Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2504
Hei freakers!

Kjøpte meg en brukt maskin her om dagen, men når jeg pakket den opp, var det ingen signal til skjermen, åpnet kabinettet å så at skjermkortet var ikke helt nedi sokkelen.
Satt den skikkelig i, fortsatt ingen signal. Alt lyser å surrer å går. Ingen varselspip i kabinettet ei igjennom høytalere.
Prøvd alt mulig, demontert hele greia, passet på at alle strømkablene er riktig montert, prøvd med en rampinne, uten harddisker osv.

Nå som den er montert sammen igjen, ser jeg at prosessorviften heller ikke går rundt. Noen ganger så tar den en halv runde før den stopper når jeg starter maskinen. Prøvd å koble vifta til alle de andre "chafan" pluggene, ingen funksjon der heller. Tho, når jeg kobler viften til "pwrfan" funker vifta fint, så det er ikke viften i seg selv som er ødelagt, prøvd med en annen svakere vifte i tillegg.

Selger sier at han opplevde at det ikke var noen signal til skjerm et par ganger.

Er det noen som har peiling på hva det kan være? Og evt hvordan jeg kan fikse det? Både prosessorviftenviften og skjermsignalet.. skal prøve med et annet skjermkort for å utelukke skjermkortet..

Hovedkort: crosshair III formula
Skjermkort: msi GeForce gtx 1050 gaming x 2G
Ram: kingston hyperx savage 2x 8gb
Powersupply: VX 550w
Prosessor: amd phenom hdz955fbk 4dgi

Hjelp??

http://i.imgur.com/m3xwLnZ.jpg

Datafaen https://imgur.com/gallery/AiGOd
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Eg hadde heilt ærleg ikkje gidda å feilsøke meir på det, men sendt det rett i retur til seljar. Det at vifta ikkje starter kan gi hint om at hovedkortet har tatt kvelden. Uansett er CPUen eldgammal og treg, og skjermkortet er middelmådig...
Det kan være strømforsyneren som er sliten.
Enig med vidarlo, bare å levere tilbake til selger og få igjen pengene? Er litt nysgjerrig. Hvor mye betalte du for maskinen?