Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2960
Hei! Jeg lovte jeg skulle skrive en siste rapport, og hvis du leser dette har jeg etter alt og dømme klart å få denne sinnsyke opplevelsen ned på papir, evt. dataskjermen eller mobilen du trolig leser dette fra. dog ble det litt endringer i planene på hva slags greie jeg skulle ta for meg. 10% som følge av at jeg leste en kittyfliprapport her inne rett etter jeg hadde posta min egen men 90% fordi jeg hadde tidenes opplevelse denne påska. det er viktig for meg å presisere at jeg ikke skriver bare for å skrive, men skulle du lese dette er det fordi den har en verdi. Jeg er kav blind og skriver utifra det. Off we go!

Så, for tida er det siste året på studiestedet mitt. Når sant skal sies kan jeg ikke vente med å flytte herfra for å være ærlig, for i det siste har det i grunn vært litt ensomt å være Equimanthorn til tider. Ikke at jeg er venneløs, men sånn som ståa er nå har jeg kun en venn igjen her nede så mye av tida går til å røyke mens jeg hører på musikk eller podcasts i vente av å komme meg til et "bedre sted", so to say, hovedstaden for å være presis akkurat på det punktet, da jeg ikke føler det vil avsløre altfor mye å si Oslo er favorittbyen min her i Norge. det var derfor ganske etterlengtet å dra hjem til 'a mor på påskeferie i år. Påskelammet var fortært med familien, og siden jeg hadde oppretta kontakt med en gammel venn som heter C (han som introduserte meg for shit for mange år siden nå) hadde vi en løs plan om å møtes denne påska for litt moro og fordi jeg sårt trengte litt action i livet mitt. aT jeg i tillegg har gått gjennom litt unødvendig shit i det siste hjalp også på med tanke på å gjøre noe gøy, få ting litt på avstand osv. Til min store forferdelse tok det litt tid før jeg fikk tak i han, men heldigvis viste 2019 seg fra sin beste side denne påska og han svarte til slutt. Han nevnte nesten i forbifarta at det var en fest et sted, et rave. Jeg kommer ikke til å nevne hvor dette er så klart da det vil gå på personvern men det vil ikke gå utover rapporten forøvrig. Jeg ble så klart spent over en sånn forespørsel og takket ja umiddelbart. Hva kom jeg til å få tak i, hva slags musikk kom de til å spille, ville jeg knytte nye vennskapelige eller romantiske bånd? spørsmålene var mange og jeg gledet meg enormt til å finne svarene. Jeg kastet meg på toget, og C stod klar da jeg ankom Oslo. Vi dro til en dealer han kjente, og heldigvis for meg hadde han to av de stoffene jeg anser som favorittene mine, MDMA og Ketamin. Som sagt hadde jeg hørt om kittyflip tidligere og syntes det hørtes ut som den beste komboen ever for mitt vedkommende! Han jeg kjøpte greiene av viste seg å være en trivelig kar, så vi ble sittende der å skravle et par timer, til klokka var rundt 1730 Været ute var helt nydelig og det føltes herlig å bare gå ute og nyte bylufta.

Vi kom oss opp til C hvor vi skulle vorse litt, forøvrig med en tredje kvinne, som vi kan kalle Jente i mangel på et bedre pseudonym. I mellomtida sitter vi i sola, røyker litt og drikker litt kirsebærsvin. Ikke fordi jeg planlegger å bli full men bare for nytelsens skyld. Dessuten hjalp det på kriblinga i magen som alltid kommer hos meg før jeg skal oppleve noe heftig. Litt som rett før man skulle ta de heftigste karusellene på Tusenfryd som kid. Jente kommer i 20-tida og jeg er spent på å snakke skikkelig med henne. Jeg hadde møtt henne en gang før og hadde et ikke så tydelig inntrykk av henne men hadde hørt mye godt om henne så jeg så fram til å få den myten enten bekreftet eller avkreftet. vi satt oss ned alle 3 ute på verandaen og samtalen oss 3 i mellom føltes så lett. som om vi ikke hadde gjort annet, det til tross for at vi ikke var særlig mer enn litt steine. Jeg som aldri hadde vært på et rave før spurte litt rundt det, hvordan opplegget skulle være osv. etter en kjapp innføring røyka vi litt igjen, drakk litt til og tida fløy. de andre som nødvendigvis ikke skulle innta MA den kvelden begynte å ta fram ketaminen. Jeg hadde i utgangspunktet ikke planlagt å ta ket på dette tidspunktet selv, men jeg ble nå tilbudt en linje og takket ja. Rett etterpå følte jeg det var lurt, for selvom jeg på dette tidspunktet bare hadde prøvd det en gang før kom den euforiske, oppkvikkende effekten med en gang. Mange har sitt drug de føler at de får endeløs kreativitet fra, i mitt tilfelle er det ket. Kreativiteten strømmet på umiddelbart og jeg ble klar i hodet. Riktig nok var det mye tull der inne også men det føltes helt herlig å være så løssluppen tankemessig. I mellomtida mens alt dette foregikk hadde kjemien meg og Jente i mellom blitt riktig så bra. Jeg satt på dette tidspunktet og lurte på om jeg faktisk kjente en aldri så liten gnist, en gnist jeg ikke hadde følt på 5 år, sist jeg var betatt av noen. Nå må du skjerpe deg gutt, nærmest ropte den rasjonelle siden min i hodet men det viste seg at vi hadde så mye til felles og personligheten hennes virka top notch! Ketaminen tiltok litt i intensitet så ting begynte i tillegg å bli psykedelisk men på tross av det har ketaminen den effekten på meg at det ikke setter meg ut på samme måten som det ville ha gjort med klassiske psykedelika. Jeg sitter bare der og nyter sansefordreiningen og musikkopplevelsen som forøvrig blir helt konge på ket for min del. Musikken vi hører på er for det meste psytrance, D&B og litt spaca dubgreier, og jeg briljerer dermed med mine Jamaikanske patoiskunnskaper, noe som imponerer Jente stort. Etter en stund, når klokka er rundt 23 trekker vi oss inn og jeg tar et nytt hit med ket. Jeg tenker nå at jeg bør være litt forsiktig siden jeg skal ta E på ravet, men så lenge jeg ikke røyker spiller det til min store overraskelse ingen rolle, jeg er veldig "at peace with myself". siden vi alle 3 har det med å drøye litt med tida kommer vi oss ikke av gårde før en time etterpå, men eventet skal tross alt vare til ut på morrakvisten så teknisk sett er det ingen fare.

Etter at taxien endelig kom kommer vi oss omsider dit. Det tar ikke lang tid før jeg er ute av bilen før jeg hører veldig tung basslyd og hypnotisk techno pumpende ut fra et sted der inne. Jeg har samla meg litt igjen, men jeg legger merke til hvor utrolig filmaktig alt fortoner seg. Folk sier så mye rart utenfor, snakker rart eller er generelt veldig stuka. Jeg tenker om jeg hadde hørt det her som kid hadde jeg blitt pissredd fordi lydene var så ekstremt absurde men nå synes jeg bare det er sykt lættis. Vi kommer oss inn og setter oss til rette. Klokka er nå 00:30 og jeg inntar knipset jeg kjøpte som er på 230 Mg. Jeg er vant til å ta større doser så jeg er fullt klar over hva jeg gjør. Jeg merker med en gang at jeg blir rastløs og jeg kan knapt nok vente med å komme i gang. Men, erfaren som jeg er vet jeg det bare er å vente. I mellomtida blir jeg tilbudt alkohol men takker så klart nei. Lokalet er også ganske glissent akkurat da, noe som gir meg en irrasjonell følelse av at det her kanskje ikke kom til å bli så fett som de andre skulle ha det til. Jeg sitter også og tenker på hvordan det vil være å innta disse greiene i nærheten av kvinner, ikke fordi jeg automatisk tenker på sex men det er noe med at MA-festene mine andre steder alltid har vært pølsefester og jeg vil ha nye, feminine perspektiver. Etter rundt 30 40 minutter begynner heldigvis ting å skje, og den tunge bassen føles som massasje for hele kroppen i det MA'en gjør sitt inntog. Jeg blir brått svært blid, løssluppen og tanken på hvor mange som eventuelt dukker opp er glemt for lengst. dette blir awesome da folkens sier jeg til de andre! etter som euforien og åpenheten tiltar klarer jeg så klart ikke la være å begynne å prate om hvor stor pris jeg setter på C og jente, og klarer jaggu å spørre etter en klem av henne nesten med en gang. Å klemme henne føles så riktig, som om dette var skjebnen min hele veien. Jeg må ærlig innrømme at jeg må beherske meg litt for ikke å bryte ut i noe skikkelig deep shit der jeg sitter, selvom det frister aldri så mye. Det går heldigvis fint inntil videre. Praten går, technoen svinger og jeg og Jente prater om løst og fast, alt og ingenting. vi omfavner hverandre lidenskapelig denne gangen, og hun lager helt syke lyder som vitner om velbehag. Jeg forsøker ikke å få dette til å være en erotisk novelle men når en er blind av det auditive slaget (som jeg er) er det veldig essensielt for meg å høre på tonefallet til en hver jente jeg fatter interesse for, akkurat som dere fokuserer på kroppsspråk, og måten hun snakket, vinte og klynket på var så genuin og jeg følte meg sett og verdsatt, noe som rørte meg langt inn i sjelen. Det er få jenter jeg føler jeg får den kjemien med. Etter ytterligere stunder (har mista tellinga på klokkeslett fra nå av) forsvinner jente en stund og jeg og C fortsetter å prate ut om våre greier. Plutselig kjenner jeg at jeg blir utrolig kvalm. Jeg har en tendens til å bli det noen ganger om dosen er høy, og jeg blir satt i følgende dilemma. Enten kan jeg forsøke å komme meg på do før jeg spyr (noe som antagelig ikke vil gå bra), jeg kan velge å spy i sofaen jeg sitter i (noe som vil være kleint), så jeg går for mulighet #3, jeg spyr på min egen bukse. Prosessen er smertefri og jeg og C stikker ut på do, jeg vasker buksa og jeg er good to go igjen. Alt ordner seg med litt såpe og vann, tenker jeg. Jeg går ut igjen, og kommer på at vi bare har prata og ikke dansa. I tillegg har det gått såpass lang tid at siden jeg ikke har tatt en redose begynner MA'en sakte men sikkert å gå nedover, og jeg får den gjenkjennelige følelsen av å miste noe kjært, en slags melankolsk avskjed. Jeg blir derfor veldig motivert og gnisten kommer tilbake igjen når jeg kommer på at jeg har kjøpt et gram med Ketamin. Jeg inntar mitt første hit med Ket, og merker at en ny, mye bedre eufori skyller over kroppen med det samme. technoen får brått helt andre nyanser og jeg merker den bedøvende følelsen fra ketaminen, som flower jævlig godt med nedadgående MDMA. Etter nok et hit bestemmer vi oss endelig for å gå ut å danse!

Jeg og C begynner å danse, og siden jeg både er musikalsk og som følge av det har god rytmesans i tillegg til at C holder på med dans tror jeg vi gjør mye rart der. Jeg føler vi bare står der og danser, jeg prater med en haug med folk og DJen som spiller for øyeblikket er desidert nattas beste. Jeg aner ikke hvor lenge vi står sånn, men jeg begynner å reflektere over hele denne absurde situasjonen, at jeg gikk fra straight kos med familien den ene dagen til dette den neste, som føles helt Villt. Hva som skjer vet jeg ikke, men ketaminen treffer meg som aldri før. Alt blir dyssosiativt og rart, men jeg merker også at det er en åpenbaring som ligger under der et sted jeg ikke klarer å få tak på. Jeg er usikker på om det er jeg som er C, C som er meg eller hvem C i det hele tatt er, hvem jeg er eller sammenhengen i alt som skjer rundt meg. Selvom jeg er på en eksistensiell ting nå merker jeg at det ikke gjør noe å ha det sånn, snarere er jeg så happy som jeg aldri har vært før og jeg føler meg hemningsløs og komplett uovervinnelig. Jeg bommer en linje til av en eller annen og fortsetter å danse, nå mye mer intenst. c forsvinner et lite øyeblikk og kommer tilbake med et glass vann til meg. Jeg er ærlig talt ikke sikker på hva han nettopp gav meg så det ender med at jeg sjonglerer med glasset i lufta med venstrehånda, med noen sjuke bevegelser jeg aldri kunne ha replisert i edru tilstand. Jeg har i ettertid fått bekrefta at akkurat sånn så det ut også. C må minne meg på at jeg skal drikke det som er i glasset, og den åpenbaringen er så ekstatisk at jeg bøtter i meg hele greia nærmest i en slurk. Vannet føles så friskt, nesten som å drikke det rett fra kilden, og for å toppe hele driten dukker plutselig Jente opp! Jeg blir enormt glad og vi holder rundt hverandre og danser. På den tida sier jeg et eller annet til henne jeg ikke kommer på hva er, det eneste jeg vet er at jeg ikke har filter på noe akkurat nå så jeg tror det kan ha vært en erklæring om et eller annet kjærlighetsbasert, jeg får i hvertfall god respons på det! dette skal hjemsøke meg faktisk, mer om det litt senere. Jente forsvinner igjen og jeg og C bestemmer oss for å ta litt frisk luft, og det føles skikkelig deilig å stå der ute. Vårnatta/morgenen har best tenkelig temperatur i tillegg til at det var godt å få technoen på avstand. Etter vi kom inn igjen var det nok et ket-hit og dansen fortsatte. Da vi til slutt gav oss med dansinga sier C "takk for dansen da!", og det går opp for meg at det er å danse vi tross alt har gjort hele tida!

Videre i trippen veksler jeg med å prøve å snakke med Jente igjen og miste henne av syne, noe som rir meg litt. Jeg begynner å forveksle hennes forsvinning med en scene fra Hunter S. Thompson's The rum diaries siden jeg nettopp hadde lest den og må stadig minne meg selv på at dette langt fra har noe med den boka å gjøre. Jeg hiver meg ut i dansen igjen med ei annen jente, babler bare tull med alt og alle jeg møter og det begynner å dra seg mot 7-draget i følge klokka. dA jeg endelig får satt meg ned og hvilt igjen går resten av tida mi der til å røyke for det meste, ispedd noen små ekstra linjer ket her og der. Jeg begynner å bli veldig lei techno nå og stemningen er utmattende, men tilfreds. Etter at vi endelig får kontakt med jente igjen en siste gang bestemmer vi oss for å dra. Jeg blir sittende å undre på hva jeg kan ha sagt til henne der ute på MA-k-holet mitt, og da vi trekker oss ut av lokalet en time etterpå for å dra lurer jeg på om jeg får tid til å spørre henne om det på et eventuelt nach. Derimot viser det seg at når vår taxi kommer skilles våre veier og jeg synes det er melankolsk som faen. I det vi gir hverandre vår siste klem minner hun meg på noe vi angivelig snakket om i stad som hun mente jeg sterkt burde vurdere, men som i en dårlig sitcom klarte jeg å space ut akkurat i det hun snakket om hva det kan ha vært. Kombinasjonen av at jeg tenkte det kunne ha noe å gjøre med det jeg sa i stad å gjøre og det faktum at jeg hadde spaca ut et par ganger rett før gjorde at jeg bare svarte "jepp, det skal jeg absolutt!"

Tida etterpå besto av å slappe av og forberede hjemreisen, og de påfølgende dagene var jeg både lettrørt og ekstremt betatt. Jeg og jente ble venner på sosiale medier og jeg vet jeg kommer til å møte henne snart igjen,

Konklusjon: det her er en opplevelse som gav meg ny livsgnist, enda så klisje og jævlig det høres ut. I det siste har livet mitt stått stille så til de grader i tillegg til at jeg fikk kontakt med følelser jeg hadde glemt at jeg hadde. det skal bli digg å komme seg vekk herfra, tilbake til østlandet, til vennene mine og ikke minst skal jeg legge inn aksjer hva jente angår, så får vi se hvordan det går! Uansett var det veldig befriende å være på et sted hvor alle var på alt mulig rart, det var vel ikke ett stoff som ikke ble konsumert der for å si det sånn og folk var generelt venner! det er noe som helst dere ønsker svar på vet dere følgelig hva dere skal gjøre! Will try again!
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hyggelig lesning og det høres ut som en hyggelig kveld for deg! Men, imponerte jenta med dine jamaikanske patoiskunnskaper (ingenting er flauere enn hvite som skal prøve å snakke jamaikansk) kan du banne på hun bare smilte av eller engasjerte seg i for å være hyggelig ikke for at hun ble imponert haha.
intoxicada
Trådstarter
Der er jeg nok bombesikker i min sak gitt. Jeg har et eksepsjonelt godt språkøre og absolutt gehør så det er noe jeg behersker til fingerspissene. Neida, det var tydelig at hun var mektig imponert, ingenting å si på det. Tilbakemeldingen jeg fikk, både fra henne og fra andre er nok mer at de blir overraska over at jeg høres så lite hvit ut når jeg snakker det.

Edit: jeg er ikke dårligere enn f.eks. Nico D eller Million styles for å si det sånn!

Edit2, kom på en siste ting.

Hvorfor er det så flaut egentlig? Jeg har inntrykk av at de fleste som syntes sånt er flaut er de samme som ikke har noe problem med å gjøre narr av gebrokken norsk selv. Just curious. Jeg skjønner at det for noen er rart, men jeg skjønner bare ikke helt hvorfor. Litt på samme måte som jeg ikke forstår folk som klager på folk som bruker engelske ord eller som snakker engelsk uten norsk aksent, noe jeg tilfeldigvis også gjør. Jenta jeg snakker om er forøvrig også flerspråklig og behersker engelsk like godt som meg.

Edit3: dette er siste, men å snakke patois er da ikke en svart greie heller. På Jamaica finnes det både svarte, hvite og asiater, og ofte har de andre minoritetene på Jamaica en like brei, om ikke breiere patois enn mange svarte som f.eks tilhører Jamaicas øvrige middelklasse.
Sist endret av equimanthorn; 12. mai 2019 kl. 02:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.