Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2880
Hei!

Mulig denne faller litt utenfor sidens hensikt, men jeg prøver likevel da jeg ønsker tilbakemeldinger og ris/ros :-) Slett dersom posten ikke aksepteres.

Det har seg slik at jeg har utviklet en app for iOS og Android der målet er at artister/musikere uten særlig nettverk(fint med stort nettverk også) skal kunne finne hverandre og jobbe sammen.

Mye av funksjonaliteten er basert på datingtjenesten Tinder, hvor man swiper i kort og "liker" hverandre. Appen jeg har utviklet lar brukeren bla i slike kort (prosjekter) og like disse om de ønsker en collab. Brukeren sender audition til prosjektinnehaver og om han får en tommel opp på sin innsendte audition er det en "collab" og begge artister settes i kontakt med hverandre for videre samarbeid.

Appen heter CLBZ og er tilgjengelig i AppStore og PlayStore. Jeg håper med denne posten at noen av dere vil laste ned og teste den ut! Og gjerne komme med feedback da appen er i startfasen og helt sikkert har mer potensiale på sikt!

Takk for at du tok deg tid til å lese gjennom.

- Kris
Hva står CLBZ for? Jeg tror det er lettere å skape blest om en app som folk husker og forstår navnet på, og ikke bare et akronym.
CLBZ er forkortelse for collabz, eller noe?

Digger designet. Minimalistisk og veldig rent. Anbefaler at du revurderer beskrivelsen av tomme prosjekter, de føles litt korte og repeterende når man bare utforsker uten innhold.

Liker veldig godt at man kan lagre ting på hylla hvis man ikke vil bestemme seg for om man liker/misliker en artist, slik at man kan utforske neste uten å føle at det har så mye konsekvenser.

Når alt dette er sagt, vet jeg ikke helt om tinder stilen passer best for dette verktøyet.

Det er ikke mulig å Sveipe like/dislike på Android Samsung s9, det fungerer kun ved å trykke knappene. Det er kanskje noe som kommer senere
Sitat av Patrick Vis innlegg
CLBZ er forkortelse for collabz, eller noe?
Vis hele sitatet...
Aha, da skjønner jeg!
Dette ser meget lovende ut! Å endre navn er vel ikke noe stress om det skulle vær det det står på. Ser «colabs» og «colabz» & «colab» er ledige navn på AppStore. Kanskje colab er enklere og mer klang?

Alt i alt, dette kan bli meget stort. Ser du etter investorer?
Trådstarter
8 1
Sitat av brennesle Vis innlegg
Hva står CLBZ for? Jeg tror det er lettere å skape blest om en app som folk husker og forstår navnet på, og ikke bare et akronym.
Vis hele sitatet...
Takk for tilbakemelding! CLBZ står for Collabz som nevnt over :-D

Sitat av brennesle Vis innlegg
Hva står CLBZ for? Jeg tror det er lettere å skape blest om en app som folk husker og forstår navnet på, og ikke bare et akronym.
Vis hele sitatet...
Sitat av Patrick Vis innlegg
CLBZ er forkortelse for collabz, eller noe?

Digger designet. Minimalistisk og veldig rent. Anbefaler at du revurderer beskrivelsen av tomme prosjekter, de føles litt korte og repeterende når man bare utforsker uten innhold.

Liker veldig godt at man kan lagre ting på hylla hvis man ikke vil bestemme seg for om man liker/misliker en artist, slik at man kan utforske neste uten å føle at det har så mye konsekvenser.

Når alt dette er sagt, vet jeg ikke helt om tinder stilen passer best for dette verktøyet.

Det er ikke mulig å Sveipe like/dislike på Android Samsung s9, det fungerer kun ved å trykke knappene. Det er kanskje noe som kommer senere
Vis hele sitatet...
Hjertelig takk for at du tok deg tid til å teste!
Jeg noterer ned alt du nevner, veldig gode innspill :-)
Android har trøblet litt, da jeg har designet og testet mest med iPhone, men jobber med saken slik at Android skal bli like smud!

Sitat av gummipetter Vis innlegg
Dette ser meget lovende ut! Å endre navn er vel ikke noe stress om det skulle vær det det står på. Ser «colabs» og «colabz» & «colab» er ledige navn på AppStore. Kanskje colab er enklere og mer klang?

Alt i alt, dette kan bli meget stort. Ser du etter investorer?
Vis hele sitatet...
Nydelig! Takk for tilbakemelding :-)
Send meg en PM, så kan vi snakkes om muligheter der?
Sist endret av funkbox; 12. desember 2018 kl. 23:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Rått konsept.

Mulighet for å filtrere ut sjangre?
Trådstarter
8 1
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Rått konsept.

Mulighet for å filtrere ut sjangre?
Vis hele sitatet...
Takker!
Ja, vi har laget sjanger filter, slik at bruker kan se kun vokal-prosjekter, EDM, beats, gitar osv osv.

Jobber med en update nå, da noen brukere har misforstått filter og kategori setting - men har virkelig troa på at det løser seg nå 😊
Bare meg som ikke får lyd når jeg spiller av? Trykker play, og sekundene begynner å gå, men ingen lyd. Lyden fungerer fint på andre apper. Gjelder iPhone 8.
Trådstarter
8 1
Sitat av hotline Vis innlegg
Bare meg som ikke får lyd når jeg spiller av? Trykker play, og sekundene begynner å gå, men ingen lyd. Lyden fungerer fint på andre apper. Gjelder iPhone 8.
Vis hele sitatet...
Vi har opplevd dette dersom mute bryteren på siden er satt på mute. I neste oppdatering overskriver vi den, så musikken spiller uansett. Kan det være tilfelle hos deg at lyden er satt opp men mute er aktivert?

Takk for tilbakemelding!
Sitat av funkbox Vis innlegg
Vi har opplevd dette dersom mute bryteren på siden er satt på mute. I neste oppdatering overskriver vi den, så musikken spiller uansett. Kan det være tilfelle hos deg at lyden er satt opp men mute er aktivert?

Takk for tilbakemelding!
Vis hele sitatet...
Javisst! Den var muta. Det burde jeg tenkt på.
Trådstarter
8 1
Sitat av hotline Vis innlegg
Javisst! Den var muta. Det burde jeg tenkt på.
Vis hele sitatet...
Hehe, godt å høre :-)
Men er nok lurt at vi overstyrer mute ved neste update :-D
Takk som testet!