Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2116
heyo, bare ett sjapt spørsmål om effekten jeg pleier å føle er vanlig hos andre også.

litt setting, jeg tar ikke speed ofte men en gang iblant går jeg på en skikkelig bender med en speed-freak kompis og tar som regel mye mer enn jeg bør i løpet av 24-48 timer av gangen, tida bare flyr og tenker jo aldri på hvor mye jeg faktisk tar og nedturen jeg vil få..

uansett, når jeg begynner å roe ned snortinga og tenker på å gi meg begynner som regel de rareste effektene, det visuelle. nesten uten unntak begynner ting som jeg vet står stille å bevege seg, enten riste eller se kinda flytende ut, som om solide holder på å rende bort, i tilleg til dette begynner jeg å tro at jeg ser røyk og siden jeg og mange kompiser vaper en del er jeg alltid usikker på om det er bare er det, men effekten varer alltid minst en dag etter jeg slutter å ta.

det er ikke noe heavy trippy effekter men personlig hater jeg en visuell trip av for mange dårlige erfaringer så jeg får nesten noia bare jeg ser noe jeg vet ikke er normalt.

det hjelper selvfølgelig heller ikke at jeg har null selvkontroll når det kommer til rus heller da, tar jeg en linje eller en slurk stopper jeg som regel ikke før noen minner meg på at jeg burde roe ned

ja ble litt langt men lurte bare på om andre opplever de samme visuelle effektene og takk for meg.
Har opplevd hallusinasjoner i form av lyd samt se ting som ikke er der i det hele tatt. Alt fra mennesker, politisirener/lys i vinduer, underlige skapninger som dukker opp uten for vinduet, geometriske mønstre på overflater, sett luftballonger fly over huset mitt, edderkopper og insekter av regnskog-størrelse - og nei, ikke noe jeg "innbiller" meg ved form av en skygge eller noe, disse tingene har jeg sett like klart som dagen når jeg har gått på store mengder amfetamin over kort og lengre tid.

Vet du hva det skyldes? Jo, det skal jeg fortelle deg; Det er mangel på mat/næring og SPESIELT søvn! Kombiner dette med idiotiske mengder av et rusmiddel som tukler heftig med dopaminet og du er nær psykose veeeldig fort, eller verre. Tror egentlig søvn er det viktigste, vet jeg blir veldig rar når jeg ikke har sovet på lenge, selv om jeg ikke har tatt noe.
Sist endret av Marriese; 29. desember 2018 kl. 18:25.
For meg skjer det når jeg bikker tredje døgnet, særlig hvis jeg er ute i mørket.
Ser ut som ting beveger seg i sidesynet, lys "henger igjen" når jeg flytter blikket (sånn som når man vifter med stjerneskudd). Etter fem døgn begynner jeg å virkelig se ting, rare vesener, masse insekter og div overalt. Men det er mange år siden jeg har vært oppe mer enn tre døgn.
Har hørt at vanskelige opplevelser med hallusinogener tidligere kan gjøre sånne ting verre.
Helt vanlig og ikke noe farlig. Var våken en uke og gikk forbi en skog, så noen trær som "glitchet" og et monster som titta på meg igjennom de Løp fort hjem og sloknet.
Sitat av Rizlaheledagen Vis innlegg
Helt vanlig og ikke noe farlig. Var våken en uke og gikk forbi en skog, så noen trær som "glitchet" og et monster som titta på meg igjennom de Løp fort hjem og sloknet.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke om jeg hadde turt å påstått at det ikke er farlig. Det er jo snakk om mangel på de mest grunnleggende tingene vi trenger; mat, søvn, vann. Men er det en vanlig reaksjon? Har ikke statistikker men det vil jeg påstå. Man kan jo oppleve lignende selv uten amfetamin og det er jo hjernen sin måte å si ifra om at det er nok på.
Det er vanlig hvis man har sovet for lite, ja. Alt fra røyk, skyggemenn, stemmer og full psykose. Blir sykere og sykere dess lenger man er våken.
Hallusinasjonene kommer når du roer amfetamininntaket. De forsvinner hvis du tar mer amfetamin så hvis du synes hallisene er plagsomme kan du bare snorte dem vekk. Du vil fortsatt trenge søvn en eller annen gang selv om du føler deg våken og opplagt uten hallusinasjoner så pass på at du ikke drar det for langt.
Kjenner til det, da jeg opplevde det samme hver gang jeg bikka 3 døgnet.. Begynte med vibrasjoner og en slags tåke som minner om når varmen stiger av noe opp i lufta f.eks asfalt i sommervarmen.. *småbrekke seg* godt jeg slutta med det der ;P

1,5 år senere og 10kg tyngre hoho.
Sitat av Speilvendtned Vis innlegg
Hallusinasjonene kommer når du roer amfetamininntaket. De forsvinner hvis du tar mer amfetamin så hvis du synes hallisene er plagsomme kan du bare snorte dem vekk. Du vil fortsatt trenge søvn en eller annen gang selv om du føler deg våken og opplagt uten hallusinasjoner så pass på at du ikke drar det for langt.
Vis hele sitatet...
Det her er det dummeste jeg har lest, de forsvinner når du sovner,! Det er ikke amfetamin i seg selv som gjør dette men mangel på søvn! Bare google sleep deprivation