiv ja, men det er snakk om mengden
Så man får mer rus av å spise hasjen?
ser ikke helt det store i å spise hasj
Joint is the way to go
Av hasj, får man en sånn rus som om man er veldig overtrøtt? At man ler av ALT?
Når du spiser må du ofte spise mer en du røyker (spis kanskje 2 g minst, du kan røyke 0.3-0.4 g)... Mindre skadelig for lunger og kropp, men du vet aldri hva slags dritt som er i hasjen... Har hørt rykter om gamle bildekk og kamelbæsj... Kanskje ikke så smart å spise...
Nja, blir ikke helt som å være overtrøtt, for da er man jo hyperaktiv. Men lættisene kan være noenlunde det samme..

[edit]
Aldri hørt noe om bildekk(tviler litt på det), men kamelbæsj brukes ofte som bindingsmiddel.. Men er ikke noe sånn at man blir dårlig av den grunn...
[/edit]
Men er rusen den samme om du røyker og/eller spiser?
Nja. Spiser man varer rusen ofte lenger, og det tar lengre tid før den funker. Røyker man merker man det med en gang, spiser man kan det ta flere timer. Ellers er den sånn noenlunde lik...
Better than thou.
Noen, som meg, hater også lukten av hasj. Det er kanskje den kjipeste lukten når du røyker en joint. Rusen er rådigg though..
W00t ?!?
Jeg syns lukten og smaken er halve opplevelsen. Det lukter digg!

Kameldrit?
fra NORMAL
Gateavisa:- Det sies også at hasj blandes ut med plast, kamelmøkk og mango-olje. Stemmer dette?

Terje Kjeldsen, leder for Kjemisk Avsnitt ved Kripos:- Nei, nei, det har jeg aldri sett. Vi har imidlertid sett falske hasjprøver som ser veldig ekte ut, men da har de ikke inneholdt noe hasj.
Vis hele sitatet...
Sist endret av LakaBrent; 21. januar 2003 kl. 00:28.
tror faktisk de noen ganger kan bruke kamelshit ja... de blander det sammen med hasjen, veldig små mengder håper jeg... hvorav uttrykket: This SHIT's gooood You Gotta try this shit etc

Men fullt mulig jeg tar litt feil der...
tror nok du tar litt feil der ja... hvis kripos aldri har funnet noe sånt i det de har beslaglagt, så er det nok bare piss. Myter akkurat som at det er glasskår i snus (det er derimot saltkrystaller).

lukter endel av rommet du har røyka i, og selvsagt av klær du har hatt på deg osv.
Men kan man lukte at det er hajs som er røyka? tenker på foreldre å slikt..
ja, det har jo sin egen lukt, men et par timer etter at du har røyka lukter du ikke, med mindre du har mekka med hånd eller.no og du har noe brunaktig i hånden, det lukter jo selvfølgelig. finnes jo også sånne "eye-drops" som tar vekk det røde i øya. fåes kjøpt i div. head shops
Ryøk det og slapp av! Ikke annet kan man vel si?
100 % enig
Anbefales på det varmeste..
Er ikke øyedråper (vizine, etc.) delvis ulovlig eller noe?
Syns å huske at scorpius fikk bot for å ha solgt vizine. (Under-the-counter salg)
Får man kjøpt på apotek? (Ikke at jeg trenger det altså )
Sist endret av plumRad; 21. januar 2003 kl. 22:57.
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Som jeg har sagt før! Hasj er godt for sjel og kropp!
Opprinnelig postet av Joffe
Men kan man lukte at det er hajs som er røyka? tenker på foreldre å slikt..
Vis hele sitatet...
La noen andre mekke jointen/pipa (så du slipper å få hasj på henda), og tygg deg en blå extra eller to rett etter at dere har røykt. No problem.
Men hold deg unna buss osv. hvis du er førstegangsrøyker. Vent til du er såpass vant med det at du vet hvordan du skal oppføre deg for ikke å bli merket.
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
Høres ut som dere er narkomane hele gjengen
Det er nettopp det vi er.
vil ikke kalle de narkomane, men... vil heller kalle dem heller gutta som har funnet en rus som de vet ikke har drept noen gjennom 3000 år... som ikke er skadelig... som ikke er avhengighetsdannende... som er mindre farlig enn alkohol, og som alle blir ekstremt kreative av...
Bah, det er avhengighetsskapende da. Men ikke noe skikkelig avhengighet, hvis du ikke tenkter psykisk (kjenner ingen hasjiser som har klart å slutte).

Og bruker du et rom til mekke- og røykerom ofte nok så lukter det... uhh... gammel fyrings, etterhvert. Ganske behagelig lukt egentlig da...

Har lagt merke til at du blir mindre rød på øynene hvis du bare ser på litt sterkt lys en stund, men pass på å åpne øynene opp en del - fikk en gang en stripe med nesten normal farge mitt på øynene og knallrød over og under. Ser ikke stabilt ut...
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Hasj er klassifisert som narkotika, derfor er vi narkomane!
Jeg tror det er riktigere å kalle det vanedannende en avhengighetsskapende....
Enig, det er en forskjell der.
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Jeg vil ikke si at rusen er den samme når man spiser den og røyker! Når du spiser er rusen mye mer intens og kan også ofte bli FOR intens!
Er vanskligere å kontrollere rusen når man spiser, siden det tar så lang tid mellom man spiser det og rusen kommer. Dermed går det ikke å legge fra seg jointen eller pipa og si at "oi, nei nå tror jeg jeg skal roe litt ned...", for da har du det allerede i magen og på vei inn i systemet.

Men det lukter ganske tydelig av rommet du har røyka i - enten bør du lufte SKIKKELIG godt, eller så bør du finne deg et annet sted å røyke. F.ex på en veranda? Lukta er også såpass spesiell at folka dine skal være bra dumme for å ikke kjenne den igjen...
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Røkelse er tingen!
Hmm... jeg tror jeg må være den eneste som selv om jeg røyker, og ikke ambefaler deg å prøve det faktisk.
I og med at en av grunnene til at du vil prøve det er at det virker kult, og sikkert spennende osv, men det er ingen av delene.
Det er bare et alternativ.
Og hvis du først skal gjøre det, for guds skyld ikke gjør det hjemme hvis du ikke er alene hjemme da, 100% sikkert.
Gjør det helst hos noen du kjenner som er alene hjemme, og så bare komme hjem sent.
L0rdMeL : er det ikke kult, liksom? Du må ha slått deg hardt... uansett.. Bare prøv, ikke stress så jævlig med det. Mekk deg en jonas og røyk den, så finner du fort ut av om du liker det eller ikke(du kommer nok til å like det)
Prøv hvis du har lyst, ikke fordi kompiser gjør det.