Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 2840
Rådmannen (kvinnen) i Nittedal sluttet på dagen rett over jul, med seg har hun en lukerativ sluttpakke, de viser til at hun ønsker å slippe yngre krefter til.

Siden når gir vi etterlønn til kommunalt ansatte som ønsker å slutte, i min verden er en sluttpakke noe man gir til noen man ønsker å bli kvitt eller har noe i ansettelsesavtalen sin!

Rett før jul var det en rapport om årsaken til at Nittedal har de høyeste byggesaksgebyrene i landet som ble trukket, lokalavisen rapporterer fordi 'alt som sto i rapporten ikke var like sannferdig'.

Nå har kommune administrasjonen hemmeligstemplet den orginale rapporten og utarbeider en ny frem til mai. Men, våre folkevalgte får ikke lese den orginale rapporten enda rådmannen og den konstituerte rådmannen har lest den og den er i kommunearkivet.

Nå må vi få full åpenhet om hva som skjer i Nittedal kommune, det er ikke holdbart at kommuneadministrasjonen soper inn overskudd (61 MNOK) iflg lokalavisen, og utbetaler sluttpakker mens kommunens befolkning holdes i mørket og må betale 50-60KNOK for en byggesaksbehandling.

Kommuneledelsens hemmeligholdelse og sendrektighet forsinker endringer i landets desidert høyeste gebyrer, en ikke sannferdig rapport gjør at Nittedal beholder sine skyhøye gebyrer i enda 6 mndr, minst.

Konspirasjons djevelen i meg ser sammenheng mellom avgang av rådmannen og en ikke sannferdig rapport, jeg er sikkert ikke alene. Men, hva med litt åpenhet i verdens 'beste' demokrati, det ville gjøre mye for å demme opp for spekulasjoner.

Hva gjør fylkesmannen?
Sist endret av frafall; 23. februar 2018 kl. 09:24.
Er ikke sikkert fylkesmannen leser her inne, så hva med å kontakte dem ? -> https://www.fylkesmannen.no/Oslo-og-...s/Kontakt-oss/