Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 949
Hei, skal hoste et par nettsider for meg og noen av venner av meg. Vi tenker å kjøpe en VPS og kjøre IIS på den.

Mitt spørsmål er hvor mye RAM trenger VPS-en for å kjøre ca. 3-4 nettsider?
Det er helt avhengig av trafikken.

Og forsåvidt så kommer du mye billigere unna hvis du kjørere linux distro (f.eks Debian) med apache2 server. I tillegg er administreringen av en linux server mye enklere enn en Windows server (Selvsagt må du være komfortabel med å bruke terminal).
Sist endret av 0xFF; 24. november 2017 kl. 20:55.
ok, la oss si 100 views per dag på nettsiden og jeg skal ha Windows VPS, hvor mye ram ville du anbefalt?

tror du 1GB får fint eller burde jeg kjøpe mer?
Sist endret av henryman55; 24. november 2017 kl. 21:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis du skal ha GUI, som jeg antar du er på jakt etter. Så er minste kravet til Windows Server 2016, 2GB med ram.
Må henge meg på 0xFF her, jeg synes du skal bruke Linux og Apache eller lignende isteden. For det første mener jeg å ha sett hos de fleste VPS-leverandører at du må betale for lisensen som en fast månedspris, i tillegg så bruker jo Windows en del mye mer RAM enn Linux, er mindre fleksibelt osv.

Forstår at du helst vil bruke noe du er komfortabel med, men du finner jo en drøss med guider på howtoforge.com