Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 615
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei. Jeg er en ung fyr i starten av 20-årene. I en stund har jeg hatt intens ukontrollerbar frykt hver kveld, samt paranoide tanker. Under denne frykten vil jeg gjøre alt for å føle meg trygg. Jeg har funnet ut at alkohol nærmest kurerer meg i øyeblikket og jeg har dermed i hetens øyeblikk veldig ofte drukket vekk frykten.

Jeg pådro meg skader av MDMA for noen år siden, og har aldri vært riktig i hodet siden. Det gjør at jeg er redd for å prøve SSRI, da jeg ikke vil tukle mer med systemet som det er. Dessuten har symptomene avtatt til et levelig nivå de siste par årene, og jeg vil helst holde det slik.

Det jeg ønsker er samtaletimer med en psykoater og benzodiazepiner som jeg kan ta på kvelden fremfor å drikke alkohol. Jeg er bekymret fordi at dersom jeg skal kunne hoppe over ssri og få benzodiazepiner så må jeg fortelle om MDMA bruken min, og potensielt alkoholmisbruket mitt.

Det er ikke gøy fordi jeg hadde aldri ville misbrukt medisinene mine, jeg tok mdma 1 gang da jeg var 16, og jeg drikker kun fordi angsten min tvinger meg til å finne fred, ikke fordi jeg har et rusproblem eller alkoholproblem i tradisjonell forstand.

Dersom jeg forklarer legen min nøyaktig dette, finnes det håp for at jeg får det jeg vil? Om ikke, er det noen med forslag til situasjonen min?
Få psykolog og legg *alle* kortene på bordet for psykologen.