Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1765
Hei. Jeg er bare litt nysgjerrig på hvordan hasj/grønning er for deg? Selv så hører jeg mye rart som jeg ikke kjenner meg igjen i. Mulig at jeg røyker dårlige saker?
Chill,sulten og hukomelse som en gullfisk.
Trådstarter
4 0
Heheh. Opplever selv det du sier Nettopaino, men ikke myyye mer egentlig. Vil gjerne høre om tanker, opplevelser, osv som dere/du har når dere er høye som bare det. Hører om hallusinasjoner... er dette bare tull?
Tanker? Tenker ikke lenger enn armen rekker til potetgullposen
Når jeg først begynte å røyke så opplevde jeg mye rart.
Jeg så mønster i alt, mønsteret i flisene på badet beveget seg litt.
Når jeg la meg ned føltes det ut som jeg falt nedi et svart hull, falt falt falt...
Jeg kunne føle meg lett som bare det, spring uten å føle meg sliten.
Eller så tung at jeg nesten ikke greide å løfte armene, smeltet nedi sofaen.
Når jeg var ute så ting annerledes ut. Skarpere farger, skarpere lys og veldig trippy.
Å musikk var magisk, hørte vær eneste liten detalj. Hadde aldri opplevd så god mat å snop.

Nå derimot en god stund senere, så føler jeg at jeg får en mer "normal" effekt.
Altså, føler meg chill. Godt humør, ingen stress og bekymringer.
Ikke like "trippy" som før...

Med andre ord har jeg bygget opp en høy tolleranse
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Har ikke hatt halliser men kjenner meg igjen i det Shit-kid sier. Hadde nylig en «tripp» på grønt da jeg røyket veldig mye og hadde closed-eyes visuals jeg kunne føle (vanskelig å forklare). Opplever også å føle som om jeg akselererer i en rakett når jeg lukker øya. Ellers kan farger være lysere og skarpere
Trådstarter
4 0
Ja. Var en litt annerledes high når jeg først begynte, men nå blir jeg ikke like fjern som før. Mer bare godt humør osv. Det Shit-Kid sier.
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen andre som får intense "nostalgiske" bilder når dere er megafjærn og lukker øynene? Jeg bruker liksom å se bilder/symboler/former som ser ut som barneleker/barne-klosse-leker som føles utrolig nostalgisk. Er alltid rare symboler og former som vekker opp følelser fra barndommen. Har spekulert litt på det og tenkte at det kanskje er minner fra barndommen (tenker sånn 1-3 år gammel) gravd langt ned i bevisstheten Kanskje det er minner fra da hjernen var helt underutviklet og slet med å forstå vikeligheten så den bare satt sammen forskjellige ting som formet minner?

Har også opplevd synesthesia i form av lukter. Var en gang jeg røyka i kjelleren (dårlig ide når foreldrene var på vei hjem) og en halv time etter jeg hadde røya gikk jeg ned for å kjenne om det luktet hasj. Da ble jeg truffet av en vegg med deilig varm cannabis lukt som ble visualisert som en varm sommerkveld på en turistgate i Croatia Så liksom alle oransj-tonene samtidig, og fikk rykkelser i tunga som når man tenker på noe surt. Heldigvis oppdaget ingen lukta da
Å se symboler etc. når man lukker øynene er nok heller vanlig enn uvanlig.

Så lenge jeg har lavt daglig forbruk opplever jeg fortsatt masse sprø greier når jeg er på canna-fylla inn i mellom. Får latterkick, lyd-hallusinasjoner og mye rart selv om jeg har brukt cannabis daglig det meste av livet. Synes det blir lite sånne opplevelser når jeg har brukt samme typen eller lignende typer lenge og det er heller ikke alltid de sterkeste typene som er mest psycho. Har opplevd å ta helt fullstendig av på weed som bare har 7% THC.
Husker første gang jeg røyket lå jeg i senga til typen og holdt på å flire meg ihjel fordi taklampen Hannes hadde ikke lampe skjerm.. nå er hasj en flykt for å komme meg igjennom dagene. Aldri kjent den samme rusen som første gang jeg røyka, men fungerer en hel del bedre i hverdags livet nå
Som de fleste andre fikk jeg mer intense opplevelser i starten. Var som å vær i en drøm, der synsvinkelen min forvridde seg og avstander var umulig å beregne. Når man blir vandt til det forsvinner jo magien litt, men enda kan jeg få ganske trippy opplevelser hvis jeg får tak i noe av høy kvalitet. En veldyrka Northern Lights for eksempel så kan jeg bli liggende i senga med intense closed eye visuals, spesielt hvis jeg har musikk på ørene. God THC-juice til vapes kan også gi en veldig magisk opplevelse, spesielt fordi jeg kan bruke det ute uten å noie. Får fort tilbake følelsen av å gå rundt i en drøm når THC-juicen kicker inn.
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg bruker og legge meg ned med hodetelefoner med psykedelisk musikk og da kan jeg ha veldig sterke opplevelser.
Jeg har «gjenopplevd» tidligere opplevelser, på en måte som ikke er mulig for meg uten cannabis. Får mye bedre kontakt med følelsene mine. Kan analysere tankene mine, og plukke opp hvordan jeg reagerer på de forskjellige tingene jeg tenker på for så og finne ut hvorfor jeg gjør det. Kan merke hvordan man dømmer hele tiden, og da mener jeg hele tiden. Det er noe jeg tror de fleste gjør uten og vite om det.

Jeg merket ikke den psykedeliske siden av cannabis før jeg hadde prøvd sopp. Men etter det har jeg hatt veldig mange sterke opplevelser med øynene igjen. Men røyker jeg hver dag har jeg ikke sjans og komme i den tilstanden. Røyker jeg en gang i uken så er toleransen lav nok.
Blir som en light trip. Jeg kan bli redd, gråte, få meningsfulle innsikter, glad, rørt, føle kjærlighet osv.
Hadde noen sagt det var mulig for 2-3 år siden hadde jeg ikke trodd det, men nå vet jeg. Må «jobbe» litt for og komme til den tilstanden, og ikke alltid jeg klarer og gå like dypt. Kjempe fin medisin, bare synd hukommelsen er så dårlig :P Er det viktige ting skriver jeg det opp der og da. Da setter det seg bedre og jeg kan lese det jeg skrev dagen etterpå.

Hvis noen ikke har opplevd det jeg skriver om med har lyst og prøve så kan jeg skrive litt om hvordan man kan gå frem.
Men det blir det omvendte av og flykte fra problemer, man kan gjerne møte på noen. Men klare ofte og finne ut av det som er veldig fint.

Er det flere som bruker cannabis litt på samme måte som andre psykedeliske stoffer?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg bruker og legge meg ned med hodetelefoner med psykedelisk musikk og da kan jeg ha veldig sterke opplevelser.
Jeg har «gjenopplevd» tidligere opplevelser, på en måte som ikke er mulig for meg uten cannabis. Får mye bedre kontakt med følelsene mine. Kan analysere tankene mine, og plukke opp hvordan jeg reagerer på de forskjellige tingene jeg tenker på for så og finne ut hvorfor jeg gjør det. Kan merke hvordan man dømmer hele tiden, og da mener jeg hele tiden. Det er noe jeg tror de fleste gjør uten og vite om det.

Jeg merket ikke den psykedeliske siden av cannabis før jeg hadde prøvd sopp. Men etter det har jeg hatt veldig mange sterke opplevelser med øynene igjen. Men røyker jeg hver dag har jeg ikke sjans og komme i den tilstanden. Røyker jeg en gang i uken så er toleransen lav nok.
Blir som en light trip. Jeg kan bli redd, gråte, få meningsfulle innsikter, glad, rørt, føle kjærlighet osv.
Hadde noen sagt det var mulig for 2-3 år siden hadde jeg ikke trodd det, men nå vet jeg. Må «jobbe» litt for og komme til den tilstanden, og ikke alltid jeg klarer og gå like dypt. Kjempe fin medisin, bare synd hukommelsen er så dårlig :P Er det viktige ting skriver jeg det opp der og da. Da setter det seg bedre og jeg kan lese det jeg skrev dagen etterpå.

Hvis noen ikke har opplevd det jeg skriver om med har lyst og prøve så kan jeg skrive litt om hvordan man kan gå frem.
Men det blir det omvendte av og flykte fra problemer, man kan gjerne møte på noen. Men klare ofte og finne ut av det som er veldig fint.

Er det flere som bruker cannabis litt på samme måte som andre psykedeliske stoffer?
Vis hele sitatet...
Cannabis er også et psykedelisk stoff.
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
For å bare fungere i hverdagen som kronisk deprimert, unnvikende pf med konstant lavt stemningsleie virker det hvertfall ypperlig, mot selvmordstanker, det gir også litt eufori uten den voldsomme toleransebyggingen jeg har opplevd av andre medikamenter eller rusmidler. Sammenlignet med antidepressiva tar det ikke bare bunnene, det gir meg også tilgang til topper i humør jeg ellers ikke ville hatt, selv edru. Sammenlignet med benzo er det mye mindre sløvende i øyeblikket og generelt fungerer jeg bedre kognitivt. Det hjelper også mot søvn ved daglig bruk, noe ingenting annet har gjort. I større og sjeldnere doser er gir det mer rus enn medisinsk effekt. Har aldri opplevd paranoia eller økt angst under påvirkning, unntatt ved blanding med antihistaminer. Synd det er så tungvint å kombinere med lappen og dyrt å bruke lovlig.
Trådstarter
4 0
Er det noen spesifikke strains dere føler man tripper hardere på enn andre? Og på hvilken måte?
jeg er schizofren og små doser hasj hjelper veldig mye mot stemmer og vissueller, dog sett mye rart.
Sitat av DenRødeFisk Vis innlegg
Er det noen spesifikke strains dere føler man tripper hardere på enn andre? Og på hvilken måte?
Vis hele sitatet...
Kjøper helst greier som roer meg ned og får meg til å bli mer konsentrert, men liker strains som har har mye arvemateriale fra Nepal. Påvirker veldig hvordan jeg oppfatter lyd og ikke minst musikk.
Er vel generelt strains som er nesten 100% sativa og som har lang blomstringperiode som er mest trippy. Kjøpte noe Nevilles Haze i fjor som var helt vill. Fikk hele tiden følelse av at ting beveget seg og at ting visuelt bare fløt ut. Fanatisk strain både når det gjelder effekt og smak. Jeg viste den til noen som sa at den luktet som 1000 ting på en gang. Første gang jeg har dampet stilkene
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Noen andre som får intense "nostalgiske" bilder når dere er megafjærn og lukker øynene? Jeg bruker liksom å se bilder/symboler/former som ser ut som barneleker/barne-klosse-leker som føles utrolig nostalgisk. Er alltid rare symboler og former som vekker opp følelser fra barndommen. Har spekulert litt på det og tenkte at det kanskje er minner fra barndommen (tenker sånn 1-3 år gammel) gravd langt ned i bevisstheten Kanskje det er minner fra da hjernen var helt underutviklet og slet med å forstå vikeligheten så den bare satt sammen forskjellige ting som formet minner?
Vis hele sitatet...
Ja, var akkurat det jeg så med lukkede øyne!
Skjønte det ikke der og da, men da jeg tenkte meg om var det mønster som var satt sammen av lego og en annen leke jeg pleide å leke med som barn. der og da følte jeg bare nostalgi, kjente de ikke igjen.
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Mekkelek Vis innlegg
Ja, var akkurat det jeg så med lukkede øyne!
Skjønte det ikke der og da, men da jeg tenkte meg om var det mønster som var satt sammen av lego og en annen leke jeg pleide å leke med som barn. der og da følte jeg bare nostalgi, kjente de ikke igjen.
Vis hele sitatet...
Spot on! Er alltid gamle leker sammensatt eller ett eller annet fra et barne show. Som om det fyres av i gamle forlatte deler av hjernen
det spørs jo veldig på strain, styrkegrader og inntaksmetode.. men man føler seg jo stort sett alltid bedre Stressless & open for new perspectives. Tenker mer utenfor boksen.. og visualiserings-egenskapene blir veldig livlige og fantasifulle.. så lenge man husker å skrive ned idéene før de forsvinner, sitter jeg alltid igjen med noe(n) bra fantasier, ønsker eller gjøremål så er det bare å gjøre dem når man blir edru nok til å gjøre det effektivt.

Blir litt mer tålmodig, som er veldig praktisk når man både lever under samme tak som snegler.. og nesten daglig ligger halve natta med tinnitus og hører på piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip. ler mer og blir sykt sulten og da smaker jo maten mye mer! evner bedre å ignorere mine kroniske fysiske plager, slapper av muskler og de over-aktive synapsene mine.. hmm blir også mer fantasifull og dessverre litt mer avsosial, men sistnevnte er nok mest fordi jeg er en avsosial person i utgangspunktet.. og under flyturer blir man jo som regel lítt mer av seg selv på godt og vondt.
Har prøvd 3 ganger. Like jævlig hver gang. Angst, kvalme og løs mage. Ikke noe for meg. #neveragain