Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1757
I strekk elller over et kort tidsrom!?
Tørr jeg spørr hvilken type røyk?
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Problemet er hvor *mye* røyk det er, og hvor effektivt denne røyken fortrenger oksygen. I tilligg - om røyken er giftig.

Dersom røyken skyldes en brann, spiser brannen meget hurtig opp veldig mye av oksygenet i lufta, samtidig som røyken kan være giftig. Om du er uheldig faller du om etter 5-10 lunge-fuller med røyk, mens andre ganger er "røyken" hovedsakelig vanndamp, som du kan puste som normalt (tenk badstue).

edit: Siden du poster dette i "rusmidler" tenkte jeg plutselig på at du kanskje mente tobakksrøyk eller hasjrøyk eller liknende.. I så fall vet jeg ikke

h
Sist endret av SharQ; 13. desember 2003 kl. 09:52.
Hvis du mener tobakk så kommer det vel an på om du røyker til vanlig og sånn. De første gangene man røyker kan man jo lett bli litt svimmel, og sånn, og da kan man kanskje røyke seg til ubevissthet hvis man går inn for det. Men jeg tviler på at jeg nå kunne besvimt av å røyke sigaretter uansett om jeg røyka to pakker rett ned uten pause eller mer (ikke at det er en god egenskap!).
Uansett kan man jo lettere få trøbbel om man f.eks. jogger og røyker (prøvde å røyke joint en gang mens jeg løp til bussen, ikke å anbefale).
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Jeg tror dette har noe med nikotinsjokk å gjøre og ikke selve mengen av røyk som du inhalerer.
Ei jente på 16år som ikke røyker fast, men festrøyker litt i ny og ne kan, om hun sitter med en sigg i munnen gjennom hele festen, riskere å få nikotinsjokk (og dermed svime av.)
Ei jente på 16år som begynte å røyke når hun var 13år (begynte på ungdomsskolen) og etterhvert er blitt avhengig av nikotinen, og all den andre skummle skiten som er i røyken, vil kunne røyke like mye som den andre jenta uten å få nikotinsjokk fordi at kroppen er tilvent en jevn tilførsel av nikotin.

Var det et ok svar?

Dette er eksempler jeg har tatt fra ting jeg har observert i nærmiljøet mitt. Spennende, hva?
men man vil stort sett spy eller det finere ordet "kaste opp" før man klarer å svime av.
Opprinnelig postet av Dweep
men man vil stort sett spy eller det finere ordet "kaste opp" før man klarer å svime av.
Vis hele sitatet...
Kjenner en fyr som har gått i bakken, men han hadde netopp begynt, og skulle tøffe seg når noen påsto at han ikke inhalerte skikkelig. Tror han tok hele siggen i 5-6 store trekk, og da var det ikke mange stegene før han kollapset om. Dette skjedde på Aker Brygge midt på dagen, så det var mildt sagt en litt pinlig scene.