Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 4232
Halla folkens, har en lillebrormpå 16 som har tatt trafikalt grunnlurs å han vil gjærne øvelseskjøre litt, tenker da på parkeingsplasser ol. Å side. Jeg KUN er 18 år så lurer jeg hva vi ville fått av straff om vi evt blir stoppet?
Regner med du kanskje vil få bot, men han får hvertfall 6mnd utsettelse.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Hvorfor ikke få mora eller lignende til å kjøre med han?

Jeg hadde cirka null øvelseskjøring og endte opp med å betale rundt 35k for lappen, håper broren din slipper billigere unna!
Spør UP på facebooksiden dems, dem har nok et fornuftig svar.

Jeg vil uansett fraråde deg det på det sterkeste. Dersom dere kjører på noen under ulovlig øvelseskjøring er din bilforsiking verdiløs, og du vil motta regress fra motpartens selskap. Kan du ikke betale den regningen i sin helhet blir kravet oversendt til kreditor som belønner deg med skyhøy rente, og gebyrer fra helvete.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Du mister lappen, han får utsettelse og en bot på toppen.
Erklært blond
Dette blir vel reknet som kjøring uten sertifikat. Da du ikkje oppnår målene for øvelsekjøring.
Det er samme straff som kjøring uten sertifikat, og du får også straff som sitter på og pga situasjonens stand, er du fullt klar over at han ikke har førerett på bil.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Hvorfor ikke få mora eller lignende til å kjøre med han?

Jeg hadde cirka null øvelseskjøring og endte opp med å betale rundt 35k for lappen, håper broren din slipper billigere unna!
Vis hele sitatet...
Holy shait! 35k!

Er det blitt så dyrt å ta B lappen?
rundt 20k er vell det som er normalt...
Parkettetterligning
Det er så dyrt hvis man ikke får øvelseskjøre. Jeg bor så langt unna mamma og pappa og har måttet lært meg omtrent alt av kjøreegenskaper for 600 kr for 3 kvarter.
Du er fører av bilen hvis dere øvelseskjører. Hvis du ikke oppfyller kravene til øvelskjøring, så vil du sannsynkligvis miste lappen. Lillebroren din vil sikkert få 2 år sperrefrist på førerkortet. Og bot til en/eller begge av dere.
Sitat av BiggusDikkus Vis innlegg
Holy shait! 35k!

Er det blitt så dyrt å ta B lappen?
Vis hele sitatet...
Jeg er oppe i 39k nå
Kanskje litt off topic: Hva vil skje hvis en under 16 år med traffikalt grunnkurs øvelseskjører med en som har lappen og er gammel nok?
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Kanskje litt off topic: Hva vil skje hvis en under 16 år med traffikalt grunnkurs øvelseskjører med en som har lappen og er gammel nok?
Vis hele sitatet...
Du vil da ikke oppnå retten til øvelseskjøring og det vil vel være å regne som kjøring uten lappen, aka du får sperrefrist, den som sitter på mister lappen og dere får en bot.
Sitat av BiggusDikkus Vis innlegg
Holy shait! 35k!

Er det blitt så dyrt å ta B lappen?
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendigvis.
Jeg har fått alt for 12k. Mangler kun selve oppkjøringen. Har klart meg med kun det obligatoriske
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Hvorfor ikke få mora eller lignende til å kjøre med han?

Jeg hadde cirka null øvelseskjøring og endte opp med å betale rundt 35k for lappen, håper broren din slipper billigere unna!
Vis hele sitatet...
Jeg hadde mye øvelseskjøring, kjørte som en gud, og betalte rundt 35k. Griske kjøreskoler.
Sitat av fomox Vis innlegg
Ikke nødvendigvis.
Jeg har fått alt for 12k. Mangler kun selve oppkjøringen. Har klart meg med kun det obligatoriske
Vis hele sitatet...
Måtte betale 16k for kun det obligatoriske jeg
Jeg har beregnet at B koster rundt 20 lapper inkl alt obligatorisk og teori/oppkjøring.
C/CE koster rundt 25k pr stk..

Er ikke så dyrt å ta lappen hvis man kan kjøre bil...
Betalte 29K for lappen inkl. teorikurs. Ble ikke bedre i den perioden jeg hadde kjøretimer, da jeg allerede hadde øvelsekjørt i flere hundre timer.

Til TS sitt spørsmål, tenk hva som skjer om dere skulle være ekstremt uheldige og kjøre på noe, eller om noen ble alvorlig skadet, enten dere eller en forbipasserende.
er jo helt sykt at bil lappen skal koste det samme som tungbil.