Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1041
Hei!!

Jeg kjøpte en pc for noen år tilbake fra komplett. Den var kjøpt for å spille league, men har nå funnet noen andre spill jeg også vil spille, men pcen min klarer dessverre ikke dra stort.

Jeg lurer derfor på om jeg kan bytte ut enkelte av delene for at pcen skal kunne dra bedre. Jeg kan svært lite om pc. Er det vanskelig å bytte deler i pcen din? og hvilke deler bør jeg evt bytte ut.

Her er hva jeg har i dag:

Corsair carbide 200R komplett edition
Cooler master B500, 500W PSu
ASUS LGA1150 B85M - G
Intel LGA1150 core i5 - 4460
Crucial DDR3 BallistiX 1600M hz 4GB Kit
ZOTAC GeForce GTX750 1GB GDDR5 PCI - E
Samsung dvd(tror det er irrelevant)
Toshiba desktop 500gb sata 3.0
Windows home premium 7
MS dvd win H.P/pro/ultimate 7 no 64b kom
MS Royalty Win home premium 7 nordic

Sikkert ikke store greiene, men noen av delene jeg fortsatt kan beholde? evt hvilke? og hva bør jeg bytte ut?

Tusen takk for svar på forhånd...
Har du et budsjett? Prosessoren burde være bra nok til å dra det meste av spill relativt smertefritt. Du burde definitivt sette inn mer RAM (usikker på hvor lett det er å får tak i DDR3) samt sette inn et kraftigere skjermkort. Hvilket skjermkort som passer ditt behov best kommer an på hvilke spill du spiller og hvilken prisklasse du vil legge deg i.
ja riktig, det jeg også trodde. Altså hadde vært kult å kunne dra cod, bf, gta osv, men dette er vel spill som krever mye. Hva koster et greit skjermkort som kan dra spill som dette, og evt hva koster det å sette inn mer ram er dette noe en nybegynner kan klare

Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Har du et budsjett? Prosessoren burde være bra nok til å dra det meste av spill relativt smertefritt. Du burde definitivt sette inn mer RAM (usikker på hvor lett det er å får tak i DDR3) samt sette inn et kraftigere skjermkort. Hvilket skjermkort som passer ditt behov best kommer an på hvilke spill du spiller og hvilken prisklasse du vil legge deg i.
Vis hele sitatet...
ja riktig, det jeg også trodde. Altså hadde vært kult å kunne dra cod, bf, gta osv, men dette er vel spill som krever mye. Hva koster et greit skjermkort som kan dra spill som dette, og evt hva koster det å sette inn mer ram er dette noe en nybegynner kan klare

Hvis jeg kan bruke 4 tusen på begge deler hadde det vært perf, går dette?
Sist endret av TripleXAlex; 12. desember 2017 kl. 14:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis du ikke er hardcore gamer så burde ett GTX 1060 grafikkort holde, de koster fra kr 2200,-
RAM koster fra ca kr 800,- (8 Gb) og opp etter hvor mye du vill ha.
Komplett har allt

Å bytte delene er "enkelt", det er massevis av instruksjons videoer online, og som regel greie instruksjoner sendt med delene. Bare beregn god tid når du skal gjøre det, hastverk er lastverk.

Forslag med Komplett deler
Sist endret av SpecialWeirdo10; 12. desember 2017 kl. 14:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Takk! Kanskje litt dumt spørsmål, men passer disse delene inn i alle kabinett?
Edit; feil RAM der, her er 1600Mhz ikke sikker på hva jeg rota med der

For å være helt sikker på att skjermkortet fysisk får plass så sender du en epost til Komplett og spør, de har jo solgt maskinen til deg i utgangspunktet

Ser ingen åpenbare grunner til at det ikke skal passe i Carbide kabinettet ditt btw
Sist endret av SpecialWeirdo10; 12. desember 2017 kl. 15:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ja! Tusen takk for hjelpen! Noe annet du mener jeg bør fikse på for at PC-en skal bli bedre veldig gøy å få hjelp av noen som kan det!
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Jeg ville heller valgt et 1060 6gb, f.eks dette https://www.komplett.no/product/8958...TT-310-895857#, dagens spill som bf1 krever opp mot 3gb vram, og er greit å ha litt ekstra til nyere spill som kommer.
Teknisk sett enig BrilleSheik, og med Demo RAM brikker så går det fremdeles med budsjett på rundt kr 4000,-
Ytterligre forbedringer kan være en SSD til operativsystemet men da ryker budsjettet dit fort