Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1814
Hei.

Flere her som bruker tramadol mer enn nødvendig liksom ?
brukte det mot smerte, men nå.... ja.
Gode tips til å slutte ? har en spesiell plage når jeg ikke tar tramadol som kommer om kvelden og det er den som er værst!
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Er jo opiat avhengighet du kan ende opp med og knskek har påbegynt.

Får du det av lege er det knsje lurt å være ærlig å fortelle at det blir vanskelig for deg å styre selv. Man kan se det på som å skyte seg selv i foten, eller du kan se det som å fjerne galgen fra halsen.

Tidligere heroinavhengig her som sprakk etter en uke med tramadol pga skade. Var ikke vnt til opiater og spiste 4-6stk 3-4x dagen og det ble selvfølgelig for lite ganske fort å måtte over på sterkere ting. Men et man ikke vant til sterkere ting kan man få ganske sterk eufori og rus følelse av tramadol så pass på du om du ikke ønsker å bli avhengig/mer avhengig.

Tror beste tips er å snakke med lege som foreskrev dette om at du trenger medisinen, men i begrenset mengder, Evt prøve alternativ behandling for å behandle skade/smerte. Smertelindring gjør jo ikke noe aktivt med en skade/smerte. Bare fjerner den i hjernen. Kan du trene det vekk, kiropraktor, etc etc?

Kjedelig med smerter, men smertestillende er egentlig kun ment for korte perioder av en god grunn.
Trådstarter
5 0
Takk for svar.. er nok kommet lengre enn så som så, brukt ganske lenge og ja får hos lege men det blir jo brukt på 1-2-3. også må jeg låne hos andre osv osv, ond sirkel. og når jeg har tatt siste "rest" av resepten tenker jeg at nei nå er det nok og i morgen skal jeg ikke begynne å stresse med å få tak i mer osv, men når dagen kommer og jeg begynner å føle meg helt gåen i kroppen så bare bruker man jo dagen på og få tak i hos en eller annen, omså 2 stk her, 2 stk der, 4 stk der osv.. ja du skjønner greia. helt til resepten kan fornyes. tar jo fokuset bort fra alt annet. jeg brukte tramadol i over 2 år for 4-5 år siden og snakket med lege, trappet ned og ble helt fin uten bortsett fra litt sånn nedtrykt som gradvis bygde seg opp. også for 7-8 mnd siden fikk jeg vondt i ryggen igjen, og selvfølgelig hadde jeg en annen lege også tenkte jeg at jaja en resept på tramadol for å slippe smerten er jo ingen problem, VIPS så sitt jeg her på samme måte som for 4-5 år siden :P man blir jo helt grusomt dårlig form uten men det værste er Restless legsn jeg får når jeg legg meg.. umulig og sovne.
og akkurat mot restless legsen så holder det om jeg har 2-3 stk tramadol og ta på kvelden. men for "rusen" "eurofien" må jeg opp i 7-8 stk ++ samtidig. :/
Jeg har brukt Tramadol og Tramagetic i minst 12 år, pga skade. Får på blåresept. Er vanskelig noen ganger å holde seg til dosen, da man bare vil ta "litt mer", alt for ofte. Får helt for jævlige abstinenser, hver gang jeg går fri. Og værst er nettene. Syke smerter i muskler, gjør det helt umulig å ligge i ro. Men heldigvis går det over etter 3-4 dager
Sist endret av TidensTann; 13. mai 2019 kl. 21:52.
Jeg slet med det i 8 måneder og jeg hadde et umettelig forbruk som ble verre og verre. Tilslutt så måtte jeg få legen til å sykemelde meg i en periode og sette total forbud på resept.
Også kjøpte jeg en liten pose med god ganja og brukte litt tid på å trene meg tilbake i form mens ganja roet ned hodet mitt. Bare da kunne jeg rive meg selv ut av pille slaveriet. Håper det hjelper fordi ganja løser alle problemene resept belakte piller forårsaker...
Sitat av Riksgrns80 Vis innlegg
Jeg slet med det i 8 måneder og jeg hadde et umettelig forbruk som ble verre og verre. Tilslutt så måtte jeg få legen til å sykemelde meg i en periode og sette total forbud på resept.
Også kjøpte jeg en liten pose med god ganja og brukte litt tid på å trene meg tilbake i form mens ganja roet ned hodet mitt. Bare da kunne jeg rive meg selv ut av pille slaveriet. Håper det hjelper fordi ganja løser alle problemene resept belakte piller forårsaker...
Vis hele sitatet...
er vel å ta i vel mye å si cannabis løser opiatavhengighet?
tenk over at ikke alle som leser dette er rus-veteraner, og vil ikke ha oppslag i vg om at freakforum sier detta til kidsa..
Anonym bruker
"Særegen Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Riksgrns80 Vis innlegg
Håper det hjelper fordi ganja løser alle problemene resept belakte piller forårsaker...
Vis hele sitatet...
Drøy påstand, har du noen andre kilder enn din egen opplevelse?
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
ja ta en opiat nedtur på Tanja så blir du raskt innlagt på psyk om du ikke får andre medisiner. men du mente nok godt og har kanskje ikke opplevd heftig abstinenser. heldigvis
Cetricin/citrisin et antihistamin hjelper mot de restless legg greiene har jeg hørt. Samt imoduium mot mageproblemer under abstinensene. Men prøv å trapp gradvis ned? Det har jeg mest troen på
Trådstarter
5 0
sliter som juling med restless legs om kvelden og har ikke sjangs og sove, må opp og gå osv og så legge meg og så opp, sånn går natten.
Imodium har jeg funne ut hjelper mot magen OG svetten når man ikke har tramadol.

Ikke prøvd citrizin mot restlesslegs, men skal absolutt prøve.
Paralgin forte gir meg ingenting annet enn at det faktisk hjelper mot restless legs i en liten grad men dette er jo også reseptbelagt og nesten umulig og få av lege. så det er jo dårlig løsning da det gjør ting værre i det lengre løp.

Var avhengig av Phenibut og en periode for noen år siden og den gjorde så jeg kom av tramadolstyret den gang men herregud jeg anbefaler ingen og føle abstinensene fra Phenibut, det var grusomt. så syner og fantaserte på lyse dagen.
Direktør
Lunar's Avatar
Sitat av bewaah Vis innlegg
Cetricin/citrisin et antihistamin hjelper mot de restless legg greiene har jeg hørt. Samt imoduium mot mageproblemer under abstinensene. Men prøv å trapp gradvis ned? Det har jeg mest troen på
Vis hele sitatet...
Atarax(Hydroksyzinhydroklorid) også hjelper faktisk ganske "mye" når man går av, mest på det psykiske dog, men etter erfaring så er den psykiske delen det som gjør at man blir fysisk dårlig. Har man riktig innstilling under hele perioden psykisk er det mye mindre fysiske plager! Akkurat som man kan stresse seg til å bli anspent og lignende!

Og det er noe du får av alle leger for det er ikke avhengighetsskapende.. Hvertfall ikke av noe særlig betydning!

Les mer på felleskatalogen om atarax: https://www.felleskatalogen.no/medis...rax-ucb-546515

25mgx3-4 er det som anbefales til dette formålet! Men du burde defintivt ha en annen plan i tilegg, Atarax er egentlig "allergi tabletter" som er ment mot kløe, dermed roer det deg ned litt, og det har varseltrekant, men det er ikke et vidundermiddel, men det har gjort ting mye lettere for meg enn uten!

Lykke til! Husk innstillingen er det som gir deg en sjanse!

Men husk at Tramadol har egentlig en veldig liten ruseffekt i forhold til styrken preparatet har, så tramadol er faktisk noe av de smertestillende som er lettest å ta overdose/få forgiftinign av. Ettersom man bedømmer gjerne doseringene etter hva man merker av rus, men ettersom ruseffektne er ganske mild, så kan man lett overdrive dosene og faktisk ta en overdose da men undervurderer medisinen til de grader! Tramadol er sterke greier! Og jeg er ikke noe newbie innen opiater felter, s så det overasket meg litt å lære dette, men det stemmer!

Så vær forsiktig! Finn noe annet om det er for rus! Er det for smerter, så er det ok!
Sist endret av Lunar; 14. mai 2019 kl. 21:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
5 0
Er værtfall kommet ditt at jeg må ha noe "opiode" for å være normal om dagen og takle jobben min som er stressende i seg selv.
Vet liksom ikke når jeg skal få tid å "komme av" det her. hadde jeg klart å liksom bare tatt 1 stk for å få sove uten restless legs så hadde det jo vært ok og resept hadde holdt lenge, men når jeg da får resepten så sluker man det i seg fordi man tenker ikke på neste dag og tenker liksom "neida det løser seg i morgen"
Tror mange kjenner seg igjen kanskje i det jeg sier ..
Du må få til en møte med fastlegen og arbeidsgiveren din tilstede og du må fortelle dem alt som har skjedd. Hvis du ikke spiller ærlig innser problemet og legger kortene på bordet så blir du enten utbrent eller arbeidsløs. Snakk med deg og la dem få hjelpe deg ut av dette evigvarende marerittet.
Direktør
Lunar's Avatar
Sitat av Puzuur83 Vis innlegg
Er værtfall kommet ditt at jeg må ha noe "opiode" for å være normal om dagen og takle jobben min som er stressende i seg selv.
Vet liksom ikke når jeg skal få tid å "komme av" det her. hadde jeg klart å liksom bare tatt 1 stk for å få sove uten restless legs så hadde det jo vært ok og resept hadde holdt lenge, men når jeg da får resepten så sluker man det i seg fordi man tenker ikke på neste dag og tenker liksom "neida det løser seg i morgen"
Tror mange kjenner seg igjen kanskje i det jeg sier ..
Vis hele sitatet...
Ja blir fort sånn, er det kun Tramadol eller bruker du Heroin? For Tramadol er jo ganske stressende å skulle ordne, heroin er vel nesten lettere å ordne i Norge.. (Spørs vel på miljøet man henger i og vennene sine etc da men)

Hva er din gift?

Btw: 2 uker på Avrusning gjør mye mer enn du trur!
Anonym bruker
"Særegen Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
https://relis.no/Aktuelt/Arkiv/2014/..._langtidsbruk/

Tramadol har etter min erfaring mer bivirkninger og værre abstinenser enn de fleste vanlige opiater ved normal rusbruk pga. den serotonerge effekten. Føler meg alltid kokt i skallen på det, foretrekker langt på vei Paralgin eller Cosylan. Mistenker at mange som blir hekta på Tramadol har en underliggende depresjon som delvis kureres av anti-dep-effekten og derfor sliter ekstra med å slutte.
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Brukte 800mg per dag i 2 år, prøvde og slutte men var heeeeelt forjævlig. Bytta ut tramadolen med kratom, tok kratom i 1 mnd ca før jeg slutta med det på dagen og opplevde ingen abstinenser at all (bortsett fra headzaps de 2 første ukene på kratom)