Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 918
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Heisann ! Idag slo jeg på stortromma å kjøpte følgende frø fra en nettside som virker noenlunde legit Egentlig trodde jeg ikke det skulle gå ann å bestille i og med at jeg ikke får lønning før neste uke, har null og nada penger for å si det sånn hehe, men var visst en betalingsmetode som innebar at man kunne bare betale i etterkant. Så nå sitter jeg her da, og tenker at .. har jeg gjort A så må jeg også gjøre B!

Strains:
Stink Sack
Barneys Farm Seeds
Dr Krippling
Cream of the Crop
Dr Krippling

Planen er å oppdrive en til to planter hver gang jeg holder på og etterhvert utvide til 2-3 om gangen. Det er ikke penger jeg tenker på i første rekke, selv om det er temmelig fristende det også.

Bestilling av utstyr blir litt om gangen med tanke på økonomi samt jeg vil ha kvalitet over kvantitet, dessuten tar det sin tid det med vekstfasen uansett, eller hva tenker dere? Bør jeg helst ha alt klart fra første start?

Innkjøpslista ser sådan ut :
1x Mammoth Pro 60, 60 x 60 x 160cm dyrketelt.
1x ETI 400w Ballast.
1x 400w Super Plant HPS pære.
1x Kabler til ballast og reflektor.
1x Cooltube armatur 125mm 40cm.
1x Reduksjonsstykke 125-100mm
1x Kanalvifte TT 100mm + støpsel 1,5m
1x Kullfilter HY-Filter 100mm. 250m3 / h
1x Timer
1x Ventilasjonsslange 3 m, 127mm.
1x Easy Rolls.

Plantenæring og annet div. tilbehør blir å anskaffe litt senere når jeg har mer penger å rutte med.

Kom gjerne med tips eller annen konstruktiv kritikk !
Her finner du all info du trenger angående dyrking: https://norcan.org/filbibliotek/litt...ehandboken.pdf
Og her er det holy grail: https://norcan.org/
Gratulere med en utrolig ny og utrolig givende hobby!
Først og fremst vil jeg ambefale deg å lese så mye du kan om emnet, norcan er nevnt, men icmag og 420magazine har og glimrende forum med utrolig mange tips og trips for nybegynnere. Kan være lurt å lese noen grow-journals fra begynnelse til slutt for å få en ide om prosessen du har i vente.

Ellers tenker jeg at lyset du har valgt er for stort til teltet ditt, en ting er at du potensielt vil få problemer med varmen til tross for cooltube'en men du vil faktisk få problemer med å få plass til cooltuben, ventilasjonsslange og kullfilter på en fornuftig måte på så lite plass. kanske et klesskap type 60x90 er en bedre løsning? jeg har gode erfaringer med de, mer stelth en et telt og samt at du kan lydisolere det med dempematter fra biltema e.l. vifter lager mye mer støy en du tror! for effektiv lydemping må du og lage en lydfelle, finnes plenti av tutorials på det på nettet.
Alternativt så vill et 250w lys være plenti for det teltet.

Når du beggynner med selve dyrkingen er tålmodighet det viktigste, les is more, det være seg vann, næring og faktisk kjærlighet. Beggyn med en plante og la den gro seg stor før du setter den i blomst, lær deg teknikker på hvordan du topper og bøyer planten for å utnytte hele dyrkearealet ditt for å få best mulig utbytte. Screen of green (scrog) er en fin enkel teknikk for nybegynnere for å maksimere utbytte, fines plenty av artikler og videoer som kan lære deg den teknikken.

Sist men ikke minst, hold kjeft om det du driver med, første regel når en dyrker er å ikke snakke om at en dyrker. Andre regel er, ikke snakk om at du dyrker. Tredje regel er, ikke snakk om at du dyrker!!!
Ikke deal, i hvert fall ikke mye og til fremede, og om du gjør det (du bør absolut ikke) så selg et par gram i slengen fordi du kjøpte litt mye av en god conection du har.

Ett tillegstips, ta avleggere og bruk en av dem som en morplante, på den måten kan du dyrke samme planten utallige ganger, du slipper å kjøpe frø som er en kjemperisiko i seg selv. du får trening, for hver gang du dyrker samme planten vil du se at du klarer å forbedre mengde og kvalitet noe.