Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 8989
Noen her som fortsatt spiller Magic The Gathering? Selv spilte jeg et par år midt på 90-tallet, men fant frem kortene nå i jula.
Jeg slutta for 2 år siden jeg.. så det så
Nei, spiller ikke. Men har en bunke på omlag 200 kort (utenom de landsskapskortene).
Sitat av SgTeRiK
Jeg slutta for 2 år siden jeg.. så det så
Vis hele sitatet...
Hvor lenge holdt du på?
Pleier å spille med dama og kompiser når vi er på hytta om sommeren. Som oftest når det regner, og vi må være inne. Men det hender da vi tar et slag Magic i solskinnet og.

Magic er egentlig ganske fint. Lett å ha med, krever ikke no spesielt av omgivelsene utenom bordplass, de fleste kan lære seg å spille og det slår vri åtter.

Min Magic-tid var vel omtrent fra Marcadian Masques frem til Odessey. Fikk faktisk Mirari i en boosterpakke på Pre-Release turneringa for Odessey, da var det en del som var misunnelige husker jeg.

Forøvrig har jeg ikke sans for det "nye" utseendet på korta i det hele tatt..
Jeg spiller både med venner, og i turneringer. Har over 10kg kort (har ikke telt, bare veid), noen av hvilke er verd over 2-3 tusen kroner. Spiller mye casual og morrodecks, og hvis noen er i området er det bare å si i fra så kan man ta en magic-kveld.
Sitat av walbergz
Hvor lenge holdt du på?
Vis hele sitatet...

Vell, hadde vell spillt i drøyt 5 år, tror jeg .... Ca det jah
Spilte mye Magic The Gathering selv på 90-tallet og har vel rundt 3000 kort av forskjellige slag, jeg må innrømme at jeg ikke hadde tenkt på kortene på aldri så lenge før jeg så denne tråden. Tror faktisk det er 4-5 år siden jeg spilte sist. Husker i allefall at jeg var mer hektet på Magic The Gathering enn jeg noen gang ble hektet av Everquest.
Spilte hvovedsakelig fra fifth til urza-blokken. Har vært litt frem og tilbake siden det, for jeg gidder bare å spille hvis det kommer noen kule serier. Går da hovedsakelig i draft og slikt. Har sikkert mange tusen kort, i hvertfall omlag 500 rares. Blant de mer skjeldne, er det kort som dobbeltlanda og noe annet snusk fra revised
Har spilt en stund med kamerater for å slåihjel dødtid. Men det har helt stoppet å være morsomt i de to-tre siste årene, da kameratene mine har blitt "seriøse spillere".
har en bunke med ca 900-1000 kort i en liten koffert. Var helt hekta på det en tid! Det er genialt, og jeg skjønner egentlig hvorfor jeg sluttet-
Tja, jeg har vel spilt nå i en 4-5 år eller noe sånt, siden Legions. Tror jeg har rundtomkring 10000 kort eller noe sånt. Er forsåvidt veldig aktiv men er ikke så mye spilling oppe i bodø så jeg gleder meg til å flytte sørover så jeg kan spille mer i turneringer og slikt.

Jeg er Type 2 Moderator på www.mtgsalvation.com, det største Magic forumet på nettet
Det er gøy å høre at så mange spiller/eller har spilt. Noen som spilte da Legends-serien kom ut? Er interessert i noen kort fra den serien.
Som Rhox spilte jeg et par år, jeg har kort fom. Rath Cycle og til de byttet design. Personlig synes jeg hele Magic-spillet solgte seg ut rundt omkring Odyssey-blocken. De korta som kom etter er absolutt ikke balanserte og har abilities som er helt bortinatta...

Før Odyssey-blokken kunne du fint spille med 10 år gamle kort og eie hvis du kunne sette sammen en god deck. Man kunne også spille med kort som ikke hadde noen verdi og eie skikkelig - samleverdien hadde 0 å si med hvor godt et kort var i spill. Nå om dagen må en kjøpe kort som faen hver gang en ny expansion kommer ut for å henge med. Det minner litt om den kalde krigens opprustningskrig, og det er i mine øyne ikke annet enn et salgstriks.. /rant

Men, Magic er gøy om en spiller med gammelt kortdesign, slik at spillet faktisk er balansert, spesielt artig med venner osv. Turneringer er og gøy, men det koster noe jævlig om en skal holde følge i Type1 eller Type2. Draft er jo morro, men med de nye expansionene er det crap, siden enkeltkort kan ødelegge alt.

Selv har jeg vel noe sånt som 4000+ kort. Har aldri telt dem alle sammen, men de fyller en skoff pluss et par permer.
Sitat av Øby
Før Odyssey-blokken kunne du fint spille med 10 år gamle kort og eie hvis du kunne sette sammen en god deck. Man kunne også spille med kort som ikke hadde noen verdi og eie skikkelig - samleverdien hadde 0 å si med hvor godt et kort var i spill. Nå om dagen må en kjøpe kort som faen hver gang en ny expansion kommer ut for å henge med. Det minner litt om den kalde krigens opprustningskrig, og det er i mine øyne ikke annet enn et salgstriks.. /rant
Vis hele sitatet...

Dette er et fenomen vi alle ser når vi spiller. Men det har ikke så mye med at spillet forandrer seg. Det er mer det at du, pluss de du spiller mot, blir bedre og forstår spillet mer, så da vil det arte seg anderledes.


Spilte draft i dag, kom til finalen og splitta førstepremien. Digg
Har ikke hode til sånne tenkespill, men holdt på en god stund på hobby-basis. Kasta vel nærmere 20.000 kort for et par år siden, i tillegg har jeg rundt 800 rares, foils og gamle uncommons liggende tror jeg.
For å unngå å bruke for mye penger, ligg unna turneringer og sånt... Får du i gang et spillelag finnes det mange morsomme vrier som ikke krever all verdens av kort, og som til og med belønner kreativ bruk av håpløse kort.
Fant en link med forskjellige varianter som er verdt å sjekke ut. Highlander er gøy.
Hadde 20 000 kort og 6 fulle serier eller noe beste kortet jeg hadde var et italiensk mirror universe

Likte tempest serien veldig godt morsom historie var det også
Spilte fra iceage til urza's blocken. Var ikke så gammel på den tiden, så av økonomiske grunner så ga jeg meg da, solgte samlinga og la spillinga på hylla.
Helt til noen uker siden da ein kompis av meg fikk meg til å åpne ein Mtgnline konto, så vi kunne ha noe å spille på til wow tbc kom. Svindyr 14dagers mimrestund vart det til.
Jeg og en annen "gamling" prøver å få til litt vintage-spilling i Oslo bare for moroskyld, så er det noen som har lyst til å være med er det bare å si ifra.

Spiller med de offisielle reglene for oppbygning av deck som er: http://www.wizards.com/default.asp?x...ces/sfrvintage

EDIT: Vi er heller ikke så veldig begeistret for proxies, det ødelegger liksom sjarmen med de gamle kortene.
Sist endret av walbergz; 25. januar 2007 kl. 22:30.
Walbergz: Kom på outland på søndag, da er det release event. Jeg tar med Vintage deck. Se etter en med laaangt svart hår på ca 190. Er antakeligvis med en venn av meg som er halvneger og høyrøstet.
MTG er konge. Vurdere å starte med det igjen så fort jeg kommer meg til en litt større by.
Har da kort for noen tusen liggende her en plass, men det har jo kommer så jævlig mye jalla stash siden jeg slutta. Det var vel etter invasion block eller der omkring.
Sitat av q_Werty
Walbergz: Kom på outland på søndag, da er det release event. Jeg tar med Vintage deck. Se etter en med laaangt svart hår på ca 190. Er antakeligvis med en venn av meg som er halvneger og høyrøstet.
Vis hele sitatet...
Søndag er dessverre litt upassende for meg, men kanskje det går. Er det forresten plass til oss som skal spille vintage med tanke på at det er release der samme dag?
Sist endret av walbergz; 26. januar 2007 kl. 09:41.
Jeg spiller nok i release eventen, men Vintage etterpå.
Jeg synes det er litt morro at alle sammen som har slutta synes at alt som er kommet etter er teit eller dårlig eller for kraftig eller for svakt, osv.

Hele konseptet med magic er at det må utvikle seg, vokse og forandre seg. Hvis ikke dør det ut Det er mye bedre å bare godta forandringene og flyte med dem Fantastiske sett de nyeste også

Navnet på settet som kommer til høsten ble sluppet i går, Lorwyn, høres intresangt ut. Høres ut som om de kanskje går tilbake til high-fantasy etter litt hopping hit og dit Dominaria går nok permanent til helvete nå i neste sett ^^
▼ ... over en måned senere ... ▼
Tenkte bare å opplyse om at det finnes et nyoppstartet magic-forum:

http://www.magicthegathering.no

Ta turen dit og hjelp oss å skape litt aktivitet der